Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNoob vraagjes over deez drug

Noob vraagjes over deez drug

148 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee, komt voort uit een vergissing.
S
Sofia87Lid
01-01-2024, 00:00
#2
acht.zes zei:
Nee, komt voort uit een vergissing.
Klik om te vergroten...
‘k Weet het wel :).
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zweibeiner zei:
Verwar je niet met mij? Ik ben een vrouw, en een best sexy vrouw ook als ik het zelf mag beoordelen :tongueout:
Klik om te vergroten...

Lol, dat vind ik best bijzonder, dat je jezelf een sexy vrouw noemt. :tearsofjoy:

Maar ja, waarom ook niet eigenlijk.
S
Sofia87Lid
01-01-2024, 00:00
#4
De grote ‘waarom’-vragen des levens ...

Het is idd bijzonder om jezelf sexy te noemen, maar het is nog meer bijzonder om sexy bevonden te worden.
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Er zijn helaas al genoeg mensen op de wereld die een slecht zelfbeeld hebben, ik besloot daar niet aan mee te doen :tongueout:

Kijk, 10 jaar geleden of zelfs 5 jaar geleden vond ik mezelf duidelijk minder sexy, 15 jaar geleden vond ik mezelf ronduit lelijk. Ik ben een laatbloemer schijnbaar. De lijn tussen arrogant en een correct zelfbeeld is altijd moeilijk te onderscheiden als mensen zeggen zichzelf sexy vinden.
Ik zou direct om iets van bewijs hebben gevraagd zodat ik voor mezelf kon belissen of ik het eens ben met de mening van die persoon zijn sexyheid.

Vind jij jezelf niet sexy dan?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zweibeiner zei:
Ik zou direct om iets van bewijs hebben gevraagd zodat ik voor mezelf kon belissen of ik het eens ben met de mening van die persoon zijn sexyheid.
Klik om te vergroten...
Waar blijft die foto dan? :tongueclosed:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zweibeiner zei:
Er zijn helaas al genoeg mensen op de wereld die een slecht zelfbeeld hebben, ik besloot daar niet aan mee te doen :tongueout:

Kijk, 10 jaar geleden of zelfs 5 jaar geleden vond ik mezelf duidelijk minder sexy, 15 jaar geleden vond ik mezelf ronduit lelijk. Ik ben een laatbloemer schijnbaar. De lijn tussen arrogant en een correct zelfbeeld is altijd moeilijk te onderscheiden als mensen zeggen zichzelf sexy vinden.
Ik zou direct om iets van bewijs hebben gevraagd zodat ik voor mezelf kon belissen of ik het eens ben met de mening van die persoon zijn sexyheid.

Vind jij jezelf niet sexy dan?
Klik om te vergroten...

Nee, ik vind mezelf niet sexy. Wat betekent sexy eigenlijk? Seksueel aantrekkelijk, gewild, hot, zoiets? Vind ik aan anderen om over te oordelen en never nooit iets wat ik over mezelf zou vinden of zeggen. Haha.

Maar ik vind het wel bewonderingswaardig dat jij dat wel over jezelf kunt zeggen, omdat je je je blijkbaar zo voelt zonder de mening van anderen nodig te hebben. Ik vond het ook niet perse arrogant. Het viel me gewoon op. :wink: Ik denk dat er weinig vrouwen zijn die dat zo over zichzelf zouden stellen. Maar dat maakt het nog niet verkeerd om dat te doen, helemaal niet zelfs.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze olifant zei:
Wat betekent sexy eigenlijk? Seksueel aantrekkelijk, gewild, hot, zoiets?
Klik om te vergroten...
Wat betekent dat inderdaad. Bovendien is het nogal subjectief aangezien iedereen er een ander beeld bij heeft. Niet voor niets is er zoiets als fetisjen, wat de een sexy vind vind de ander misschien afgrijselijk.

Overigens ook niks op tegen als iemand zichzelf sexy vind hoor.
S
Sofia87Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Volgens mij heeft ‘sexy’ te maken met uitstraling en je goed in je vel voelen. Een goeie vriend van me is niet knap, maar heeft pakken uitstraling. Dat maakt hem interessant als persoon.
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oke, ik zet een foto van mezelf hier neer en dan mogen jullie beoordelen :tongueout:
Ik ga deze foto over een uurtje ofzo ook weer weghalen want voor de hand liggende redenen.

Sexy is een combi van dingen voor mij. Je uitstraling, iemand die geen goed zelfbeeld heeft zal erg moeilijk ook sexy kunnen zijn omdat de uitstraling mist. Het is ook een kwestie van smaak.

