#1
Vele mense zeggen dat dit veel makkelijker is , heb wel al speed gebruikt maar nooit om te studeren , heb ier nu mooi grammetje liggen en het is juist examenperiode ^^ , aanrader of afrader ?
ty op voorand
ty op voorand
ty op voorand

TechNora zei:Toch maar gedaan... maar ik doe het wel heel rustig aan: 9 uur 's ochtends een piepklein lijntje, en dan nu om 1 uur weer piepklein lijntje, en dan misschien straks om 8 uur nog eentje ofzo... Het helpt wel echt heel goed, eindelijk ben ik goed bezig!!![]()
Robdebob zei:Maar zorg wel dat je goed kan slapen, dat is heel erg belangrijk!
Supervlieg zei:Hoe nep ben je dan als een prestatie onder pep je een voldoening geeft. Sorry hoor daar kan ik dus echt niet bij.![]()
Supervlieg zei:Jah ik zeg niet dat het niet handig is. Maar dat mensen dan daadwerkelijk trots zijn op "hun" prestatie gaat er bij mij in als een gebrek aan intelligentie.

Phreakingout zei:als je dat gedaan hebt, kan je moeilijk je er zelf nog toe zetten een volgende keer. Omdat je hersens wat lui zijn dan.
TechNora zei:k ben in ieder geval zeker trots als ik op de speed een goed cijfer haal, geeft zelfs soort nog een extra kick, omdat ik dan het gevoel heb dat ik t systeem onderuit haal.
inferno33 zei:en verhaal over hoe een speedverslaving ontstaat, en daar viel het praktisch gebruik ook onder... Oppassen dus.
Vind ik onzin, het is geen wedstrijd die je wint door vals spelen. Je neemt de informatie op, alleen kan je beter concentreren en langer volhouden. Als je de stof beheerst en je weet wat je wil weten dan is het goed, ondanks de manier waarop je het bereikt.Supervlieg zei:Jah ik zeg niet dat het niet handig is. Maar dat mensen dan daadwerkelijk trots zijn op "hun" prestatie gaat er bij mij in als een gebrek aan intelligentie.
JewCookie zei:SpacingBen zei:mmmmmmm, zie het ergens goed zitten speed eens uit te proberen ter bevordering van mijn studie. Maarja, wat als het TE goed bevalt he?
Ephedra's werken ook nog steeds wel goed, maar helaas is het alleen nog mogelijk hele oude epehdra's te bemachtigen (houdtbaar tot 2007)
Het lijkt erop dat ze daardoor een stuk minder krachtig zijn! (of zou het gewoon niet zoveel effect meer op mij hebben?)
Ephedra's of amfetamine, het zijn beiden stimulanten welke gebruikt worden om prestaties voor school (of werk) te verhogen. Of je hier nou amfetamine of ephedrine voor gebruikt, je doet als het ware hetzelfde; je gebruikt doping om school prestaties te kunnen leveren.
Toch kan ik niet ontkennen dat studeren onder invloed van stimulerende middelen zeker tengunste kan komen van de prestaties, mits je weet waar je mee bezig bent en je aandacht erbij kunt houden.. Het is mogelijk om met behulp van amfetamine weet ik het hoe lang achter elkaar volledig geconcentreerd te werken of te leren, zonder dat je motivatie om ermee door te gaan minder word.. Je hoeft je niet meer te blijven motiveren om door te leren, enkel hoef je er nog mee te beginnen en te stoppen.
Hiernaast zijn er een aantal negatief meewegende factoren als gevolg van stimulerende middelen. Vaak leren mensen de dag voor een tentamen of examen een dagje op amfetamine om de laatste puntjes op de i te zetten. Dit betekend zeer vaak dat er teveel amfetamine genomen word om op tijd te kunnen slapen en er word vaak tot laat in de avond of nacht doorgeblokt. Het gebeurt dan ook niet zelden dat de nachtrust voor te leveren prestatie geminimaliseerd word, met de gevolgen van dien...
Doordat je op één dag een enorme hoeveelheid informatie achter elkaar verwerkt gaat er enorm veel informatie verloren in de massa. Door de inspanning welke je nu op één dag verricht hebt onder invloed van amfetamine te spreiden over een aantal dagen dan zul je echt enorm veel meer kennis in het lange termijn geheugen overhouden als dat je het in één keer doet.
Het gebruik van stimulanten levert enorm vaak een slechte nachtrust tot gevolg. Er zijn maar weinig mensen die er bij stil staan dat de nachtrust een enorme invloed heeft op wat je aan kennis allemaal onthouden hebt tijdens de prestatie. Tijdens de slaap verwerken de hersenen de informatie van die dag, dit zijn bijvoorbeeld (sociale) ervaringen of geleerde informatie. De gehele verwerking van alle gegevens vind plaats tijdens het slapen, de nachtrust heeft dan ook een crusiale invloed op het verloop van dit proces. De geleerde informatie komt tijdens de slaap pas goed op gang tijdens het REM-slaap gedeelte, welke pas na de diepe slaap begint. Dit betekend dat de verwerking van de gegevens welke je tvoor de prestatie van die dag geleerd hebt pas in het laatste stadium van de slaap-cyclus volledig verwerkt en afgerond word. Doordat dit voornamelijk aan het einde gebeurd gaan er enorm veel gegevens verloren in je hersenen voordat deze verwerkt konden worden.
Daarnaast zijn er waarschijnlijk nog wel een aantal effect uitoefenende factoren te noemen. Effectief gebruik van bijv. amfetaminen bij het leren kan zeker een positieve invloed hebben op de uiteindelijke prestatie, toch is een positief effect op de geleverde prestatie zeker geen garantie!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."