Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsreageer ik raar op speed?

reageer ik raar op speed?

35 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
K
Karel_NotenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ervaar dat ook zo. Het neemt wat vermoeidheid weg of onderdrukt het, dus stel je staat op -10 dan brengt hij je tijdelijk weer naar 0 qua energie.

Maar ik heb zelden dat het mij echt meer energie om van 0 naar +10 te gaan zeg maar. Heb het weleens gehad maar toen had ik eigenlijk teveel op.

Met een xtc pil had ik dat trouwens wel regelmatig, dat kan mij echt een hele harde energie boost geven.

benniesmitters zei:
Ja ik denk ook dat speed toch op de een of andere manier meer mentale energie geeft, meer willen praten, dingen willen ondernemen, ergens mij bezig willen zijn, dan dat het lichamelijk energie geeft. Voor mij is het denk ik meer dat het lichamelijke vermoeidheid onderdrukt. Weet niet of meer mensen zich hier in kunnen vinden?
Klik om te vergroten...
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Drugs geeft sowieso nooit meer energie er zit geen energie in zon pilletje of lijntje. Het onderdrukt alleen het vermoeidheid gevoel.

Karel_Noten zei:
Ik ervaar dat ook zo. Het neemt wat vermoeidheid weg of onderdrukt het, dus stel je staat op -10 dan brengt hij je tijdelijk weer naar 0 qua energie.

Maar ik heb zelden dat het mij echt meer energie om van 0 naar +10 te gaan zeg maar. Heb het weleens gehad maar toen had ik eigenlijk teveel op.

Met een xtc pil had ik dat trouwens wel regelmatig, dat kan mij echt een hele harde energie boost geven.

benniesmitters zei:
Ja ik denk ook dat speed toch op de een of andere manier meer mentale energie geeft, meer willen praten, dingen willen ondernemen, ergens mij bezig willen zijn, dan dat het lichamelijk energie geeft. Voor mij is het denk ik meer dat het lichamelijke vermoeidheid onderdrukt. Weet niet of meer mensen zich hier in kunnen vinden?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bobsacamano zei:
Drugs geeft sowieso nooit meer energie er zit geen energie in zon pilletje of lijntje. Het onderdrukt alleen het vermoeidheid gevoel.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, de drugs zelf geeft niet de energie. Maar ik denk wel dat het iets meer kan doen dan een vermoeid gevoel onderdrukken. Zo ben ik vaak helemaal niet moe voordat ik ga trippen, maar voel ik me gewoon normaal. Dan neem ik bijvoorbeeld lsd en heb ik gewoon teveel energie.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat is ook absoluut waar. Hoe de drugs dat doet geen idee. Bij sommige drugs zal het door dopamine release komen maar zover ik weet doet LSD dat niet echt.

Mindless zei:
Bobsacamano zei:
Drugs geeft sowieso nooit meer energie er zit geen energie in zon pilletje of lijntje. Het onderdrukt alleen het vermoeidheid gevoel.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, de drugs zelf geeft niet de energie. Maar ik denk wel dat het iets meer kan doen dan een vermoeid gevoel onderdrukken. Zo ben ik vaak helemaal niet moe voordat ik ga trippen, maar voel ik me gewoon normaal. Dan neem ik bijvoorbeeld lsd en heb ik gewoon teveel energie.
Klik om te vergroten...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bobsacamano zei:
Dat is ook absoluut waar. Hoe de drugs dat doet geen idee. Bij sommige drugs zal het door dopamine release komen maar zover ik weet doet LSD dat niet echt.

Mindless zei:
Bobsacamano zei:
Drugs geeft sowieso nooit meer energie er zit geen energie in zon pilletje of lijntje. Het onderdrukt alleen het vermoeidheid gevoel.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, de drugs zelf geeft niet de energie. Maar ik denk wel dat het iets meer kan doen dan een vermoeid gevoel onderdrukken. Zo ben ik vaak helemaal niet moe voordat ik ga trippen, maar voel ik me gewoon normaal. Dan neem ik bijvoorbeeld lsd en heb ik gewoon teveel energie.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk door de binding aan dopaminerge an adrenalinerge receptoren.

