Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa 3,5 jaar weer aan de speed.

Na 3,5 jaar weer aan de speed.

100 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zit kwa gebruik weer in dezelfde richting als in 2015. Een keiharde spiraal naar rock-bottom. En dat weet ik dus dondersgoed en toch niet willen stoppen.

Ik weet precies hoe het afloopt als ik zo verder ga en logisch zou toch zijn dat ik daar nooit meer wil komen??
En toch overtuigd mn eigen brain zichzelf dat het een goed idee is om weer dagelijks aan de speed en coke te zitten.

En daar koos ik bijna bewust voor afgelopen september door niet meer naar de coffeeshop te gaan maar naar een plaatselijke dealer.
Toen ik die stap nam voelde ik al dat het een misstap zou zijn. Keek toen in de spiegel en heb hardop gezegd dat het geen slim plan is op de langere termijn.

Vanaf begin 2018 tot afgelopen september brandstof 3x in de maand naar de shop 50km verder en dus veel brandstof en tijd kwijt. Bespaarde zo dus geld uit aan brandstof maar heb toen de bron veel te dichtbij gehaald en dichterbij werdt dus vaker er naar toe.

Begin november dus via de dealer die natuurlijk meer verkoopt als weed dus speed gehaald om eens te kijken wat voor effect het zou hebben op mn brain. 6 jaar geleden begon ik met speed om fysiek vooruit te kunnen komen. Nu gebruik ik bijna doelbewust speed voor hersengedeelte. Maar ook al gebruik ik het daarvoor, het lichaam wordt en door het dagelijks te gebruiken niet echt beter van.

Maar de reden om te beginnen was misschien anders maar als zit nu wel in dezelfde spiraal als 5 jaar geleden alleen dan 3x zo hard.

Eind november pas een de speed uit de kast gehaald en geprobeerd in het weekend. Zit nu dus 7a8 weken later weer op dagelijks gebruiken. Zo goed als heel de dag door. Dit is dan de eerste keer dat ik echt doorga na het weekend. Afijn het is nu al weer donderdag :openmouth:

Weekend begon met gebruiken al een poosje op donderdagavond en stopte zaterdagavond.
Afgelopen zaterdag avond dus gestopt en afgelopen maandag dus weer de next level down gezet door de kater op te vangen met speed en daarna nog meer speed. Zal morgen nog een dagje moeten doorbijten op het werk en dan vrijdag tot maandagochtend kunnen rusten.

De vorige x duurde het dik een jaar om op dit level van gebruik te belanden. Nu dus 7 weken en dat hakt er wel even in zeg.

Stoppen wordt deze x moeilijker denk ik omdat de bron zo dicht bij en het ook gelijk de bron van weed is. En ook dat punt is voorbij gekomen in de beslissing toen ik switchte van shop naar dealer.

Letterlijk gedacht en opgeslagen in mn brain: Als ik hooked raak aan die speed zal ik ook gelijk met de weed kunnen stoppen.
Ik ervaar voor mezelf dat stoppen met speed vele malen makkelijker is geweest te stoppen met weed.

Weed gebruik is ook 3x zoveel geworden afgelopen weken en echt aan speed gebruik gekoppeld. En vind weed nog steeds beter op de mind als speed. Speed maakt me al weken lang sloom. Kan nuchter wat minder snel denken maar wel veel sneller daadwerkelijk iets doen. De eerste paar weken merkte ik gewoon wanneer de speed was uitgewerkt en ik me normale brain weer terug heb.
Ben nu zoveel aan het bedenken/overdenken dat ik er zelf geen controle meer over heb waarover ik bedenk en dat voelt gewoon kut maar toch lukt alles gewoon en vergeet ik geen dingen.
Maar dat lukt normaal ook zonder chaos in mn hoofd en dat is me ook gelukt met een aantal jointjes in de week.

Waarom had ik niet gewoon naar de shop blijven rijden en alleen weed gerookt vraag ik me af en waarom zou ik bijna doelbewust gekozen om in deze spiraal te duiken.

