Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDoorgaan tot alles op is. Of deze keer toch gecontroleerder?

Doorgaan tot alles op is. Of deze keer toch gecontroleerder?

41 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fairflower zei:
Conclusie: ik aarzel absoluut niet meer om alles weg te gooien...besefte tijdens gebruik niet goed hoe ernstig de gevolgen ervan zullen zijn de komende paar dagen...in de pompbak die rotzooi!!!
Klik om te vergroten...
Ik hoop echt dat dit je gaat lukken 😘 beetje hypocriet van een 'verslaafde' om te horen misschien, maar ik weet wel hoe moeilijk het kan zijn soms. Mijn inbox is altijd open voor je

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Snuffelaar zei:
Heb je het dan effectief weggespoeld?
Speed is een heel geniepig drug en nog altijd de enige waar ik moeite mee heb.
Klik om te vergroten...
Yep! I did it! 😁 Effe afzien begint....erg geniepig ja. Nooit zo n pijnen gehad van te stoppen met Concerta....moe en pijn en mijn maag begint te grommen....😞
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fairflower zei:
Yep! I did it! 😁 Effe afzien begint....erg geniepig ja. Nooit zo n pijnen gehad van te stoppen met Concerta....moe en pijn en mijn maag begint te grommen....😞
Klik om te vergroten...
concerta is ritalin ook amfetamine . Zou nu je bent gestopt met speed voorzichtig doen met amfetamine achtige stoffen .
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sabotage zei:
concerta is ritalin ook amfetamine . Zou nu je bent gestopt met speed voorzichtig doen met amfetamine achtige stoffen .
Klik om te vergroten...
Ik krijg elke dag 1 concerta 54 van de apotheker. Duidelijk begrenst dus...volgens de psychiater wordt het me als substituut gegeven zoals methadon bij een heroïneverslaving....en daarnaast heb ik ook ADD wat getest is 14 jaar geleden.
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#5
Syl zei:
Heel erg herkenbaar wat je omschrijft.
Ik ben zelf bijna 10 jaar speed verslaafd geweest.
Ben ook van ene op andere dag in een keer gestopt en alles weg gespoeld.
Had ook steeds meer nodig en het bracht eigenlijk helemaal niks goeds meer.

Ik ben nu 22 mnd clean en de angst voor vermoeidheid heb ik ook nog vaak.
Ik zal weer moeten leren wennen aan wat normale energie is.

Wel ging ik al vrij snel tijdens afkicken alternatieven zoeken.
Zo ging ik eerst een fatburner gebruiken daar kreeg ik energieboost van.
Mijn huisarts was het hier niet mee eens en zei dat ik niet moet zoeken naar vervangers van speed.

Ik slik nu als ik echt geen energie heb en toch wel ff het een en ander wil doen half caffeine tabletje.
Caffeine is ook zeer zeker niet goed voor je dat weet ik.

Die vermoeidheid is bij mij in verleden constant reden voor terugval geweest.
Onthoud dat elke x dat je toch weer neemt je het alleen maar erger maakt.
Je pleegt roofbouw op je lichaam.
Klik om te vergroten...
Shit joh, ik hoop dat je je eigen energie weer terug vind :X
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fairflower zei:
Ik krijg elke dag 1 concerta 54 van de apotheker. Duidelijk begrenst dus...volgens de psychiater wordt het me als substituut gegeven zoals methadon bij een heroïneverslaving....en daarnaast heb ik ook ADD wat getest is 14 jaar geleden.
Klik om te vergroten...
Dit is geen politiek correct antwoord, maar zou je niet gewoon afentoe lekker een joint kunnen roke om te chillen en van de harde zooi afblijven? Of ben je daar te verslavingsgevoelig voor?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
Poederpret zei:
Shit joh, ik hoop dat je je eigen energie weer terug vind :X
Klik om te vergroten...
Denk dat ook kwestie is van het gaan accepteren van "normale" energie..
Heb er alle vertrouwen in.. 😊
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Poederpret zei:
Dit is geen politiek correct antwoord, maar zou je niet gewoon afentoe lekker een joint kunnen roke om te chillen en van de harde zooi afblijven? Of ben je daar te verslavingsgevoelig voor?
Klik om te vergroten...
Ik blijf liever van al de rest af....voel me dan te hard onder invloed en wil nuchter blijven...of toch helder. Speed geeft de illusie helder te zijn, dit is echter helemaal niet zo zie ik achteraf.....ik heb liever niets....