Ik had al gemerkt dat ik een van de weinige autisten ben met een goed zelfbeeld, veel ging er mis maar dat zelfbeeld is op de een of andere manier goed gekomen, daar ben ik ook zeer dankbaar om.

Geniet van de foto!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sofia87 zei:
Volgens mij heeft ‘sexy’ te maken met uitstraling en je goed in je vel voelen. Een goeie vriend van me is niet knap, maar heeft pakken uitstraling. Dat maakt hem interessant als persoon.
Klik om te vergroten...

Zeker waar, maar toch omvat dat het begrip ‘sexy’ niet helemaal. Obama vond (vind) ik heel veel uitstraling hebben maar ik zou hem niet als sexy bestempelen. :wink: Sexy heeft wel degelijk ook te maken met seks uitstralen, sex appeal hebben. Niet alle fysiek aantrekkelijke mensen zijn ook sexy. Dus ik ben het wel met je eens dat uitstraling een belangrijke component is, maar er is wel méér dan dat nodig om sexy te zijn (wat, dat weet ik ook niet precies en is waarschijnlijk enorm subjectief).

Zweibeiner zei:
Oke, ik zet een foto van mezelf hier neer en dan mogen jullie beoordelen :tongueout:
Ik ga deze foto over een uurtje ofzo ook weer weghalen want voor de hand liggende redenen.

Sexy is een combi van dingen voor mij. Je uitstraling, iemand die geen goed zelfbeeld heeft zal erg moeilijk ook sexy kunnen zijn omdat de uitstraling mist. Het is ook een kwestie van smaak.

Ik had al gemerkt dat ik een van de weinige autisten ben met een goed zelfbeeld, veel ging er mis maar dat zelfbeeld is op de een of andere manier goed gekomen, daar ben ik ook zeer dankbaar om.

Geniet van de foto!
Klik om te vergroten...

Ik vind het moeilijk om op grond van deze foto te beoordelen of je sexy bent, omdat er dus zo’n grote uitstralingscomponent in zit en ik ken je niet persoonlijk. Maar, je ziet er goed uit en ik vind het stoer dat je gewoon hardop durft te zeggen dat je jezelf een lekker wijf vindt en dat ook nog even durft te staven met bewijsmateriaal. Veel vrouwen kunnen van die houding nog wel wat opsteken.:)
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#12
:) Thanks, dat betekent veel voor me. Ik vind het zelf ook erg jammer om te zien dat zoveel vrouwen (en mannen ook) zo weinig zelfvertrouwen hebben, of een negatief zelfbeeld.

Maarre, nu ik toch verzoek nummers aan het doen ben, wat voor type foto had je in gedachte, dan zal ik eens kijken of ik aan je wensen kan voldoen.

Haha, ik vind het best komisch hoe een zwaar onderwerp ineens heel luchtig geworden is :grin:
Maar ik ben het wel met je eens hoor, dat er meer bij komt kijken dan uitstraling alleen, het is vaak wel zo dat als je zelfbeeld goed is je dat ook uitstraalt en het helpt om er aantrekkelijker/meer sexy uit te zien. Het is ook een kwestie van smaak. Ik kan best veel mannen sexy vinden maar ik kom er maar weinig tegen waarvan ik begin te soppen. Het is voor mij een combi van uiterlijk, uitstraling, gedrag, houding, wat je zegt etc. Het complete plaatje moet kloppen.
Iedereen heeft een eigen smaak, dus wat ik sexy kan vinden kan jij weer helemaal niks vinden en andersom.

Daarom vind ik je argument ook erg goed goed als je zegt: Ik ken je niet persoonlijk dus ik vind het moeilijk om te beoordelen. Dat zegt voor mij ook het een en ander over jou. Dat je niet oppervlakkig bent, dat je naar meer kijkt dan uiterlijk alleen, dat de mens en het karakter daarvan minstens net zo belangrijk zijn voor de sexy factor.
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zit eraan te denken om deze stof ook eens uit te gaan proberen.
Ik heb wat vraagjes verzamelt waar ik naar mijn idee nog niet echt een goed antwoord op heb gevonden.
Een aantal van mijn vragen zal verschillen van persoon tot persoon maar wat persoonlijke ervaring is ook welkom.

Volgens de leverancier is het 60-72% zuiver. Als ik met een lijntje van 40/50mg begin heb ik dan een mooie dosis voor de eerste keer? Uiteraard gaat het getest worden maar voor een indicatie te geven heb ik het er even bij gezet.

