Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek van verslaafde die afkickt van speed

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

1039 antwoorden
175 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
verwondering zei:
Geldzorgen zijn een zware last op je schouders. Zo jammer dat de gemeente het je nog eens wat moeilijker maakt. Alsof je nog niet genoeg zorgen hebt. Ambtenaren... :( Het lijkt ze weinig te interesseren hoeveel gezeur en stress je hierdoor hebt.

Ik hoop dat je het snel geregeld krijgt.

Ik lees nog steeds mee en bewonder je nog steeds. De problemen blijven maar op je pad komen en je slaat je er dapper doorheen. Je verdient het echt dat het leven je eindelijk eens wat makkelijker gemaakt wordt, voor jou en je dochter.
Klik om te vergroten...

Dank je wel voor je berichtje :heartsuit:
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je hoort bezig te zijn je leven op te bouwen, in plaats van de hele dag aan geld te moeten denken. En de verjaardag van je dochter hoort iets leuks te zijn.

De passie waarmee jij voor je dochter vecht, daarmee ben je eigenlijk heel rijk. Al heb je geen rooie cent, dat is het mooiste kado wat je haar kunt geven.

Ik hoop dat je ook nog even van de zon kunt genieten vandaag. Die schijnt voor niets.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
verwondering zei:
Je hoort bezig te zijn je leven op te bouwen, in plaats van de hele dag aan geld te moeten denken. En de verjaardag van je dochter hoort iets leuks te zijn.

De passie waarmee jij voor je dochter vecht, daarmee ben je eigenlijk heel rijk. Al heb je geen rooie cent, dat is het mooiste kado wat je haar kunt geven.

Ik hoop dat je ook nog even van de zon kunt genieten vandaag. Die schijnt voor niets.
Klik om te vergroten...

Dank je wel voor je super lieve bericht! :heartsuit:
Ik ben net lekker ff naar winkelcentrum gewandeld met 80's muziek op. :rock:☺️
Daar paar kleine kadootjes gekocht en een mooie kaart.
Heb der mobiel opgewaardeerd zodat ze bereikbaar is als ze weg is.
Heb nog beetje geld over en dat kan ze meenemen voor eten en drinken.
Ben inmiddels gebeld door gemeente dat er niks veranderd aan mijn uitkering nu mij dochter 18 word en ze het met spoed gaan overmaken.
Nou dat zou fijn zijn na een week.

Voor mijn dochter doe ik echt alles.
Voor mezelf opkomen is iets waar aan gewerkt moet worden maar als mijn
dochter onrecht word aangedaan dan ontpop ik mij in de duivel herself .^_^
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nou jongens ik ga zo het vriendje van mijn dochter ontmoeten. :sweatsmile:
Heb hem al wel x aan de tel gesproken en op de app paar x.
Ik heb allemaal instructies gekregen van wat ik wel moet doen en absoluut niet moet doen.:speechball::warning::crossmark:
Zelfs kledingadvies gekregen wat ik aan kan doen wat mooi staat.
En mam je zet me niet voor schut hé!!!!. :innocent:
Het is een buitenlandse jongen en mijn ex had dit never nooit goed gekeurd.
Ik ben van mening dat verbieden geen zin heeft dan gaan ze stiekum elkaar zien.
Ik heb liever dat ze bij mij thuis zijn dan dat ze ergens buiten rond hangen.
De afkomst is voor mij niet belangrijk, zolang ze mijn dochter maar met respect behandelen.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat een mooie post Syl, spreekt echt heel veel liefde uit. Sterkte vandaag! 😘
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gisteravond heb ik een oxepam 10 mg ingenomen.
Ik heb extreem liggen dromen en ik kon zelf alles gepalen in droom alsof geen droom was.
Heel bizar kon ik ook elke x dat ik ff wakker was weer terug komen in zelfde droom.
Toen ging net ineens mijn tel en was mijn dochter.
Het gesprek liep niet geheel vlekkeloos want ik kwam niet uit mijn woorden.
Dus ginge we verder op de app.
Ik ben gewoon nu ruim 14 uur na inname oxazepam van de wereld voor me gevoel.
Ik wenste mijn dochter nog heel veel plezier rn toen zei ze : mam ik ben al onderweg na huis hoor!.
Dus net maar gaan douche om beetje wakker te worden.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoi hoi,

Vandaag is mijn dochter 18 jaar geworden :relaxed:.
We vieren het zaterdag omdat ze nu 2 dagen naar Moviepark Germany is.

