Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed en agressie

Speed en agressie

33 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
S
Speedy wolfLid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo,
Speedy2 hier. Ik gebruik nog niet zo heel erg lang speed. Maar altijd nadat het uitgewerkt is wordt ik heel erg agressief... hebben meer mensen hier last van en wat kan ik het beste er tegen doen?
Thanks alvast☺️
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee, daar heb ik absoluut geen last van.
B
BierflesjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je merkt dat je agressief aan het worden bent, draai een dikke toeter en steek hem aan.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
of pak wat benzo's.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bierflesje zei:
Als je merkt dat je agressief aan het worden bent, draai een dikke toeter en steek hem aan.
Klik om te vergroten...
Zodat die paranoïde gedachtes lekker verstrekt kunnen worden, lijkt me een bijzonder slecht plan...
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik herken het niet, maar als je altijd na de speed heel erg agressief wordt dan is de oplossing misschien om het beter niet te gebruiken? (Ik ben een beetje simple minded misschien hoor hierin, maar het lijkt me gewoon niet echt verantwoord als je dit van jezelf weet, om alsnog te willen gebruiken. Of ja, je zou er natuurlijk telkens voor kunnen zorgen dat je -nadat het uitwerkt- ergens alleen/veilig bent waar je agressie geen kwaad kan tegenover anderen of jezelf)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
KropSla zei:
Ik ben een beetje simple minded misschien hoor hierin, maar het lijkt me gewoon niet echt verantwoord als je dit van jezelf weet, om alsnog te willen gebruiken.
Klik om te vergroten...
Ik vind dit juist niet simpel minded, maar gewoon logisch en verstandig.

Als je zo slecht op speed reageert dan beter gewoon minder of helemaal niet gebruiken. Het probleem '''oplossen" met andere middelen lijkt me op de lange termijn ook niet echt een goed plan.
B
BierflesjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Zodat die paranoïde gedachtes lekker verstrekt kunnen worden, lijkt me een bijzonder slecht plan...
Klik om te vergroten...

Is het ook, maar bij sommige mensen zou het kunnen helpen..
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Misschien even alles op een rijtje zetten (wat is er gebeurd?, waarom ben ik agressief?) en daarna ontspannen door middel van Mindfulness.

Ik word soms een beetje verward wakker na speedgebruik (nachtmerries, iemand heeft me gebeld met een anoniem nummer, enz) en dan zet ik ook alles even op een rijtje. Na het nadenken vind ik dan dat er niets ergs aan de hand is behalve dat ik een beetje overprikkeld ben. Dat idee werkt al geruststellend. Daarna even mediteren en dan gaat het meteen veel beter.
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psycholoog.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zo kan het dus ook ^
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gewoon speed gebruiken en je minder focussen op anderen. Wordt je irritatie en dus agressie geheid minder van. Is even een omslag, maar moet kunnen. Speed gebruiken zonder deze bijwerkingen is gewoon mogelijk als je ervoor open stelt.
S
Speedy wolfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Speedy2 zei:
hallo,
Speedy2 hier. Ik gebruik nog niet zo heel erg lang speed. Maar altijd nadat het uitgewerkt is wordt ik heel erg agressief... hebben meer mensen hier last van en wat kan ik het beste er tegen doen?
Thanks alvast☺️
Klik om te vergroten...

Vergeten bij te schrijven dat ik paar jaar geleden ben gediagnoseerd met Adhd. Waar ik geen medicatie voor slik, en las op het internet dat speed zelfde soort werking heeft als Metylfenidaat en een van de na effecten kan zijn de rebound effect zou het hier misschien mee te maken kunnen hebben?
B
BierflesjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Speedy2 zei:
Vergeten bij te schrijven dat ik paar jaar geleden ben gediagnoseerd met Adhd. Waar ik geen medicatie voor slik, en las op het internet dat speed zelfde soort werking heeft als Metylfenidaat en een van de na effecten kan zijn de rebound effect zou het hier misschien mee te maken kunnen hebben?
Klik om te vergroten...

