Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDoorgaan tot alles op is. Of deze keer toch gecontroleerder?

Doorgaan tot alles op is. Of deze keer toch gecontroleerder?

41 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Één ding moet je nooooit doen mbt een verslaving...
Dat is: met jezelf in discussie gaan om of wel, of niet te gaan gebruiken.
Want deze discussie, verlies je.
Altijd.
Er kan geen discussie zijn, of: je stopt, en blijft daarbij,
Of je laat het los, en je komt zeer waarschijnlijk in de goot terecht. Als junk.
Nee is nee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
l
lysergine25
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
hij is door gespoeld vrees ik
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Laramonjour zei:
Elke dag steeds minder pakken tot het op is en dan stoppen 🤷‍♀️
Klik om te vergroten...
Dat is nu net ietsje te laat.....
En gelukkig maar, want weinig nemen lukte me niet, ik neem alsmaar bij omdat t ooit in den beginne van gebruik mijn functioneren beter maakte (concerta), dit gebeurt echter nooit meer, maar denk telkens "Als ik nu nog wat bij neem, zou t dan lukken?" Ook heb ik sinds mijn verslaving en misschien al van ervoor een immense angst om moe te zijn...dus vanaf ik een dipje hen volgt er een snuifje. Hoedanook, moe zijn zal ik de komende dagen ☺😱😏🤗
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fairflower zei:
Dat is nu net ietsje te laat.....
En gelukkig maar, want weinig nemen lukte me niet, ik neem alsmaar bij omdat t ooit in den beginne van gebruik mijn functioneren beter maakte (concerta), dit gebeurt echter nooit meer, maar denk telkens "Als ik nu nog wat bij neem, zou t dan lukken?" Ook heb ik sinds mijn verslaving en misschien al van ervoor een immense angst om moe te zijn...dus vanaf ik een dipje hen volgt er een snuifje. Hoedanook, moe zijn zal ik de komende dagen ☺😱😏🤗
Klik om te vergroten...
Dat herken ik heel goed! Las net dat je het had weggedaan goed hoor!
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wacht tot de come down komt...doe ik vast een telefoontje naar die vriend dat ik me bedacht heb 🙄....alles ligt nog open 🤗🤦‍♀️
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fairflower zei:
Dat is nu net ietsje te laat.....
En gelukkig maar, want weinig nemen lukte me niet, ik neem alsmaar bij omdat t ooit in den beginne van gebruik mijn functioneren beter maakte (concerta), dit gebeurt echter nooit meer, maar denk telkens "Als ik nu nog wat bij neem, zou t dan lukken?" Ook heb ik sinds mijn verslaving en misschien al van ervoor een immense angst om moe te zijn...dus vanaf ik een dipje hen volgt er een snuifje. Hoedanook, moe zijn zal ik de komende dagen ☺😱😏🤗
Klik om te vergroten...
Heel erg herkenbaar wat je omschrijft.
Ik ben zelf bijna 10 jaar speed verslaafd geweest.
Ben ook van ene op andere dag in een keer gestopt en alles weg gespoeld.
Had ook steeds meer nodig en het bracht eigenlijk helemaal niks goeds meer.

Ik ben nu 22 mnd clean en de angst voor vermoeidheid heb ik ook nog vaak.
Ik zal weer moeten leren wennen aan wat normale energie is.

Wel ging ik al vrij snel tijdens afkicken alternatieven zoeken.
Zo ging ik eerst een fatburner gebruiken daar kreeg ik energieboost van.
Mijn huisarts was het hier niet mee eens en zei dat ik niet moet zoeken naar vervangers van speed.

Ik slik nu als ik echt geen energie heb en toch wel ff het een en ander wil doen half caffeine tabletje.
Caffeine is ook zeer zeker niet goed voor je dat weet ik.

Die vermoeidheid is bij mij in verleden constant reden voor terugval geweest.
Onthoud dat elke x dat je toch weer neemt je het alleen maar erger maakt.
Je pleegt roofbouw op je lichaam.
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Syl zei:
Heel erg herkenbaar wat je omschrijft.
Ik ben zelf bijna 10 jaar speed verslaafd geweest.
Ben ook van ene op andere dag in een keer gestopt en alles weg gespoeld.
Had ook steeds meer nodig en het bracht eigenlijk helemaal niks goeds meer.