Ben benieuwd met welke mindset ik hier morgen verder ga. Nu eerst proberen te slapen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
acht.zes zei:
@Zeelanddude

En weer zo'n ........ die onder invloed achter het stuur kruipt. :angry:
Klik om te vergroten...
No offense, maar was jij niet de gene die na die meet met een achterlijke combi van drugs weer ging auto rijden...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
@Psychedelibee
Het was er na, niet tijdens. Maar ik ben het wel met je eens dat het stom en niet verantwoord was.

De combi was overigens niet achterlijk, maar gewoon een goeie. 50ug LSD, wat orale 25i en wat 3Meo-PcP vanaf n uur of 14.00 met nog wat lachgas later, tot eind van de avond. Voor de 1-PCP heb ik 's-nachts gepast trouwens.

edit;
Terecht dat je me er op wijst trouwens hoor, ben niet trots op zoiets.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoe het met rc's werkt met autorijden (zelfoverschatten) Dat weet ik niet.
Maar hoe te meer drank, hoe te groter de zelfoverschatting wordt.
Dat heb ik zelf mogen ervaren helaas.
De allereerste keer dat ik dit deed, in de studententijd, werd ik al aan de kant gezet en had Hermandad me te pakken.
Ik weet het nog als de dag van gisteren!
En ik had nog een grote ben tegen die politie mensen, óók
1,1 promille. 5 maanden niet rijden, plus 600 gulden boete.
Daar leer je van. Deze straf krijg je tegenwoordig niet eens....
Ik vond toen dat ik nog altijd uitstekend kon rijden.
De ochtend erna kon ik mijn auto pas na lang zoeken terugvinden.
Hij stond heel ergens anders, dan dat ik dacht....
Dus zo goed was ik natuurlijk echt niet meer. Integendeel.
De kantonrechter maakte er korte metten mee.
Vonnis was conform de strafeis van de officier van justitie.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeelanddude zei:
Vandaag ben ik “gered” door een collega. Het was rond half 3 dat mn hoofd ineens op hol sloeg en was er dus ineens helemaal klaar mee. SOS zit in mn portemonnee en was dus bijna rennend onderweg naar de wc om dat te gaan gebruiken. Had er zoveel zin in, niet normaal.
Kom ik in de gang een collega tegen die mij net moest hebben en dus zei: ah jou moest ik hebben, kun je ff meekijken op de computer. Nieuw projectje enz... duurde misschien 5 minuten maar de trek was compleet weg.
Zal hem er waarschijnlijk nooit voor kunnen bedanken maar achteraf was ik zo blij :)
Klik om te vergroten...
Ik snap dit niet goed. Waarom deed je het middel waar je vanaf wilt blijven in je portemonnee? Die collega die er tussen kwam was gewoon puur geluk. Die volgende keer zonder dat soort externe factoren die je doen stoppen is eigenlijk gewoon een zekerheid. Je kunt er op rekenen dat die komt. Geheid.

Goed dat je nu wel zonder zit. Lijkt me veel makkelijker voor jezelf.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
acht.zes zei:
De combi was overigens niet achterlijk, maar gewoon een goeie. 50ug LSD, wat orale 25i en wat 3Meo-PcP vanaf n uur of 14.00 met nog wat lachgas later, tot eind van de avond. Voor de 1-PCP heb ik 's-nachts gepast trouwens.
Klik om te vergroten...
Ik heb dit al eerder gezegd en blijf erbij het een vrij riskante combi is geweest, fijn dat die bij jullie is goed gevallen. Maar heb je je ooit wel eens over de risico's van enkel 25i ingelezen? Als je dat gedaan zou hebben zou je moeten concluderen dat dit middel opzichzelf al riskant is, laat staan in combinatie.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@Psychedelibee
Ja, ik weet inmiddels dat 25i een behoorlijk toxicologisch risico met zich meebrengt. Maar de trip was leuk en zelfs nog helder ook. Het was gewoon een leuke dag en nacht, nergens ben ik bad gegaan of in de problemen geraakt.
Nog sterker, het was een van mijn highlights van 2018.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
acht.zes zei:
@Psychedelibee
Ja, ik weet inmiddels dat 25i een behoorlijk toxicologisch risico met zich meebrengt. Maar de trip was leuk en zelfs nog helder ook. Het was gewoon een leuke dag en nacht, nergens ben ik bad gegaan of in de problemen geraakt.
Nog sterker, het was een van mijn highlights van 2018.
Klik om te vergroten...
Dat is fijn om te horen, maar neemt niet weg dat jullie best een risico hebben genomen. En in het kader van harm reduction vind ik het daarom ook mijn taak om kritisch te zijn als je deze combi weer eens roept op het forum zonder de risico's te benoemen. Ik hoop dat je dat begrijpt en dat het ook verder niets persoonlijks is.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@Psychedelibee
Ik begrijp het helemaal, en ik weet dat het niet persoonlijk bedoeld is. Ik besef dat ondanks ik anderen wil adviseren om veilig te gebruiken ik zelf ook wel eens risico's neem, en die mogen dan zeker ook benoemd worden.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Ik snap dit niet goed. Waarom deed je het middel waar je vanaf wilt blijven in je portemonnee? Die collega die er tussen kwam was gewoon puur geluk. Die volgende keer zonder dat soort externe factoren die je doen stoppen is eigenlijk gewoon een zekerheid. Je kunt er op rekenen dat die komt. Geheid.