Daarnaast zorgen de meeste drugs wel degelijk voor het vrijmaken van extra energie (door overstimulatie krijg je een grotere energiebehoefde, met als gevolg dat er meer verbrandt wordt). Vermoeidheid tegengaan wordt meer gedaan door middelen die adenosine blokkeren, zoals cafeïne.
K
Karel_NotenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bobsacamano zei:
Drugs geeft sowieso nooit meer energie er zit geen energie in zon pilletje of lijntje. Het onderdrukt alleen het vermoeidheid gevoel.

Karel_Noten zei:
Ik ervaar dat ook zo. Het neemt wat vermoeidheid weg of onderdrukt het, dus stel je staat op -10 dan brengt hij je tijdelijk weer naar 0 qua energie.

Maar ik heb zelden dat het mij echt meer energie om van 0 naar +10 te gaan zeg maar. Heb het weleens gehad maar toen had ik eigenlijk teveel op.

Met een xtc pil had ik dat trouwens wel regelmatig, dat kan mij echt een hele harde energie boost geven.

benniesmitters zei:
Ja ik denk ook dat speed toch op de een of andere manier meer mentale energie geeft, meer willen praten, dingen willen ondernemen, ergens mij bezig willen zijn, dan dat het lichamelijk energie geeft. Voor mij is het denk ik meer dat het lichamelijke vermoeidheid onderdrukt. Weet niet of meer mensen zich hier in kunnen vinden?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Ja, ik begrijp dat de drugs je feitelijk geen energie geeft. Denk dat ik bedoelde te zeggen dat het een effect op mij kan hebben dat zich uit in heel erg actief zijn en niet stil willen of kunnen staan. Een enorme drang om hard te gaan dansen bijvoorbeeld. Dit krijg ik persoonlijk niet echt van speed dus (afgezien van een enkele keer dat ik teveel had genomen), wel van xtc. Hebben anderen dat wel?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
hou je van dansen?

zo niet ken je net zo goed ergens gaan chillen en een ander zoeken die wel diepzinnig wilt kletsen over wat dan ook.
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bobsacamano zei:
Dat is ook absoluut waar. Hoe de drugs dat doet geen idee. Bij sommige drugs zal het door dopamine release komen maar zover ik weet doet LSD dat niet echt.
Klik om te vergroten...

LSD heeft een speedy (bij)effect door de adrenerge affiniteit, oftewel zorgt voor release van noradrenaline en adrenaline.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ok thanks voor de info. Ik wist dat nooit zo goed waar het nou door kwam bij LSD

Tommie_K zei:
Bobsacamano zei:
Dat is ook absoluut waar. Hoe de drugs dat doet geen idee. Bij sommige drugs zal het door dopamine release komen maar zover ik weet doet LSD dat niet echt.
Klik om te vergroten...

LSD heeft een speedy (bij)effect door de adrenerge affiniteit, oftewel zorgt voor release van noradrenaline en adrenaline.
Klik om te vergroten...
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#10
AMFETAMINE: Papegaaienvoer of Blitzkrieg Pulver?

TL:grin:R - allebei.

In vier misdadige vereenvoudigingen van de werkelijkheid...

1. Het centrale zenuwstelsel (CZS) omvat de hersenen en het ruggenmerg. De hersenen zijn een complex orgaan; het menselijk brein is opgebouwd uit vele tientallen miljarden neuronen (zenuwcellen) waarvan elk in verbinding staat met een groot aantal andere neuronen, soms vele duizenden. Het is waarschijnlijk de meest complexe structuur in het universum. De hersenen besturen en coördineren sensorische systemen, beweging, gedrag en homeostatische lichaamsfuncties zoals ademhaling, bloeddruk en lichaamstemperatuur. De hersenen zijn de bron van beweging, geheugen en (bij hogere soorten) cognitie (bewustzijn) en emotie.

