Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKennis gemaakt met de duistere kant van speed.

Kennis gemaakt met de duistere kant van speed.

26 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#1
Soms kun je best makkelijk concluderen dat bepaalde middelen niet echt jouw ding zijn. zoiets kan ik ongeveer wel uit je post opmaken.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja heftig verhaal joh, maar je trekt inderdaad gewoon dezelfde conclusie als de vorige keer. Ook geef je aan dat je na een poosje helemaal geen effect merkt, maar dat je je nog alleen maar normaal voelt. Hoe je het ook went of keert: als je gebruikt terwijl je er geen bijzonder effect van voelt maar je alleen maar normaal voelt, zoals je al aangeeft, dan gebruik je na een dag of twee blijkbaar alleen maar om van de afkickverschijnselen af te komen, en niet recreatief.

Misschien een beter idee nog dan te bedenken hoeveel gram je haalt, is om gewoon regels voor jezelf op te stellen. Bijvoorbeeld: niet meer dan een keer speed gebruiken per drie/vier weken en dan niet meer dan een nacht doorhalen. (En denk dan ook niet dat je die keren op kunt sparen als je een keer een paar maanden niet gebruikt haha :wink: ) Een gram pep halen lijkt me ook geen goed plan. Je geeft zelf al aan dat je de eerste 50 mg erg goed voelde. Je kunt dus twintig keer goed onder invloed zijn van speed zonder bij te nemen van een gram. Of dat nou zo een goed idee is...
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#3
kingdalton zei:
Hallucinaties van vermoeidheid zijn echt vervelend, niet dat ik ooit speed gebruikt heb maar de hallucinaties ken ik wel. Constant over je schouder kijken omdat er iemand staat terwijl je beter weet, de autodeur snel afsluiten als je s nachts in de auto stapt :flushed:

Ik heb een keer gehallucineerd met 4fa en wiet op, dit bleek achteraf ook chronisch slaapgebrek te zijn in combinatie met stimulerende drugs, veel wiet en een avond vol losgaan op drum n bass. Dit vond ik in eerste instantie ook wel leuk, tot ik me af ging vragen wat er mis was met me :rolleyes:. Tijdens de taxirit terug reed de chauffeur verkeerd en ik dacht dat die ons zou vermoorden. (in mijn defensie, hij reed over een verlaten kermisterrein om een shortcut te vinden.)

De terugweg uit Praag was geen pretje 2 dagen later, nogsteeds helemaal uitgeput.

Let wat beter op jezelf de volgende keer :), je mag het dan wel niet voelen maar je kunt wel weten van jezelf dat je het niet trekt op een paar uur slaap per nacht paar dagen lang :wave:
Klik om te vergroten...

Je hoort sowieso niet te rijden als je 3 dagen niet hebt geslapen. Laat staan onder invloed.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#4
SmartieAndMe zei:
Heftig man... Hopelijk trap je er niet nog een keer in. Een beetje speed kan geen kwaad maar 4 gram in een week is veel te veel... Gelukkig ben je er nu weer redelijk vanaf, maar neem deze waarschuwing serieus! Als je dit langer volhoud kun je in het slechtste geval in een psychose belanden en dan ben je ver van huis...
Klik om te vergroten...

Inderdaad, verlopig even niks meer.
Moest ik ooit besluiten van nog eens speed te doen, dan haal ik maximum 1 gram.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
ook een goeie manier om te minderen is met jezelf afspreken niks meer te kopen, maar wel gebruiken als het je aangeboden word en je zin hebt.

word het weer teveel dan vermijdt je situaties waar je het tegen kan komen. dat lukt mij altijd goed.
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#6
MeejheM zei:
ook een goeie manier om te minderen is met jezelf afspreken niks meer te kopen, maar wel gebruiken als het je aangeboden word en je zin hebt.

word het weer teveel dan vermijdt je situaties waar je het tegen kan komen. dat lukt mij altijd goed.
Klik om te vergroten...


In theorie is dat haalbaar, maar het exact ook zo uitvoeren is verdomme tanden bijten.
Ik heb daar geen Goei ervaring mee, alleen gebruiken wanneer aangeboden..
Heb jij dan nooit zin in nog meer?
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#7
snelgemsurfd zei:
MeejheM zei:
ook een goeie manier om te minderen is met jezelf afspreken niks meer te kopen, maar wel gebruiken als het je aangeboden word en je zin hebt.

word het weer teveel dan vermijdt je situaties waar je het tegen kan komen. dat lukt mij altijd goed.
Klik om te vergroten...


In theorie is dat haalbaar, maar het exact ook zo uitvoeren is verdomme tanden bijten.
Ik heb daar geen Goei ervaring mee, alleen gebruiken wanneer aangeboden..
Heb jij dan nooit zin in nog meer?
Klik om te vergroten...