Set en setting.
Ik zal het thuis gebruiken, feestjes zijn niet mijn ding.
Ik zit te twijfelen of ik het zal nemen met alleen mijn partner aanwezig of dat ik beter vrienden kan uitnodigen zodat ik mijn energie op meerdere plekken kan uiten. Ik kan me voorstellen dat ik erg vermoeiend kan zijn voor mijn partner die niet gebruikt en er wel bij zit. Wat dan misschien weer irritatie met zich mee kan brengen. Ik heb niet zoveel zin om de agressieve kant van de drug omhoog te zien komen. Of is het meer dat je jezelf prima kan vermaken door het huishouden te gaan doen of iets dergelijks.
Ik weet niet of het te vergelijken valt, maar met M op heb ik heel erg dat ik wil praten met iedereen om me heen. En dus moeilijker iets voor mezelf kan gaan doen.

Ik wil het in de middag gaan nemen, rond een uur of 14 zodat ik savonds gewoon kan slapen. Kan dat ook of moet ik nog wat eerder beginnen? Of is het gewoon een schrale hoop dat ik na het gebruik wil slapen.

Als de speed uitgewerkt is krijg je dan ook een vermoeidheid over je heen zoals met M? Hoe is het de volgende dag? Kan ik dan gaan werken, of is de kater zo aanwezig dat een dag vrij verstandiger is? Ik lees vooral dat de kater komt van een nacht doortrekken, dus ik heb hoop dat ik de volgende dag weinig tot geen kater heb als ik snachts lekker in mijn bedje slaap.

Het hongergevoel gaat weg, ik zit eraan te denken om wat pakken multivitamine, of vers sap in huis te halen zodat ik dat over de dag kan drinken en er zo toch vitamines mijn lijf ingaan. Op de hoop dat de kater te verwaarlozen is. Zit dit in mijn hoofd of is dit wel een goed idee om te doen? Welke andere voedingstoffen zijn aan te raden tijdens gebruik om mijn lichaam te ondersteunen?

Ik maak me het meeste zorgen om de agressie die het met zich mee kan brengen. IS dat iets wat altijd op de loer ligt of moet je getriggert worden om de agressie naar boven te laten komen? Wat is je ervaring daarmee?
Ik ben van mezelf absoluut geen agressief of boos persoon. Ik heb ook geen ervaring met drugs die dat op kunnen roepen. Alcohol doe ik niet aan want dat vind ik smerig en het gevoel staat me ook niet aan. Het kan best al een jaar of 12 geleden zijn dat ik het laatst gedronken heb. Maar ik heb het idee of de agressie die het op kan wekken wel te vergelijken is met die van alcohol?

Het drogen van. Daar lees ik ook van alles over. Gewoon een beetje op een schaaltje doen, uitsmeren en wachten tot het droog is.
Ik lees ook meerdere dingen over de houdbaarheid na het drogen. Het liefst zou ik alles in een keer drogen zodat ik daar later geen rekening meer mee hoef te houden. Ik moet het per gram afnemen, door het drogen verliest het gewicht maar dan heb ik nog steeds wel redelijk wat over. Ik zou het zonde vinden om alles te drogen en daarmee de drug een beetje te verpesten.
Dus het best is om een beetje te drogen en de rest nat te laten?

Dat was het voor nu even. Bedankt voor de info! En als er nog dingen zijn die ik ook had moeten vragen hoor ik het graag.
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#14
450mg boh he! Volgens mij slaap ik daar een complete week niet van haha. Met mijn dosering was de tweede nacht in slaap komen nog moeilijk, en het was geen lange rust. Ik had het plan om de volgende keer de helft te nemen van wat ik nu had. Volgens mij heb ik daar ook een prima ervaring op.

Fijn dat je je goed vermaakt hebt :grin: Ik had het ook wel naar mijn zin.

Op speed boeit het je inderdaad niet, ik heb ook gemerkt dat ik mijn verstandigheid erg snel het raam uit gegooid heb onder invloed van speed. Andere drugs hebben dat effect niet zo op me als speed heeft. Wat ik ergens ook wel een beetje eng vind. Aan de andere kant zit ik lekker thuis, dus zo ontzettend mezelf voor lul zitten kan dan ook weer niet.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zweibeiner zei:
450mg boh he! Volgens mij slaap ik daar een complete week niet van haha.
Klik om te vergroten...
450mg valt nog wel mee.
Bij mij gaat het zakje meestal leeg.
Niet dat het slim is.
Voorig jaar op konings dag had ik 1g goede pep
Maar daar stond ik dan met mijn dome kop
300mg oraal 30min later 300mg oraal en na 5min dacht ik fuck it de rest er bij.
Heb tot de dag erna nog strak gestaan.

