Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"GroteDoppe zei: Bedankt voor je uitgebreide bericht! Het waren inderdaad dingen die ik waarschijnlijk nog geen plaats heb kunnen geven... Met name het overlijden van mijn oma. Maar ik dacht echt dat ik het verwerkt had. Kwam er ineens allemaal uit, voelde me oprecht weer even het kleine meisje. Ik heb in ieder geval moeite met emoties, met name verdriet. Dus het kwam even rauw op m'n dak. Klik om te vergroten... Vind het wel wat ongewoon dat speed bij jou zo'n diepe onbewuste gevoelens naar boven haalt. Mss heb je iets gezien wat je onbewust aan haar deed denken. Is er een reden dat je moeite hebt met emoties? Mss kun je de oorzaak daarvan eens aan pakken. Dan zou je beter kunnen omgaan met dergelijke situaties. GroteDoppe zei: Zo'n sleep audio wil ik zeker is proberen! Heb je suggesties? Klik om te vergroten... Je kan deze eens proberen. Begin best met het laagste volume. Zo kan je het nog verhogen, indien je gedachten er toch nog doorkomen. Het helpt ook om de geluiden voor te stellen, als het mogelijk is (zoals link 1 en 2). Vooral tegen negatieve gedachten. De 3de link, binaural waves gebruik ik eerder bij negatieve gevoelens zonder storende gedachten. Maar kijk zelf eens wat voor jou het beste werkt."
"GroteDoppe zei: Maar nu net weer heel duizelig, alsof ik teveel gezopen heb, maar dan zonder misselijkheid. Klik om te vergroten... Duizeligheid heb ik ook wel regelmatig. Kun je je bloeddruk eens meten? Van mij staat hij dan meestal te laag. Meet het best meerdere keren per dag, als je geen last hebt van duizeligheid, als je duizelig bent, als het over is. Schrijf dit op en dan kun je vergelijken."
"HenkJanPeterBoontjes zei: Nu heb ik de volgende vragen: - Hoe zou ik de gewassen speed doseren op het festival en hoe vaak en hoe veel zal ik bijnemen als het feest tot middernacht duurt en ik rond 02:00 in bed lig en zou willen slapen? En hoe laat begin ik? - Is deze dosis ook geschikt voor mijn vriend voor wie het de eerste keer gaat worden? - Kan ik de 3 jaar oude, recent gewassen speed überhaupt nog gebruiken? Klik om te vergroten... 1. Ik zou zeker 8 à 12u rekenen tussen je laatste dosis en kunnen slapen. En dan ben je het eigenlijk nog niet zeker. Als je tot middernacht het volle speed effect wilt, is het sowieso niet mogelijk om 2u later te slapen. (Sommigen gebruiken wel andere middelen om te kunnen slapen, maar dit raad ik niet aan.) Speed werkt normaal 8u, maar de nasleep zoals niet slapen werkt nog heel wat uurtjes langer. Is er een reden dat je om 2u wil slapen, heb je verplichtingen de dag erna? Indien niet, dan zou ik je aanraden om gewoon te genieten van het festival en neem de slapeloze nacht erbij. Als je je rusteloos voelt, stop met proberen slapen. Doe iets, ruim je kamer op, gamen, lees heel drugsforum, gelijk wat maar leg je focus op iets anders dan de rusteloosheid, want je maakt jezelf alleen maar gek zo. Eens je bezig bent met iets zal het snel ochtend zijn. 2. Jij hebt 4x speed gebruikt en dit was jaren geleden. Dan zou ik er niet vanuit gaan dat je een hogere dosis moet nemen dan dat je voor een eerste keer zou doen. Ook reageert iedereen anders op drugs, dus ga er niet vanuit dat je vriend hetzelfde effect ervaart op dezelfde dosis. Speed kan je makkelijk bijnemen, dus begin beter te licht. Jullie kunnen dan elk voor zichzelf uitmaken hoe het bevalt en of je al dan niet bijneemt. 3. Je kan het zeker nog gebruiken. Amfetamine kan lang bewaard worden. Beter is wel om het in de vriezer te leggen, zeker als het over jaren gaat. Maar in het slechtste geval zal het effect sterk verminderd zijn. Kun je niet gewoon nieuwe halen? Voor je vriend zijn eerste keer zou hij wel eens teleurgesteld kunnen zijn of een heel vertekend beeld krijgen van de hoeveelheid. In ieder geval geniet van het festival!"
