Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschillen dexamphetamine (van de apotheek) en speed

Verschillen dexamphetamine (van de apotheek) en speed

43 antwoorden
47 weergaven
18-5-2026
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#1
Toch wordt het wel veel gebruikt voor recreatief gebruik
Klik om te vergroten...

Dat is zeker waar, maar dan meer door mensen die geen tot weinig ervaring met speed hebben.
B
BananenbennieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb van die 5 mg dex pilletjes van iemand gekregen die je zeg maar de apotheek kunt halen. Ik heb twee stuks ingenomen, 2 uur geleden, zit nog een beetje te wachten op het moment van actief worden..

Bij speed heb ik altijd heel erg zin om dingen te ondernemen, dat is nu wel minder. Terwijl er genoeg te doen is, mijn huis + administratie is een fucking mess, heb nog steeds geen zin om aan de slag te gaan. Voel me alleen een beetje wazig.

Word je van speed gewoon actiever of moet ik meer van die pillen slikken voor hetzelfde effect? Doe dat liever niet eigenlijk, zo'n hele stoot pillen nemen in 1 keer.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#3
nog meer nemen of is het gewoon niets voor mij en kan ik ze net zo goed door de plee spoelen
Klik om te vergroten...

Lekker door de plee spoelen zou ik zeggen.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je als eens speed hebt gesnoven zul je van 5 mg pilletjes niet zo snel iets voelen.

Word je van speed gewoon actiever of moet ik meer van die pillen slikken voor hetzelfde effect? Doe dat liever niet eigenlijk, zo'n hele stoot pillen nemen in 1 keer.
Klik om te vergroten...

Van speed wordt je actiever, maar deze pilletjes zijn voor medicinale doeleinden en niet voor recreatief gebruik. Dan kun je beter gewone speed halen.
B
BananenbennieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Svali zei:
Van speed wordt je actiever, maar deze pilletjes zijn voor medicinale doeleinden en niet voor recreatief gebruik. Dan kun je beter gewone speed halen.
Klik om te vergroten...

Toch wordt het wel veel gebruikt voor recreatief gebruik :P ik vraag me dan alleen af wat voor effect mensen er mee bereiken..

Het zal wel aan de dosering liggen en idd ook het feit dat ik wel eens speed heb gehad dat ik er weinig baat bij heb. Hongergevoel is wel weg en ja voel me echt wazig, juist helemaal niet geconcentreerd :confused: Ga nu wat bijnemen. 1 pil.
B
BananenbennieLid
01-01-2024, 00:00
#6
ok wat raden jullie me nu aan met deze pillen te doen, 3 stuks hadden geen effect

nog meer nemen of is het gewoon niets voor mij en kan ik ze net zo goed door de plee spoelen
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dex is dex of het van de apotheek komt of niet. Van de apotheek is de kwaliteit alleen beter. Die pilletjes zouden dus best moeten werken. Kijkend naar de dosis (2x 5mg) denk ik dat dat de oorzaak is van het uitblijven van effect. Ik weet de dosis niet heel goed, maar het is iig een stuk meer dan je nu genomen hebt.
V
Verwijderd lid 24178Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik las laatst, en weet niet of het op dit forum was, dat dexamfetamine voor recreatief gebruik rond de 150 mg ligt.
Vind ik zelf best ongeloofelijk dan zou je 30 van die pillen moeten slikken. En dan zijn er ook nog mensen die dat snuiven. Dat lijkt mij heel moeilijk weg te werken.
Ik gebruik nu zelf een maandje dex en ik kan me wel goed voorstellen dat je van 30 van die krengen wel goed strak staat. Als ik er 3 over de hele dag neem voel ik me wel behoorlijk speedy.

Ik wil wel geloven dat je 150 mg nodig bent maar om dat weg te slikken gaat mij een beetje ver.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#9
De preciese dosis zou ik moeten nazoeken, maar mocht het zijn wat je aangeeft dan is het bijsnuiven iig een stuk minder. Bij snuiven heb je namelijk altijd minder nodig voor een vergelijkbaar effect van dezelfde stof.