Ik ben nu 22 mnd clean en de angst voor vermoeidheid heb ik ook nog vaak.
Ik zal weer moeten leren wennen aan wat normale energie is.

Wel ging ik al vrij snel tijdens afkicken alternatieven zoeken.
Zo ging ik eerst een fatburner gebruiken daar kreeg ik energieboost van.
Mijn huisarts was het hier niet mee eens en zei dat ik niet moet zoeken naar vervangers van speed.

Ik slik nu als ik echt geen energie heb en toch wel ff het een en ander wil doen half caffeine tabletje.
Caffeine is ook zeer zeker niet goed voor je dat weet ik.

Die vermoeidheid is bij mij in verleden constant reden voor terugval geweest.
Onthoud dat elke x dat je toch weer neemt je het alleen maar erger maakt.
Je pleegt roofbouw op je lichaam.
Klik om te vergroten...
Wow Syl, jij bent knap bezig met je 22 maand clean 💙💚!!! En ja, dat zoeken naar vervanging....energiedrankjes, colanoot, ... moe zijn terug leren verdragen en terug leren dat je energie haalt uit eten een rondje lopen, ....gek toch hoe die gezonde ervaringen zo weggeschoven zijn. ☺
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#8
"Weggesnoven" bedoelde ik.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fairflower zei:
Waarom deze reacties? Omdat ik hopeloos verslaafd gedrag stel....vermoed ik 🤔😔
Klik om te vergroten...
Omdat er nix zo makkelijk is als het weg gooien.
Niet terug opnieuw halen is dan een ander verhaal...

Ja je vertoont het gedrag van een verslaafde.
Eens je dat beseft ben je al een heel eind.
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Conclusie: ik aarzel absoluut niet meer om alles weg te gooien...besefte tijdens gebruik niet goed hoe ernstig de gevolgen ervan zullen zijn de komende paar dagen...in de pompbak die rotzooi!!!
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fairflower zei:
Conclusie: ik aarzel absoluut niet meer om alles weg te gooien...besefte tijdens gebruik niet goed hoe ernstig de gevolgen ervan zullen zijn de komende paar dagen...in de pompbak die rotzooi!!!
Klik om te vergroten...
Heb je het dan effectief weggespoeld?
Speed is een heel geniepig drug en nog altijd de enige waar ik moeite mee heb.
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#12
Fairflower zei:
Conclusie: ik aarzel absoluut niet meer om alles weg te gooien...besefte tijdens gebruik niet goed hoe ernstig de gevolgen ervan zullen zijn de komende paar dagen...in de pompbak die rotzooi!!!
Klik om te vergroten...
Ik hoop echt dat dit je gaat lukken 😘 beetje hypocriet van een 'verslaafde' om te horen misschien, maar ik weet wel hoe moeilijk het kan zijn soms. Mijn inbox is altijd open voor je
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Snuffelaar zei:
Heb je het dan effectief weggespoeld?
Speed is een heel geniepig drug en nog altijd de enige waar ik moeite mee heb.
Klik om te vergroten...
Yep! I did it! 😁 Effe afzien begint....erg geniepig ja. Nooit zo n pijnen gehad van te stoppen met Concerta....moe en pijn en mijn maag begint te grommen....😞
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fairflower zei:
Yep! I did it! 😁 Effe afzien begint....erg geniepig ja. Nooit zo n pijnen gehad van te stoppen met Concerta....moe en pijn en mijn maag begint te grommen....😞
Klik om te vergroten...
concerta is ritalin ook amfetamine . Zou nu je bent gestopt met speed voorzichtig doen met amfetamine achtige stoffen .
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sabotage zei:
concerta is ritalin ook amfetamine . Zou nu je bent gestopt met speed voorzichtig doen met amfetamine achtige stoffen .
Klik om te vergroten...
Ik krijg elke dag 1 concerta 54 van de apotheker. Duidelijk begrenst dus...volgens de psychiater wordt het me als substituut gegeven zoals methadon bij een heroïneverslaving....en daarnaast heb ik ook ADD wat getest is 14 jaar geleden.
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#16
Syl zei:
Heel erg herkenbaar wat je omschrijft.
Ik ben zelf bijna 10 jaar speed verslaafd geweest.
Ben ook van ene op andere dag in een keer gestopt en alles weg gespoeld.
Had ook steeds meer nodig en het bracht eigenlijk helemaal niks goeds meer.