Misdadig kort door de bocht: stimulatie van het CZS veroorzaakt het teringveel-ouwehoergebeuren



2. Het perifere zenuwstelsel (PZS)
is een deel van het zenuwstelsel dat buiten het centrale zenuwstelsel (CZS) is gelegen. Het perifere zenuwstelsel vormt de verbindingen van en naar de organen/weefsels en het centrale zenuwstelsel. Deze zenuwen innerveren onder andere spieren, organen en ledematen.

Misdadig kort door de bocht: stimulatie van het PZS veroorzaakt het thet hardcorejazzpunkdeathmetaldrumsologebeuren


3. Speed bestaat uit twee soorten moleculen. Een linkerhandje en een rechterhandje.



Een racemaat (soms racemisch mengsel genoemd ) is een mengsel van gelijke delen van optische isomeren (spiegelbeelden van dezelfde stof). Racemische amfetamine a.k.a. normale pep = 50% levo-amfetamine en 50% dextro-amfetamine. (linksdraaiende biogarde en rechtsdraaiende biogarde).



4. Het linkerhandje is het hakken en zagen-handje. Het rechterhandje is het waar-haal-ik -het-vandaan-handje (
(deze conclusie is van het type misdadig-kort-door-de-bocht-maar-weer): D-Amp stimuleert het centraal zenuwstelsel middels dopamine release. Het zorgt voor focus/concentratie/motivatie. L-Amp stimuleert het perifeer zenuwstelsel middels norepinephrine release (denk plusminus adrenaline) en zorgt voor alertheid-richting-zenuwpezerigheid (het zweten/hartslag/ufopupillengebeuren).

De petitie kan nog steeds worden getekend lieve mensen :wink: je weet maar nooit wanneer je nog eens tegen een of andere diagnose aanloopt en denkt: godver godver godverdomme, die Tommie met zijn gelul had god- godverdomme toch gelijk indertijd. http://www.dexamfetamine.nl/#go2petition

Want zelf die handjes van elkaar scheiden, dat is net effe wat anders dan de post sorteren.

http://chemistry.stackexchange.com/ques ... o-separate

Disclaimer: dit alles gaat geen studiepunten opleveren bij een tentamen schei- of geneeskunde. Maar we moeten de bochten goed kort houden godverdomme.
K
Kimi100Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Met te veel ineens begonnen lijkt me :openmouth:
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja ik denk ook dat speed toch op de een of andere manier meer mentale energie geeft, meer willen praten, dingen willen ondernemen, ergens mij bezig willen zijn, dan dat het lichamelijk energie geeft. Voor mij is het denk ik meer dat het lichamelijke vermoeidheid onderdrukt. Weet niet of meer mensen zich hier in kunnen vinden?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat klinkt wel een beetje zoals speed. :wink:

En geniet ervan, veel plezier!
V
VampiregirlLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zit met deze vraag, ik heb nu enkele keren speed gebruikt waarbij dit nooit meer was dan een gram per avond/nacht.
Ik lees overal dat mensen op speed veel dansen/druk doen of whatever.
Nu kan ik begrijpen dat je je wakker voelt maar ik heb niet de neiging extreem druk te gaan doen, eerder het tegenovergestelde: lekker bankie hangen en mijn wakkere ik gebruiken om heel veel afleveringen te kijken van series( moet toch wat met mn tijd)
Als ik ga stappen ben ik dus helemaal geen fan van speed, dan liever een goede xtc pil.
Is dit raar? Zijn er meer mensen die dit ook hebben?
Overigens lig ik nu ook te wachten tot ik kan slapen, ik heb overal op mn lichaam donkere plekken en zodra ik opsta krijg ik enorme oorsuizen en t idee dat ik flauw ga vallen. Nu moet ik wel zeggen dat ik gister(woensdag) niks gegeten heb omdat ik de dag ervoor een pil had geslikt en dinsdag ook niet goed gegeten heb. Ik weet dat ik iets zou moeten eten maar ik krijg het echt niet weg!! En de 3 happen die wel lukken die zijn er binnen 15 min weer uit gespuugd.
Ook vraag ik me af op welke manier je lichaam aangeeft dat je genoeg op heb, of daar kenmerken van zijn.
Hoop niet op van die onzinreacties van mensen die zeggen jaa drugs is slecht blabla, dat weten we allemaal, maar die keus is voor jezelf. Bedankt alvast!
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Punt 1 Een gram per avond/nacht is voor speed echt enorm veel. Voor cocaine is het al veel maar voor speed helemaal.