Vanmiddag ben ik bij het wijkteam geweest.
Samen hebben we de aanvraag voor de voedselbank gedaan.
Volgens de berekening heb ik er wel recht op.
Op dinsdags hebben ze bij voedselbank altijd overleg over nieuwe aanvragen.
Zodra wijkteam iets gehoord heeft melden ze mij dat.
Mijn mannelijke contactpersoon vroeg vlak voor ik weg ging: we waren begonnen met jouw schulden alleen lag dat even stil.
Nu vroeg hij zich af of er soms iets was waardoor dit stil lag wat ik niet vertel.
Ik legde nogmaals uit dat ik alles momenteel even op laag pitje staat omdat trauma therapie er best inhakt en ik heel slecht slaap.
We zouden het ook op mijn tempo doen was afgesproken.
Maar hij bleef vragen of er echt niks was en ik alles kon bespreken.
Onderweg na huis dacht ik ineens waarsch vraagt hij zich af of ik soms weer speed gebruik.
Omdat we begin hadden gemaakt voor aanvraag schuldsanering en je dan natuurlijk maar heel laag weekbudget krijgt.
ALS ik inderdaad weer speed zou gebruiken dan zou ik geen geld meer hebben om wat te halen.
Ik denk dus dat hij hier op doelde.
Heel begrijpelijk gezien mijn verslaving dat hij dat afvraagt als dat klopt wat ik denk.
Maar kan toch nog steeds vol trots zeggen dat ik nog steeds clean ben!! :blushing:

Ben vanacht dus alleen thuis.
Mijn dochter zegt bewust nooit tegen der broer dat ze ergens anders slaapt voor mijn veiligheid.
Ze verteld na afloop pas dat ze bv bij iemand was slapen of ergens heen was.
We zijn te bang dat als mijn ex weet dat ik alleen thuis ben hij me komt opzoeken.
Ik sta bij de politie in het systeem met mijn adres en als ik ze bel is er daar gelijk bekend dat het spoed is.
Ik gebruik al een tijd geen slaapmedicatie meer maar heb nu een oxazepam ingenomen.
Puur en alleen om wat minder angstig de nacht door te komen nu ik alleen ben.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
Guapo Temudgin zei:
Hoi Syl, allereerst bedankt voor het delen van je dagboek. Ik denk dat je hier meer mensen mee helpt dan je denkt.
Volhouden volhouden volhouden :grin:.

Ohja wat je beschrijft over je droom is een lucide droom. Veel mensen weten dit niet maar je bent de baas van je eigen dromen. Het overnemen en besturen er van is je goed recht :wink:. Leuk om te horen dat je er aanleg voor hebt, dan zal verdere training wellicht makkelijker zijn.

https://www.inspirerendleven.nl/lucide-dromen/
Klik om te vergroten...

Dank je wel voor je lieve woorden! :relaxed::redheart:
Het is best indrukwekkend vind ik persoonlijk dat jezelf je droom kunt sturen.
Het was nu als ik wakker werd ook als ik de video ff op pauze had gezet en toen ik weer ging slapen weer op play drukte.
Als je dit kunt leren is dit iets wat het extreem dromen een heel andere wending kan geven.
Ik vind het zeer interessant en ga ff lezen wat je hebt toegevoegd dank je wel! :blushing:
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoi Syl, allereerst bedankt voor het delen van je dagboek. Ik denk dat je hier meer mensen mee helpt dan je denkt.
Volhouden volhouden volhouden :grin:.

Ohja wat je beschrijft over je droom is een lucide droom. Veel mensen weten dit niet maar je bent de baas van je eigen dromen. Het overnemen en besturen er van is je goed recht :wink:. Leuk om te horen dat je er aanleg voor hebt, dan zal verdere training wellicht makkelijker zijn.

https://www.inspirerendleven.nl/lucide-dromen/
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#10
:grin:
Dat vind ik ook, maar dat komt omdat het ons niet geleerd word op school. Gek he? Want we kunnen het allemaal.
Voor sommigen is het heel eng, die hebben last van slaapverlamming. Dan is je geest eerder wakker dan je lichaam. Daar komen de verhalen buiten je lichaam treden en dergelijke ook vandaan. Spoken aan je bed enzo :P
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
Guapo Temudgin zei:
:grin:
Dat vind ik ook, maar dat komt omdat het ons niet geleerd word op school. Gek he? Want we kunnen het allemaal.
Voor sommigen is het heel eng, die hebben last van slaapverlamming. Dan is je geest eerder wakker dan je lichaam. Daar komen de verhalen buiten je lichaam treden en dergelijke ook vandaan. Spoken aan je bed enzo :P
Klik om te vergroten...

