Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe houd je een speedverslaving vol?

Hoe houd je een speedverslaving vol?

90 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#1
missWappie zei:
Hoe ik gebruik volhoud? Om te beginnen niet meer bang zijn voor rare flitsen en geluiden die ik waarneem als ik te weinig heb geslapen. Ik weet dat datsoort symptomen horen bij drugsgebruik en/of insomnia, en ik weet ook dat ik niet psychotisch word oid.

Die paranoia die jij omschrijft klinkt erg vervelend. Daarnaast is je gebruik fysiek ook erg slecht voor je. Alcohol ook trouwens. Zorg je verder wel beetje goed voor jezelf? :)
Klik om te vergroten...
Heb je helemaal gelijk in. Ik ga vanaf vandaag een alcohol en drugspauze nemen voor een langere tijd. Dat mag onderhand wel. Nieuwe ronden, nieuwe kansen.
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#2
straatpiraat zei:
Om je titel te beantwoorden, ik heb zelf al een langdurige periode een 3mmc verslaving, denk dat dit redelijk vergelijkbaar is.
Het raakt iedereen anders, ik ben er geleidelijk in gegleden tot ik op een gram per dag zat.
Bij mij ligt de nadruk op de hartkloppingen, daarentegen heb ik geen last van die waanbeelden.
Hoe je het volhoud; niet stoppen met snuiven. Da's de enigste manier denk ik.
Klik om te vergroten...
Heftig! Als je er iets ove kwijt wilt; hoe belemmert jouw 3mmc verslaving jouw leven? Zie je überhaupt nog aan je dat je hebt gebruikt? Hoe gaat het eten en slapen, en heb je als je niet ge ruikt geen enorme kater?
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het belemmert eigenlijk alles wel op een bepaalde manier in het dagelijks leven.
Het ergste is dat je er toch aan leert te wennen. Ik ben een tijdje clean geweest, ongeveer 2.5 maand lang, maar ik ging me met de dag depressiever voelen tot ik uiteindelijk dan toch maar weer koos voor 3m.
Ik heb overmorgen een afspraak met mn begeleider en een psychiater om te kijken of medicijnen een optie zijn.
Er zijn betere drugs/medicijnen om langzaam af te bouwen en weer mn eigen serotonine en dopamine aan te laten maken denk ik.
P
PiraatPandaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoe ik gebruik volhoud? Om te beginnen niet meer bang zijn voor rare flitsen en geluiden die ik waarneem als ik te weinig heb geslapen. Ik weet dat datsoort symptomen horen bij drugsgebruik en/of insomnia, en ik weet ook dat ik niet psychotisch word oid.

