Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKennis gemaakt met de duistere kant van speed.

Kennis gemaakt met de duistere kant van speed.

26 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja heftig verhaal joh, maar je trekt inderdaad gewoon dezelfde conclusie als de vorige keer. Ook geef je aan dat je na een poosje helemaal geen effect merkt, maar dat je je nog alleen maar normaal voelt. Hoe je het ook went of keert: als je gebruikt terwijl je er geen bijzonder effect van voelt maar je alleen maar normaal voelt, zoals je al aangeeft, dan gebruik je na een dag of twee blijkbaar alleen maar om van de afkickverschijnselen af te komen, en niet recreatief.

Misschien een beter idee nog dan te bedenken hoeveel gram je haalt, is om gewoon regels voor jezelf op te stellen. Bijvoorbeeld: niet meer dan een keer speed gebruiken per drie/vier weken en dan niet meer dan een nacht doorhalen. (En denk dan ook niet dat je die keren op kunt sparen als je een keer een paar maanden niet gebruikt haha :wink: ) Een gram pep halen lijkt me ook geen goed plan. Je geeft zelf al aan dat je de eerste 50 mg erg goed voelde. Je kunt dus twintig keer goed onder invloed zijn van speed zonder bij te nemen van een gram. Of dat nou zo een goed idee is...
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#2
kingdalton zei:
Hallucinaties van vermoeidheid zijn echt vervelend, niet dat ik ooit speed gebruikt heb maar de hallucinaties ken ik wel. Constant over je schouder kijken omdat er iemand staat terwijl je beter weet, de autodeur snel afsluiten als je s nachts in de auto stapt :flushed:

Ik heb een keer gehallucineerd met 4fa en wiet op, dit bleek achteraf ook chronisch slaapgebrek te zijn in combinatie met stimulerende drugs, veel wiet en een avond vol losgaan op drum n bass. Dit vond ik in eerste instantie ook wel leuk, tot ik me af ging vragen wat er mis was met me :rolleyes:. Tijdens de taxirit terug reed de chauffeur verkeerd en ik dacht dat die ons zou vermoorden. (in mijn defensie, hij reed over een verlaten kermisterrein om een shortcut te vinden.)

De terugweg uit Praag was geen pretje 2 dagen later, nogsteeds helemaal uitgeput.

Let wat beter op jezelf de volgende keer :), je mag het dan wel niet voelen maar je kunt wel weten van jezelf dat je het niet trekt op een paar uur slaap per nacht paar dagen lang :wave:
Klik om te vergroten...

Je hoort sowieso niet te rijden als je 3 dagen niet hebt geslapen. Laat staan onder invloed.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#3
SmartieAndMe zei:
Heftig man... Hopelijk trap je er niet nog een keer in. Een beetje speed kan geen kwaad maar 4 gram in een week is veel te veel... Gelukkig ben je er nu weer redelijk vanaf, maar neem deze waarschuwing serieus! Als je dit langer volhoud kun je in het slechtste geval in een psychose belanden en dan ben je ver van huis...
Klik om te vergroten...

Inderdaad, verlopig even niks meer.
Moest ik ooit besluiten van nog eens speed te doen, dan haal ik maximum 1 gram.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
ook een goeie manier om te minderen is met jezelf afspreken niks meer te kopen, maar wel gebruiken als het je aangeboden word en je zin hebt.

word het weer teveel dan vermijdt je situaties waar je het tegen kan komen. dat lukt mij altijd goed.
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#5
MeejheM zei:
ook een goeie manier om te minderen is met jezelf afspreken niks meer te kopen, maar wel gebruiken als het je aangeboden word en je zin hebt.

word het weer teveel dan vermijdt je situaties waar je het tegen kan komen. dat lukt mij altijd goed.
Klik om te vergroten...


In theorie is dat haalbaar, maar het exact ook zo uitvoeren is verdomme tanden bijten.
Ik heb daar geen Goei ervaring mee, alleen gebruiken wanneer aangeboden..
Heb jij dan nooit zin in nog meer?
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#6
snelgemsurfd zei:
MeejheM zei:
ook een goeie manier om te minderen is met jezelf afspreken niks meer te kopen, maar wel gebruiken als het je aangeboden word en je zin hebt.

word het weer teveel dan vermijdt je situaties waar je het tegen kan komen. dat lukt mij altijd goed.
Klik om te vergroten...


In theorie is dat haalbaar, maar het exact ook zo uitvoeren is verdomme tanden bijten.
Ik heb daar geen Goei ervaring mee, alleen gebruiken wanneer aangeboden..
Heb jij dan nooit zin in nog meer?
Klik om te vergroten...


Idd ja, in theorie is het een mooi idee om zo te handelen, en knap als het lukt in de praktijk, maar ik zelf heb echt zo'n moeite met mezelf grenzen opleggen.
Zit zelf niet aan de pep, maar aan sos, en heb als ik eenmaal begin àltijd zin in meer. Dat hier wordt gesproken over 'iets met een ezel en een steen' en ' je trekt dezelfde conclusie als vorige keer dat het te ver ging' zou ook helemaal op mij kunnen slaan, ik wil ook maar door en door en door, en denk dan 'ach fuck it'
Wilskracht is niet mijn sterkste punt :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je weet dat je de vorige keer dat je zoiets deed precies dezelfde conclusie trok? :P

En die speed blijft droog, luchtdicht en donker nog wel een paar jaar goed hoor, als het niet een paar eeuwen zijn. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."