Dat je meer zin hebt om op de bank te hangen en tv kijken en dergelijke dat zou kunnen. Ik zelf kan er ook heel fijn soms mee werken achter mijn computer dus ik hoef niet persee rond te rennen en te dansen.

En ja je lichaam geeft aan dat het rust en voeding nodig heeft. Dit doormiddel van alles wat je hier schrijft. Ga eten ga slapen laat de pep lekker liggen en raak het een tijdje niet meer aan.

Vampiregirl zei:
Ik zit met deze vraag, ik heb nu enkele keren speed gebruikt waarbij dit nooit meer was dan een gram per avond/nacht.
Ik lees overal dat mensen op speed veel dansen/druk doen of whatever.
Nu kan ik begrijpen dat je je wakker voelt maar ik heb niet de neiging extreem druk te gaan doen, eerder het tegenovergestelde: lekker bankie hangen en mijn wakkere ik gebruiken om heel veel afleveringen te kijken van series( moet toch wat met mn tijd)
Als ik ga stappen ben ik dus helemaal geen fan van speed, dan liever een goede xtc pil.
Is dit raar? Zijn er meer mensen die dit ook hebben?
Overigens lig ik nu ook te wachten tot ik kan slapen, ik heb overal op mn lichaam donkere plekken en zodra ik opsta krijg ik enorme oorsuizen en t idee dat ik flauw ga vallen. Nu moet ik wel zeggen dat ik gister(woensdag) niks gegeten heb omdat ik de dag ervoor een pil had geslikt en dinsdag ook niet goed gegeten heb. Ik weet dat ik iets zou moeten eten maar ik krijg het echt niet weg!! En de 3 happen die wel lukken die zijn er binnen 15 min weer uit gespuugd.
Ook vraag ik me af op welke manier je lichaam aangeeft dat je genoeg op heb, of daar kenmerken van zijn.
Hoop niet op van die onzinreacties van mensen die zeggen jaa drugs is slecht blabla, dat weten we allemaal, maar die keus is voor jezelf. Bedankt alvast!
Klik om te vergroten...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
Een gram is veel te veel.

En moeite met eten zou je kunnen oplossen door alles in de blender te gooien. Niet ideaal, maar beter dan niet eten. En ik ken eigenlijk helemaal geen mensen die er energie van krijgen. Iedereen gaat er alleen teringveel van ouwehoeren.
s
simonsnelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vind je het echt gek dat je na een paar dagen drugs gebruiken en niet eten, jezelf slecht gaat voelen?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#18
1 gram in je eentje binnen een etmaal? ik zou mn dealer geld terugvragen.
V
VampiregirlLid
01-01-2024, 00:00
#19
@MeejheM nou indd erg goede was het niet, hoorde achteraf dat die flink versneden was...

Verder heb ik me echt enorm lamlendig gevoeld, vaak flauwgevallen niks binnen kunnen krijgen, pas eind van de avond een kopje cup a soup... Maar in principe dus 3 dagen niet gegeten...
Ik ben gelijk helemaal klaar met die zooi, ondanks dat ik nog wat had liggen taalde ik er totaal niet naar. Is niet mijn ding, geef mij maar af en toe mdma en een lekkere blow.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#20
Duidelijke conclusie,

misschien is pep gewoon niets voor jou.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."