Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTintelingen van Speed

Tintelingen van Speed

28 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#1
allereerst is het van belang te weten of je de speed hebt laten testen en zo ja, wat de uitslag is?
Daarna is de dosis toch wel degelijk een beetje relevant...
Verder is de vraag of je bepaalde gezondheidsproblemen hebt?
En hoe lang na inname van de speed de klachten beginnen en hoe lang het dan aanhoud?
C
ClubbinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Ik gebruik zo af en toe wat speed als ik naar een feestje toe ga.
Ik weet niet hoeveel gram ik op een avond gebruik want doe het in een capsule of vloeitje.
Ik ben een meisje, weeg 59 kilo en ik heb aan een klein beetje al genoeg en pak dan om de 2 á 3 uur nog wat bij. Vorige keer dat ik speed slikte kreeg ik tijdens de uitwerking een raar gevoel in mijn handen en armen. Mijn handen gingen heel extreem tintelen, zoals je voet slaapt alleen ik had dit extreem in mijn handen en straalde uit naar mijn armen. Ook als ik druk zette op mijn armen dan leek het net alsof ik mijn elleboog stootte bij dat "schokbotje". Ook had ik deze tintelingen soms op mijn gezicht. Het zijn niet de lekkere tintelingen die je krijgt van speed maar veel extremer en heel onaangenaam. Ik had het ijskoud en handen werden beetje paars en lippen ook.

Gisteravond(om ongeveer 23:30) heb ik weer wat gebruikt maar dit keer heel weinig want wou alleen lekker wakker blijven. Heb klein beetje in een vloeitje gedaan en daarna expres niks meer bij gepakt op die avond. Ik heb me verbaasd over de werking, want het leek net alsof ik veel had genomen: Stijve kaken, droge mond, hartkloppingen soms...naja stond gewoon lekker strak van dat kleine beetje. Rond 05:00 begon het "uit te werken" en kreeg het weer ijskoud en weer kreeg ik die tintelingen. Dit keer alleen als ik mijn polsen bewoog en deed gewoon zeer die soort schokken/tintelingen door mijn vingers heen. Weer blauwe handen, ook blauw/paarse bovenbenen(misschien van de kou??).

Ik heb al op internet gezocht maar kan geen antwoord vinden op mijn vragen.
Hoe kan dit? Heeft iemand anders hier ook last van?
De eerste paar keer dat ik het deed had ik hier geen last van en het is dezelfde speed.
Is het gevaarlijk?

Alvast bedankt! :)

Groetjes,
Clubbin
C
ClubbinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee ik heb de speed niet laten testen. Ik denk dat ik nog minder als een halve gram zit.
De ene keer natuurlijk wat meer als de andere keer.
Verder heb ik helemaal geen gezondheidsproblemen en meestal begint het na een uur of 4 en vorige keer hielden ze half uur aan(alleen als ik mijn polsen bewoog). Die keer daarvoor wel langer maar had toen ook meer genomen. Dan kwam het steeds en ging het het weer even weg. Dit wel 3 uur lang ofzo, pff werd er gek van.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Elke drug heeft zijn nadeel.
Speed gewoon even laten testen, desnoods zelf even doen met een marquis sneltestje of t wel echt alleen maar pep is.
C
ClubbinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Volgende keer laat ik het zeker testen, bedankt voor de tip!!
Trouwens een vriendin van mij had ook genomen en nergens last van.
Het lijkt wel alsof mijn bloed niet goed doorstroomt ofzo.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Clubbin zei:
Volgende keer laat ik het zeker testen, bedankt voor de tip!!
Trouwens een vriendin van mij had ook genomen en nergens last van.
Het lijkt wel alsof mijn bloed niet goed doorstroomt ofzo.
Klik om te vergroten...
Miss aan de huisarts vragen?
C
ClubbinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Langs de huisarts geweest en ben in orde!! :)
Wel het medicijn Pantoprazol gekregen voor mijn vreselijke misselijkheid aanvallen.
Kan ik deze medicijnen ook gewoon gebruiken als ik misselijk wordt tijdens gebruik??
h
huppieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als ik pep gebruik heb ik altijd last van ijskoude voeten , ik zag dat je aanhaalde dat het misschien te maken had met doorbloeding,tintelingen heb ik nog nooit last van gehad.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Speed heeft invloed op de doorbloeding in je lichaam, het kan zijn dat je hier gewoon heftiger op reageert dan anderen.