Die paranoia die jij omschrijft klinkt erg vervelend. Daarnaast is je gebruik fysiek ook erg slecht voor je. Alcohol ook trouwens. Zorg je verder wel beetje goed voor jezelf? :)
J
JawzALid
01-01-2024, 00:00
#5
Alcohol nuttigen bij Antabuse is dodelijk!
Sommige mensen kunnen er gewoon doorheen drinken.
Maar je word er sowieso ziek van, hartkloppingen etc..
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe je een speedverslaving vol houd is zoals @straatpiraat al zei.
Gewoon door gaan met snuiven.
Ben ruim 8 jaar verslaafd geweest aan speed.
De nare effecten en bijwerkingen neem je tijdens je verslaving maar voor lief.
Het soms uren plafon staren, in een soort bubbel zitten en niks uit handen krijgen.
Koppijn, hartkloppingen, dingen zien die er niet zijn, enz enz.
Tuurlijk blijven die dingen zwaar klote maar als je eenmaal verslaafd bent ga je gewoon door.
S'avonds in bed heb ik mezelf vaak zat in slaap gejankt omdat ik het niet meer trok.
Wetende dat je s'ochtends zodra je wakker werd gelijk weer een lijn zou nemen.
Ik werd er ook depressief van op het laatst.
Je baalt van alle klote bijwerkingen en wilt stoppen.
Dus het ingang houden is gewoon door blijven snuiven.
Alleen er zal een dag komen dat je er klaar mee bent.
Het brengt je dan niks goeds meer alleen maar ellende.
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#7
straatpiraat zei:
Het belemmert eigenlijk alles wel op een bepaalde manier in het dagelijks leven.
Het ergste is dat je er toch aan leert te wennen. Ik ben een tijdje clean geweest, ongeveer 2.5 maand lang, maar ik ging me met de dag depressiever voelen tot ik uiteindelijk dan toch maar weer koos voor 3m.
Ik heb overmorgen een afspraak met mn begeleider en een psychiater om te kijken of medicijnen een optie zijn.
Er zijn betere drugs/medicijnen om langzaam af te bouwen en weer mn eigen serotonine en dopamine aan te laten maken denk ik.
Klik om te vergroten...
Dat denk ik ook! Heel veel succes. Misschien vind je het NPO programma verdoofd ook wel interessant. Daar volgen ze een jongen die ook 3mmc (en benzo) verslaafd is
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Syl zei:
Hoe je een speedverslaving vol houd is zoals @straatpiraat al zei.
Gewoon door gaan met snuiven.
Ben ruim 8 jaar verslaafd geweest aan speed.
De nare effecten en bijwerkingen neem je tijdens je verslaving maar voor lief.
Het soms uren plafon staren, in een soort bubbel zitten en niks uit handen krijgen.
Koppijn, hartkloppingen, dingen zien die er niet zijn, enz enz.
Tuurlijk blijven die dingen zwaar klote maar als je eenmaal verslaafd bent ga je gewoon door.
S'avonds in bed heb ik mezelf vaak zat in slaap gejankt omdat ik het niet meer trok.
Wetende dat je s'ochtends zodra je wakker werd gelijk weer een lijn zou nemen.
Ik werd er ook depressief van op het laatst.
Je baalt van alle klote bijwerkingen en wilt stoppen.
Dus het ingang houden is gewoon door blijven snuiven.
Alleen er zal een dag komen dat je er klaar mee bent.
Het brengt je dan niks goeds meer alleen maar ellende.
Klik om te vergroten...
Mooi verwoord!

Gebruikte je dagelijks speed, en hoeveel, als ik vragen mag?

Hoeveel slaap je dan gemiddeld in zo'n week bij dagelijks gebruik? En had je dan ook constant last van paranoide, hallucinaties etc totdat je weer geslapen had? Zo ja, hoe vaak had je bij dagelijks gebruik last van die symptomen?

Kan het me gewoon echt niet voorstellen hoe zwaar en vooral vermoeiend zo'n verslaving moet zijn. En dan heb ik het nog geen eens over de mega kater die je krijgt eenmaal je bent begonnen met stoppen met het gebruik van speed.

Wel erg veel respect voor je dat je deze verslaving hebt overwonnen.

Mijn kratom verslaving die 8 jaar duurde had ik tijdens en na gebruik helemaal geen last van vervelende bijwerkingen. (Behalve de afkick, maar die heb je binnen een paar minuten weg met bijdoseren. Ik gebruikte zo'n 40g per dag.

Het lijkt mij dat je bij een speedverslaving je je niet weer in een keer top voelt eenmaal weer een lijntje gelegd te hebben. Dit ivm slaaptekort, weinig eten, aanslag op je dopamine receptoren etc etc.

Respect hoor!
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Vannacht gelukkig nog 4 uurtjes kunnen slapen. Wonder boven wonder voelde ik me vandaag fantastisch in tegenstelling tot al mijn vorige speed katers. Heel apart en nog nooit meegemaakt. Misschien moet het nog komen.

De etizolam is vandaag binnen gekomen mocht de kater zich toch nog bedenken.
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#10
JawzA zei:
Alcohol nuttigen bij Antabuse is dodelijk!
Sommige mensen kunnen er gewoon doorheen drinken.
Maar je word er sowieso ziek van, hartkloppingen etc..
Klik om te vergroten...
Ik krijg hooguit hartkloppingen, meer niet. Vaak word ik niet eens ziek.