"Syl zei: Als je erg veel speed gebruikt in een kort tijdsbestek, kun je hallucinaties en waanideeën krijgen. Ook komt het meestal door slaap te kort. Klik om te vergroten... Dat klopt inderdaad, maar is 3/4dagen niet wat lang? Ik heb hier ook veel last van gehad en psychiater vertelde me dat als je wakker wordt en je hebt nog steeds hallucinaties, het dan alarmerend wordt. Ik ga ervan uit dat hij in die dagen toch wel enkele uren geslapen heeft. Moeite met slapen kan ook een symptoom van een psychose zijn. @M17L18 Ik zou hem toch aanraden om de huisarts te contacteren, de kans zit erin dat je vriend een amfetamine-psychose heeft. Als hij zelf niet wil/niet in staat is om hulp te zoeken, kun je zelf eens bellen en de situatie uitleggen. Ze zullen dan wel zeggen wat je het best kunt doen. Stel hem gerust, ga niet in discussie, probeer stress en angst te vermijden. Als hij wanen heeft en dingen zegt die niet kloppen, ga hier niet tegen in maar ga er ook niet in mee. Zeg hem dat jij het anders ervaart. Veel succes."
"*.exe2.0 zei: Jules Deelder en Herman Brood hadden dit niet, toch? Of spreek je net als hen en hoor ik het niet goed wat het gebrek is? Klik om te vergroten... Het is niet als Herman Brood & Jules Deelder. Ik zal proberen het wat duidelijker te omschrijven. (Hoe ik dit hoor bij andere, bij mezelf hoor ik het niet). Het klinkt alsof de woorden ‘afgerond’ worden, de harde klanken vallen weg. Zoals de R, T, P, K,.. Het probleem zit dus in de medeklinkers, die achterwege worden gelaten. Ook klinkt een zin hierdoor meer als één lang woord. Een voorbeeld: Heb je problemen met spreken ? Klinkt als ; Ejeobleemmegsbeeën. Niet veel van te begrijpen, al ‘leer’ je dit taaltje wel te verstaan. In het begin verstond ik letterlijk geen woord van mijn dealer, nu alles. Ik moest hem zelfs ‘vertalen’ als iemand hem niet begreep, maar nu verstaan ze van mij even weinig. Hijzelf zei dat hij verschoot hoe ik in zulke korte tijd achteruit ben gegaan. Niet bepaald iets wat je wil horen van iemand die al 20jaar shot."
"Dayless zei: de hallucinaties etc heb ik 1x eerder gehad, moest heel eerlijk bekennen, vond dit ook niet echt super erg, gewoon lekker op me af laten komen. Maar juist voor dit soort reacties kwam ik hier, van andere mensen ervaringen leren! Klik om te vergroten... Dus in die 3/4 keer dat je speed hebt gebruikt, heb je al eens hallucinaties ervaren. Misschien heb je aanleg voor psychoses? Ik kan je zeggen dat psychose gevoeligheid en speed, een slechte combinatie zijn. Deze keer kon je het misschien 'lekker op je af laten komen', maar let hier toch voor op in de toekomst. Door eigen ervaring weet ik dat dit meestal rustig begint, en dan valt dit inderdaad goed mee. Maar dit kan plots omslaan, en op dat moment besef je niet meer dat je hallucineert. Ik gebruik nu ongeveer vier jaar dagelijks, en nog steeds heb ik dat het me plots overvalt. Het is alsof je in een mix van realiteit en hallucinaties zit, waaruit je geen onderscheidt meer kan maken. Ik raad je aan om niet meerdere nachten in een keer door te gaan, en best ook niet te vaak te gaan gebruiken. Als je een paar uur geslapen hebt wil dit niet zeggen dat je hersens er weer tegen kunnen om opnieuw de volgende nacht slaap over te slaan. Je zal veel rapper het punt bereiken waarop je opnieuw begint te hallucineren."
"Ganggang💯 zei: Hoe veel speed gebruik je, hoe zuiver is het en welke manier neem je het? Het droogt in ieder geval je bak volkomen uit, ik kom dan ook moeilijk uit m'n woorden. Kan me voorstellen dat dat met dagelijks gebruik wat heftiger is. Klik om te vergroten... Ik snuif nu 0,75g-1g/dag. Ik laat het niet meer testen, in het begin dat ik gebruikte deed ik dit wel (was toen altijd ergens einde 60). Ik haal het altijd bij dezelfde dealer."
"blue eyes zei: ik heb ook een aantal vrienden die al een aantal jaar speed gebruiken in combinatie met alcohol. En vaak kan ik er geen touw aan vastknopen aan wat ze wauwelen en mompelen. Ik zie het vooral als ze al even wakker zijn en er veel op zuipen. Ik denk niet dat ik het al zag bij iemand die enkel speed gebruikt. Gebruik je er veel alcohol bij ? Vaak verstaat men je ook niet als je speed gebruikt en van de hak op de tak springt, ... ik zag het bij mezelf vroeger ook vaak... ganse verhalen doen en daags nadien dan beseffen dat je 7 verhalen door elkaar vertelde en steeds in zijsprongen en zijverhalen verstrikt raakt maar er niet in geslaagd bent 1 verhaal coherent over te brengen. Ik vermoed dat je van België bent; dus waarschijnlijk heb je geen geteste speed? Klik om te vergroten... Ik drink eigenlijk geen alcohol meer, nu ongeveer een jaar. Niet dat ik vroeger veel dronk (1x per week op feestjes). Waarom altijd de combinatie met alcohol bij je vrienden ? Dat van de hak op de tak springen herken ik wel, vooral als ik teveel heb gebruikt of als het zeker niet mag opvallen (bv. op een mondeling examen). en ik ben van inderdaad België. Ik heb het vroeger wel nog laten testen. Denk dat ze ondertussen gesloten zijn, maar ben ik niet zeker."
