Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHallucineren door speed

Hallucineren door speed

219 antwoorden
72 weergaven
18-5-2026
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Je hallucineerd niet van speed, dat komt doordat je een tijd niet slaapt,
Don't blame the speed, blame yourself...
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Naar wat ik gehoord heb komt dat meestal voor na dagen lang niet te slapen, maar het is direct al? Of na een weekend?

Komt iig niet van de speed, maar van het slaaptekort.
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Amfetamine psychose NA speed gebruik is inderdaad al een veel verder gevorderd stadium, maar het is wel hetzelfde hoor. Alleen dan is het wel vele malen erger met het onvermijdelijke paranoia stadium. Ikzelf kreeg rare schizofrenische trekjes, dit kwam weer voort uit overmatig getripped te hebben in die week. (Lees: Hele dagen. Op alles. :P )
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#4
heftig idd... stel dat je tijd te kort kwam omdat je 20 km moest tijden :openmouth:
B
BlizyLid
01-01-2024, 00:00
#5
kheb de raarste dingen gezien op speed in combinatie met een groot slaap tekort :P
maareuh je weet toch op zo'n moment dat je drugs hebt genomen en dat dat rare dingen met je hoofd kan doen?
ik neem dat soort hallucinaties echt niet serieus, en t is voor mij zeker geen rede om te stoppen :P
t word pas irritant als je ook nog eens flink paranoia en angstig van de speed bent geworden.
maar dan nog steeds weet je toch dat je drugs hebt genomen en waarschijnlijk veelste weinig hebt geslapen!? :beer:
S
ShermanLid
01-01-2024, 00:00
#6
als ik denk rare dingen te zien maak ik er een foto van met mn phone ..

direct checken en uiteraard helemaal niks te zien (eigenlijk wist ik t wel maar moest t zeker weten).. para zijn en uitzitten en wachten tot je de troep heb uitgezweet en wat kan slapen, voor de tv hangen zodat je afleiding heb ipv op zogenaamde onderzoekjes uit te gaan want dat schiet toch niet op vooral als je wat ik zelf wel eens gedaan heb je pa rare vragen ga stellen..

''Heb je nou alweer aan die troep gezeten jongen... blijf er toch eens vanaf''

hasta la flip pasta :wave: :mrgreen:
B
BlizyLid
01-01-2024, 00:00
#7
hahaha die is wel slim!
alleen zou ik denk ik de moeite er niet eens voor nemen :sunglasses:
(lazy me. :P)
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Blizy zei:
kheb de raarste dingen gezien op speed in combinatie met een groot slaap tekort :P
maareuh je weet toch op zo'n moment dat je drugs hebt genomen en dat dat rare dingen met je hoofd kan doen?
ik neem dat soort hallucinaties echt niet serieus, en t is voor mij zeker geen rede om te stoppen :P
t word pas irritant als je ook nog eens flink paranoia en angstig van de speed bent geworden.
maar dan nog steeds weet je toch dat je drugs hebt genomen en waarschijnlijk veelste weinig hebt geslapen!? :beer:
Klik om te vergroten...