k snap wel dat een joint minder erg is en ook minder verslavend (al is dit natúúrlijk heel persoonsafhankelijk), in die optiek snap ik zeker beter een trek van een joint dan een lijn speed.

Toch kies ik persoonlijk liever voor niets....en de verslaving niet terug verleggen naar een ander middel, wat al ooit van benzo s naar amfetaminen is verhuisd.

Ik ben nu door de afkick aan t gaan....het moet gaan! 😉
t
thomas604Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Fairflower zei:
Ik blijf liever van al de rest af....voel me dan te hard onder invloed en wil nuchter blijven...of toch helder. Speed geeft de illusie helder te zijn, dit is echter helemaal niet zo zie ik achteraf.....ik heb liever niets....

k snap wel dat een joint minder erg is en ook minder verslavend (al is dit natúúrlijk heel persoonsafhankelijk), in die optiek snap ik zeker beter een trek van een joint dan een lijn speed.

Toch kies ik persoonlijk liever voor niets....en de verslaving niet terug verleggen naar een ander middel, wat al ooit van benzo s naar amfetaminen is verhuisd.

Ik ben nu door de afkick aan t gaan....het moet gaan! 😉
Klik om te vergroten...
Goed gedaan man! (of vrouw?) Laat hier weten hoe het je afgaat.
B
Bloemetjesgordijn95Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Fairflower zei:
Ik blijf liever van al de rest af....voel me dan te hard onder invloed en wil nuchter blijven...of toch helder. Speed geeft de illusie helder te zijn, dit is echter helemaal niet zo zie ik achteraf.....ik heb liever niets....

k snap wel dat een joint minder erg is en ook minder verslavend (al is dit natúúrlijk heel persoonsafhankelijk), in die optiek snap ik zeker beter een trek van een joint dan een lijn speed.

Toch kies ik persoonlijk liever voor niets....en de verslaving niet terug verleggen naar een ander middel, wat al ooit van benzo s naar amfetaminen is verhuisd.

Ik ben nu door de afkick aan t gaan....het moet gaan! 😉
Klik om te vergroten...
Succes met de afkick! Hoe rot je je ook gaat voelen nu, het gaat alleen maar beter zolang je hard blijft werken om van de amfetamines af te blijven. :)
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Fairflower zei:
Ik wil je bericht dolgraag liken, maar dat is t zelfde als die pep weggooien en dat lukt deze verslaafde ziel niet denk ik....al heb je zeker en vast een punt dat dit t beste zou zijn voor mijn lichamelijke en geestelijke gezondheid 😊🤗🤷‍♀️
Klik om te vergroten...
Ik herken mezelf hierin hoor. Ookal heb je door dat je een probleem hebt, drugs weggooien kan ik echt niet. Vroeger bestelde ik tijdens een trip bij en bleef ik continu een nieuwe voorraad krijgen. Nu niks in huis en al 2 weken niks besteld ( deed normaal 1/2x per week)
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#12
thomas604 zei:
Goed gedaan man! (of vrouw?) Laat hier weten hoe het je afgaat.
Klik om te vergroten...
Hey! Inmiddels net uit een eerste herval in concerta gekomen. Ik had de eigenwijze ingesteldheid dat ik uit wou testen of gecontrolleerd gebruik toch geen optie was. Dit zag ik niet zitten met speed, dat wist ik al dat ik dit niet kon controlleren, dus gebruikte ik Concerta54. Ik ben aan dag 4. De eerste dag nam ik er 2, op 2 wou ik blijven maar de tweede dag werden het er 3 en ik dacht "gaat nog"...., dag 3 werden er ook 3...., inmiddels dag 4 en ik wou er maar 2 nemen en heb er 4 genomen, de vierde nam de craving niet eens weg....😓.
De hel van controle behouden kost me zoveel energie dat ik fijne dingen heb afgezegd in plaats van meer leuke dingen gedaan te hebben.....zoveel denkwerk, wikken en wegen ("als ik dat doe heb ik ervoor een Concerta nodig" "ik kan minder goed slapen dus moet recuperatietijd inrekenen om te recuperen, dus dan kan ik niks plannen" "ik heb nog zoveel dagen als ik er 3 gebruik....tegen dan moet ik er nieuwe hebben, oh nee, dat gaat niet zonder Concerta".....), plannen om te zien dat t niet lukt om te plannen want op 4 dagen werkt dat product zo snel uit, dat ik er nog 1 extra dacht nodig te hebben.....