Zijn er geen alternatieven voor antabus?
J
JawzALid
01-01-2024, 00:00
#11
Waarom neem je Antabuse?
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb altijd veel speed gebruikt..begonnen op jonge leeftijd , wat best wel wat heeft verwoest. Ik heb maar met enkelen van mijn familie contact gehad de voorbije 16 jaar. Dit boeide me in het begin niet maar nu heb ik toch wel iets van...khad het anders kunnen doen , maar ja speed is altijd mijn drug van keuze geweest laatste toch zeker 14jaar dagelijks gebruiken. Nu heb ik de voorbije 4 maanden. Compleet geen speed gebruikt. Wel wat cannabis maar dit was het dan ook. Ik heb nu een weekje terug beginnen te gebruiken maar ik ben ook van plan om dit zeker nogmaals te doen want op zich nadat je lichaam en je hoofd herstelt zijn van de vermoeidheid dan is iets van je bezig houden met sport , werk of eender wat jou interesseert. Had nooit gedacht dat zo een periode zou lukken maar het is wel gelukt en daarom gaat dat nu ook wel lukken...Ik denk op moeilijke momenten meestal free your mind , and your ass will follow. Ik raad dit echt aan en zeker niet dagelijks te gebruiken want ik heb tot nu toe geluk maar ik heb vrienden die hun lever en nieren al zwaar beschadigd zijn. Dat is niet waard, enkele kennissen hebben zelfmoord gepleegd. Anderen zijn door orgaan uitval gestorven. Daarom ben ik begonnen met minderen en toen 4 maanden dat was een goed gevoel. Ik hoop eigenlijk dat ik nu wel wat langer zonder ga kunnen. Want ondertussen ben ik ook amper cannabis aan het roken zelfs zonder speed gewoon nuchter dus...Raar maar het ging best goed , ik raad iedereen dit aan , voor mensen wat nog niet zover zijn blijf weg van dagelijks gebruik en als je gebruikt neem dan zo weinig mogelijk. Dit om je lichaam en geest te sparen. In blijf zeker hier regelmatig laten weten hoe mijn situatie is , maar dit forum heeft me erbij geholpen met goede raad , raad door mensen die weten wat er je te wachten staat en zo een opvang online helpt evenzeer. En je leert hier best wel toffe mensen kennen waar je gemakkelijk paar uur mee kan lachen en praten...gewoon jouw ding vinden en waar je mee worsteld, hier spreken is een groot onderdeel of met iemand spreken is belangrijk. Nu ik ga nog wat bijhalen morgen denk ik. Eerst slapen en eten ook heel belangrijk tijdens speed drink ik nooit alcohol maar water of iets zoet en ik zorg dat ik om het half uur een glaasje opdrink. Let hier goed op. Wel jullie zullen me nog wel horen..nu ga ik slapen 😴😴 nogmaals bedankt Drugs forum 👍👍 top. Gr Walter White en doe geen zogezegde stieren gastjes na door veel en lang dit is het begin naar een zware verslaving pff nu ga ik bed in 👍😴
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Toch niet kunnen slapen vannacht haha nu maar was doen en opruimen haha moet ook gebeuren natuurlijk. 🥱
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mits je blijft eten valt het reuze mee. Ik snap mensen niet die een :kater:"van pep hebbe. n eerder energiek dan uitgeblust.

Op je eerste vraag, je kan het heeeel lang volhouden, dagelijks en mega veel, maar wanneer je geest merkbaar achteruiitgaat, wat zonder slaap onvermijdelijk is, dan ga je het het begin van de shitshow in als je dat nog doorhebt,
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ga me lekker douchen ja was deze toffe even vergeten.
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Maagtablet zei:
Mits je blijft eten valt het reuze mee. Ik snap mensen niet die een :kater:"van pep hebbe. n eerder energiek dan uitgeblust.