Ik heb geregeld slaapverlamming gehad.
Dat begon toen ik een jaar of 8 was voor het eerst.
Dat is vind ik heel erg heftig en heeeel eng.
Ik heb meerdere malen gehad dat voelde of iemand mijn lichaam steeds tegen muur duwde en ik dus met mijn hoofd steeds tegen muur knalde terwijl ik lag.
Ja ze zeggen dat je lichaam al in slaapstand is en je geest nog niet.

Ik heb afgelopen nacht echt beleefd als iets heel moois.
Ook bied dit jezelf de mogelijkheid dat als je naar droomt over trauma's om deze te sturen.
Ik hoop oprecht dat ik dit nog vaker mag gaan ervaren.
Nu weet ik dus niet of de oxazepam hierin ook een rol heeft gespeeld want ik wil liever geen slaapmedicatie gebruiken.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het is bijna hetzelfde.
Alleen bij slaapverlamming heb je niet door dat jij zelf aan het stuur staat.
Maar als je beseft dat je wakker bent in een droom dan zou je die ervaring kunnen veranderen.
De mogelijkheden zijn eindeloos. Eigenlijk is het oefenen voor de spiegel alleen dan voor het leven.
Je kan dingen zo vaak overnieuw doen als je maar wilt :P
De kans dat je dit overkomt is heel klein, zelfs met slaapmedicatie. Als je het vaker wilt ervaren zul je er voor moeten trainen.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zit nu sinds half maart op dit forum.
Bij deze wil ik jullie toch even laten weten dat jullie mijn helden zijn!.
Jullie hebben mij door mijn afkickproces heen getrokken met jullie steun en advies.
Tot op de dag van vandaag heb ik onwijs veel aan jullie!.
Hoe stom het misch voor anderen klinkt ben ik ondanks ik jullie nooit ontmoet heb toch beetje als mijn vrienden gaan zien.
Momenteel naast mijn dochter spreek ik amper mensen in real-life.
Jullie hebben geen idee hoe waardevol jullie hierdoor voor mij zijn!!.
Dank jullie wel hiervoor, mag ook wel eens worden gezegd!!! :kissingheart::redheart:Huggs-to-say-thank-you-sellybiebz4ever-17134810-390-360.gif
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Syl zei:
Ik zit nu sinds half maart op dit forum.
Bij deze wil ik jullie toch even laten weten dat jullie mijn helden zijn!.
Jullie hebben mij door mijn afkickproces heen getrokken met jullie steun en advies.
Tot op de dag van vandaag heb ik onwijs veel aan jullie!.
Hoe stom het misch voor anderen klinkt ben ik ondanks ik jullie nooit ontmoet heb toch beetje als mijn vrienden gaan zien.
Momenteel naast mijn dochter spreek ik amper mensen in real-life.
Jullie hebben geen idee hoe waardevol jullie hierdoor voor mij zijn!!.
Dank jullie wel hiervoor, mag ook wel eens worden gezegd!!! :kissingheart::redheart:Bekijk bijlage 4872
Klik om te vergroten...

Niets dan liefde terug!
❤️
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ben nu bijna 8 mnd clean.
Als ik terug kijk naar de afgelopen 8 mnd wat er veranderd is, is dat toch best veel.
Door de speed kon ik mijn pijn en verdriet afvlakken.
Nu ik clean ben werd ik best overspoeld door mijn eigen emoties.
Ik toon mijn emoties niet aan andere volgens de dokter heb ik mezelf dit als kind al aangeleerd (overlevingstechniek).
Huilen is iets wat ik alleen doe in me eentje ver weg onder mijn deken waar niemand me hoort of ziet.
Mijn dochter had mij toen ik speed gebruikte in 3 jaar tijd maar 2 x zien huilen.
Nu ik clean ben en alles vollop weer begin te voelen werd ik overspoeld door emoties.
De pijn en verdriet van mijn verleden kwamen als een orkaan over me heen en ook door de trauma therapie.
Hierdoor voelde ik me steeds depressiever worden.
Al jaren is voor mij de glans van het leven af en vecht ik enkel en alleen door voor mijn dochter.
Maar ik begon dagelijks steeds vaker aan de dood te denken.
Die rust dat was waar ik zo onwijs naar verlangde.
Geen pijn en verdriet en geen angst meer Hoeven voelen.
Ik stortte in en kreeg onwijze huilbuien en ook een paar x bij mijn dochter.
Mijn dochter zag voor het eerst echt dat ik mijn emoties toonde.
Toen ik aan de speed zat stond ik op de automatische piloot.
Dat kon nu niet meer ik moet alles over me heen laten komen wil ik verder kunnen.
Zit nu aan de antidepresiva al tijdje en de gedachten aan de dood zijn weg.
Althans ik heb soms nog wel gedachten eraan maar dat is puur omdat ik dan naar rust verlang.
Langzaam aan kan ik weer wat meer genieten van de kleine dingen.
En het aller aller mooiste van alles vind ik dat de band tussen mijn dochter en mij enorm is gegroeid!.
Het voelt alsof ze mij beter begrijpt nu ik mijn emoties toon.

