Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed en Eten

Speed en Eten

38 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat ook toch volgens mij zeer belangrijk is , is op voorhand een stevige bodem aan te leggen in je maag en dat wil dus zeggen een goede stevige maaltijd op voorhand te benuttigen vooraleer je gaat gebruiken :wink:
{
{(PeP-Lord)}Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Op dit forum ben ik al extreem vaak tegengekomen dat je moet blijven eten tijdens de Pep. Nu weet ik (ongeveer tenminste) hoe dit komt, en na een keer het te hebben geprobeerd was ik ervan overtuigd, eten tijdens de Pep maakt het gevoel voor mij (en vast niet alleen voor mij) veel beter.

Na al een groot aantal gevechten met een droge bruine boterham met lekker veel kipfilet, besloot ik ooit eens een tosti te bakken. Wat me opviel, was dat de tosti niet half zo moeilijk weg te krijgen was als de boterham met kipfilet. Hierna wilde ik nou eigenlijk wel eens weten wat wel en wat niet aan te raden is als voedsel tijdens de Pep. Dus, mocht iemand nog tips hebben, ik ben onderhand wel een beetje uitgekeken op de tosti's en de boterhammen, ze zijn welkom!

Ik heb zelf vandaag per toeval het "wonder eten" spaghetti met tomatensaus ontdekt. Normaal kauw ik overall naar mijn idee belachelijk lang op en nog krijg ik het niet weg, maar met de spaghetti ging het probleemloos! heb er al 3 borden van op in de afgelopen, ik gok 12 uur, en deze 3 borden vervangen 2 stukken fruit en 1 tosti, een aanzienlijke vooruitgang dus! Voel me momenteel ook niet half zo leeg/uitgehongerd als wanneer ik niet eet.

Nu was het ontdekken van dit wonder de aanleiding om dit topic te maken, en een soort van database maken met dingen die je makkelijk kan eten, dingen die je onmogelijk kan eten, en als het kan het liefst ook boordevol vitamine's zit.

wat me is opgevallen tot nu toe is dat je je eten makkelijker weg krijgt als het:
warm is,
als het enigzins vet is,
en of je het geen je gaat eten lekker vind, en of je het vaker eet (dit is volgens mij de belangerijkste factor)
en, zoals vrijwel alles is volgens mij ook het eten onder de pep afhankelijk van je eigen instelling/karakter/willskracht (lees= hoe ver kun je jezelf pushen om te gaan eten)

Ik kreeg mijn eten echter totaal niet weg als:
het koud is,
het droog is (ontbijtkoek is voor mij dus echt een no-go)
wederom of je het lekker vind, vaker eet
wederom instelling/karakter/willskracht.

Het eten hoeft niet gezond te zijn, het gaat mij er meer om dat het makkelijk in je maag komt en niet te zwaar te verteren is(heb namelijk na 1 Mcdonalds hamburger welles beetje maagklachten gehad.. rest van de "wakker tijd" op bed gelegen met extreem veel buikpijn :openmouth:). en, om even mijn probeersels op te noemen:

do's
Spaghetti (andere soorten pasta komen gok ik veel overeen)
tosti's
kroketten (op een broodje met wat mayo erbij maakt het nog net wat makkelijker)
Goeiemorgen ontbijtdrank (tip van een vriend, nog niet kunnen testen)
soep (vrijwel alle soep voor zover mij bekend)

DONT'S
droge broodjes frikandel Etc.
ontbijtkoek,
chips (met veel dipsaus en veel tegenzin eventueel te doen, maar niet een aanrader)
en verder vrijwel alle droge en koude levensmiddelen.

dus, mocht er nog iemand zijn die aanraders of juist echte afraders heeft, ik hoor het graag :grin:

Overigens is dit de eerste topic die ik start, ik heb gezocht of er al zoiets was maar kon niets vinden, dus bij deze :)
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#3
iets warms zoals soep of gefrituurd vlees gaan er bij wel in.
pasta gaat ook vlotjes binnen (wat je vlot kan noemen)
ho en zo'n zure matjes (zure snoepjes)

