Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed en agressie

Speed en agressie

33 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zo kan het dus ook ^
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psycholoog.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gewoon speed gebruiken en je minder focussen op anderen. Wordt je irritatie en dus agressie geheid minder van. Is even een omslag, maar moet kunnen. Speed gebruiken zonder deze bijwerkingen is gewoon mogelijk als je ervoor open stelt.
S
Speedy wolfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Speedy2 zei:
hallo,
Speedy2 hier. Ik gebruik nog niet zo heel erg lang speed. Maar altijd nadat het uitgewerkt is wordt ik heel erg agressief... hebben meer mensen hier last van en wat kan ik het beste er tegen doen?
Thanks alvastā˜ŗļø
Klik om te vergroten...

Vergeten bij te schrijven dat ik paar jaar geleden ben gediagnoseerd met Adhd. Waar ik geen medicatie voor slik, en las op het internet dat speed zelfde soort werking heeft als Metylfenidaat en een van de na effecten kan zijn de rebound effect zou het hier misschien mee te maken kunnen hebben?
B
BierflesjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Speedy2 zei:
Vergeten bij te schrijven dat ik paar jaar geleden ben gediagnoseerd met Adhd. Waar ik geen medicatie voor slik, en las op het internet dat speed zelfde soort werking heeft als Metylfenidaat en een van de na effecten kan zijn de rebound effect zou het hier misschien mee te maken kunnen hebben?
Klik om te vergroten...

Heb zelf ook AD/HD.
Ben met het expirimenteren van drugs er wel achterkomen dat een diagnose wel mee kan spelen in een (na) effect van sommige drug.
Heb geen ervaring met speed, maar het zou best kunnen.
Ik snuif niet veel cocaĆÆne, maar heb bijvoorbeel door mijn AD/HD wel meer nodig dan een ander. In tegendeel word ik zelfs rustig van cocaĆÆne in lage doseringen waar een ander helemaal hard van gaat.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Echte agressie ervaar ik niet in de comedown van speed maar ik merk wel dat ik korte momentjes kan hebben van flinke irritatie of ongeduld. Een momentje oplvliegerig of iets. Die momenten zijn echt maar een minuut per keer of zo. Ik rook in de comedown een jointje, dat helpt mij. Maar pas daar wel echt mee op want bij sommige gevallen kan de combi speed en cannabis juist voor paranoia en angsten zorgen. Als je dat probeerd begin met een klein trekje, wacht 5 a 10 minuten en dan nog een trekje. Niet veel blowen dat valt soms slecht met speed.
Tot nu toe heb ik daar geen enkele last van maar ik heb ook nog maar een paar x speed gebruikt en meestal in kleine hoeveelheden. Wel rook ik het jointje pas als ik echt in de comedown ga. Tijdens de speed trip valt het niet goed.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Speedy2 zei:
Vergeten bij te schrijven dat ik paar jaar geleden ben gediagnoseerd met Adhd. Waar ik geen medicatie voor slik, en las op het internet dat speed zelfde soort werking heeft als Metylfenidaat en een van de na effecten kan zijn de rebound effect zou het hier misschien mee te maken kunnen hebben?
Klik om te vergroten...
Misschien is de combi van je Metylfenidaat met speed een probleem? Of neem je geen medicijnen als je speed gaat nemen?
S
Speedy wolfLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Misschien is de combi van je Metylfenidaat met speed een probleem? Of neem je geen medicijnen als je speed gaat nemen?
Klik om te vergroten...
Nee ik slik geen metylfenidaat. Ik heb morgen een afspraak met mijn huisarts en zal het hem vragen of het mogelijk is. Hou jullie op de hoogte!
S
Speedy wolfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Speedy2 zei:
Nee ik slik geen metylfenidaat. Ik heb morgen een afspraak met mijn huisarts en zal het hem vragen of het mogelijk is. Hou jullie op de hoogte!
Klik om te vergroten...
Bij huisarts geweest en hij vertelde mij van dat het mogelijk kon zijn omdat speed en Metylfenidaat allebij op de dopamine receptoren werken, hij voegde er ook aan toe dat de een sneller geĆÆrriteerder wordt en de ander sneller wat neerslachtiger (Rebound effect) En hij raadde me ook zeker aan om te stoppen met de Speed, en dat ik een afspraak maak met mijn psychiater om samen met hem te kijken voor Medicatie mits ik daar zelf in toestem.
8
8ļøāƒ£6ļøāƒ£Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Klinkt allemaal heel logisch. Ik denk ook dat de reden van de agressie een rebound effect is.
B
BrokenWingsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Speedy wolf zei:
hallo,
Speedy2 hier. Ik gebruik nog niet zo heel erg lang speed. Maar altijd nadat het uitgewerkt is wordt ik heel erg agressief... hebben meer mensen hier last van en wat kan ik het beste er tegen doen?
Thanks alvastā˜ŗļø
Klik om te vergroten...
Ik herken het ! Als ik afkick en moe ben en niks kan dan slapen in principe , maar ik moet werken en normaal functioneren word ik extreem gemeen tegen iedereen . Heel agressief. Voel mij altijd zo schuldig. Ik wil er mee stoppen . Soms lukt dat een maand en dan laat ik mij weer vangen en dan zit ik al te denken.oke ik kan best die dag stoppen want ik weet hoe vreselijk lelijk ik doe dan. Na 4 dagen is dat door. Maar heb daardoor al veel mensen weggejaagd tis echt een kutverslaving!!! Ik haat mezelf ervoor. Waarom kan ik het niet laten.. ik wil het zelfs niet meer maar doe het toch
S
Snelle peppieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Redelijk herkenbaar ja.
Als ik onder invloed ben van speed heb ik helemaal geen zin om agressief te zijn. Maar als ik een kater van speed te pakken heb, dan ben ik wel echt op ruzie uit.

