Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschillen dexamphetamine (van de apotheek) en speed

Verschillen dexamphetamine (van de apotheek) en speed

43 antwoorden
45 weergaven
18-5-2026
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
1. 40-50mg in een keer oraal zou je wel echt wat van moeten voelen.

2. Dexamf kan makkelijker worden opgenomen in je bloed, daardoor is het bij lagere dosissen actief dan straatspeed.
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bedankt voor de uitleg! :)
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Muzyk zei:
Bedankt voor de uitleg! :)
Klik om te vergroten...
Geen dank.
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#4
Toch wel een leuke vage dag gehad. Ik slik nu ongeveer 3/4 weken dexamfetamine (dagelijks 5mg) en normaal merk ik er niet super veel van. Na een leuke kerstvakantie te hebben gehad was het vandaag weer tijd om naar school te gaan. Ik weet niet wat ik meemaakte; ik was super vrolijk, heel druk, praatte veel en had echt zo'n gevoel dat ik onder invloed was o.i.d. Best apart omdat ik het nu al zo'n 3/4 weken slik maar het nog nooit zo extreem ervaren heb, tot nu. Iemand enig idee waarom de dexamfetamine dit keer zo effectief was t.o.v. de vorige dagen? Ik weet nog toen ik opstond dat ik al vrolijk was, goed in me vel zat en wel weer zin had om naar school te gaan. Is het mogelijk dat de goeie stemming en het verlangen om weer naar school te gaan ervoor hebben gezorgd dat de dexamfetamine zo goed werkte?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Waarom neem je dex? Omdat je ADHD hebt?

Alle verschijnselen die je noemt zijn naast de recreatieve effecten van (dex)amfetamine ook de symtomen van ADHD. Een teken dus dat de dex toch niet helemaal gewerkt heeft.?
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#6
Om even terug te komen op mijn verhaal; afgelopen dagen heeft steeds weer hetzelfde effect gegeven, helemaal super dus! Dus mijn vraag kan eigenlijk wel ingetrokken worden.

Maar is het normaal dat ik van 5mg dexamphetamine al een heel andere persoon lijk qua gedrag?
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#7
Is het schadelijk als je 40mg dexamphetamine in één keer oraal inneemt (korte/ lange duur, geestelijk/ lichamelijk etc.)?

Werkt dexamphetamine beter op een lege maag of werkt het beter als je van tevoren wat eet?

Thanks!
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Geen enkel druggebruik is zonder gevaar. Maar 40mg moet niet gevaarlijk zijn.
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat snap ik. Maar de ene drug is meer schadelijker dan de ander. Ook afhankelijk van de hoeveelheid natuurlijk. Dus ik vroeg me af of 40mg dexamphetamine dat ook is, of niet.

En;

Muzyk zei:
Werkt dexamphetamine beter op een lege maag of werkt het beter als je van tevoren wat eet?
Klik om te vergroten...
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Lege maag. Het liefst 5 uur heleden gezond gegeten.
M
MuzykLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bedankt. :) Vaak hoor je dat je medicijnen (/drugs) moet innemen nadat je hebt gegeten zodat ze beter worden opgenomen in je lichaam/ bloed o.i.d. Volgens Paperplane geldt dit dus niet dexamfetamine.

Dus even voor de duidelijkheid; als ik niks eet en dan dexamfetamine slik werkt het beter/ sneller/ effectiever? Of wat moet ik me daar bij voorstellen?
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dan rusht het meer ja. Komt sneller op ja.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
En het is niet zo dat door een volle maag dat het dan sneller/beter werkt (geen enkel middel).
Het zorgt er voor dat het gelijkmatiger opgenomen wordt, en de maag minder irriteert dan op een lege maag.
j
joriisvwLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bananenbennie zei:
Ik heb van die 5 mg dex pilletjes van iemand gekregen die je zeg maar de apotheek kunt halen. Ik heb twee stuks ingenomen, 2 uur geleden, zit nog een beetje te wachten op het moment van actief worden..

Bij speed heb ik altijd heel erg zin om dingen te ondernemen, dat is nu wel minder. Terwijl er genoeg te doen is, mijn huis + administratie is een fucking mess, heb nog steeds geen zin om aan de slag te gaan. Voel me alleen een beetje wazig.

Word je van speed gewoon actiever of moet ik meer van die pillen slikken voor hetzelfde effect? Doe dat liever niet eigenlijk, zo'n hele stoot pillen nemen in 1 keer.
Klik om te vergroten...

Gewoon meer nemen, heb er zelf genoeg ervaring mee. Dex werkt ook direct op Adrenaline net als speed dus het zou moeten werken. Meer nemen en afwachten, het kan niet dat je er niets meer van gaat voelen dan alleen maar wazig zijn. Nam er zelf elke dag 6 tot 10 heerlijke rush soort combi van cocaine en speed
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bedankt. :) Vaak hoor je dat je medicijnen (/drugs) moet innemen nadat je hebt gegeten zodat ze beter worden opgenomen in je lichaam/ bloed o.i.d. Volgens Paperplane geldt dit dus niet dexamfetamine.
Klik om te vergroten...