Idd ja, in theorie is het een mooi idee om zo te handelen, en knap als het lukt in de praktijk, maar ik zelf heb echt zo'n moeite met mezelf grenzen opleggen.
Zit zelf niet aan de pep, maar aan sos, en heb als ik eenmaal begin àltijd zin in meer. Dat hier wordt gesproken over 'iets met een ezel en een steen' en ' je trekt dezelfde conclusie als vorige keer dat het te ver ging' zou ook helemaal op mij kunnen slaan, ik wil ook maar door en door en door, en denk dan 'ach fuck it'
Wilskracht is niet mijn sterkste punt :wink:
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#8
Missyy23 zei:
snelgemsurfd zei:
MeejheM zei:
ook een goeie manier om te minderen is met jezelf afspreken niks meer te kopen, maar wel gebruiken als het je aangeboden word en je zin hebt.

word het weer teveel dan vermijdt je situaties waar je het tegen kan komen. dat lukt mij altijd goed.
Klik om te vergroten...


In theorie is dat haalbaar, maar het exact ook zo uitvoeren is verdomme tanden bijten.
Ik heb daar geen Goei ervaring mee, alleen gebruiken wanneer aangeboden..
Heb jij dan nooit zin in nog meer?
Klik om te vergroten...


Idd ja, in theorie is het een mooi idee om zo te handelen, en knap als het lukt in de praktijk, maar ik zelf heb echt zo'n moeite met mezelf grenzen opleggen.
Zit zelf niet aan de pep, maar aan sos, en heb als ik eenmaal begin àltijd zin in meer. Dat hier wordt gesproken over 'iets met een ezel en een steen' en ' je trekt dezelfde conclusie als vorige keer dat het te ver ging' zou ook helemaal op mij kunnen slaan, ik wil ook maar door en door en door, en denk dan 'ach fuck it'
Wilskracht is niet mijn sterkste punt :wink:
Klik om te vergroten...

Och, je bent niet alleen :grin:,
Al kan ik wel veel beter de pep negeren dan m'n sos'kes.
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#9
snelgemsurfd zei:
Och, je bent niet alleen :grin:
Klik om te vergroten...


Hier op dit forum niet nee, maar onder mn medegebruikers op avonden vaak wel, zit vaak als enige nog wakker op het einde en moet dan echt mentaal een knop omzetten en accepteren dat het toch ècht op is, en de party hardy modus uitzetten :wink:
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#10
Uiteraard,
En zeker op weekdagen blijf je troosteloos alleen achter, of ik toch allesinds, :smilingimp:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
nooit meer zin?

natuurlijk, ik heb zelf niet veel slechte ervaringen ermee gehad, en gebruik ook behoorlijk regelmatig. af en toe vind ik het wel mooi geweest, verkoop ik alles of geef het weg aan een ander die het maar mag gaan verkopen, en als er niks in huis is denk ik er zelden aan. ik kan goed weken, maanden en 1x zelfs jaren niks gebruiken, en dan ben ik er ook niet mee bezig.

fool heeft in een ander topic ooit eens gelezen ofzo dat je na het stoppen futloos of lusteloos kan worden, maar dat is bij mij meestal het geval voordat ik besluit even te stoppen.

stoppen of zonder zitten heeft bij mij het resultaat dat ik eerst 2 of 3 dagen echt de klok rond slaap(een analoge dan he), en daarna ga ik even goed eten en drinken in huis halen.

zoals ik eerder al zei moet ik dan even geen volk over de vloer die het voor mn neus op tafel leggen, want als ik het zie wil ik het hebben ook. na een weekje vind ik het voor mezelf helemaal niet erg om weer wat te gebruiken als vrienden het bij zich hebben. ik was nooit van plan helemaal te stoppen, het is meer een soort timeout, om je lijf lekker te laten herstellen.

als ik na een tijdje redenen heb om hoeveelheden in te slaan gebruik ik zowiezo minder, en minder vaak. meestal wordt het om wat voor reden dan ook weer meer en vaker gebruiken, totdat ik het wel weer goed vind en de cyclus herhaalt zich.

door omstandigheden heb ik 1x iets meer als 3 jaar geen drugs gebruikt, terwijl ik het zelfs in huis had enzo. vaker zijn het een aantal weken, 2 of 3 ongeveer.

omdat ik al zo vaak gestopt ben, en er enkel goede ervaring mee heb(geen afkickverschijnselen ofzo) kijk ik er totaal niet tegenop. ik doe het wanneer het mij uitkomt, en ga weer gebruiken wanneer het mij uitkomt.

het is je leven, je geluk, je omgeving etc. die je aan de drugs helpen, en stoppen moet je echt zelf doen. voor anderen is het vaak beter om helemaal niks meer te gebruiken omdat ze dat beetje controle wat ik heb niet in zich hebben, dat is een stuk moeilijker als je met dezelfde mensen om blijft gaan en uitgaan.

nou heeft mn toetsenbord ff een grote beurt nodig, wat je ook besluit te doen, of niet, succes ermee. ik denk dat je wijs genoeg bent, als ik in je eerste post lees dat je wel goed voor jezelf probeert te zorgen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
MeejheM zei:
fool heeft in een ander topic ooit eens gelezen ofzo dat je na het stoppen futloos of lusteloos kan worden, maar dat is bij mij meestal het geval voordat ik besluit even te stoppen.
Klik om te vergroten...
Een redelijk aantal mensen gesproken die er vrij lang aan verslaafd waren ja, maar toegegeven, de één had er meer last van dan de ander. :P
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#13
MeejheM zei:
(een analoge dan he)
Klik om te vergroten...