juist,, ik kan niet snappen dat mensen daar angstig van worden omdat ik het zelf erg heftig meegemaakt heb maar je hebt t eigenlijk zelf inde hand,, ik ben nu nog vrij normaal na bijna 3 nachten,, maar vroeger wasik na 1 nacht al wazig:confused::confused:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Na 2/3 dagen wakker op speed begin ik meestal wel behoorlijk te hallucineren. Ik vind het erg op de hallucinaties van lsd lijken. Neon kleurige voorwerpen die overal rond zweven. Muren die beginnen te golven etc. Vooral zie ik erg veel dingen in mijn ooghoeken gebeuren, Soms schrik ik me bijna een hartaanval als ik iets geks in m'n ooghoeken zie. :P
T
TeknoKuttekopLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik had door slaap gebrek door de speed zowieso een X dak uit het autoraam keek ,we stonden stil op nature one waren muziek aant luisteren,dak naar buiten keek en net leek alsof ik door zeg maar een aquarium wat beetje vies is zeg maar keek vet vaag ben daarna ook maar gaan slapen hehe.
en op me werk had toen ook nog slaap tekort dak aantschoonmaken was de tafel me lichaam was al aan het einde van de tafel en 1 seconden later kwam me geest er pas ff achteraan was in iedergeval heel vaag en dacht woh joh zit te trippen op het werk hehe..
t
trippykeesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Marla Singer zei:
Je hallucineert niet door speed, wel door slaapgebrek...
Klik om te vergroten...
S
ShockGirlLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb nog nooit gehalliciuneert van speed sinds 2 dagen geleden.. IK keek naar de lucht .. ik zag overal witte gedaantes langszweven.. Ik had iets in me hoofd en ik zag het voor me staan.. Meer mensen dit gehad.. overal waar ik ben hoor ik hetzelfde liedje al 2 dagen lang echt irritant.. :P
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#13
Na de eerste nacht begint je dekbed gezellig zn eigen leven te leiden, na de tweede nacht zijn de slingers opgehangen en na de derde nacht kan het feest beginnen en komen de kabouters op bezoek! :mrgreen:

Slaapgebrek dat is :wink: Komt omdat de harde schijf in je kop vol zit en je de dingen die je ziet niet allemaal meer kan verwerken waardoor ze dus anders binnenkomen dan de bedoeling is :P
L
LabRatLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik heb meestal dat mijn gordijnen bewegen of dat er opeens een zwarte schim op mn kamer staat die mn bureau aant doorzoeken is naar iets

vorige keer had ik te veel genomen en zag ik half doorzichtige mensen uit en langs mn huis lopen om half 3 's nachts ik hoorde ze ook steeds praten buiten voor mijn deur en ik zat gewoon op mn kamer
verder d8 ik steeds dat er een hond op mn bed zat terwijl we niet eens een hond hadden en ik hoorde steeds mensen ruzie maken met zn 2en op mn kamer terwijl ik alleen was en mn ouders sliepen

dus hallucineren door speed kan gebeuren ja
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#15
LabRat zei:
dus hallucineren door speed kan gebeuren ja
Klik om te vergroten...
nog nóóit meegemaakt, dus lijkt me sterk..
Als je 3 dagen wakker bent en onder invloed bent van speed, dus helemaal opgefokt en veel adrenaline, kun je misschien wel rare dingen gaan zien..
Maar zonder oververmoeidheid kan het met amfetamine niet zoals jij het beschrijft hoor
n
nick_drutehLid
01-01-2024, 00:00
#16
elke 2e nacht nadat ik het gebruik (meestal zaterdagavond) heb ik het gevoel dat er steeds iemand de trap oploopt naar mijn kamer, en ik hoor alle geluiden net alsof het mijn naam schreeuwt.

Vage toei maar is wel vet opzich
N
NOISESUPRESSORLid
01-01-2024, 00:00
#17
De meeste pret begint meestal na de 2e nacht slaapgebrek. Paar joints roken en dan begint de pret :rock: Denken dat mensen je roepen, dingen in je kamer zien wegschieten soort van onzichtbare dingen, stipjes en stralen enzo. Hele verhalen horen van beneden die over jezelf gaan uiteraard :rolleyes: Van alles eigenlijk...

Van pep kun je zeker gaan hallucineren! Heb wel eens pep gehad, gelijk bij de eerste lijntjes het effect hebben alsof je al 2 nachten wakker bent. Stemmen horen e.d.. Iemand ervaring met ether door de pep?
Of pep waar ik gelijk na de eerste lijntjes gigantisch para van werd, voelde er weinig van eigenlijk maar dacht wel dat ik werd achtervolgt enzovoorts.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#18
psychopsychedelic zei:
Angramar Temenos zei:
Het ligt niet aan de pep. Ik heb een keer 4 dagen niet geslapen, geen gram speed, of wat voor drugs dan ook. Ik kreeg rare visuals, bewegende shit in m'n ooghoeken, golvende letters, closed eye fractals.. Vage shit.
Klik om te vergroten...

zelfde als met pep in je domder alleen dan komen ze met pep op wat sneller en vaak ook heftiger,
btw... knap dat je 4 dagen niet kan slapen zonder poeder :beer:
Klik om te vergroten...