Deze keer trek ik 1 conclusie: "wat een ongelooflijke rotzooi eens je verslaafd bent, weg ermee!" Nu is het niet tot het op is, want ik zal nu al afzien en dat gaat enkel erger worden....
Mijn planning is anders van aard nu: nooit meer is het doel, maar hoe houd ik dit vol op momenten dat ik het moeilijk heb of craving heb? Naar wie kan ik dan bellen? Ik hang mijn kribbelblad omhoog waarop staat hoe een hel dit is geworden....ingekaderd........ik heb hulp van instanties en hulporganisaties allerhande en ben enorm dankbaar dat dit bestaat ...
Ik kan niet controlleren, het enige dat ik nog kan is weggooien en dat gaat me goed af, ben er trots op! Ik ga niet zeggen "ik ga nooit meer hervallen" want ik vertrouw mezelf nog niet zo...ik zeg "ik wil nooit meer hervallen en zal daar alles aan doen!".
En euh...ik ben een "zij" om een vraagje hierboven te beantwoorden. Dank voor interesse!

Ps. Ondertussen 4 dagen gestopt met roken....misschien een beetje teveel van t goede. Eerst en vooral stoppen met amfetamientjes!
Succes iedereen die hier ook doorgaat!
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bloemetjesgordijn95 zei:
Succes met de afkick! Hoe rot je je ook gaat voelen nu, het gaat alleen maar beter zolang je hard blijft werken om van de amfetamines af te blijven. :)
Klik om te vergroten...
Dank je!!!! Ja....het wordt beter naar t schijnt, oef! Ik zit hier af te zien........maar ik ben nu vast besloten te stoppen en hoop dat mijn hoofd dit goedje niet terug nagenoeg onschuldig maakt als de verslaafde in me begint te trekken....
I ll keep going!
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Luna199263 zei:
Ik herken mezelf hierin hoor. Ookal heb je door dat je een probleem hebt, drugs weggooien kan ik echt niet. Vroeger bestelde ik tijdens een trip bij en bleef ik continu een nieuwe voorraad krijgen. Nu niks in huis en al 2 weken niks besteld ( deed normaal 1/2x per week)
Klik om te vergroten...
Euhm, ik kon het ook niet of hield stiekem toch nog wat opzij maar deze keer is t allemaal weggespoeld....geloof me, eens op de rit van dagelijks gebruik lukt dat uiteindelijk wel en is t een opluchting, stop ervoor of wees een ongelovige Thomas zoals ik en ga door tot je "dat vergif" enkel weg wil en alle mogelijke hulp aan neemt die er is omdat je jezelf niet meer kan vertrouwen 😔😓. Een gevaarlijk spelletje....