Nee, niet helemaal. Speed op een lege maag is gewoon niet verstandig omdat de maagwand dan sneller beschadigd wordt. Beter eerst wat eten en dan maar een iets mindere rush die wat langzamer opkomt. Bij incidenteel gebruik niet zo'n ramp maar nog steeds niet aan te raden.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Volgens mij valt de irritatie van dex in tablet vorm wel mee.
Althans, stukken minder dan de met weet ik veel wat versneden pep..

Iets eten vind ik, bij uppers gebruik, ook altijd beter.
Je gaat een aantal uren meer van je lichaam vragen dat het aan kan, daarom maar beter met iets meer energie beginnen.
e
elmosquitodelmundoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Paperplane. zei:
Geen enkel druggebruik is zonder gevaar. Maar 40mg moet niet gevaarlijk zijn.
Klik om te vergroten...
Na 50 mg is er een verhoogd risicofactor op hartritmestoornissen en zelfs hartstilstand (cardiac arrest) en angina pectoris maar dat is afhankelijk van je gewicht , gesteldheid en ontvankeliik heid.En wat het allebelangerijkste is je halfwaardetijdin de gaten houden als je voor de eerste 6 uur weer een nieuwe dosering inneemt moet je er weer 6 uur bij optellen en dat is even zo met de hoogte van je doseering.Het is nml niet FIJN om op de intensive care te zijn...
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#18
elmosquitodelmundo zei:
Paperplane. zei:
Geen enkel druggebruik is zonder gevaar. Maar 40mg moet niet gevaarlijk zijn.
Klik om te vergroten...
Na 50 mg is er een verhoogd risicofactor op hartritmestoornissen en zelfs hartstilstand (cardiac arrest) en angina pectoris maar dat is afhankelijk van je gewicht , gesteldheid en ontvankeliik heid.En wat het allebelangerijkste is je halfwaardetijdin de gaten houden als je voor de eerste 6 uur weer een nieuwe dosering inneemt moet je er weer 6 uur bij optellen en dat is even zo met de hoogte van je doseering.Het is nml niet FIJN om op de intensive care te zijn...
Klik om te vergroten...


Denk dat wat je zegt een beetje overdreven is denk niet dat iemand direct hartritme stoornissen door de genoemde dosering gaat krijgen. Natuurlijk is de kans verhoogd maar dat is het ook bij 10mg of 20mg enz. En uit eigen ervaring heb ik vaker 100mg ritalin genomen en volgens mij staat dat gelijk aan 50mg dex en heb nooit last gehad van hartritme stoornissen. Laat het zijn dat ik denk ik nog wel vele hogere doseringen amfetamine in mijn bloed heb gehad en pas na een paar jaar regelmatig tot dagelijks te gebruiken is mijn hart pas schade gaan ondervinden. Er zijn altijd pechvogels die eerder klachten krijgen of direct maar de meeste mensen kunnen wel wat hebben. Niet dat ik het adviseer of aanraadt maar zou ook lullig zijn als iemand dit leest en heeft deze dosis of meer gehad en wordt paranoia en denkt dat deze hartritme stoornissen heeft. Dat krijg je niet zomaar dan moet je toch goed gebruiken of gevoelig zijn voor de aandoening althans lijkt mij. Ben geen dokter en heb het niet nagezocht maar spreek uit eigen ervaringen meestal en heb vaak genoeg de 50mg gepasseerd op de pep dat weet ik wel.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Klopt. Het verschil tussen ritalin (Methylfenidaat) en dextro is dat methylfenidaat de heropname van dopamine en noradrenaline remt, en dex de aanmaak stimuleert (net als gewone speed).
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
willemvaag zei:
En uit eigen ervaring heb ik vaker 100mg ritalin genomen en volgens mij staat dat gelijk aan 50mg dex en heb nooit last gehad van hartritme stoornissen.
Klik om te vergroten...

Nee dat staat niet gelijk. Zo kun je nooit 2 stoffen met elkaar vergelijken. (hebben allebei een totaal andere werking, ookal lijkt het zoveel op elkaar)
Dat er hartproblemen kunnen ontstaan vanaf 50mg dex of 100mg ritalin (en dat dus op hetzelfde niveau ligt zou kunnen). Maar ik denk dat je het over het algemeen wel bij het rechte eind hebt.

Maar 50mg dextro is echt best veel. Normaal worden die in tabletten van 5 mg als hoogste dosering verstrekt dacht ik? Dat is dus een hele strip in 1 keer naar binnen werken.

50mg speed is niet heel uitzonderlijk denk ik. Ken er genoeg die een halve gram opmaken. (wel een schandelijke 47% maar toch..)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."