Dan fiets ik langs een groepje scholieren die vroeger altijd een grote mond hadden, en dan hoop ik dat ze iets roepen. Maar omdat ik groter en sterker ben dan 3 jaar geleden zeggen ze helemaal niks meer.
B
BrokenWingsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Speedy wolf zei:
Bij huisarts geweest en hij vertelde mij van dat het mogelijk kon zijn omdat speed en Metylfenidaat allebij op de dopamine receptoren werken, hij voegde er ook aan toe dat de een sneller geĆÆrriteerder wordt en de ander sneller wat neerslachtiger (Rebound effect) En hij raadde me ook zeker aan om te stoppen met de Speed, en dat ik een afspraak maak met mijn psychiater om samen met hem te kijken voor Medicatie mits ik daar zelf in toestem.
Klik om te vergroten...
Ik slik niks en ik heb het ook.extreem . Gewoon vermoeidheid en neerslachtig . Gelukkig gaat het over....
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Onderzoek met honden toont aan dat amfetamine agressie juist doet afnemen en dat dit ten goede komt van de impulscontrole.

Zelf word ik van amfetamine zelf niet agressief al kan ik me irriteren aan mensen die tussen mij en mijn tunnelvisie komen. Tijdens de rebound / het dipje ben ik sneller overprikkeld en kan ik geĆÆrriteerd uit de bocht vliegen, maar iedereen die vermoeid is lijkt mij.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jmths zei:
Onderzoek met honden toont aan dat amfetamine agressie juist doet afnemen en dat dit ten goede komt van de impulscontrole.
Klik om te vergroten...
Alles gaat met mate, hƩ. :')

