Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed & Studeren

Speed & Studeren

57 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
e
esmeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
JewCookie zei:
SpacingBen zei:
mmmmmmm, zie het ergens goed zitten speed eens uit te proberen ter bevordering van mijn studie. Maarja, wat als het TE goed bevalt he?

Ephedra's werken ook nog steeds wel goed, maar helaas is het alleen nog mogelijk hele oude epehdra's te bemachtigen (houdtbaar tot 2007 :confused:)

Het lijkt erop dat ze daardoor een stuk minder krachtig zijn! (of zou het gewoon niet zoveel effect meer op mij hebben?)
Klik om te vergroten...

Ephedra's of amfetamine, het zijn beiden stimulanten welke gebruikt worden om prestaties voor school (of werk) te verhogen. Of je hier nou amfetamine of ephedrine voor gebruikt, je doet als het ware hetzelfde; je gebruikt doping om school prestaties te kunnen leveren.

Toch kan ik niet ontkennen dat studeren onder invloed van stimulerende middelen zeker tengunste kan komen van de prestaties, mits je weet waar je mee bezig bent en je aandacht erbij kunt houden.. Het is mogelijk om met behulp van amfetamine weet ik het hoe lang achter elkaar volledig geconcentreerd te werken of te leren, zonder dat je motivatie om ermee door te gaan minder word.. Je hoeft je niet meer te blijven motiveren om door te leren, enkel hoef je er nog mee te beginnen en te stoppen.

Hiernaast zijn er een aantal negatief meewegende factoren als gevolg van stimulerende middelen. Vaak leren mensen de dag voor een tentamen of examen een dagje op amfetamine om de laatste puntjes op de i te zetten. Dit betekend zeer vaak dat er teveel amfetamine genomen word om op tijd te kunnen slapen en er word vaak tot laat in de avond of nacht doorgeblokt. Het gebeurt dan ook niet zelden dat de nachtrust voor te leveren prestatie geminimaliseerd word, met de gevolgen van dien...

Doordat je op één dag een enorme hoeveelheid informatie achter elkaar verwerkt gaat er enorm veel informatie verloren in de massa. Door de inspanning welke je nu op één dag verricht hebt onder invloed van amfetamine te spreiden over een aantal dagen dan zul je echt enorm veel meer kennis in het lange termijn geheugen overhouden als dat je het in één keer doet.
Het gebruik van stimulanten levert enorm vaak een slechte nachtrust tot gevolg. Er zijn maar weinig mensen die er bij stil staan dat de nachtrust een enorme invloed heeft op wat je aan kennis allemaal onthouden hebt tijdens de prestatie. Tijdens de slaap verwerken de hersenen de informatie van die dag, dit zijn bijvoorbeeld (sociale) ervaringen of geleerde informatie. De gehele verwerking van alle gegevens vind plaats tijdens het slapen, de nachtrust heeft dan ook een crusiale invloed op het verloop van dit proces. De geleerde informatie komt tijdens de slaap pas goed op gang tijdens het REM-slaap gedeelte, welke pas na de diepe slaap begint. Dit betekend dat de verwerking van de gegevens welke je tvoor de prestatie van die dag geleerd hebt pas in het laatste stadium van de slaap-cyclus volledig verwerkt en afgerond word. Doordat dit voornamelijk aan het einde gebeurd gaan er enorm veel gegevens verloren in je hersenen voordat deze verwerkt konden worden.



Daarnaast zijn er waarschijnlijk nog wel een aantal effect uitoefenende factoren te noemen. Effectief gebruik van bijv. amfetaminen bij het leren kan zeker een positieve invloed hebben op de uiteindelijke prestatie, toch is een positief effect op de geleverde prestatie zeker geen garantie!
Klik om te vergroten...

Nee denk ik ook niet. Van te weinig slaap word je echt supervaag.....
Ondanks de speed.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#2
De geleverde prestaties zijn voor veel mensen vooral verslavend, mensen met een lager zelfvertrouwen hechten vaak veel waarde aan zo'n opvallende prestatie. Zelfvertrouwen en angst zijn vaak de achterliggende reden van gebruik, dit is vaak ook de reden om het nog een keer te doen.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hehe, ik bedoelde het niet persoonlijk hoor! Was meer een side-note in het algemeen.. :wink:
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#4
oh bedoelde het ook niet aanvallend hoor..
maar ik vind dat speed best wel functioneel te gebruiken is.. maar mischien komt de verslaving dan wel sneller om de hoek kijken ja..
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tsja, of het nou verslavond is of niet..