Ja, denk het ook.. Knap zou ik het niet noemen, ik kon niet slapen, wou wel.. Was gewoon een periode toen het nogal verneukt was in m'n bovenkamer sowieso..
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#19
psychopsychedelic zei:
insomnia :openmouth:
Klik om te vergroten...

Onder andere
e
exopoliticsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als het over speed gaat is het alles of niks dus als ik meedoe dan gaan we ook wel voor 3 dagen.

Bij speed kreeg ik altijd dezelfde halucinaties als bij normaal slaaptekort. Dingen horen, schaduwen, denken mensen te zien wat parkeermeters zijn enzo dat soort onzin. Ik heb trouwens ook dat lampen strepen trekken op mn beeld die even blijven staan. Is dat ook een bekende?
Meestal begint dat ergens tussen de tweede en derde nacht. Dat wegdromen heb ik alleen bij xt en vooral als ik erbij ga blowen maar dan heb je ook niks meer aan me, dat vind ik ook niet echt hallucineren.

Maar in July heb ik voor het eerst LSD gebruikt (de grote winnaar)
En nu heb ik dit weekend doorgehaald en na de tweede nacht merkte ik mn standaard dingetjes wel maar er lag ook nog een soort waas overheen ofzo. Toen ik me daar op ging concentreren bleken dat vaak doorzichtige sterk vergrote weergaven te zijn van waar ik naar keek of allerlei rare bewegende patronen. Dat was voor mij al wel nieuw maar het was niet heel opvallend.

Toen begon het 'kleuren' dingetje. Vanaf het balkon reed een gele auto het parkeerterein op en ik zag een gele streep op de weg erachter voor een seconde ofzo. Dan stoppen mn ogen met optijd vernieuwen gok ik .

Op een gegeven moment ben ik naar huis gegaan (flat ernaast xd) en toen begon de shit pas echt. De lsd tripreport volgt nog maar ik moet zeggen dat ik dit chaotischer vond dat mijn lsd ervaring. Dat was iets gelijkmatiger, bij mij zijn het nu echt vlagen.

De gebruikelijke dingen als lichtflisen, strepen en wegschietende insecten/muizen sla ik even over.

Het feest begon eigenlijk toen ik mn huisje binnenliep en een van mn planten zag staan. Na die lsd-trip ben ik verliefd geworden op die plant. Niks hippies, hij ziet er gewoon vet uit zeker als ie beweegt.

En ill be damned mn plantje stond te dansen ongeacht hoe ik er naar keek hoe lang. Het was gewoon een echte hallucinatie. Ik had wel gehoord van de zonnebrillen en snorren maar het zelf nog nooit meegemaakt. (rond 6 uur vanmiddag ong)

Toen begon ik zo eens na te denken en toen besefte ik me dat als dat idd door slaapgebrek zou komen het alleen maar erger zou worden =D

Enthousiast maar wel een beetje moe (we hadden smiddags om een uur of 1 de laatste speed opgemaakt) heb ik snel wat dingen klaargezet etc voor als ik nog naar buiten zou willen
en omdat het buiten nog licht was en ik mn huiskamer dan niet goed donker krijg heb ik mn lavalamp zo lang maar in de badkamer gezet.

Met alleen maar een rode lavalamp als licht, ben ik me daar maar eens gaan zetellen voor om al het eten wat ik de afgelopen twee dagen niet had gegenten.. uh.. hoe dan ook, ik moest. en ik was daar zonder er echt over na te deken gaan zitten. En de ellende (lees: feest) begon meteen al. Ik zag een roze fluoriserend achtig beestje achter de verwarmingsbuis gaan zitten. En even later nog een aantal maar dan allemaal zo dat ze altijd aan precies de andere kant zaten.