Ik ben nu 22 mnd clean en de angst voor vermoeidheid heb ik ook nog vaak.
Ik zal weer moeten leren wennen aan wat normale energie is.

Wel ging ik al vrij snel tijdens afkicken alternatieven zoeken.
Zo ging ik eerst een fatburner gebruiken daar kreeg ik energieboost van.
Mijn huisarts was het hier niet mee eens en zei dat ik niet moet zoeken naar vervangers van speed.

Ik slik nu als ik echt geen energie heb en toch wel ff het een en ander wil doen half caffeine tabletje.
Caffeine is ook zeer zeker niet goed voor je dat weet ik.

Die vermoeidheid is bij mij in verleden constant reden voor terugval geweest.
Onthoud dat elke x dat je toch weer neemt je het alleen maar erger maakt.
Je pleegt roofbouw op je lichaam.
Klik om te vergroten...
Shit joh, ik hoop dat je je eigen energie weer terug vind :X
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fairflower zei:
Ik krijg elke dag 1 concerta 54 van de apotheker. Duidelijk begrenst dus...volgens de psychiater wordt het me als substituut gegeven zoals methadon bij een heroïneverslaving....en daarnaast heb ik ook ADD wat getest is 14 jaar geleden.
Klik om te vergroten...
Dit is geen politiek correct antwoord, maar zou je niet gewoon afentoe lekker een joint kunnen roke om te chillen en van de harde zooi afblijven? Of ben je daar te verslavingsgevoelig voor?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
Poederpret zei:
Shit joh, ik hoop dat je je eigen energie weer terug vind :X
Klik om te vergroten...
Denk dat ook kwestie is van het gaan accepteren van "normale" energie..
Heb er alle vertrouwen in.. 😊
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Poederpret zei:
Dit is geen politiek correct antwoord, maar zou je niet gewoon afentoe lekker een joint kunnen roke om te chillen en van de harde zooi afblijven? Of ben je daar te verslavingsgevoelig voor?
Klik om te vergroten...
Ik blijf liever van al de rest af....voel me dan te hard onder invloed en wil nuchter blijven...of toch helder. Speed geeft de illusie helder te zijn, dit is echter helemaal niet zo zie ik achteraf.....ik heb liever niets....

k snap wel dat een joint minder erg is en ook minder verslavend (al is dit natúúrlijk heel persoonsafhankelijk), in die optiek snap ik zeker beter een trek van een joint dan een lijn speed.

Toch kies ik persoonlijk liever voor niets....en de verslaving niet terug verleggen naar een ander middel, wat al ooit van benzo s naar amfetaminen is verhuisd.

Ik ben nu door de afkick aan t gaan....het moet gaan! 😉
t
thomas604Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Fairflower zei:
Ik blijf liever van al de rest af....voel me dan te hard onder invloed en wil nuchter blijven...of toch helder. Speed geeft de illusie helder te zijn, dit is echter helemaal niet zo zie ik achteraf.....ik heb liever niets....

k snap wel dat een joint minder erg is en ook minder verslavend (al is dit natúúrlijk heel persoonsafhankelijk), in die optiek snap ik zeker beter een trek van een joint dan een lijn speed.

Toch kies ik persoonlijk liever voor niets....en de verslaving niet terug verleggen naar een ander middel, wat al ooit van benzo s naar amfetaminen is verhuisd.

Ik ben nu door de afkick aan t gaan....het moet gaan! 😉
Klik om te vergroten...
Goed gedaan man! (of vrouw?) Laat hier weten hoe het je afgaat.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."