#1
Mijn tante zegt dat er al een hels probleem is als je 1 keer een xtc pilletje slikt. Ik vind 3,5 gram speed ook heel erg problematisch als ik het zelf naar binnen gewerkt zou hebben. Alles is relatief.
Bij verslavingszorg vinden ze alle drugs in welke hoeveelheid dan ook al problematisch terwijl iemand die 5 gram pep wegwerkt misschien moet lachen om 3,5 gram.
Persoonlijk moet ik niet denken aan 3,5 gram op een avond. Ik zit gemiddeld op 2 a 3 keer per week 100 Mg tot 150 Mg pep per sessie. Heel soms gebruik ik ook iets meer dan goed voor me is zoals een poosje geleden 800 Mg waar ik uiteindelijk een paar daagjes behoorlijk brak van was dus dat doe ik voorlopig niet meer.
Zolang je leven er niet onder lijdt is er geen probleem. Het is de baten tegen de lasten afwegen. Als de lasten te zwaar worden gewoon even terug schakelen. Als ik niet meer zou kunnen opstaan zonder neer te vallen zijn de lasten overduidelijk te zwaar voor mij geworden.
Of @Sbinn dit ook zo ervaart weet ik niet. Ik geloof zowieso dat speed gebruiken een rationele keuze is en geen nood als “drugs nodig hebben”. Heroïne en GHB zijn wel zwaar lichamelijk verslavend en daarvan kan ik zeggen dat je ze ook echt nodig hebt als je verslaafd bent.
Als je zegt dat 3,5 gram pep op een avond problematisch is kan je net zo goed zeggen dat pep zowieso problematisch is. Hoeveelheden zijn erg persoonlijk.
Misschien vind je dit een vreemde redenering maar zo kijk ik er tegen aan. Dat komt omdat ik een beetje autistisch ben.
Ik vind mijn eigen gebruik al riskant maar ik geloof dat iedereen die drugs gebruikt en zijn verstand gebruikt drugs riskant vind. Daarom vind ik het niet fair om iemand die meer gebruikt dan jezelf als probleemgebruiker neer te zetten. Alles hangt af van hoe de persoon functioneert.
Bij verslavingszorg vinden ze alle drugs in welke hoeveelheid dan ook al problematisch terwijl iemand die 5 gram pep wegwerkt misschien moet lachen om 3,5 gram.
Persoonlijk moet ik niet denken aan 3,5 gram op een avond. Ik zit gemiddeld op 2 a 3 keer per week 100 Mg tot 150 Mg pep per sessie. Heel soms gebruik ik ook iets meer dan goed voor me is zoals een poosje geleden 800 Mg waar ik uiteindelijk een paar daagjes behoorlijk brak van was dus dat doe ik voorlopig niet meer.
Zolang je leven er niet onder lijdt is er geen probleem. Het is de baten tegen de lasten afwegen. Als de lasten te zwaar worden gewoon even terug schakelen. Als ik niet meer zou kunnen opstaan zonder neer te vallen zijn de lasten overduidelijk te zwaar voor mij geworden.
Of @Sbinn dit ook zo ervaart weet ik niet. Ik geloof zowieso dat speed gebruiken een rationele keuze is en geen nood als “drugs nodig hebben”. Heroïne en GHB zijn wel zwaar lichamelijk verslavend en daarvan kan ik zeggen dat je ze ook echt nodig hebt als je verslaafd bent.
Als je zegt dat 3,5 gram pep op een avond problematisch is kan je net zo goed zeggen dat pep zowieso problematisch is. Hoeveelheden zijn erg persoonlijk.
Misschien vind je dit een vreemde redenering maar zo kijk ik er tegen aan. Dat komt omdat ik een beetje autistisch ben.
Ik vind mijn eigen gebruik al riskant maar ik geloof dat iedereen die drugs gebruikt en zijn verstand gebruikt drugs riskant vind. Daarom vind ik het niet fair om iemand die meer gebruikt dan jezelf als probleemgebruiker neer te zetten. Alles hangt af van hoe de persoon functioneert.