Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNoob vraagjes over deez drug

Noob vraagjes over deez drug

148 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze olifant zei:
Haha, ik vind het juist héél bijzonder om te lezen hoe gevoelig andere mensen voor amfetamine zijn. Blijf me daarover verbazen. Ik lijk er juist erg ongevoelig voor te zijn (althans, voor het gewenste effect, niet voor de kater helaas). Mijn speed is ook 70% maar zo'n lage dosering zou voor mij denk ik compleet onmerkbaar zijn. Ik heb speed pas één keer oraal genomen in de vorm van een bom, 170 mg, maar zelfs dat vond ik eigenlijk te mild. Ik kan me echt niet voorstellen hoe 15 mg genoeg kan zijn, haha, maar wel beter toch, scheelt je een hoop ellende achteraf. :)

Bij speed lijkt het wel een beetje of het een of het ander te zijn. Of je ervaart het als erg potente drug, of juist als een subtiele.
Klik om te vergroten...
Mijn hemel, 170 mg... :flushed: Vijftig milligram oraal lijkt voor mij echt de max te zijn en dan nog had ik dagen erna spierpijn. Blijkbaar is de dosering-effect Gausscurve erg breed voor speed. Nu moet ik zeggen dat 10 en 15 mg voor mij ook subtiel zijn en meer dan wat stemmingsverbetering, stijfheid van spieren, vasoconstrictie, droge mond en verhoogde hartslag geeft het niet. Alle effecten zijn (aardig) subtiel en vooral functioneel ipv hedonistisch, maar sine subio waarneembaar. Van een rush is zeker geen sprake, die begint pas bij 20 - 30 mg ofzo. Toch is de 15 mg dus wel (duidelijk) voelbaar - ook het verschil tussen 10 en 15 mg - en zou het voldoende moeten zijn om een extra 12 uurtjes wakker te blijven om op een normaal tijdstip te gaan slapen en verlicht het duidelijk mijn lethargie en dysthymie.

Amfetamine met phenibut vind ik trouwens nog steeds een erg mooie combinatie, al meen ik me te herinneren dat jij juist één van diegenen bent voor wie phenibut niet werkt.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lysergine zei:
Mijn hemel, 170 mg... :flushed: Vijftig milligram oraal lijkt voor mij echt de max te zijn en dan nog had ik dagen erna spierpijn. Blijkbaar is de dosering-effect Gausscurve erg breed voor speed. Nu moet ik zeggen dat 10 en 15 mg voor mij ook subtiel zijn en meer dan wat stemmingsverbetering, stijfheid van spieren, vasoconstrictie, droge mond en verhoogde hartslag geeft het niet. Alle effecten zijn (aardig) subtiel en vooral functioneel ipv hedonistisch, maar sine subio waarneembaar. Van een rush is zeker geen sprake, die begint pas bij 20 - 30 mg ofzo. Toch is de 15 mg dus wel (duidelijk) voelbaar - ook het verschil tussen 10 en 15 mg - en zou het voldoende moeten zijn om een extra 12 uurtjes wakker te blijven om op een normaal tijdstip te gaan slapen en verlicht het duidelijk mijn lethargie en dysthymie.

Amfetamine met phenibut vind ik trouwens nog steeds een erg mooie combinatie, al meen ik me te herinneren dat jij juist één van diegenen bent voor wie phenibut niet werkt.
Klik om te vergroten...

Ja, bizar hè? Ik had daar dus zelfs geen rush van, enkel een subtiele inwerking. Het is ook geen tolerantie lijkt me, daar gebruik ik niet vaak genoeg speed voor, en ik had dit ook al de allereerste keer dat ik speed gebruikte. Dat was weliswaar slechtere (dacht 63%) maar daar heb ik toen ook direct veel te veel van genomen omdat ik gewoon niet het effect kreeg waar ik anderen over hoorde.

Ik heb blijkbaar gewoon een soort mismatch met speed, of ik verwacht er teveel van, dunno. Het werkt voor mij vooral functioneel en pas op de echt hoge dosissen recreatief (maar dan heb ik een flinke kater... dus wel gevoelig voor de bijwerkingen). Had vroeger een beetje hetzelfde met MDMA, altijd in de (te) hoge marge doseren om het leuk te kunnen vinden, maar dan wel drie dagen ziek van de kater.

