Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsparanoia zijn

paranoia zijn

42 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
M
MissParanoidLid
01-01-2024, 00:00
#1
na dat ik speed gebruik, heb ik na een tijdje last van lichte paranoia aanvallen. Ik zie van op een bepaalde afstand in sommige dingens altijd mensen (snap je wat ik bedoel?). Nu vraag ik mij af hebben jullie dat ook? en als jullie ook dingens zien wat zien jullie dan?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ook niet.

Maar beste missparanoid, dat heet een opkomende amfetamine-psychose. Ik raad je ten zeerste aan om je gebruik een tijdje te staken en daarna gematigd door te gaan of er gewoon mee op te houden. Op een gegeven moment heb je jezelf zo beschadigd dat je er nog lang last van zal hebben.

Dit is geen grapje of bedoelt om je bang te maken, ik ken genoeg mensen die jaren gestopt zijn maar nog steeds last hebben omdat ze te ver door zijn gegaan toen ze al psychotisch werden.
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik niet.

Maar ik zou maar uitkijken, zoals hierboven al gezegd is kun je er nog veel meer last van krijgen als je doorgaat met gebruiken, je kunt er heel lang last van hebben en geloof me dat is geen pretje.
M
MissParanoidLid
01-01-2024, 00:00
#5
ja ik weet dat het geen goed teken is, maar ik gebruik helemaal niet veel... ik heb wel gemerkt dat het afhangt van speed tot speed een tijd gelede was ik goe aan het gaan zonder enige verbeelding en een andere keer twee lijne en ik was heel paranoia
zou da kunnen ?
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Die hallucinaties kunnen wel gepaard gaan met paranoia natuurlijk. Maar hoeft niet. Ik hoorde bijvoorbeeld altijd stemmen in achtergrondgeluiden, maar daar word ik niet paranoide van.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vond sommige hallicunaties eigenlijk wel iets hebben. Zoals dansende poppetjes in de kast en posters die tot leven kwamen.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zommes praat me niet zo bang man! :mrgreen:

Wat zij zegt over mensen zien in 'dingen' heb ik ook gehad, maar dat was toen wel in verband met de hele week hard werken en een nacht overgeslagen te hebben, kortom, helemaal aan stront. Kan ook niet zeggen dat ik er angstig van werd eigenlijk, schrok soms wel even :mrgreen:
a
angel1Lid
01-01-2024, 00:00
#9
ik heb het een aantal jaren geleden vaak gehad. met een auto vol mensen in het donker over een snelweg aan het rijden waar van die rood-witte palen langs stonden en ineens zag ik iemand tussen die palen staan die de weg snel overstak. of dan zie ik een koord over de weg gespannen terwijl het gewoon langs de weg is en niet erover. ook een keer aan het fietsen en ik keek achter me en zag een man gehurkt op straat zitten...die was er helemaal niet. niemand van die personen die ik zag waren er. nu heb ik het heel lang niet meer gehad. en helemaal niet sinds ik gebruik.dit is ook een reden waarom ik geen hallucinerende middelen zou gebruiken, want dan zou ik echt doordraaien, denk k.
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#10
MetaalKonijn zei:
Zommes praat me niet zo bang man! :mrgreen:

Wat zij zegt over mensen zien in 'dingen' heb ik ook gehad, maar dat was toen wel in verband met de hele week hard werken en een nacht overgeslagen te hebben, kortom, helemaal aan stront. Kan ook niet zeggen dat ik er angstig van werd eigenlijk, schrok soms wel even :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Had het vroeger ook erg--> toebn ben ik effe gestopt, ben daarna terug begonnen , en nu heb ik er geen last van. :)
J
Jelle SnelLid
01-01-2024, 00:00
#11
nope..heb er zelf nog geen last van! Maar sowieso bij verschijnselen aan je lichaam die negatief zijn; lijkt het mij verstandig om t gebruik idd een tijd te staken
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jelle Snel zei:
nope..heb er zelf nog geen last van! Maar sowieso bij verschijnselen aan je lichaam die negatief zijn; lijkt het mij verstandig om t gebruik idd een tijd te staken
Klik om te vergroten...

Paranoia worden is meestal bij mensen die bij veel andere mensen zijn.
M
MissParanoidLid
01-01-2024, 00:00
#13
Deranged zei:
Ik vond sommige hallicunaties eigenlijk wel iets hebben. Zoals dansende poppetjes in de kast en posters die tot leven kwamen.
Klik om te vergroten...
ok dat zou ik nog leuk vinden maar om steeds vreemde mensen te zien die plotseling verschijnen en verdwijnen daar krijg ik echt de kriebels van...
M
MissParanoidLid
01-01-2024, 00:00
#14
flash kieke zei:
Jelle Snel zei:
nope..heb er zelf nog geen last van! Maar sowieso bij verschijnselen aan je lichaam die negatief zijn; lijkt het mij verstandig om t gebruik idd een tijd te staken
Klik om te vergroten...

Paranoia worden is meestal bij mensen die bij veel andere mensen zijn.
Klik om te vergroten...

wat bedoel je juist? dus je word paranoia door te veel bij mensen te zitten ? is dat wat je zegt?
M
MissParanoidLid
01-01-2024, 00:00
#15
als ik overdag speed gebruik heb ik daar wel geen last van... waarschijnlijk zorgt het donker ervoor da ik raar begin te doen
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#16
flash kieke zei:
Paranoia worden is meestal bij mensen die bij veel andere mensen zijn.
Klik om te vergroten...

Deze is laaaaastig killa'
C
ColaiutaLid
01-01-2024, 00:00
#17
je WORDT paranoide... of hebt LAST VAN paranoia....


paranoide zijn is bij mijn weten, o.a het idee hebben dat mensen over je praten, als je bijv. zoals idd zoals eerder gezegd bij een groep bent...

hallucinaties komen door het lang wakker zijn met de speed
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik herken het wel ja. Meestal als ik een nacht veel te kort geslapen heb door de speed en dan de dag daarna ook lang doorga dan begin ik ook vanuit mn ooghoeken mensenschimmen te zien die er dan toch niet zijn.

Niet eng of zo meer van 'Hééé, zit daar iemand?' en dan is het toch een jas die ergens overheen hangt.

zorg voor een paar nachtjes voldoende slaap en neem vitamines dan herstel je weer SNEL
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#19
flash kieke zei:
Paranoia worden is meestal bij mensen die bij veel andere mensen zijn.
Klik om te vergroten...

Als je alleen bent zal je vlugger "paranoia" worden,
tenminste als je een nacht of meerdere nachten wakker bent na elkaar. :mrgreen:
R
RetescheefLid
01-01-2024, 00:00
#20
Paranoia word je als je teveel binnen hebt. De meeste speed gebruikers hebben meestal wel teveel binnen. Ze vergeten namelijk dat 1 lijn ongeveer 8 uur werkt. Eens de piek voorbij is, na ongeveer een uur ofzo denken ze dat het uigewerkt is en nemen ze nog een lijn en nog één en nog één....
Ondertussen stapelt zich dat natuurlijk allemaal op, en word er teveel dopamine aangemaakt. Teveel aan dopamine kan zorgen voor hallucinatie en paranoia.
Hoe snel iemand teveel binnen heeft hangt natuurlijk van persoon tot persoon af.
:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."