Je moet in ieder geval je speed altijd laten testen, dat is de enige manier om zeker te weten dat je geen troep naar binnenwerkt. Net als bij coke komt het ook bij speed voor dat de boel versneden wordt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er cafeïne (of andere oppepende middelen) door de speed wordt heen gedaan, dit geeft je ook energie maar kan andere bijwerkingen hebben.

Een zelftest raad ik af. Als je je speed test, en er zit daadwerkelijk speed in zal de zelftest dit aangeven. Echter kan, zoals ik hierboven uitleg, de speed ook versneden zijn met medicijnen of andere stoffen. Dit zal een zelftest niet aangeven.

Je kunt dus alleen testen of het er in zit, en niet wat er nog meer in zit.

Koude handen en voeten is gewoon een bijwerking die je kunt hebben, speed heeft ook invloed op de temperatuurhuishouding (scrabble?) van je lichaam.

Wat betreft combineren medicijnen en drugs, hier is vaak weinig over bekend dus je speelt voor wetenschappertje. Mocht je het écht willen combineren, vraag dan in ieder geval de huisarts.
L
LemonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ken het! Het kan inderdaad door je doorbloeding komen, maar wat er ook heel erg aan bijdraagt bij mij is dat je op speed vaak je spieren, handen en voeten (weliswaar onbewust) verkrampt. Door de slechte doorbloeding krijg je dus stijve ledematen/spieren en kun je een soort tintelend gevoel krijgen, een goeie oplossing voor mij is als het ware een "warming-up". Je spieren masseren, een lekkere warme douche etc. Het klinkt raar maar het kan je tevens een hoop spierpijn besparen op de day after :wink:
n
niceguy23Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hey

Ja ik weet het hoezo late reactie.
Had laatst vergelijkbare kenmerken en kwam er al snel achter wat de oorzaak was van het tintelen,
Voorheen altijd speed gesnoven en nooit last gehad van tintelen daardoor was de oorzaak bij mij dat
Ik speed had geslikt in een vorm van bommetje en dit niet gedroogd had waardoor er nog aceton doorheen zat.
Mischien dat je hier wat kunt.
A
AlwaysDrugsNLLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb net 4 lijntjes gehad. En heb tintelen in me onderkaak en wangen ik begon rond een uur als 9 te snuiven en mijn laatste lijntjes was rond een uur als 01.00. Alleen heb ook het gevoel dat ik een blok op me bovenlichaam heb. Weet iemand misschien hoe dat komt met dat zware effect op het boven lichaam?
D
DNLLLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb ook vaak tintelingen van pep, vooral in mijn achterhoofd, heel apart gevoel. Mijn armen worden een beetje spastisch waardoor ik ze constant moet bewegen en rekken. Mijn handen gaan soms gigantisch trillen, en soms trilt mijn hele lijf een paar uur lang en krijg ik spastische schokken in mijn benen. En wat ik altijd heb van pep is dat ik mijn hele bek en tong kapot kauw. Maar ik slik ook allerlei medicijnen erbij dus daar zal het wel aan liggen, maar je bent in ieder geval niet de enige die het heeft. En pantroprazol slik ik zelf ook, want ik heb ook erge misselijkheidsaanvallen, en het kan geen kwaad als je die erbij slikt. Bij mij helpt het alleen niet als ik pep op heb.
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Het is niet vreemd dat je ledematen kouder worden van speed. Mijn doorbloeding is uitstekend, maar aan de speed echt een drama. Handen en voeten worden snel slap en voelen alsof ik er te lang op heb gelegen. Heel vervelend dat je daar zoveel last van hebt. Goed blijven bewegen en masseren.

En vaatvernauwing kan zorgen voor tingelingen, maar dit zijn vaak lekkere tintelingen.