En inderdaad, dat heb je goed onthouden haha, phenibut deed voor mij niets, ook niet op hoge dosis. Ik wil dat binnenkort wel eens gaan proberen op nóg hogere dosering. Als het dan geen merkbaar effect geeft, geef ik het op. Hoe voelt de combinatie phenibut en speed dan precies voor jou?

Klinkt nu trouwens alsof ik serieus een enorme olifant ben die overal tegen kan, lol, maar ik ben allesbehalve een zwaargewicht, weeg beneden de 60 kilo en ben bijvoorbeeld wél heel gevoelig voor psychedelica. Vind het zelf ook maar raar.
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze olifant zei:
Hoe voelt de combinatie phenibut en speed dan precies voor jou?
Klik om te vergroten...
Het is vrij lastig om te beschrijven... :thinking: Phenibut lijkt enigszins op "benzodiazepines" zoals etizolam, maar is net wat meer euforisch, entactogeen en minder sederend. In hogere doseringen kan deze sedatie toch voldoende zijn om het erg aantrekkelijk te maken om even op bed te gaan liggen waarna ik vaak in slaap val. Om dit tegen te gaan neem ik ongeveer een uurtje voor de piek van de phenibut wat amfetamine in. De combinatie van phenibut en amfetamine heeft dus de serene, contente, rustige, euforische en entactogene eigenschappen van phenibut, en de rush, euforie en slapeloosheid van amfetamine.

Ik neem vaak rond de 800 - 900 mg, maar er zijn mensen die véél hoger doseren. Op zich is dat best opmerkelijk als je je bedenkt dat het als tabletje in hoeveelheden van "slechts" 250 mg verkocht wordt.
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik moet zeggen dat ik de fijnste dosering van speed ook vrij laag houd.
Meestal zit ik rond de 20-25mg. Als ik veel meer neem dan dat dan lig ik de eerste zoveel uur een beetje moe te zijn op de bank en dat vind ik niet fijn. Bij die lage dosering ervaar ik juist wel het praat en iets creatiefs willen doen effect.
Dus geef mij maar per 25mg, veel fijner dan 50mg. Ik sta er dan ook van te kijken hoe hoog sommige doseren, ik zou daar een week van wakker blijven denk ik haha.

Lysergine zei:
Ik lees dit pas later, wat mij betaamt, maar ben benieuwd als je dat nog wil sturen.
Klik om te vergroten...

Nou..... Omdat je het zo lief vraagt :tongueout:
Ik accepteer wel alleen complimenten op mijn foto :tongueout:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Lol, als ik een keer een nachtje door wil gaan dan gebruik ik al gauw een halve gram of zelfs nog meer. op 100mg begin van de avond kan ik nog wel slapen uurtje of 6 a 7 later.

En dat allemaal zonder enige dip/kater.
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ook zonder kaakschaatsen?
100 mg zou ik echt way te veel vinden, ik denk dat ik dan mijn hele mond kapot maak van binnen door het strak staan.
Ik vind het wel lekker als mijn kaak gewoon rustig blijft.
20-25mg nemen en dat het genoeg is vind ik ideaal, kost ook niet zoveel als dat je een halve gram erdoorheen jaagt. Ik doe dus 20-25mg, om de 4 uur pak ik zon zelfde dosis bij, op het einde van de dag heb ik dan 4x gesnoven.
De dag erna ben ik wel brak, maar zeker niet katerbrak. Mdma geeft me een kater dus ik weet wat dat is in de tussen tijd haha.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zelfde hier, geen kaakschaatsen, maar wel een beetje suf. Brakheid van alcohol vind ik velen malen erger. Ik kan na de XTC vrijwel direct slapen. Er gaan sowieso een paar glazen water in, 2 paracetamol's, vitamine pil en wat eten en die kater heb ik nog nooit gezien de volgende dag. Betreft pep, een klein nakkie is voor mij voldoende om de komende 12 wakker te zijn.
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik drink geen alcohol dus die vergelijking kan ik helaas niet maken.
Maar je hebt wel een punt dat speed over het algemeen niet de kosten zijn.
S
SneeuwSnuiverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Blij dat pep zo goedkoop is:blush:
Ik gebruik het maximaal 1 keer per maand op feestjes maar heb toch het gevoel dat ik best wel veel moet bijsnuiven om lekker hard te gaan.
Heb momenteel speed van 70% en gebruik ongeveer een kwart gram op een nacht.
Helaas wel veel last van kater en kaak klachten en soms ook hele grote ogen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."