Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat als het leven geen zin meer heeft (met of) zonder speed ?

Wat als het leven geen zin meer heeft (met of) zonder speed ?

23 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
R
Red67Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind het heel knap dat jij dit deelt en dat betekent een 1e stap in de goede richting! Dat de (verslavingsdeskundige) de stekker eruit heeft getrokken is denk ik omdat er een termijn aan gekoppeld is aan jouw cases/ verslaving omdat er in 3 jaar geen vooruitgang is geboekt. Je bent nu op een punt gekomen wat nu te doen?
S

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
Syl
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Aniet_Speed zei:
Wat voor mij werkt, is dat ik het geleidelijk heb afgebouwd, ik snap @Syl 's punt wel met alles wegspoelen. Maar met zulke hoeveelheden, tja... gaat dat werken denk je
Klik om te vergroten...

Bij mij persoonlijk was dit de enige manier om het doel te bereiken.
Wat je in huis hebt gaat gewoon op.
Met speed is het gewoon haalbaar om van het ene op het andere moment te stoppen.
Tuurlijk dat wil niet zeggen dat het niks voorsteld.
Maar zeker gezien dat @DEEPScar807 zich zelf niet meer vertrouwd en hierdoor gevaarlijke dingen ondervind.
Lijkt mij dat stoppen in een keer het beste is.
Maar wie ben ik.. 😊
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Syl zei:
Bij mij persoonlijk was dit de enige manier om het doel te bereiken.
Wat je in huis hebt gaat gewoon op.
Met speed is het gewoon haalbaar om van het ene op het andere moment te stoppen.
Tuurlijk dat wil niet zeggen dat het niks voorsteld.
Maar zeker gezien dat @DEEPScar807 zich zelf niet meer vertrouwd en hierdoor gevaarlijke dingen ondervind.
Lijkt mij dat stoppen in een keer het beste is.
Maar wie ben ik.. 😊
Klik om te vergroten...

Dat snap ik zeker.. maar ik ben van mening dat dat voor iedereen persoonlijk is.. Je bent zo gewend aan, ff dat lijntje, oja wel ff eerst een dikke lijn voor ik ga.. etc.

Doordat ik eerst ervoor heb gezorgd dat ik doordeweeks niks meer nam, mis ik het nu doordeweeks ook totaal niet meer🙂.. Nu is het vrijdag, en ik voel uiteraard wel kriebels... Slaat helemaal nergens op natuurlijk, want waarom kan ik doordeweeks geen behoefte hebben en zodra het weekend wordt krijg ik weer gedachtes? Puur aangeleerd gedrag denk ik...

Mja zoals ik al zei, is voor iedereen persoonlijk (denk ik).. Gelukkig is het verder niet lichamelijk verslavend, dat is dan wel een klein voordeel aan een speed probleem
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Aniet_Speed zei:
Dat snap ik zeker.. maar ik ben van mening dat dat voor iedereen persoonlijk is.. Je bent zo gewend aan, ff dat lijntje, oja wel ff eerst een dikke lijn voor ik ga.. etc.

Doordat ik eerst ervoor heb gezorgd dat ik doordeweeks niks meer nam, mis ik het nu doordeweeks ook totaal niet meer🙂.. Nu is het vrijdag, en ik voel uiteraard wel kriebels... Slaat helemaal nergens op natuurlijk, want waarom kan ik doordeweeks geen behoefte hebben en zodra het weekend wordt krijg ik weer gedachtes? Puur aangeleerd gedrag denk ik...

Mja zoals ik al zei, is voor iedereen persoonlijk (denk ik).. Gelukkig is het verder niet lichamelijk verslavend, dat is dan wel een klein voordeel aan een speed probleem
Klik om te vergroten...
Daar had ik ook enorm veel last van. Het woord weekend betekende gek doen... En hoe. Is echt even wennen. Maar nu is mijn weekend rust. Tijd voor mezelf! Love it.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Spyro zei:
Daar had ik ook enorm veel last van. Het woord weekend betekende gek doen... En hoe. Is echt even wennen. Maar nu is mijn weekend rust. Tijd voor mezelf! Love it.
Klik om te vergroten...