Ik heb ook weleens het gevoel alsof er een band om mijn hoofd zit gebonden. Geen pijn, maar kan teken van migraine zijn.
L
LibertadLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb precies hetzelfde als de OP. Bij mij begint het vaak na de nacht doortrekken. Dan lig ik met mijn vriendin op de bank en dan begint alles precies zo te tintelen zoals jij omschrijft. Ik heb zelf ook vaak dat nare gevoel nog in mijn gezicht en met name lippen. Ook zijn vaak mijn voeten constant in beweging heel snel heen en weer aan het gaan, waar mijn vriendin helemaal gek van wordt.

Wat ik zelf doe als ik merk dat ik die tintelingen krijg is een heel hete douche eten en soep met veel sambal erin waardoor je ook gaat zweten. Dat werkt bij mij vaak prima om van dat nare gevoel af te komen.
S
SbinnLid
01-01-2024, 00:00
#16
Libertad zei:
Ik heb precies hetzelfde als de OP. Bij mij begint het vaak na de nacht doortrekken. Dan lig ik met mijn vriendin op de bank en dan begint alles precies zo te tintelen zoals jij omschrijft. Ik heb zelf ook vaak dat nare gevoel nog in mijn gezicht en met name lippen. Ook zijn vaak mijn voeten constant in beweging heel snel heen en weer aan het gaan, waar mijn vriendin helemaal gek van wordt.

Wat ik zelf doe als ik merk dat ik die tintelingen krijg is een heel hete douche eten en soep met veel sambal erin waardoor je ook gaat zweten. Dat werkt bij mij vaak prima om van dat nare gevoel af te komen.
Klik om te vergroten...

Precies hetzelfde heb ik ook, nu gebruik ik ongeveer 3,5 gram gemiddeld op een avond en nacht. Heeft puur met de bloedsomloop te maken. Soms heb ik er zoveel last van dat ik niet kan opstaan zonder neer te vallen. Douchen helpt bij mij wel echt heel goed.

Het verkleuren van de huid heb ik nog nooit mee gemaakt.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sbinn zei:
Precies hetzelfde heb ik ook, nu gebruik ik ongeveer 3,5 gram gemiddeld op een avond en nacht.
Klik om te vergroten...

Serieus? En je denkt dan niet als je dit soort klachten hebt: misschien moet ik wat minder naar binnen werken? Dit is echt een gigantische hoeveelheid, of er is iets drastisch mis met je pep...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
AlwaysDrugsNL zei:
Ik heb net 4 lijntjes gehad. En heb tintelen in me onderkaak en wangen ik begon rond een uur als 9 te snuiven en mijn laatste lijntjes was rond een uur als 01.00. Alleen heb ook het gevoel dat ik een blok op me bovenlichaam heb. Weet iemand misschien hoe dat komt met dat zware effect op het boven lichaam?
Klik om te vergroten...

Hoi :) de volgende keer als je een vraag hebt aan het forum kun je beter een eigen topic openen in plaats van reageren op een oud topic. Je hebt dan meer kans op reacties.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sbinn zei:
Precies hetzelfde heb ik ook, nu gebruik ik ongeveer 3,5 gram gemiddeld op een avond en nacht. Heeft puur met de bloedsomloop te maken. Soms heb ik er zoveel last van dat ik niet kan opstaan zonder neer te vallen. Douchen helpt bij mij wel echt heel goed.

Het verkleuren van de huid heb ik nog nooit mee gemaakt.
Klik om te vergroten...

Ik vind 3,5 gram ook wel heel erg veel (als het zuiver 73% amfetamine is). Als je niet meer kan opstaan zonder neer te vallen gebruik je echt te veel.

Je bent een drugsmisbruiker als je niet meer normaal kan functioneren. Blijf goed eten, goed slapen, goed opstaan zonder neer te vallen. Doe je school of werk goed, denk af en toe aan je vrienden, ga naar de dokter, poets je tanden, wees blij.

Als het dagelijks leven gewoon goed gaat als je 3,5 gram gebruikt op een avond is er geen enkel probleem. Als je neervalt gaat er iets niet goed.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Amfitamientje Power zei:
Als het dagelijks leven gewoon goed gaat als je 3,5 gram gebruikt op een avond is er geen enkel probleem. Als je neervalt gaat er iets niet goed.
Klik om te vergroten...

Er is per definitie een probleem als je 3.5 gram gebruikt/nodig hebt op een avond. En geen klein probleem ook.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."