Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat als het leven geen zin meer heeft (met of) zonder speed ?

Wat als het leven geen zin meer heeft (met of) zonder speed ?

23 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
DEEPScar807Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Kwatzakottel zei:
ik denk dan aan Ibogaine of Ayahuasca misschien. Geen gegarandeerd succes maar bij sommige verslaafden brengt het een grote ommekeer
teweeg. Speed is natuurlijk geen anti-depressivum maar dat weet je zelf ook
Klik om te vergroten...
Ik heb het beiden even opgezocht, want dit is de eerste keer dat ik hier iets van hoor. Het lijkt inderdaad wel iets voor mensen die al enige tijd proberen van een verslaving af te komen. Zonde dat er niet meer onderzoek naar gedaan is, ondanks de al positieve resultaten.

Over Ibogaine lees ik dat het wordt omschreven als een zeer sterk tripmiddel en dat het wordt gebruikt om een reis door je onderbewustzijn te maken. In de staat waarin ik me nu bevind, denk ik niet dat dit geschikt is om uit te proberen. En aangezien ik al meerdere keren serieuze bad trips heb gehad van xtc, sta ik ook niet meer te springen om dit soort middelen te nemen. Dus de kans zit er wel in dat ik er nog slechter zou uitkomen.

Op het eerste zicht lijkt ayahuasca iets milder dan ibogaine (dit kan ik volledig verkeerd hebben). Maar je mag minimaal een week geen drugs gebruikt hebben. En het grootste probleem; mensen met psychische aandoeningen zoals bipolair worden niet toegelaten tijdens zulke ceremonies. Ik ben bipolair, en ook psychose gevoelig.
Jammer dat ze het omschrijven als iets dat 'de psychische pijn bloot legt', maar dat het niet mag worden genomen door de mensen die hier het meest last van hebben. Het heeft mijn interesse wel gewekt en ik zal hier nog wat verder over opzoeken. Misschien dat ik een middel vind die wel geschikt is voor me.

Bedankt voor je reactie

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#2
DEEPScar807 zei:
Jammer dat ze het omschrijven als iets dat 'de psychische pijn bloot legt', maar dat het niet mag worden genomen door de mensen die hier het meest last van hebben. Het heeft mijn interesse wel gewekt en ik zal hier nog wat verder over opzoeken. Misschien dat ik een middel vind die wel geschikt is voor me.

Bedankt voor je reactie
Klik om te vergroten...
Welkom. Wat je beschrijft zijn mensen die deze trips/therapie commercieel aanbieden, en die kunnen dat nooit legaal blijven doen als ze teveel risico nemen. Dus die zijn van nature geneigd potentiele ricico's uit te sluiten. Maar je hoeft niet van zulke mensen afhankelijk te zijn, wat je zou kunnen doen is het middel zelf op de kop tikken en iemand met enige ervaring vragen bij te zitten. Wat betreft de verschillen, het zijn beide vrij heftige trips, maar alleen een heftige ervaring zal je los kunnen maken uit waar je gevangen in zit, denk ik.
p
perrypitbullLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dopamine is een stof die je hersenen aanmaakt waardoor je u goed of gelukkig voelt wanneer je speed gebruikt worden die hoeveelheid dopamine veel groter ( vandaar euforisch gevoel ) juist tzelfde bij speedgebruik je oorsmeer meer is of je nagels vlugger groeien
Wanneer je lichaam geen speed meer ontvangt valt die dopamineproductie op zijn gat zeg maar en word er ( te weinig ) van aangemaakt waardoor je in een gat valt en depressieve gedachten krijgt de tijd dat u hersenen nodig hebben om weer op terug " normale " dopamine aanmaak te komen verschilt van mens tot mens maar vraagt toch wel enige tijd.
Ik zou adviseren om samen met u arts een lichte anti-depressivum te zoekken die dat dopamine gehalte beetje opvangt ook raad ik u aan als je een jarenlange gebruiker bent van niet van de ene dag op de andere voledig te stoppen maar van langzaam af te bouwen
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#4
benzzzy zei:
Mischien alle dealers uit je telefoon pleuren en een vakantie boeken in belgie?
Klik om te vergroten...
Wacht even omnaar hier te komen tot jullie zone niet zo rood is dan...😉
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."