De trauma therapie gaat goed en slaat aan.
Het gene waar ik momenteel het meeste mee zit is het eeuwige dromen dat ik doe.
Ik droom 3 a 4 dromen min per nacht.
Daar waar ik voorheen eerst alleendroomde over mijn ex en later alleen over mijn ouders, droom ik nu over beide tegelijk in elke droom.
Ik huil in mijn dromen en word wakker en heb echt gehuild.
Schrik wakker en heb hartkloppingen en ben bezweet.
Dit hoort bij ptss en ook bij het verwerkingsproces maar oh wat is dit heftig.
En het beroerdste is dat ik kapot moe wakker word.
De gehele dag ben ik niet vooruit te branden en vaak dwalen de dromen overdag nog rond in mijn hoofd.
Het is gewoon heel confronterend.
Mijn ouders die ik al zeker 12 jaar niet gezien en gesproken heb.
Mijn vader en mijn ex waar ik beide zo doodsbang voor ben en dan mijn harteloze moeder samen elke nacht in mijn dromen.

De dokter zei dat ik zoveel droom omdat ik te licht slaap en ik moest temazepam nemen.
Nou totaal geen verschil met of zonder.
En als ik wel temazepam heb gehad loop ik overdag als een nog grotere zombie rond.

Ik ga als ik 12 Nov terug na dokter moet erover hebben om de antidepresiva terug naar 60 mg te doen.
Ik merk totaal geen verschil en slapen is naar mijn gevoel slechter geworden sinds opgehoogd is.

Die vermoeidheid is verschrikkelijk en was voorheen de trigger om speed te gebruiken.
Weet nu wel van mezelf dat ik sterk genoeg ben om niet terug te vallen.
Dit omdat ik niet kwijt wil raken hoe goed het nu tussen mijn dochter en mij gaat.

Het is toch proberen en kijken hoe dingen aanslaan en dat heeft tijd nodig.
De vermoeidheid komt mijn depressie niet ten goede.
Toch gaan we gewoon weer door want nog steeds is opgeven geen optie.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#16
*.exe2.0 zei:
Niets dan liefde terug!
❤️
Klik om te vergroten...

Dank je wel!!! :blushing::redheart:
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Fijn dat je nu elke week een voedselpakket krijgt is weer een zorg minder.

Dat met de tong tegen je tanden duwen ken ik maar al te goed. Mocht je er nog achter komen wat er tegen te doen dan hoor ik het graag haha. Maar denk dat je best wel dingen die je deed door het speed gebruik nog kan hebben zeker als het een lange tijd een gewoonte is geweest. We doen zoveel dingetjes niet bewust.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoi hoi,

Vanmiddag ben ik met mijn dochter voor de eerste x naar de voedselbank geweest.
Vanaf vandaag kunnen we elke vrijdagmiddag hier ons boodschappenpakket ophalen.
Ik ben hier super blij mee!!.
Het is ook nog eens op loopafstand van mijn huis aangezien ik geen auto heb.

Gisteren ben ik begonnen met mijn antidepresiva weer te verlagen van 90 mg naar 60 mg.
Ik heb dit zonder overleg met de huisarts gedaan.
Mischien niet heel verstandig maar ik moet zo bij zo dinsdag voor controle terug.
Ik voelde me echt een zombie met die 90 mg op.
Voor mijn gevoel is 90 mg gewoon te veel voor mij.
Ik was het gewoon zat en dacht ik ga terug naar de 60 mg.
Ik heb het nu ruim 1.5 maand geprobeerd de 90 mg en eigenlijk is het alleen maar bergafwaarts gegaan.
Vermoeidheid nam enorm toe en voelde zoals ik al zei net een zombie.
De temazepam welke ik moest proberen zodat ik minder zou dromen maken ook geen verschil.
Ik droom nog steeds extreem.

