Je zou haast gaan denken dat het troep is.
Ik ben weleens in de synthese gedoken van dit spul. Daar zal ik verder niet op ingaan (ook niet via pb). In principe is het een vrij eenvoudig proces. Vandaar ook dat er zoveel 'cooks' zijn. Iedere malloot kan het leren.
En er zijn best veel malloten die wel een extra zakcentje willen verdienen.
Echter... Het eenvoudige proces wil niet zeggen dat je niet heel secuur moet werken, moet weten wat je doet en waarom je dat zo doet.
Daar eens wat dieper in duiken heeft me wel geleerd waarom er zoveel rare fabeltjes hangen rondom pep. Waarom het in de vriezer bewaard wordt bijvoorbeeld. En wat het eigenlijk inhoudt als je pep rood of geel uitslaat (en nee, dat is dus geen goed teken tenzij je het erom doet).
En ook dat een aceton wash dus echt geen garantie biedt op een vrij zuivere speed. Er zijn nog wel betere methodes, maar die mogen hier niet besproken worden denk ik. De aceton wash was al op het randje dacht ik.
OT: ziekte wordt normaal altijd veroorzaakt door een bacterie of een virus. Nou zijn de symptomen die je beschrijft over het algemeen veel voorkomend. Zowel voor ziekte als vergiftiging.
Eigenlijk het enige wat we wel uit kunnen sluiten, is overdosis denk ik.
@Roze Olifant olifant had ergens laatst een artikel gedeeld dat aantoonde dat je plotselinge kou zorgt voor een (sterk?) verlaagde weerstand waardoor ziektes goed binnen kunnen dringen.
Ik kan me goed voorstellen dat het voor speed niet anders geldt. Je gooit iets in je neus waarvan je slijmvliezen dat vast niet als prettig ervaren. Ik heb geen idee of hier ooit onderzoek naar is geweest.
Anderzijds kwam ik vrij recent nog een paper tegen over de cutting agents (en/of) onzuiverheden die het meeste voorkomen in verschillende drugs. Nou... Ik heb er zomaar eens een paar gegoogled onder amfetamine... Van sommigen kon ik niet eens de meest basale eigenschappen vinden als smeltpunt. Laat staan dat er uitgebreid onderzoek is gedaan naar wat het met je lichaam doet.
Ik zal die paper even in een eigen topic delen en er hier naar verwijzen. Er staan ook allerlei andere onderzochte middelen in. Overigens is het geen Nederlands onderzoek, dus weten we natuurlijk nooit of het hier hetzelfde is. Maar het DIMS komt niet verder dan, "ja er zit caffeïne in je sample. Ohja en er staat iets over restproductiestoffen." Maar wat wordt nooit vermeld, ook niet in het jaarrapport.
Hier het topic met de paper:
Ik weet niet zo goed of ik in het juiste subforum zit maargoed. Het geeft een inkijkje in de zuiverheid (en indirec dus veiligheid) van zowel klassieke drugs als een aantal research chemicals. Ze hebben behoorlijk uitgebreid onderzocht moet ik zeggen en vermelden daarbij per middel telkens de...
drugsforum.nl