#1
Ik heb het beiden even opgezocht, want dit is de eerste keer dat ik hier iets van hoor. Het lijkt inderdaad wel iets voor mensen die al enige tijd proberen van een verslaving af te komen. Zonde dat er niet meer onderzoek naar gedaan is, ondanks de al positieve resultaten.ik denk dan aan Ibogaine of Ayahuasca misschien. Geen gegarandeerd succes maar bij sommige verslaafden brengt het een grote ommekeer
teweeg. Speed is natuurlijk geen anti-depressivum maar dat weet je zelf ook
Over Ibogaine lees ik dat het wordt omschreven als een zeer sterk tripmiddel en dat het wordt gebruikt om een reis door je onderbewustzijn te maken. In de staat waarin ik me nu bevind, denk ik niet dat dit geschikt is om uit te proberen. En aangezien ik al meerdere keren serieuze bad trips heb gehad van xtc, sta ik ook niet meer te springen om dit soort middelen te nemen. Dus de kans zit er wel in dat ik er nog slechter zou uitkomen.
Op het eerste zicht lijkt ayahuasca iets milder dan ibogaine (dit kan ik volledig verkeerd hebben). Maar je mag minimaal een week geen drugs gebruikt hebben. En het grootste probleem; mensen met psychische aandoeningen zoals bipolair worden niet toegelaten tijdens zulke ceremonies. Ik ben bipolair, en ook psychose gevoelig.
Jammer dat ze het omschrijven als iets dat 'de psychische pijn bloot legt', maar dat het niet mag worden genomen door de mensen die hier het meest last van hebben. Het heeft mijn interesse wel gewekt en ik zal hier nog wat verder over opzoeken. Misschien dat ik een middel vind die wel geschikt is voor me.
Bedankt voor je reactie