Toen ik speed gebruikte zat ik vaak onbewust met mijn tong tegen mijn tanden en kiezen te drukken.
Aan het eind van de dag zag je dan ook aan de zijkant van mijn tong bovenop een witte soort wat gezwollen lijn.
Dit zelfde merk ik nu weer dat dat gebeurd.
Geen idee of het iets is wat ik als gewoonte heb overgehouden.
Het kan ook zijn dat ik gewoon hele droge mond ook krijg van de medicatie.

Heb ooit toen ik speed gebruikte x mijn tanden geflost en toen brak het flosdraadje.
Dat flosdraadje zat toen in mijn ondergebit tussen 2 kiezen vast.
Ik ben toen door de speed helemaal paranoïde met een stenleymesje Uren bezig geweest om het er tussen uit te krijgen.
Ik had zelfs een kiertje gemaakt tussen die 2 kiezen.
Ik kwam later x bij tandarts en ik vertelde wat er was gebeurd en ik kiertje had gemaakt tussen die 2 kiezen.
Tandarts bleef maar vol houden dat ik dat niet zelf had gedaan.
Ik dacht wtf ik weet toch wel waar ik zelf uren mee bezig ben geweest!:tearsofjoy:
Wat ik vanaf dat moment deed was 24/7 met mijn tong aan de achterkant van die 2 kiezen voelen.
Dat doe ik dus nu nog steeds onbewust.
Gevolg pijn aan onderkant tong soort spierpijn gevoel en soms zelfs zo'n intens pijnlijk bultje op puntje van mijn tong.
Het is zwaar irritant en ik heb geen idee wat ik hier tegen kan doen het is echt een gewoonte geworden.

Dus mochten jullie nog tips hebben hoe hier af te komen hoor ik het graag.

Hoe ziet jullie weekend eruit??
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Net naar een inloopspreekuur geweest van een soort stichting vanuit de gemeente.
Daar kun je terecht op verschillende gebieden waar je hulp bij zoekt.
Ik was de enigste bezoeker en er zaten 6 mensen van die stichting aan een tafel. :grimacing:
Ik vond het al best eng om deze stap te zetten dus dit was voor mij best heftig :tearsofjoy:.
Ik ging zitten en vertelde dat ik graag meer sociale contacten zou willen.
In het kort mijn situatie verteld (voor zo ver je dat in het kort kunt vertellen dan :sweatsmile:).
Er werd mij gevraagd of ik liever met 1 persoon even apart wou praten.
Ik zei ondanks ik bloednerveus was, dat het zo prima was.
Des te meer mensen konden meedenken met mijn hulp vraag.
Zo kwam er te spraken dat er verschillende plekken zijn waar mensen die alleen zijn bv kunnen eten met elkaar.
Ook is er een wandelgroep en dat is gratis.
Een van de heren vroeg of ik er anders wat voor voelde om 1 op 1 te wandelen en of ik voorkeur heb voor bv liever een vrouw dan met een man.
Ik gaf aan dat dat voor mij niks uitmaakt.
Ze gaan met zijn allen dit uitwerken en nemen dan contact met me op.
Ik ben trots op mezelf dat ik toch gegaan ben ondanks ik het eng vond.:blushing:
Van niks ondernemen kom ik geen stap verder.

Morgen moet ik voor controle naar de huisarts ivm de antidepresiva.
Behalve dat ik nog steeds kapot moe ben en echt nergens geen puf voor heb merk ik er weinig van.
Ok dat klinkt opzich raar want ik weet natuurlijk niet hoe ik me nu gevoeld zou hebben als ik niks had genomen.

Ik denk dat het beste medicijn voor mij zou zijn meer sociale contacten waardoor ik ook meer uit huis kom.
Dat zou mij echt goed doen.
Al vind ik dat wel eng omdat ik heel veel moeite heb mensen te vertrouwen.
Maar als ik verandering wil in mijn leven en weer plezier wil in het leven zal ik daar aan moeten werken.

We gaan dus gewoon weer door want opgeven is nog steeds geen optie :yum:
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Hier in de gemeente hadden ze paar jaar terug een kookgroep. Iedereen had het ergens wel moeilijk mee en doordat je ook bezig bent is het kletsen wat makkelijker je hoeft elkaar ook niet continu aan te kijken aangezien je lekker bezig bent. Uiteindelijk werd er dan samen gegeten en was het soms mogelijk om iemand op het eet tijdstip mee te nemen. Mocht het je intresse hebben vraag er eens naar bij de gemeente wie weet word dit of net zoiets ook bij je in de buurt gedaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2829303132...52
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."