Maarja ik ben ook geen bewuste gebruiker :angry:
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Afgelopen week samen met mijn vriend een avond van het goedje genoten. Het was weer geweldig hoor, in totaal verspreid over een uur of 6 zo'n 100 mg gesnoven.
Maar weer werd ik er moe van, ik kon het eerste uur zonder moeite met mijn ogen dicht liggen en genieten van de rust. Geweldig hoe dit goedje ervoor zorgt dat mijn gedachtes makkelijk in woorden uit te drukken zijn zonder dat ik over dingen heen val ofzo. Mijn vriend vond het ook een goede ervaring dus we hebben samen weer een drug die ons nader tot elkaar brengt :grin:
Het praten is zo makkelijk en fijn voor beide kanten, alles is ineens bespreekbaar weer. Niet dat het anders niet bespreekbaar is, maar het gaat zonder oordelen en schaamte van beide kanten.

We zijn anders in ons leven gaan staan en hebben een foto die symbool daarvoor staat voor ons groot laten afdrukken om dat gesprek en die ervaring nooit meer te vergeten, en zodat we het iedere dag kunnen zien. We hebben onszelf op andere vlakken verwend met dingen die we al te lang roepen dat we willen maar door omstandigheden ons schuldig voelen om het te doen.
Lekker vaag allemaal, maar waar het op neer komt is dat we afgelopen weekend anders in het leven zijn gaan staan. Die realisatie heeft veel emoties los gemaakt maar zeer zeker op een positieve manier.

Roken blijf ik heel lekker vinden, alleen merk ik dat ik tijdens weinig zin heb om de tijd te nemen om er ook 1 te draaien. Wiet rook ik normaal altijd, op speed heb ik daar helemaal geen behoefte aan. En het kost me ook te veel moeite om hem te gaan draaien.
Comedown praktisch geen last van, het staat gepland om de nacht door te gaan en aangezien we alleen op de bank zitten te praten is ons lichaam ook niet uitgeput. Overdag kunnen we moe raken zodat we die avond makkelijk en heel diep in slaap vallen.

Ik blijf erbij, ik vind speed als naam totaal niet passend voor wat het goedje met me doet.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Haha dat klinkt behoorlijk klef. Maar fijn dat jullie het zo goed hebben gehad! Wat bedoel je met 'anders in het leven gaan staan'? Lijkt me lastig oordelen na één week. :wink:

Alles schaamteloos bespreken is chill hè! Dat vind ik ook leuk met GHB op, daar ga ik ook zo van praten praten praten als ik met m'n vriend ben.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fenrir zei:
Hebben jullie ervaring met dit soort situaties? Kan speed vaker dit effect hebben, of was deze vriendin gewoon extreem verslavingsgevoelig voor speed?
Klik om te vergroten...
Dit klinkt wel extreem hoor. De meeste mensen die ik ken, waaronder ikzelf, kunnen speed sporadisch gebruiken en het daarbij laten. Wat voor mij ook meehelpt is dat ik na speed meestal een nacht doorhaal en daarna echt super brak ben, dan heb je niet zo'n zin om het heel vaak te gaan gebruiken. Wat je dan in ieder geval niet moet gaan doen is speed gebruiken om je brakheid tegen te gaan, want dan ben je wel binnen no time verslaafd denk ik.

Maargoed speed is wel lekker en zeker wanneer je het ook gebruikt om je scherper te voelen of meer zelfverzekerd ofzo moet je opppassen dat je het niet te vaak gaat doen. Het venijnige aan speed is dat je in principe in elke setting kunt gebruiken en je er in eerste instantie ook beter door gaat presteren. Dan loop je het risico dat je het steeds vaker voor werk of studie zou kunnen gaan gebruiken.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zweibeiner zei:
...
Klik om te vergroten...

Wat heb ik dit met plezier gelezen allemaal zeg, dank je wel!


Ik wil speed al tijden proberen, en wel vanwege dit soort omschrijvingen. Wel heb ik een vraag, aan @Zweibeiner maar ook aan anderen die inzicht kunnen verschaffen:
Een vriendin van me heeft een enkele keer speed genomen, en daarbij al grote geestelijke afhankelijkheid opgebouwd. Haar vrienden hebben haar toen letterlijk een dag opgesloten om te voorkomen dat ze meer zou gaan halen. Ze is nog steeds erg huiverig voor deze drug.
Nu kent ze mij erg goed, en zegt ze dat de effecten van speed (helder nadenken, praatgraagheid, euforie, empathie en zelfvertrouwen vooral) voor mij erg gevaarlijk zijn, omdat ze zelf heeft ervaren hoe verslavend speed hierom kan zijn. Dit is dan ook de reden dat ik het tot nu links heb laten liggen (al kwam ik vorige week weer enorm in de verleiding... soms ben ik erg onder de indruk van mijn eigen zelfcontrole).