Edit: Uitgaande van beperkte tot geen tolerantie en redelijk goede kwaliteit is 150 mg erg hoog. 50 mg lijkt beter te kloppen.
V
Verwijderd lid 24178Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb mn dosis verhoogd naar 3 x 10 mg normaal gesproken neem je dat om 8 uur sochtens 12, en 4 uur de laatste.

Maar ik ben vandaag om 11 uur begonnen heb mn 2e dosis om 2 uur gehad en de laatste om 4 uur.
En die laatste voelde ik best heel goed.Lekker bezig en was zelfs al een klein beetje aan het freaken.
En ik weeg 95 kilo.

Denk dat 20 mg in 1 keer een goeie hit is.

Mocht ik nog een keer meer nemen dan houd ik jullie op de hoogte.
S
SpeedballedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dexedrine bevat zoiezo enkel de rechterisomeer en is van farma-kwaliteit. Op de zwarte markt gaat het altijd om een isomerenmix en dan zit er ook vaak nog paracetamol, caffeine, efedrine, rattevergif en paardenpis bij :kots:
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb ook dexamphetamine van de apotheek gekregen. Zo'n potje van 15 stuks à 5mg, 75mg in totaal dus. In de eerste week moest ik beginnen met 2,5mg per dag. Nu zitten we in de tweede week en nu mag ik 5mg per dag. Merk er tot nu toe erg weinig van en als ik het hier een beetje doorlees lijkt me één keer 5mg op een dag erg weinig. Zeker als ik het vergelijk met wat jullie nemen.

Hoeveel zou ik moeten nemen als ik echt wat zou willen voelen?

Bedankt!
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tja wil je een effect op medisch niveau of op recreatief niveau :wink: ?
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tufnut zei:
Tja wil je een effect op medisch niveau of op recreatief niveau :wink: ?
Klik om te vergroten...

Wat is precies het verschil hier in?

En klopt het dat dexamfetamine van de apotheek sterker is als speed?
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Muzyk zei:
Tufnut zei:
Tja wil je een effect op medisch niveau of op recreatief niveau :wink: ?
Klik om te vergroten...

1. Wat is precies het verschil hier in?

2. En klopt het dat dexamfetamine van de apotheek sterker is als speed?
Klik om te vergroten...


1. Medisch is de dosis waarvoor het bedoelt is, tegen de AD(H)D. Recreatief is zodat je lekker gaat stuiteren :)

2.
Paperplane. zei:
De Rechtdraaiende isomeer van amfetamine is niet alleen 2x zo potent
Klik om te vergroten...
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#16
Paperplane. zei:
1. Medisch is de dosis waarvoor het bedoelt is, tegen de AD(H)D. Recreatief is zodat je lekker gaat stuiteren :)

2.
Paperplane. zei:
De Rechtdraaiende isomeer van amfetamine is niet alleen 2x zo potent
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

1. Aha. Wat zou dan ongeveer het minimale moeten zijn dat je moet innemen als je een beetje zou willen stuiteren?

2. Zou je dit een beetje kunnen uitleggen in 'normale' taal aangezien ik het nu niet helemaal snap. :tongueout:
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
1. 40-50mg in een keer oraal zou je wel echt wat van moeten voelen.

2. Dexamf kan makkelijker worden opgenomen in je bloed, daardoor is het bij lagere dosissen actief dan straatspeed.
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bedankt voor de uitleg! :)
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Muzyk zei:
Bedankt voor de uitleg! :)
Klik om te vergroten...
Geen dank.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
De Rechtdraaiende isomeer van amfetamine is niet alleen 2x zo potent, hij werkt ook relatief veel meer in op dopamine, waardoor je meer een mentale high krijgt zonder dat je strak staat. Van 50mg met 0 tolerantie zou je toch echt wel wat van moeten voelen hoor.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."