Goed dat je nu wel zonder zit. Lijkt me veel makkelijker voor jezelf.
Klik om te vergroten...

Denk dat dit met de gedachten te maken hebben: als ik het echt wil, kan ik het pakken. En dat stelt me dan weer rustig genoeg om het niet te doen. Nu ik dat zo typ klinkt het echt verschrikkelijk krom. Maar feit blijft wel dat als het echt op is, cravings veel eerder op komen zetten.

Ben benieuwd hoe dit komende week gaat. Zal denk ik veel gaan schommelen van, fuck it ik ga nieuwe halen naar, ben blij dat ik niks gehaald heb.

Heb vandaag veel geslapen. Veel gedacht en voel me zoizo bezorg/bang en zie als een berg tegen de komende dagen op.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Een kleine hoeveelhefid bij je dragen, of in de buurt hebben geeft idd een soort van rustgevoel.
Maar:
Het kan óók ervoor zorgen, dat je regelmatig in een discussie nee, beternis het om te zeggen een dilemma, terecht kunt komen met jezelf zo van: ben ik er nu wel, of niet slecht genoeg aan toe om er een beetje van te nemen, of net nog niet slecht genoeg?
Dit dilemma kost nogal wat energie.
En, wat nog vervelender is hoe te langer je ermee bezig bent om de goede keuze te maken, hoe te groter de kans wordt, dat je de verkeerde keuze maakt, en dus weer gaat gebruiken.
En als je dan deze keuze uiteindelijk gemaakt hebt, en dus tóch gebruikt hebt, naderhand zal je een kutgevoel krijgen. Want, je hebt gefaald....En voor je het weet, neem je weer, om dat kutgevoel te onderdrukken, en je voelt het al....de draaikolk is weer aan het werk, en het wordt steeds moeilijker om weer in de stop modus te kunnen komen.
De facto:
WeG met die zooi. Tot de laatste kruimel!
Dat is erg moeilijk, ik weet het maar zo moet het....
Dat was bij mij met drank exact hetzelfde.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zeelanddude zei:
Denk dat dit met de gedachten te maken hebben: als ik het echt wil, kan ik het pakken. En dat stelt me dan weer rustig genoeg om het niet te doen. Nu ik dat zo typ klinkt het echt verschrikkelijk krom. Maar feit blijft wel dat als het echt op is, cravings veel eerder op komen zetten.

Ben benieuwd hoe dit komende week gaat. Zal denk ik veel gaan schommelen van, fuck it ik ga nieuwe halen naar, ben blij dat ik niks gehaald heb.

Heb vandaag veel geslapen. Veel gedacht en voel me zoizo bezorg/bang en zie als een berg tegen de komende dagen op.
Klik om te vergroten...
Dankje, daar kan ik me op zich wel wat bij voorstellen. Maar ik zou het denk ik te riskant vinden.