Een tijdje later zaten desbetreffende muizen ong overal wel een beetje en ze bewogen niet veel dus toen ging ik eens verder kijken.
Een goeie check is ook altijd mn wcbril.( Dat is zo'n xenos ding metfelle kleuren en prachtig onderzeelandschap.) en ik kon ook daar leven vaststellen. Verder liep er af en toe water langs de verwarming en zag ik het tegepatroon als negatief nog een keer over alles heen (zelfde als dat kleuren-ding)
Opeens valt me de deur op.
---------
Raar ding:
Daar besef ik me pas dat alles die kleurenfilter/dirtmap heeft die ik bij lsd ook had. (het heeft vast een andere naam maar ik weet dat meerdere mensen dit hebben en ik had zowiezo die eerste keer lsd en nu dus met speed (???) dat groenig/bruinrood en het lijkt of overal vlekken op zitten oid, Mijn keurig witte badkamer was nu ook een gelige zooi. heerlijk!
-------------
Maar de deur viel me dus op omdat mn deur heel organisch was. Het rood/roze licht hielp al lekker mee, maar in tegenstelling tot de rest van de badkamer leek de deur 3d. Hij kwam als het ware op me af. En vooral een donkerdere vlek. Waar weer allerlei gezichten uit te halen waren. De deur voelde ook aan als huid ofzo. Als ik er overheen ging met mn hand wobbelde de deur vrolijk mee en als ik mn hand ervanaf haalde sprong het weer mooi terug. Vervolgens ontdekte ik dat mijn hand een kleur achterliet. En toen kwam ik erachter dat het geen huis was maar een soort klein laagje bacillen of mos ofzo wat opeens ook overal zat dus hoefde ik niet perse meer naar de deur. Maar de deur deed het wel het beste.

Zonder de muizen nog in ogenschouw te nemen pak ik een stuk wc papier en de kermis is begonnen! muizen schieten alle kanten op. en een paar belanden op mn arm/hand waar blijkt dat het een soort wormen ipv muizen waren trouwens. Ik zie ze op mn arm vallen en een natte vlek maken, ik voel het water, maar geen water :hearteyes:

Paar andere dingen die ik ontdekte waren mn paarse motionblur als het licht was een een lichtblauwgrijze als het donker was. ik liet gele voetsporen na voor een paar seconden.
En een van de vettere dingen was een spiegeltje. eerst leek het net of er iets vanaf liep als er een beetje mee speelde (zag eruit soort aanstekergas, zowiezo zwaarder dan lucht)
En als ik dan even ermee ging draaien en doen zag ik in de lucht over dingen glitteren en vervormen. Maar dan had het niks met de spiegel te maken, want het was meer als een magnetisch veld ofzo :P

Ik besluit om even buiten de parkeerplaats en lucht te bekijken aangezien het al donker was geworden en sterren met lsd echt super waren. Maar ik moest het doen met wolken die trouwens ook super zijn :)

Hierna ben ik op mn bed gaan liggen met alleen maar een paar kleine gekleurde lampjes aan en een beetje rond gaan kijken en ik moet zeggen dat het best zwaar is om mooie visuals te krijgen. Bij lsd koste het eerst even moeite maar daarna gebeurde het gewoon vanzelf.

De visuals waren wat anders maar wel leuk. Dit was de eerste keer dat de muziek de visuals meebepaalde op een heel duidelijke manier. Ik heb namelijk twe randen in mijn plaffond waar twee betonblokken samenkomenen en deze begon eerst als een oscilator mee te gaan op de bas.
Ik was meteen superenthousiast maar het koste veel moeite om dit vast te houden. Uiteindelijk was het hele plaffond een waterspiegel waarvan het water op de muziek mee trillde. Heel mooi maar ook binnen een aantal minuten weer kwijt.