"Psilocyloner zei: Zelf ben ik geneigd te denken dat ik amfetamine (maakt denk ik weinig uit of het dan om dexamfetamine gaat of gewone amfetamine) voor altijd heb 'uitgespeeld', dat ik me er hondsberoerd van ga voelen net als toen van dexamfetamine, maar is dat een reële verwachting? Misschien nog interessant als toevoeging, maar niet noodzakelijk om te lezen is deze thread, waarin verschillende stadia van amfetaminegebruik beschreven worden. Ik zat in 'stage 5' op het moment dat ik uiteindelijk besloot ermee te kappen. Klik om te vergroten... Ik schat de kans klein dat je amfetamine hebt uitgespeeld voor altijd. Hoelang is het geleden dat je dexamfetamine gebruikt hebt? Hoe hoog was je dosis op het einde? Hoelang heb je gebruikt? Ik ga ervan uit dat het dagelijks was aangezien je zegt van de ene op de andere dag gestopt te zijn? Ik ben tot in stage7 geraakt, even heb ik zelfst in 7b gezeten. Gebruikte jarenlang dagelijks. Ben toen een periode gestopt. Het effect is weer beter, wel niet als in het begin natuurlijk. Welke fase ik nu zit kan ik niet zeggen, een soort mix van alle fases lijkt het. Heel soms ervaar ik weer eens euforie maar dit duurt wel nooit langer dan 5minuten. En dit is van de eerste stages. Je kan dus echt terugkeren in die ‘stages’. Maar je raakt er sneller weer opnieuw dan de eerste keer. Gebruik niet teveel en laat genoeg tijd tussen als je ervan wil blijven genieten."
"GroteDoppe zei: veel gepraat en lang gejankt over de dood van m'n oma, alsof ik het nog niet had verwerkt, heel vreemd. Maar ook hele negatieve denkpatronen. Weer heel emotioneel en gewoon niet lekker. Klik om te vergroten... Heb je andere middelen dan speed gebruikt die dag? Bij janken denk ik automatisch aan alcohol. Of zou het kunnen dat je het gewoon nog niet verwerkt hebt? En dat dit door het praten terug naar boven kwam. Dan is het niet zo abnormaal dat je je emotioneel voelt. Zou de oorzaak hiervan niet bij speed-gebruik zoeken. In ieder geval niet het janken. GroteDoppe zei: Op de bank viel ik zo snel in slaap, maar eenmaal in bed vertikte mijn hoofd/lichaam te gaan slapen. Ik kreeg zo'n stress gevoel in m'n middenrif dat ik geprobeerd heb om rustig te ademen, toen viel ik in slaap en werd ik wakker met een nachtmerrie. Klik om te vergroten... Stond de tv aan als je op de bank in slaap viel? En toen je in bed kroop was het stil en donker neem ik aan. Het enigste waar je je dan op kan richten is je 'innerlijke ik', en deze ervaar je nu als negatief. Dit kan zich uiten in lichamelijke ongemakken, zoals dat stress gevoel in je middenrif. Als je hier vaker last van hebt kun je eens op yt zoeken naar van die 'sleep-audio's'. Het klinkt mss stom en de eerste seconden voelt het wat vreemd. Maar het leid je af van de negativiteit die op dat moment door je raast. Probeer het een keer. Ik doe dit regelmatig en herinner me meestal niet dat ik er lang naar geluisterd heb, dus bij mij werkt het neem ik aan. Nachtmerries kun je wel eens hebben na drugsgebruik. Ik dacht dat dit te maken had met serotonine-tekort, maar kan fout zijn hierin. Na xtc had ik hier ook enkele dagen last van. Kan vervelend zijn, zeker als je al moeilijk inslaapt . Maar geef je hersenen een paar dagen de tijd om te recupereren. GroteDoppe zei: Is dit erg? Net zoals een vaag leeg gevoel in m'n hoofd en niet goed kunnen scherpstellen Klik om te vergroten... Lijkt me niets om je zorgen over te maken. Doe een paar dagen rustig aan, eet goed, beweeg wat, ga eens naar buiten, probeer voldoende te slapen, vermijd stress-situaties,... Binnen enkele dagen zal je je al een stuk beter voelen. Mocht je je toch nog zorgen maken of als je klachten blijven aanhouden, kun je altijd eens langs je huisarts gaan. Je kunt dan best gewoon eerlijk zijn over je gebruik. Hoop dat je hier wat aan hebt en wat gerustgesteld bent. Maak je er vooral niet te druk in!"