Succes! Stoppen kan hebben al velen bewezen 😉
B
Bloemetjesgordijn95Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Fairflower zei:
Dank je!!!! Ja....het wordt beter naar t schijnt, oef! Ik zit hier af te zien........maar ik ben nu vast besloten te stoppen en hoop dat mijn hoofd dit goedje niet terug nagenoeg onschuldig maakt als de verslaafde in me begint te trekken....
I ll keep going!
Klik om te vergroten...
Hahah ja het is bruut afzien, vooral met de weekenden. (In mijn geval)

Ben nu 66 dagen clean, mis het wel op bepaalde momenten maar voel me over het algemeen wel beter dan tijdens gebruik. :)

Zet ‘m op!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Met dit soort middelen is een gecontroleerd gebruik gedoemd om te mislukken.
Gegarandeerd.
Ik had dit met alcohol.
2 glaasjes bier en dan stoppen was ook onmogelijk.
Deze twee werden er altijd meer dan 20, daar was niets meer aan of tegen te doen...
Knap van je dat je inziet dat het overstappen naar een ander middel niets positiefs zal brengen, want ook het gebruiken van dat middel zal hetzelfde verlopen als met de speed. Niet doen dus!
Wegpleuren helpt.
Dit deed ik met cannabis ook.
De bongpijpen, waterpijpen, snijplanken
En alles wat daarbij hoorde plus nog eens 10 gram zero zero, weggedonderd. In 1 x alles weg.
Dat zal je zeer zeker helpen! Tel nrs van dealers weg, afscheid van je vrinden uit de scène...kap ermee!
Dan heb je een goede kans van slagen!
En ja, cravings ga je krijgen.
Hier op df staat elders, wat je dan zou kunnen doen.
Houd vol, je zult je straks een stuk beter gaan voelen!
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fairflower zei:
Mijn planning is anders van aard nu: nooit meer is het doel, maar hoe houd ik dit vol op momenten dat ik het moeilijk heb of craving heb?
Klik om te vergroten...

Ik heb ontdekt bij mezelf, dat gedachten als ''ik mag niet meer'' of zelfs ''ik wil niet meer gebruiken'' -niet bijdragen aan het volhouden om nuchter te blijven. Pas de afgelopen paar jaar is voor mij duidelijk geworden dat het alleen werkt als ik m'en mindset aanleer dat ''ik niet meer KAN gebruiken.''

Slechts een woord verschil, maar wel een krachtige..

Als je tegen jezelf zeg ''ik mag niet meer'' of ''ik wil niet meer'' dan zijn er tal van sluiproutes in je hoofd al snel actief bezig om die beste bedoelingen te omzeilen. Ze klinken heel logisch, maar in deze context kan je er alsnog behoorlijk mee vast blijven lopen. Het probleem met ''ik mag niet meer'' of ''ik wil niet meer'' is dat het veel ruimte laat voor discussie met jezelf. Het niet meer mogen haalt verantwoordelijkheidsgevoel weg bij jezelf. Het niet meer willen is soms gewoon even niet waar en dan geen helpende gedachte. Juist op de gevaarlijke momenten wil je het diep van binnen juist wel, niks liever. Dit geeft discussie met jezelf welke al snel zal overgaan tot innerlijke strijd... en vroeg of laat ben je dan een keer flink moegestreden en val je alsnog terug.

Door ''ik kan niet meer gebruiken'' in te zetten sla je eventuele discussie met jezelf gelijk dood. Een keertje kan toch geen...? nee! het kan gewoon niet. Ook niet een keertje. De meeste van ons hebben al een jarenlange geschiedenis achter zich van keer op keer proberen -het bij af en toe een keertje te kunne laten- En al jaren constateren we dat het niet vaak lukt (als het uberhaupt al een keer gelukt is). Gecontroleerd gebruiken is vrijwel onmogelijk voor iemand met verslaving achtergrond. Probeer of je dat ''niet kunnen gebruiken'' je eigen kan maken. Na > 20 jaar heeft het voor mij in ieder geval voor gezorgd dat ik sterker in me schoenen ben gaan staan.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Update?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Één ding moet je nooooit doen mbt een verslaving...
Dat is: met jezelf in discussie gaan om of wel, of niet te gaan gebruiken.
Want deze discussie, verlies je.
Altijd.
Er kan geen discussie zijn, of: je stopt, en blijft daarbij,
Of je laat het los, en je komt zeer waarschijnlijk in de goot terecht. Als junk.
Nee is nee.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#20
hij is door gespoeld vrees ik
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."