Echt he! Ik gebruik vanaf m'n 14e al dus is best wel heftig (nu 29) maar ik blijf mezelf voorhouden dat het puur psychologisch is, en man man man.. als je eenmaal dat ene weekend volhoud... Dan weet je dat je het kunt! Dan heb je in ieder geval het ergste gehad😁

Ik vind het wel nog erg lastig hoor, vooral omdat ik ook geen eigenlijk doel heb, net zoiets als de topic starter... Mja ik denk zoiets heeft gwn tijd nodig... Gun jezelf de tijd😊
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Aniet_Speed zei:
Echt he! Ik gebruik vanaf m'n 14e al dus is best wel heftig (nu 29) maar ik blijf mezelf voorhouden dat het puur psychologisch is, en man man man.. als je eenmaal dat ene weekend volhoud... Dan weet je dat je het kunt! Dan heb je in ieder geval het ergste gehad😁

Ik vind het wel nog erg lastig hoor, vooral omdat ik ook geen eigenlijk doel heb, net zoiets als de topic starter... Mja ik denk zoiets heeft gwn tijd nodig... Gun jezelf de tijd😊
Klik om te vergroten...
Erg hè... Ben jij ook weleens benieuwd of je nou echt zoveel van je levensjaren eraf hebt gesnoven?

Ik denk daar weleens over na en zou dat wel echt kut vinden. Maar aan de andere kant, wie weet kom je ooit te overlijden aan iets heel anders. Vind het zo dubbel...
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spyro zei:
Erg hè... Ben jij ook weleens benieuwd of je nou echt zoveel van je levensjaren eraf hebt gesnoven?

Ik denk daar weleens over na en zou dat wel echt kut vinden. Maar aan de andere kant, wie weet kom je ooit te overlijden aan iets heel anders. Vind het zo dubbel...
Klik om te vergroten...

Nee dat boeit me verder niet zo heel erg eigenlijk... ik heb leuke dingen en minder leuke dingen meegemaakt, maar het heeft me wel gemaakt tot wie ik nu ben... En heb daardoor een hoop levenservaring opgedaan, dat telt ook voor iets toch😊

Ik hoef zoiezo niet zo'n bejaard oud mensje te worden wat mij betreft, klinkt misschien duister ofzo haha, maar ik heb alles gedaan en meegemaakt wat ik wilde (tot nu toe) en precies wat je zegt, misschien ga je wel dood aan iets heel anders.. Dan heb ik in elk geval wel gedaan wat ik wilde😜

2 maanden terug was een oude vriendin van me, 26 jaar, van de trap gevallen en heeft d'r nek gebroken en was op slag dood... (had ik volgens mij ook gepost op df) Ik bedoel maar... Iedere dag kan je einde betekenen, gwn lekker doen waar je je goed bij voelt🥳
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Aniet_Speed zei:
Nee dat boeit me verder niet zo heel erg eigenlijk... ik heb leuke dingen en minder leuke dingen meegemaakt, maar het heeft me wel gemaakt tot wie ik nu ben... En heb daardoor een hoop levenservaring opgedaan, dat telt ook voor iets toch😊

Ik hoef zoiezo niet zo'n bejaard oud mensje te worden wat mij betreft, klinkt misschien duister ofzo haha, maar ik heb alles gedaan en meegemaakt wat ik wilde (tot nu toe) en precies wat je zegt, misschien ga je wel dood aan iets heel anders.. Dan heb ik in elk geval wel gedaan wat ik wilde😜

2 maanden terug was een oude vriendin van me, 26 jaar, van de trap gevallen en heeft d'r nek gebroken en was op slag dood... (had ik volgens mij ook gepost op df) Ik bedoel maar... Iedere dag kan je einde betekenen, gwn lekker doen waar je je goed bij voelt🥳
Klik om te vergroten...
Heftig man zulke dingen. Eng dat het maar zo voorbij kan zijn joh. Maar je hebt wel gelijk!
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#9
Aniet_Speed zei:
Nee dat boeit me verder niet zo heel erg eigenlijk... ik heb leuke dingen en minder leuke dingen meegemaakt, maar het heeft me wel gemaakt tot wie ik nu ben... En heb daardoor een hoop levenservaring opgedaan, dat telt ook voor iets toch😊

Ik hoef zoiezo niet zo'n bejaard oud mensje te worden wat mij betreft, klinkt misschien duister ofzo haha, maar ik heb alles gedaan en meegemaakt wat ik wilde (tot nu toe) en precies wat je zegt, misschien ga je wel dood aan iets heel anders.. Dan heb ik in elk geval wel gedaan wat ik wilde😜

2 maanden terug was een oude vriendin van me, 26 jaar, van de trap gevallen en heeft d'r nek gebroken en was op slag dood... (had ik volgens mij ook gepost op df) Ik bedoel maar... Iedere dag kan je einde betekenen, gwn lekker doen waar je je goed bij voelt🥳
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het meer gaat om kwaliteit van leven dan om de lengte ervan. Als je veel rookt, snuift of zuipt kan je nog best oud worden. De kans is echter groot dat je de laatste 20 a 30 jaar met allerlei kwaaltjes loopt. Dan is het inderdaad niet echt leuk bejaard worden.