enkel nadeel is dat ik 1-2u na iets gegeten te hebbe dat me maag zo hard als beton is :angry:
{
{(PeP-Lord)}Lid
01-01-2024, 00:00
#4
dat heb ik dan gelukkig weer niet, dat betonnen gevoel in m'n maag. maar dat is opzich wel te verklaren eigenlijk. pep zorgt er namelijk voor dat je eetlust sterk verminderd omdat je lichaam minder bloed naar je maag/hersenen en andere lichaamsdelen pompt, en aangezien ik er vanuit ga dat je een tijdje niet gegeten heb, gebeurt in feite dit:
je maag is helemaal niet voorbereid om voedsel te verteren, en plotseling is het er toch. dan moet je maag dus weer op gang komen. het beton gevoel wat jij bedoelt is simpelweg onverteerd eten. kan wat over het hoofd gezien hebben, maar dat is het wel in grote lijnen geloof ik,
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#5
vroeger had ik veel problemen met eten onder speed, door de factoren die iedereen wel ondervind zoals geen honger, niet echt willen eten enz. Heb dat toen afgeleerd en gewoon mentaal die knop kunnen omzetten. Heb nu nauwelijks moeite met eten, alle het blijft in beperkte maten maar ik besef gewoon dat ik moet eten onder speed en dan gaat dat ook. de ene keer duurt dit al wat langer als de andere maja het moet :)
M
MissRaveTeefLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als ik speed op heb kan ik dus echt serieus niet eten :kots:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
MissRaveTeef zei:
Als ik speed op heb kan ik dus echt serieus niet eten :kots:
Klik om te vergroten...
+1 van de paar keer dat ik het deed, altijd geen honger voor een tijd erdoor :)
M
MissRaveTeefLid
01-01-2024, 00:00
#8
25tolife zei:
MissRaveTeef zei:
Als ik speed op heb kan ik dus echt serieus niet eten :kots:
Klik om te vergroten...
+1 van de paar keer dat ik het deed, altijd geen honger voor een tijd erdoor :)
Klik om te vergroten...

En dan na t weekend nog een slechte eetpatroon :P. Eet haast niets haha.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dan toch wat meer gaan eten in dat geval, of is je hongergevoel beetje weg soms?
Enjoy you're weekend :)
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als je het een paar keer hebt gedaan, dan heb je inderdaad geen honger. Dat had ik vroeger ook maar wanneer je iets te veel gebruikt en dit zich uit in dagelijks gebruiken. Dan zet je die knop op den duur wel om. De negatieve ervaringen van de honger die men op den duur krijgt zal sneller begrepen worden en men gaat sneller eten. Want ik vind persoonlijk dat een lichte maaltijd onder 'speed' wonderen kan doen. Ik veronderstel wel dat meerdere personen dat ook vinden.
M
MissRaveTeefLid
01-01-2024, 00:00
#11
25tolife zei:
Dan toch wat meer gaan eten in dat geval, of is je hongergevoel beetje weg soms?
Enjoy you're weekend :)
Klik om te vergroten...

Mijn honger gevoel is dan weg ja
{
{(PeP-Lord)}Lid
01-01-2024, 00:00
#12
psych-out zei:
Want ik vind persoonlijk dat een lichte maaltijd onder 'speed' wonderen kan doen. Ik veronderstel wel dat meerdere personen dat ook vinden.
Klik om te vergroten...


compleet mee eens, als ik even snel iets eet, voel ik me daarna weer alsof ik pas net de eerste lijn heb gelegd, terwijl ik dan meestal toch al wel even bezig ben. daarom is eten tijdens het speed gebruik in mijn ogen een must als je (meerdere dagen) doorgaat. zo heb ik het wel eens ruim 72 uur vol gehouden (wel met rust periode's die inhielden: gewoon op bed liggen en tv kijken, onderuitgezakt op de bank hangen en zulke dingen) en daarna ongeveer 6 uur geslapen, en werd toen gewoon weer fris wakker.

als ik trouwens niet eet wordt ik na 1 nacht te hebben overgeslagen meestal al zo wazig in mn hoofd, dat ik niet meer normaal kan nadenken. eten is gewoon heel belangrijk.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#13
Na jarenlang speedgebruik is eten voor mij essentieel. In het begin als je gebruikt heb je geen honger maar als je vaker gebruikt (op dagelijkse basis) kun je niet zonder. Je dwingt je lichaam door te gaan, maar op alleen speed werkt dat niet, je lichaam heeft wel voedingsstoffen nodig om dat te kunnen doen. Zat mensen die het doen zonder genoeg te eten maar die herken je ook gelijk, extreem ondergewicht, ingevallen gezicht enz.