Heb zelf ook AD/HD.
Ben met het expirimenteren van drugs er wel achterkomen dat een diagnose wel mee kan spelen in een (na) effect van sommige drug.
Heb geen ervaring met speed, maar het zou best kunnen.
Ik snuif niet veel cocaïne, maar heb bijvoorbeel door mijn AD/HD wel meer nodig dan een ander. In tegendeel word ik zelfs rustig van cocaïne in lage doseringen waar een ander helemaal hard van gaat.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Echte agressie ervaar ik niet in de comedown van speed maar ik merk wel dat ik korte momentjes kan hebben van flinke irritatie of ongeduld. Een momentje oplvliegerig of iets. Die momenten zijn echt maar een minuut per keer of zo. Ik rook in de comedown een jointje, dat helpt mij. Maar pas daar wel echt mee op want bij sommige gevallen kan de combi speed en cannabis juist voor paranoia en angsten zorgen. Als je dat probeerd begin met een klein trekje, wacht 5 a 10 minuten en dan nog een trekje. Niet veel blowen dat valt soms slecht met speed.
Tot nu toe heb ik daar geen enkele last van maar ik heb ook nog maar een paar x speed gebruikt en meestal in kleine hoeveelheden. Wel rook ik het jointje pas als ik echt in de comedown ga. Tijdens de speed trip valt het niet goed.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Speedy2 zei:
Vergeten bij te schrijven dat ik paar jaar geleden ben gediagnoseerd met Adhd. Waar ik geen medicatie voor slik, en las op het internet dat speed zelfde soort werking heeft als Metylfenidaat en een van de na effecten kan zijn de rebound effect zou het hier misschien mee te maken kunnen hebben?
Klik om te vergroten...
Misschien is de combi van je Metylfenidaat met speed een probleem? Of neem je geen medicijnen als je speed gaat nemen?
S
Speedy wolfLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Misschien is de combi van je Metylfenidaat met speed een probleem? Of neem je geen medicijnen als je speed gaat nemen?
Klik om te vergroten...
Nee ik slik geen metylfenidaat. Ik heb morgen een afspraak met mijn huisarts en zal het hem vragen of het mogelijk is. Hou jullie op de hoogte!
S
Speedy wolfLid
01-01-2024, 00:00
#18
Speedy2 zei:
Nee ik slik geen metylfenidaat. Ik heb morgen een afspraak met mijn huisarts en zal het hem vragen of het mogelijk is. Hou jullie op de hoogte!
Klik om te vergroten...
Bij huisarts geweest en hij vertelde mij van dat het mogelijk kon zijn omdat speed en Metylfenidaat allebij op de dopamine receptoren werken, hij voegde er ook aan toe dat de een sneller geïrriteerder wordt en de ander sneller wat neerslachtiger (Rebound effect) En hij raadde me ook zeker aan om te stoppen met de Speed, en dat ik een afspraak maak met mijn psychiater om samen met hem te kijken voor Medicatie mits ik daar zelf in toestem.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Klinkt allemaal heel logisch. Ik denk ook dat de reden van de agressie een rebound effect is.
B
BrokenWingsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Speedy wolf zei:
hallo,
Speedy2 hier. Ik gebruik nog niet zo heel erg lang speed. Maar altijd nadat het uitgewerkt is wordt ik heel erg agressief... hebben meer mensen hier last van en wat kan ik het beste er tegen doen?
Thanks alvast☺️
Klik om te vergroten...
Ik herken het ! Als ik afkick en moe ben en niks kan dan slapen in principe , maar ik moet werken en normaal functioneren word ik extreem gemeen tegen iedereen . Heel agressief. Voel mij altijd zo schuldig. Ik wil er mee stoppen . Soms lukt dat een maand en dan laat ik mij weer vangen en dan zit ik al te denken.oke ik kan best die dag stoppen want ik weet hoe vreselijk lelijk ik doe dan. Na 4 dagen is dat door. Maar heb daardoor al veel mensen weggejaagd tis echt een kutverslaving!!! Ik haat mezelf ervoor. Waarom kan ik het niet laten.. ik wil het zelfs niet meer maar doe het toch

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."