Natuurlijk kan het ook meevallen, en kan iemand die als een monnik leeft ook gezondheidsproblemen krijgen. Maar je verhoogt de kans wel drastisch.

Wat wel weer mooi is, is dat het lichaam als je jong bent nog een groot herstellend vermogen heeft. Dus het is vaak nog niet te laat om te minderen of stoppen met slechte gewoontes.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#10
KlaasVaak zei:
Ik denk dat het meer gaat om kwaliteit van leven dan om de lengte ervan. Als je veel rookt, snuift of zuipt kan je nog best oud worden. De kans is echter groot dat je de laatste 20 a 30 jaar met allerlei kwaaltjes loopt. Dan is het inderdaad niet echt leuk bejaard worden.

Natuurlijk kan het ook meevallen, en kan iemand die als een monnik leeft ook gezondheidsproblemen krijgen. Maar je verhoogt de kans wel drastisch.

Wat wel weer mooi is, is dat het lichaam als je jong bent nog een groot herstellend vermogen heeft. Dus het is vaak nog niet te laat om te minderen of stoppen met slechte gewoontes.
Klik om te vergroten...

Klopt helemaal! En dat moet ieder voor zichzelf invullen..😁
D
DEEPScar807Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Kwatzakottel zei:
ik denk dan aan Ibogaine of Ayahuasca misschien. Geen gegarandeerd succes maar bij sommige verslaafden brengt het een grote ommekeer
teweeg. Speed is natuurlijk geen anti-depressivum maar dat weet je zelf ook
Klik om te vergroten...
Ik heb het beiden even opgezocht, want dit is de eerste keer dat ik hier iets van hoor. Het lijkt inderdaad wel iets voor mensen die al enige tijd proberen van een verslaving af te komen. Zonde dat er niet meer onderzoek naar gedaan is, ondanks de al positieve resultaten.

Over Ibogaine lees ik dat het wordt omschreven als een zeer sterk tripmiddel en dat het wordt gebruikt om een reis door je onderbewustzijn te maken. In de staat waarin ik me nu bevind, denk ik niet dat dit geschikt is om uit te proberen. En aangezien ik al meerdere keren serieuze bad trips heb gehad van xtc, sta ik ook niet meer te springen om dit soort middelen te nemen. Dus de kans zit er wel in dat ik er nog slechter zou uitkomen.

Op het eerste zicht lijkt ayahuasca iets milder dan ibogaine (dit kan ik volledig verkeerd hebben). Maar je mag minimaal een week geen drugs gebruikt hebben. En het grootste probleem; mensen met psychische aandoeningen zoals bipolair worden niet toegelaten tijdens zulke ceremonies. Ik ben bipolair, en ook psychose gevoelig.
Jammer dat ze het omschrijven als iets dat 'de psychische pijn bloot legt', maar dat het niet mag worden genomen door de mensen die hier het meest last van hebben. Het heeft mijn interesse wel gewekt en ik zal hier nog wat verder over opzoeken. Misschien dat ik een middel vind die wel geschikt is voor me.

Bedankt voor je reactie
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#12
DEEPScar807 zei:
Jammer dat ze het omschrijven als iets dat 'de psychische pijn bloot legt', maar dat het niet mag worden genomen door de mensen die hier het meest last van hebben. Het heeft mijn interesse wel gewekt en ik zal hier nog wat verder over opzoeken. Misschien dat ik een middel vind die wel geschikt is voor me.