Feit blijft dat ik enkel en alleen Epehdra gebruik in het weekend, en op momenten dat ik moet werken aan zoiets als een evaluatieverslag, waarvan je voor je er aan begint geen flauw idee hebt wat daar allemaal in zou moeten staan. Door het gebruik van Cannabis, en door de behoefte aan een rustige, ontspannend levenstijl lijkt het echter onmogelijk om hier al ruim van te voren achter te komen en er aan te werken.

Telkens weer wanneer ik onder invloed van Epedra aan een verslag of iets dergelijks begin, ervaar ik hoe gemakkelijk het maken ervan gaat nadat je door je verbeterde concentratie vermogen razend snel in je op neemt wat er precies in zo'n verslag moet komen en hoe je dat precies in je verslag wilt verwerken.

Vaak gaat alles na ongeveer een uur helemaal vanzelf. Op een verbazingwekkende manier rond je zo'n verslag dan af (Na uren achter elkaar geconcentreerd aan het werk te blijven) en stuurt je het dan op. Een tijd later krijg je het terug, en dan blijkt dat meer dan de helft uit je klas het fout gedaan heeft omdat het, toen ze begonen met maken (dagen/weken van te voren) al niet begrepen wat de bedoeling was en nooit eens een lange tijd achter elkaar de tijd hadden genomen om daar achter te komen. (altijd netjes ingepland, elke dag een half uurtje ofzo.)

Wat me ook opvalt, is dat een lerares vaak van mening is dat ik mijn verslag veel te ingewikkeld inelkaar heb gezet. Dat is dan aan de opmerkingen die ze er altijd bij zet goed te merken. Het lijkt net alsof ze het zo ingewikkeld vind, dat ze niet goed weet of het verslag nou wel of niet aan de beoordelingscriterea voldoet. Het doet mij altijd veel plezier om deze reacties dan te lezen :grin:
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Toch maar gedaan... maar ik doe het wel heel rustig aan: 9 uur 's ochtends een piepklein lijntje, en dan nu om 1 uur weer piepklein lijntje, en dan misschien straks om 8 uur nog eentje ofzo... Het helpt wel echt heel goed, eindelijk ben ik goed bezig!! :hearteyes:
R
RayLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik heb voor de eerste keer speed gebruikt om mijn examens te studeren... en ik was zwaar onder de indruk. kon me ineens ongelooflijk goed concentreren, (ik heb concentratieproblemen) studeren kon ik van mezelf wel goed, maar ik kon daaaaaaaagen achter mn bureau zitten met mn cursus open, alle afleiding uit mn kamer, en dan nog op het einde van de dag maar twee pg's verder zitten. en ik wilde echt wel!
in het begin was ik dan ook zwaar onder de indruk van speed. Nadeel: ik was het ineens voor functionele doeleinden gaan gebruiken, (daarvoor alleen drugs om te feesten, mdma, xtc, lsd, en ook maar af en toe, was nog nooit verslaafd geweest aan iets...) ik begon steeds bij meer dingen die ik moest doen speed te gebruiken (werken, kamer opruimen, afwassen, ..) op het laatste alle dagen voor niets bijzonders...
En probeer dan maar eens te studeren zonder speed... het lijkt dan alsof je niet meer zonder kan...
Moraal van het verhaal: voordelen van korte duur, nadelen van lange duur... zelf afwegen
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik wil er niet aan beginnen maar het is wel erg verleidelijk... moet al de hele dag studeren, maar het lukt me niet om te beginnen!! En als ik iets doe, dan gaat het supertraag, en lukt het me niet te concentreren...

In m'n kast ligt nog 4 gram speed, en ik ben al wel tien keer naar die kast gelopen om het te pakken, en dan toch mezelf weer tot de orde geroepen... grrrr, irritant dit!! :rolleyes:
L
LektroluvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Die verleiding AARRRGGHHH ik denk voor bijna alle df-ers wel herkenbaar!

Spreek met je zelf af dat je 5minuten buiten gaat wandelen en als je terug komt direct van start gaat... Dat soort trucjes werken bij mij altijd :grin: even gedachten verzetten en iets actiefs doen om je lichaam wakker te schudden

Misschien heb je er wat aan...