Toen besloot ik op een gegeven moment maar naar bed te gaan want ik kreeg de indruk dat het erg aan het afnemen was maar nu ik hier lig is het weer helemaal kermis.
Ik vind het wel vervelend dat die paranoia nu ook een beetje begint mee te doen. Ik schrik er niet meer zo snel van ofzo maar nog steeds is het wel irritant dat alles in mn kamer heeft gestaan al zeker een keer net deed of het een persoon was. En dat is dan alles wat er al staat, dan heb je nog die duidzenden objecten die ik al langs heb zien schieten.
Ik vind alleen die man die mn gordijn een stukje opzij houd om naar binnen te kijken elke paar minuten echt vervelend :)

Als ik zit te laptoppen valt het me niet zo op. als ik mn hoofd beweeg lekken de randen en de kleuren zijn soms een beetje anders maar als ik opkijk zie vanalles rondstruinen in mn ooghoeken een soort zwart chinees patroon op mn plafond, vier vervormende en dansende basgitaren aan de muur. Mn trouwe plantje danst ook nog, dus ik had nieteens in bed mogen gaa ligen. en in tegenstelling tot voor ik ging slapen is er nu ook echt geen enkel iets meer recht in mn kamer XD

Ik moet zeggen dat ik speed best wel een leuke drug vind mits goed versneden en goed gebruikt. Maar dat dat hallucineren wel veel leuker was dan die drie dagen hangen, muziek maken, etc etc.

Maaaaaar.
Ik ga zo nog eens een rondje doen en misschien ff buiten kijken.
Maar tot nu toe vond ik het voor slaapgebrek vrij bot allemaal.

last minute: Mn sultana handpop ligt hier te stuiptrekken (zonder mn hand erin) en als ik m aanraak voel je m ook bewegen :grin:

Ik heb hiervoor meerdere malen veel langer niet geslapen.
En de dingen die ik nu gezien heb had ik toen nog nooit gezien.

maaaaaarrr, heel toevallig, heb ik de meeste van die dingen ook gezien tijdens mn LSD trip... :rolleyes: toeval?

-2 nachten wakker
-laatste keer gepakt om een uurtje of 2 smiddags max
-daarvoor al uren bijna niks gepakt omdat het op aan het gaan waas
-rond de middag begonnen de eeste tekenen

Het is hiet allen maar erger geworden ondertussen dus ik denk dat we haast wel de conclusie kunnen trekken dat het slaaptekort ipv speed is. Alhoewel de speed wel nodig is om dat slaaptekort te produceren natuurijk :wink:

Ik ben zelf helemaal niet spiritueel ofzo maar ik hoor wel vaak van mensen dat je met lsd iets openzet wat niet meer dichtkan. Ik ging zelf altijd ervanuit dat dat meer een manier van denken en met mensen omgaan was. Of bijv door de zelfreflectie die het kan geven. Maar ik kan op dit moment alleen maar hopen dat ik er iets los is geschoten in mn hoofd en ik elke keer na een wekendje niet slapen rustig uit mag trippen. (afgezien van die man bij mn gordijn, "he shit mn gordijn beweegt echt", o dat doet het trouwens ook al zelf")
Heerlijk dat nergens van op aan kunnen.
De enige manier waarop je deze drug zou kunnen dosseren is door speed te gaan halen en langer wakker te blijven XD

Als ik van de week een keer tijd heb dan kan ik wel een keer spelchekcen / updaten / en deze bij de tripreports gooien. Maar ik ga eerst eens kijken hoelang ik zonder slaap kan leven :wink:

edit: De laatste keer dat ik uit mn flat ben geweest was zo'n 12 uur voordat ik het begon te merken dus het kan niet in mn drank gegooid zijn. Zelf heb ik ook niks liggen wat ik per ongeluk had kunnen opeten, en aan de speed lag het ook niet (volledig) want mn buurman had er geen last van (alleen die geluidsdingetjes enzo)

:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."