Bedankt voor je reactie
Klik om te vergroten...
Welkom. Wat je beschrijft zijn mensen die deze trips/therapie commercieel aanbieden, en die kunnen dat nooit legaal blijven doen als ze teveel risico nemen. Dus die zijn van nature geneigd potentiele ricico's uit te sluiten. Maar je hoeft niet van zulke mensen afhankelijk te zijn, wat je zou kunnen doen is het middel zelf op de kop tikken en iemand met enige ervaring vragen bij te zitten. Wat betreft de verschillen, het zijn beide vrij heftige trips, maar alleen een heftige ervaring zal je los kunnen maken uit waar je gevangen in zit, denk ik.
p
perrypitbullLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dopamine is een stof die je hersenen aanmaakt waardoor je u goed of gelukkig voelt wanneer je speed gebruikt worden die hoeveelheid dopamine veel groter ( vandaar euforisch gevoel ) juist tzelfde bij speedgebruik je oorsmeer meer is of je nagels vlugger groeien
Wanneer je lichaam geen speed meer ontvangt valt die dopamineproductie op zijn gat zeg maar en word er ( te weinig ) van aangemaakt waardoor je in een gat valt en depressieve gedachten krijgt de tijd dat u hersenen nodig hebben om weer op terug " normale " dopamine aanmaak te komen verschilt van mens tot mens maar vraagt toch wel enige tijd.
Ik zou adviseren om samen met u arts een lichte anti-depressivum te zoekken die dat dopamine gehalte beetje opvangt ook raad ik u aan als je een jarenlange gebruiker bent van niet van de ene dag op de andere voledig te stoppen maar van langzaam af te bouwen
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#14
benzzzy zei:
Mischien alle dealers uit je telefoon pleuren en een vakantie boeken in belgie?
Klik om te vergroten...
Wacht even omnaar hier te komen tot jullie zone niet zo rood is dan...😉
D
DEEPScar807Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik gebruik nu 5 jaar dagelijks speed. De hoeveelheid varieerde tussen 0,5g - 1,5g /dag.
Toen ik begon zat ik in een depressie. Het was dus kiezen tussen depressief zijn (in de mate dat je je bed niet meer uit kan) of euforisch zijn. Daardoor was er al snel sprake van verslaving.

De laatste jaren realiseerde ik me wel dat ik in een vicieuze cirkel zat; het gebruiken van speed tegen de depressie - en door het gebruik van speed het steeds dieper wegzakken in de depressie. Maar sinds 3 weken heb ik een nieuw dieptepunt bereikt. De laatste 3 jaar kreeg ik begeleiding om te stoppen. Deze hulpverlening is nu door hen zelf stopgezet, omdat er geen vooruitgang meer geboekt werd. Op dat moment is er iets gebroken vanbinnen. De enigste persoon die ik dacht het goed voor te hebben met me, verbrak gewoon het contact volledig. Ik weet dat het gewoon haar werk is, maar na 3 jaar denk je toch dat er iets van persoonlijke band is. Zij was de enigste persoon waar ik nog contact mee had (dealer niet meegeteld).

Nu begin ik een soort van angst te voelen voor mezelf, angst voor waar ik toe in staat ben. Ik vertrouw mezelf niet meer, alsof ik de controle over mijn eigen wil deels kwijt ben geraakt. Het is moeilijk te omschrijven. bv. ik probeer nu zoveel mogelijk ramen en trappen te vermijden, omdat ik iedere keer naar beneden kijk en ik dan een verlossend gevoel krijg, het is een soort van aantrekkingskracht. Ik ben niet van plan om mezelf iets aan te doen, maar het is alsof mijn onderbewustzijn het anders ziet. De hoeveelheden speed die ik nu naar binnen werk zijn ook gestegen naar 3à4g /dag.

Ik moest dit eigenlijk vooral even kwijt en met dat ik met niemand geen contact meer heb, was dit de enige plaats dat ik kon bedenken.
Moest iemand (of iemand die je kent) hetzelfde meegemaakt hebben of iets herkennen, mag je het gerust zeggen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mischien alle dealers uit je telefoon pleuren en een vakantie boeken in belgie?
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Antwerpen heeft een avondklok, dus in ieder geval bijtijds naar bed!
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#18
DEEPScar807 zei:
Nu begin ik een soort van angst te voelen voor mezelf, angst voor waar ik toe in staat ben. Ik vertrouw mezelf niet meer, alsof ik de controle over mijn eigen wil deels kwijt ben geraakt. Het is moeilijk te omschrijven. bv. ik probeer nu zoveel mogelijk ramen en trappen te vermijden, omdat ik iedere keer naar beneden kijk en ik dan een verlossend gevoel krijg, het is een soort van aantrekkingskracht. Ik ben niet van plan om mezelf iets aan te doen, maar het is alsof mijn onderbewustzijn het anders ziet. De hoeveelheden speed die ik nu naar binnen werk zijn ook gestegen naar 3à4g /dag.
Klik om te vergroten...
Bezien dat je al zo lang speed gebruikt en al zo lang poogt af te kicken en dat lukt niet zou ik zeggen, probeer een onconventionele methode,
ik denk dan aan Ibogaine of Ayahuasca misschien. Geen gegarandeerd succes maar bij sommige verslaafden brengt het een grote ommekeer
teweeg. Speed is natuurlijk geen anti-depressivum maar dat weet je zelf ook.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nog iemand die 4g/ dag binnenwerkt...wow 😶

Inderdaad. Zo snel mogelijk proberen op zijn minst te minderen...Veel succes alvast !
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jij moet nodig aan de antidepressivia
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."