GL!
R
RayLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik heb heel de nacht doorgestudeerd op speed gisteren, ben wat ziek, heb morgen weer examen en voel me nu ongelooflijk slecht... oplossing: nog speed...
doe het gewoon niet, hypocriet om uit mijn mond te horen, en je maakt je eigen keuzes... toen ik het voor de eerste keer wilde doen zei iedereen me ook om het niet te doen, maar ik wilde het gewoon echt proberen, en ik heb heel lang gewoon willen gebruiken, maar het is het echt niet waard. Je hebt even heeeel kort de rush en je voelt je alsof je alles aankan, maar de nare gevolgen zijn zoooooooooveel groter (niet alleen kater, mensen veranderen door speed)
ik wil hier geen prekerspraatje houden, maar àls je dan speed doet, doe het gewoon om plezier te hebben op feestjes, niet om te gebruiken voor functionele doelen, dat is de beste manier om snel niet meer zonder te kunnen doen waar je het voor gebruikt, en het gaat snel en voor je het zelf beseft...
een gewaarschuwd man / vrouw is er 2 waard
blah :rolleyes:
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#11
TechNora zei:
Toch maar gedaan... maar ik doe het wel heel rustig aan: 9 uur 's ochtends een piepklein lijntje, en dan nu om 1 uur weer piepklein lijntje, en dan misschien straks om 8 uur nog eentje ofzo... Het helpt wel echt heel goed, eindelijk ben ik goed bezig!! :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Idd, gewoon lekker rustig aan, af en toe een lijntje/sleutelpuntje en je leert als een tierelier. Maar zorg wel dat je goed kan slapen, dat is heel erg belangrijk!
Nou succes ermee, ik ga ook fijn 'studeren' :hearteyes:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Robdebob zei:
Maar zorg wel dat je goed kan slapen, dat is heel erg belangrijk!
Klik om te vergroten...

Zo niet het belangrijkst.
L
LaurentLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoe groot is de kans eigelijk op een blackout?
i
inferno33Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ergens op het forum stond zoiezo een verhaal over hoe een speedverslaving ontstaat, en daar viel het praktisch gebruik ook onder... Oppassen dus.

PS:Als iemand dat topic weet te vinden, zou ik waarderen.
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nou, even een update... toch beter geen speed gebruiken als je moet studeren... Ben nu echt naar de tering, en het heeft t studeren wel eventjes geholpen, maar al met al toch vooral tegengewerkt... Voor een nachtje doorstuderen is t misschien nog wel een aanrader, maar niet een paar dagen achter elkaar...
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoe nep ben je dan als een prestatie onder pep je een voldoening geeft. Sorry hoor daar kan ik dus echt niet bij. :openmouth:
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#17
Supervlieg zei:
Hoe nep ben je dan als een prestatie onder pep je een voldoening geeft. Sorry hoor daar kan ik dus echt niet bij. :openmouth:
Klik om te vergroten...

Punten zijn punten he, als ik straks steenrijk ben, en in mijn Bentley Azure over de PC Hooft scheur - jou in gaswalmen achterlatend - dan kijkt niemand meer naar de staat waarin ik verkeerde toen ik die tentamens glansrijk inkopte.

Trouwens pep is geen wondermiddel, de intelligentie, vindingrijkheid, creativiteit, en genialiteit komen niet ineens uit de lucht vallen, die moet je nog altijd in je hebben... :sunglasses:
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#18
Supervlieg zei:
Jah ik zeg niet dat het niet handig is. Maar dat mensen dan daadwerkelijk trots zijn op "hun" prestatie gaat er bij mij in als een gebrek aan intelligentie.
Klik om te vergroten...

Die intelligentie komt toch niet ineens uit de lucht vallen als je een lijn speed snuift? Dat moet toch ergens uit jezelf komen. Speed maakt alleen dat ik me makkelijker concentreer, en minder snel blijf hangen in details. Al betwijfel ik dat nu ook, want het heeft tot nu toe meer tegen me gewerkt dan dat ik er voordeel aan heb... (Afgelopen 3 dagen niet genomen, omdat ik me er zo klote door ging voelen)

Ik ben in ieder geval zeker trots als ik op de speed een goed cijfer haal, geeft zelfs soort nog een extra kick, omdat ik dan het gevoel heb dat ik t systeem onderuit haal.
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoe schadelijk is het voor een mens om een paar dagen een bommetje te nemen van 100 mg (30 % amf) om te studeren bv en dan 2 dagen niks en dan weer paar dagen wel? En dan alleen één bommetje niks meer bijnemen of iets dergelijks?
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik zou eerst goede pep fixen :wink: :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."