Ik denk dat je er toch op de een of andere manier doorheen moet gaan en alle verleidingen moet weerstaan. Sterkte in ieder geval.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat mij enorm geholpen heeft, en soms nog steeds, is het volgende:

Zoek een vrij eenvoudige bezigheid, zo als een reparatie klusje, iets gaan doen (buiten) of zelfs een telefoontje, dat leidt de nare gedachtengang af.
Dat werkt, echt waar
Ik heb een soldeer klus en daarmee bezig zijn doet (deed) mij de zucht aanzienlijk verminderen
Probeer dit eens en doe die zooi die je nog hebt, met een ritueeltje verdwijnen!
Je moet niets meer in huis hebben, laat staan bij je dragen!
Bij je dragen kan sowieso dikke problemen opleveren stel je krijgt een ongeluk en ze vinden het
De gevolgen zijn niet te overzien!!
WEG MET DIE ZOOI
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Dankje, daar kan ik me op zich wel wat bij voorstellen. Maar ik zou het denk ik te riskant vinden.

Ik denk dat je er toch op de een of andere manier doorheen moet gaan en alle verleidingen moet weerstaan. Sterkte in ieder geval.
Klik om te vergroten...

Het is bij sommige angststoornissen erg goed om iets bij je te hebben. Als je in zo'n fase zit dat je bang bent een paniekaanval te krijgen, angst voor angst zeg maar, dan wil het juist wel eens helpen. Je bent dan namelijk minder bang voor een paniekaanval omdat je toch iets bij je hebt dat de aanval kan stoppen. Doordat je minder bang bent is de paniekaanval ook verder weg.
Maar dit gaat natuurlijk niet werken als je verslavingsverleden hebt met het bewuste middel. Dus erg voorzichtig zijn.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Helemaal juist! Zo zie ik het ook!
Is het in dit geval geen mogelijkheid om een ander! Angstremmend middel bij je te hebben?
Het middel waaraan je verslaafd bent, lijkt me dus geen goede keus.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Yceman224 zei:
Zoek een vrij eenvoudige bezigheid, zo als een reparatie klusje, iets gaan doen (buiten) of zelfs een telefoontje, dat leidt de nare gedachtengang af.
Dat werkt, echt waar
Klik om te vergroten...

Dit zijn inderdaad goede manieren. Heb bezigheden genoeg om te doen.

Yceman224 zei:
doe die zooi die je nog hebt, met een ritueeltje verdwijnen!
Klik om te vergroten...
Vraag me morgenavond hier nog eens een keer naar. Heb nu nog een halve gram weed liggen die nog weg moet.

Mindless zei:
Ik denk dat je er toch op de een of andere manier doorheen moet gaan en alle verleidingen moet weerstaan. Sterkte in ieder geval.
Klik om te vergroten...
Dat is de enigste manier vrees ik. Thnx

Vandaag dus weer last van kriebelende hoofdpijn maar verder nog geen bijzondere klachten. Heb heel de dag gewerkt en vanavond nog gewerkt met vrienden. Dag 1 is weer voorbij gelukkig. De rest van de week is savonds al gevuld met werk/hobby.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Weed is weg. Heb het in een rvs kokertje gedaan, aan beide kanten dicht gelast en vervolgens vanavond van de brug in het water gegooid.
Voelde wel goed en toch ook weer niet want zit nu dus echt zonder iets in huis. Maar denk ik nu, moet toch wel weer zonder iets te gebruiken mezelf kunnen zijn?

Vandaag heel de dag gewerkt van 6 sochtends tot 9 uur savonds. Nog steeds kriebelde hoofdpijn achter mn voorhoofd. Met een koud washandje erop is echt heerlijk. Dag 2 is ook weer voorbij.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Donderdag,vrijdag en zaterdag was ik een beetje futloos. Niet echt depri ofzo maar gewoon somber. Laatste dagen veel geslapen en voel me al weer wat positiver als de laatste paar dagen. Verder heb ik het gevoel dat afgelopen week wel 3 weken geduurd heeft. Pfff echt de tijd kruipt zomaar voorbij. Tot nu toe nog niks gebruikt en ook nog geen verleiding gehad.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeelanddude zei:
Heb het in een rvs kokertje gedaan, aan beide kanten dicht gelast en vervolgens vanavond van de brug in het water gegooid.
Klik om te vergroten...
Opzich goed dat je het hebt weggegooid als je van de verslaving af wilt. Maar waarom de natuur vervuilen terwijl je ook gewoon alleen de wiet had kunnen weggooien wat gewoon normaal afgebroken wordt. Ik snap het niet en vind dit persoonlijk echt zonde van de natuur...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Goed bezig @Zeelanddude !
Hou vol man! :thumbsup2:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."