En ookal lijken hondenhersenen structuureel gezien best op die van een mens, ze zijn wel 1/10 van de grootte. Met zo'n schaalverschil is het goed te verwachten dat een middel als amfetamine meer bijwerkingen in mensen veroorzaakt. :)
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik wordt helemaal niet agressief van pep. Meestal neem ik pep om 8 uur savonds. Eerst heb ik zin om dingen te maken en dat doe ik dan ook. Designen, Dat duurt zo een 10 tot 12 uurtjes. Dan ga ik 1 a 2 uurtjes bankhangen. Daarna ga ik tevreden naar bed en zorg ik dat ik niet gestoord kan worden. Meestal slaap ik heel licht (gewoon overdag). Kom daarna om 5 uur smiddgags uit bed. Lekker douchen, eten, mijn werk bewonderen. Blij zijn. Weer naar bed rond 01:00 uur en de volgende dag ben ik gewoon weer lekker fris en klaar om me te mengen tussen het ā€œnormaleā€ ā€œburgerlijke levenā€. Niemand weet dat ik tepelsteeltje heet.

Zojuist 412 Mg top-pep naar binnen geschept oraal. Het is weer maandag dus ik mag weer fijn werken. Wat ben ik blij met mijn werk en leven en vrienden. De hond is ook heel lief.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Parfumflesje zei:
tepelsteeltje
Klik om te vergroten...
Tepelstreeltje las ik eerst hahaha.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Parfumflesje zei:
Zojuist 412 Mg top-pep naar binnen geschept oraal. Het is weer maandag dus ik mag weer fijn werken. Wat ben ik blij met mijn werk en leven en vrienden. De hond is ook heel lief.
Klik om te vergroten...
Daar zou ik ook wel blij van worden. Maar los daarvan, een dag helemaal los kunnen gaan op je hobby klinkt inderdaad wel als een van de betere dagen.

Fool zei:
Alles gaat met mate, hƩ. :')

En ook al lijken hondenhersenen structuureel gezien best op die van een mens, ze zijn wel 1/10 van de grootte. Met zo'n schaalverschil is het goed te verwachten dat een middel als amfetamine meer bijwerkingen in mensen veroorzaakt. :)
Klik om te vergroten...
Soms zie ik het verschil niet zo (heuheuheu), maar je hebt een punt.

Ik denk dat vermoeidheid wel een aanzienlijke invloed heeft op agressie. Lijkt mij vrij lastig om agressie te meten binnen een wetenschappelijk onderzoek, binnen de ethische richtlijnen in ieder geval.

Nu zijn persoonlijke ervaringen lastig te generaliseren maar mijn indruk is dat mensen die agressief worden van amfetamine vaak dezelfde mensen zijn die agressief worden van alcohol.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Psychedelibee zei:
Tepelstreeltje las ik eerst hahaha.
Klik om te vergroten...
Jij leest wat je wilt lezen!
B
BrokenWingsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Amfitamientje Power zei:
Ik wordt helemaal niet agressief van pep. Meestal neem ik pep om 8 uur savonds. Eerst heb ik zin om dingen te maken en dat doe ik dan ook. Designen, Dat duurt zo een 10 tot 12 uurtjes. Dan ga ik 1 a 2 uurtjes bankhangen. Daarna ga ik tevreden naar bed en zorg ik dat ik niet gestoord kan worden. Meestal slaap ik heel licht (gewoon overdag). Kom daarna om 5 uur smiddgags uit bed. Lekker douchen, eten, mijn werk bewonderen. Blij zijn. Weer naar bed rond 01:00 uur en de volgende dag ben ik gewoon weer lekker fris en klaar om me te mengen tussen het ā€œnormaleā€ ā€œburgerlijke levenā€. Niemand weet dat ik tepelsteeltje heet.

Zojuist 412 Mg top-pep naar binnen geschept oraal. Het is weer maandag dus ik mag weer fijn werken. Wat ben ik blij met mijn werk en leven en vrienden. De hond is ook heel lief.
Klik om te vergroten...
Nice! Dat kon ik vroeger ook toen ik 28 was. 10 jaar later is dat andere koek

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."