Mijn speurtochten over het internet leveren echter bijna geen soortgelijke ervaringen op: ja, bij veelvuldig gebruik is er een aanwezige kans op verslaving, en de eerste keer smaakt naar meer, maar zo heftig heb ik het bijna nergens gehoord.

Hebben jullie ervaring met dit soort situaties? Kan speed vaker dit effect hebben, of was deze vriendin gewoon extreem verslavingsgevoelig voor speed?

(Ik wacht overigens sowieso met speed tot na de drie volgende avonturen die ik de komende vier maanden op de planning heb!)
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vind hem zelf persoonlijk de meest gevaarlijke voor verslaving dan andere drugs die ik geprobeerd heb.
Wat je vriendin zegt herken ik een beetje. Met speed op is het voor mij ineens zo makkelijk om de gedachte in mijn hoofd onder woorden te brengen, dit voelt zo bevrijdend aan. Ik kan niet je niet vertellen hoe fijn dat het is. Het lang opblijven en strak staan heeft niet mijn interesse in het goedje, zelfs het euforische staat minder op de voorgrond dan het kunnen verwoorden van de gedachte in mijn hoofd.
Ik merk zelf ook dat ik er mee uit moet kijken en heb regels voor mezelf opgesteld. Ergens ben ik ook niet helemaal oke bezig. (speed wegen we beide zodat we zien dat er niet gesjoemeld is en zo hebben we nog wat andere regels opgesteld, word er ook maar 1 verbroken dan geld boete, word hij heel hard verbroken dan gaat de speed door de pot en komt het niet meer in huis)
Sinds een paar weken gebruik ik speed iedere vrijdag. Mijn dosis voor de hele dag ligt rond de 20-30 mg. Niet veel, maar wel genoeg voor mij dat ik me fijn voel om de dingen in mijn hoofd eruit te krijgen.

Soms gaat het wat ruiger, dan doet mijn vriend ook mee. Dan slaan we samen ook een nacht over en ligt de dosis een keer of 4-5 hoger. Dan is het ook zodat we samen lekker kunnen genieten en een uur of 18 zoet zijn met de speed. Doe ik het alleen, dan gaat het me om die paar uren waar mijn gedachtes duidelijk zijn. Ik kan dan savonds nog slapen en ik krijg dan savonds ook honger. Als mijn vriend en ik samen doen, eet ik 2 dagen niet, echt geen trek en dan ben ik ook 36-48 uur wakker. Dan merk ik ook aan alles dat ik brak ben, kleur uit mijn gezicht is weg, vaak ben ik duizelig zodra ik opsta omdat al mijn energie verbrand is, wazige visuals (die ik stiekem best grappig vind) Zorg er dus altijd voor dat je minstens 2 dagen na speed gebruik niks hoeft te doen, zeker de eerste keer omdat je niet weet hoe je days after gaan zijn. Gebruik het inderdaad niet om moeheid mee te bestrijden ofzo, want die moeheid blijft en word alleen maar erger!
Wij doen het in een thuis setting, lekker op de bank. Wij gaan nooit naar feestjes toe, dus wij vallen ook niet zo hard de dag erna omdat we ons veel minder ingespannen hebben.

Leuk om te lezen dat je genoten hebt van mijn topic :grin:. Ik had het die dag ook prima naar mijn zin, ik sta nog steeds versteld te kijken wat deze drug doet. Ik heb er in de tussen tijd een hoop uitgeprobeerd, speed en mdma zijn de enige 2 die echt zijn blijven hangen. Ondanks dat mdma je serotonine voorraad in je lichaam spuit en je je heerlijk voelt, voel ik me met speed fijner puur omdat mijn gedachtes verwoord kunnen worden zonder moeite. De frustratie die ik al heel lang voel is weg, ik kan je niet vertellen hoe onwijs fijn dit is. Dus een dagje een klein beetje nemen sloopt erin bij mij. Een dagje lekker chill, het is niet goed maar tegelijk ook erg fijn.

Mijn korte mening: Speed is voor mij duidelijk de meest gevaarlijke drug als het op verslaving aankomt. Andere komen niet eens in de buurt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."