Geen digitale? Is ook wel leuk om te doen hoor, gewoon een volledige dag overslaan. Heb dit 1 keer gedaan, toen ik terugkwam van snowcamp. We kwamen smorgens terug, werd wakker toen her donker was. Ik dacht: wow, tis alweer avond. Keek ik op mn klok, was het net wat vroeger dan hoe laat ik was gaan slapen. Duurde even voordat ik me besefte dat ik bijna 24 uur had geslapen :tearsofjoy:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#14
OT: Ik lees het bericht van TS nu pas, maar man man man. Hoeveel dagen heeft ie achter elkaar wel niet gesnoven? Dat je dan hallucinaties, paranoia en stemmen ervaart doet me al heel erg denken aan psychose's. Zolang iemand maar genoeg door z'n neus heen boort en avonden doortrekt wordt men vanzelf wel gek. :wave:
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
MusicIsLife zei:
MeejheM zei:
(een analoge dan he)
Klik om te vergroten...

Geen digitale? Is ook wel leuk om te doen hoor, gewoon een volledige dag overslaan. Heb dit 1 keer gedaan, toen ik terugkwam van snowcamp. We kwamen smorgens terug, werd wakker toen her donker was. Ik dacht: wow, tis alweer avond. Keek ik op mn klok, was het net wat vroeger dan hoe laat ik was gaan slapen. Duurde even voordat ik me besefte dat ik bijna 24 uur had geslapen :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Ik heb hier even geen bron bij en correct me if i'm wrong, maar ik dacht dat je hier mee op moest passen. Ik dacht dat je het beste dan gewoon 12 uur kon slapen, wekker zetten, en na een aantal uur weer opnieuw gaan slapen als dat nodig is. Wellicht voor de volgende keer wat handiger.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#16
als ik meer dan ongeveer 10 uur slaap word ik altijd zo stijf wakker als een plank, dan heb ik weer in coma gelegen op 1 arm ofzo. ik slaap zelf liever 5 of 6 uur, dat is echt genoeg. als je slaap wilt inhalen zeggen "ze" dat je maar 1 uurtje extra kan inhalen.

als je je ritme flink verstoord hebt lijkt het mij niet zo erg om 1 of 2 nachten geen wekker te zetten, maar als je dat lang doet krijg je omgekeerde ritmes etc. (tov de norm dan).

als je goed ziek bent is langer slapen ook altijd wel mooi meegenomen, want dan heb je minder tijd om je ziek of beroerd te voelen. als je slaapmiddelen gebruikt moet je er ook rekening mee houden dat afhankelijk van het middel het langer door kan werken dan dat je slaapt, en ben je s'ochtens nog duf ervan. dat heb ik zelf gehad en is niet aan te raden, maar ook niet vreselijk.
J
JakoslazeLid
01-01-2024, 00:00
#17
De andere kant v speed is idd heel duister. Het is gewoonweg een ellendige, zeer langdurige, verschrikking.

Ook al weet je op voorhand dat die paranoia erbij te pas zal komen, toch is het telkens weer sterker.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#18
dat ga ik niet ontkennen vanwege het algemeen belang, maar je raakt er wel aan gewend. of je daar blij mee moet zijn laat ik aan iedereens eigen inschatting
D
DutchMikeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dit is waarom ik maar een avond, hoogstens 2, per week speed doe.
Heb vaak genoeg gezien bij me broer hoe paranoide je ervan wordt.

Hij dacht namelijk dat er ninjas op het dak waren, die hem kwamen halen,
had hij ook nog de politie gebeld om eens langs te komen & te kijken..
De gezichten die de 2 agenten trokken toen ze me broer zagen was wel echt komisch :wink:

Maar.. er is veel meer in & tussen onze wereld wat wij kunnen zien & horen,
(en dus geloven) - er is vaak gezegd dat amfetamines het 3de oog ietswat openen.

Dus het zou soms wel meer dan hallucinaties/paranoide kunnen zijn!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je weet dat je de vorige keer dat je zoiets deed precies dezelfde conclusie trok? :P

En die speed blijft droog, luchtdicht en donker nog wel een paar jaar goed hoor, als het niet een paar eeuwen zijn. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."