Op je eerste vraag, je kan het heeeel lang volhouden, dagelijks en mega veel, maar wanneer je geest merkbaar achteruiitgaat, wat zonder slaap onvermijdelijk is, dan ga je het het begin van de shitshow in als je dat nog doorhebt,
Klik om te vergroten...
Heb jd het op toevallig ?
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Walter White zei:
Heb jd het op toevallig ?
Klik om te vergroten...
Wie dat dan niet zou doorhebben he ? Ik deed in eerste jaren ook bijlange niet , en i heb net 4 maanden niets gebruikt...
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Verdomme toch ,vandaag bommeyjes 😡
B
BuffelaartjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Syl zei:
Hoe je een speedverslaving vol houd is zoals @straatpiraat al zei.
Gewoon door gaan met snuiven.
Ben ruim 8 jaar verslaafd geweest aan speed.
De nare effecten en bijwerkingen neem je tijdens je verslaving maar voor lief.
Het soms uren plafon staren, in een soort bubbel zitten en niks uit handen krijgen.
Koppijn, hartkloppingen, dingen zien die er niet zijn, enz enz.
Tuurlijk blijven die dingen zwaar klote maar als je eenmaal verslaafd bent ga je gewoon door.
S'avonds in bed heb ik mezelf vaak zat in slaap gejankt omdat ik het niet meer trok.
Wetende dat je s'ochtends zodra je wakker werd gelijk weer een lijn zou nemen.
Ik werd er ook depressief van op het laatst.
Je baalt van alle klote bijwerkingen en wilt stoppen.
Dus het ingang houden is gewoon door blijven snuiven.
Alleen er zal een dag komen dat je er klaar mee bent.
Het brengt je dan niks goeds meer alleen maar ellende.
Klik om te vergroten...

Misschien een best late reactie maar was hier oprecht heel nieuwsgierig naar , Als ik een keer gebruikt heb , Speed/Coke/MDMA of iets in die richting is de kater echt niet tehouden. zeker niet met pep. hoe gaat dat dan als je er verslaafd aan bent? of heb je daadwerkelijk niet echt een kater omdat de amfetamine constant in je lichaam zit.

Edit: misschien een domme vraag hoor :(
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#20
Buffelaartje zei:
Misschien een best late reactie maar was hier oprecht heel nieuwsgierig naar , Als ik een keer gebruikt heb , Speed/Coke/MDMA of iets in die richting is de kater echt niet tehouden. zeker niet met pep. hoe gaat dat dan als je er verslaafd aan bent? of heb je daadwerkelijk niet echt een kater omdat de amfetamine constant in je lichaam zit.
Klik om te vergroten...
Buffelaartje zei:
dit: misschien een domme vraag hoor :(
Klik om te vergroten...
Nee hoor is zeer zeker geen domme vraag hoor!! 😊

Bij mij waren juist de katers de aanleiding tot meer gebruik.
Juist om de kater niet te hoeven voelen nam ik weer bij.
Heb aan het begin van verslaving meerdere pogingen gedaan te stoppen.
Die eerste 2 weken waren zo intens zwaar, zware depressie klachten en zo moe dat ik tot niks meer in staat was.
Vaak kreeg ik hierdoor weer terugval en begon toch maar weer.

Na ruim 8 tot 10 jaar verslaving ging ik er met mijn stomme kop vanuit dat het ook ong 2 weken nodig zal hebben die kater.
Dat viel heel zwaar tegen..
Alle emoties em gevoelens die ik al die jaren had onderdrukt door de speed kwamen tegelijk over me heen.
Ik kreeg een zware depressie en slik nu antidepresiva.
Moet er wel bij zeggen dat ik ook ptss heb dus dat dit ook een grote rol hierin heeft gespeeld.

Maar tijdens mijn verslaving had ik geen last van katers.
Althans niet zoals dat je ff stopt.
Je gaat gewoon steeds meer gebruiken op een dag.
Daar waar ik aan begin met 1 lijntje hele dag door kwam,werden dat er ruim 6/8 lijnen per dag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."