In de tijd dat ik veel speed gebruikte, at ik meer dan normaal. Zeker om de twee uur en altijd voordat ik weer begon met snuiven. Dit om je maag te sparen en om langer door te kunnen gaan. Incidentele gebruikers hebben hier niets aan, maar als je vaker gebruikt is dit echt belangrijk!!!

En ik weet dat echte die-hard snuivers er niet bij eten, maar daar wil je niet bij horen.
J
JelleSnelLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zo'n beetje any kind of soup, zeker wel! :wink:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ken dat goed. Heb ik soms ook nog, maar de honger wint het tegenwoordig bij me. Hopelijk ook bij jou! :) . Kan je lekker eten als de donkere dagen komen/zijn. Nog leuk gehad gister?
u
urtinriZLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fijn om te weten dat ik dus echt goed moet eten, aangezien ik binnenkort mijn eerste keer speed ga doen. Verlicht het de kater van speed ook? Heb gehoord dat die vrij slopend is, xtc en alcohol katers/dipjes heb ik nog nooit gehad.

Mijn ervaring met xtc is dat eten echt onwijs lastig gaat. Zo had ik na een hap van een lange vinger zo'n moeite met eten, mijn hele mond zat vol droog gruis van dat koekje en ik kon daardoor niet eens meer normaal praten :tearsofjoy: Maar met een slokje water was dat natuurlijk opgelost. Wat was dat ook een opluchting toen ik weer kon praten :grin:

Wat wel fijn werkt, noodlesoup. Glijd zo naar binnen en je hoeft het eigenlijk niet eens te kauwen.
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Snap echt niet dat mensen spaghetti kunnen eten tijdens speedgebruik.
Ik moet d'r niet aan denken dan een bord spaghetti te moeten eten :kots:
Als ik goeie speed heb, en die heb ik, dan kan ik hooguit een banaan of wat yoghurt eten tijden het gebruik. Als ik voel dat ik wat licht wordt in mijn hoofd als ik op sta weet ik dat ik even iets moet eten. Met pijn en moeite eet ik dan een banaan waarna ik me veel beter voel. Voor de rest krijg ik echt niets binnen qua eten dan.
Na het speedgebruik, meestal is dat tegen de middag dan kan ik weer een banaan eten, wat cola drinken en na een paar uur kan ik pas weer iets eten. Meestal is het eerste dat ik dan eet goulashsoep uit blik van Unox, die is echt heerlijk dan. En verder eet ik de rest van de dag nog een pizzabroodje, misschien een broodje kroket of frikandel. Ik eet eigenlijk altijd kleine beetjes tussendoor op zo'n dag, echt veel ineens krijg ik niet binnen.
L
LeipsdaleLid
01-01-2024, 00:00
#18
moet er ook echt niet aan denken spaghetti te eten. :openmouth:
meestal eet ik 's ochtends bakje musli dat gaat er altijd wel in. ik heb de tosti geprobeerd maar werkte ook niet voor mij:tongueout: wat wel goed werkte was brood met bijv kip kerrie salade etc. ook probeer ik tussendoor veel van die sapjes te maken gewoon blender volgooien met fruit :grin: dit doe ik ook vaak om. zoals de nog ervarenere gebruikers hierboven al zeggen. geeft weer een nieuwe opleving aan het effect :mrgreen: . maar het meeste wat ik eet onder invloed proef ik niet meer en probeer zo min mogelijk te kauwen ga ik vaak gewoon tv kijken tijdens eten zodat ik me niet op het eten focus dat helpt meestal ook wel. vind het wel grappig te zien hoe verschillend het is wat mensen wel en niet kunnen eten :grin:

zo nu maar even een banaantje pakken :wave:
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#19
Drinkontbijt gaat er meestal ook wel in tijdens gebruik trouwens, ben ik sinds kort pas achter. Als ik me maar niet teveel focus op die vezels die daar in zitten gaat het prima. Zoals hierboven al gezegd, ik kijk ook tv terwijl ik iets eet, zodat ik me op de tv focus en niet op het eten.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb een zeer snelle vertering en stofwisseling en met speed erbij gaat da nog sneller en dan moet ik sowieso eten of mijn maag voelt flets en leeg (ook al zit die vol vocht en alcohol), dan eet ik meestal toch iets, liefst niet te droog maar eigenlijk lukt alles wel.. overlaatst op een festival zo'n taco gegeten en da was wel lekker

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."