Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeer ziek na speedgebruik

Weer ziek na speedgebruik

31 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
L
Levensgenieter23Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Danny053 zei:
Nee zelf nooit ziek geworden na speed zere keel ook niet. Maar hoe puur was se speed was die getest en hoeveel heb je gebruikt die avond
Klik om te vergroten...

niet getest. Krijg het als pasta via post binnen. Had die avond/nacht gebruikt en ook ermee doorgehaald die nacht… weet niet precies hoeveel
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ha die @ryanmen2

Ja, dit heb ik ook weleens gehad, vooral nadat ik veel gesnoven heb op een avond. Keelpijn is dan ook niet onbekend voor mij.

Speed is op zichzelf al een stofje dat aan je neusholtes vreet. En daarnaast (in welke vorm ook) erg slecht voor de weerstand, waardoor je griepachtige verschijnselen kan krijgen na gebruik.

Het is dus inderdaad verstandig om je gebruik beperkt te houden zoals je aangeeft. Gezond eten en drinken plus voldoende beweging (zonder te gebruiken uiteraard) zal je ook helpen om die klachten te voorkomen of in elk geval zoveel mogelijk te beperken.

Nog een vraagje: heb je het afgelopen weekend ook veel gedronken?
D
Danny053Lid
01-01-2024, 00:00
#3
MetalGuy zei:
Ha die @ryanmen2

Ja, dit heb ik ook weleens gehad, vooral nadat ik veel gesnoven heb op een avond. Keelpijn is dan ook niet onbekend voor mij.

Speed is op zichzelf al een stofje dat aan je neusholtes vreet. En daarnaast (in welke vorm ook) erg slecht voor de weerstand, waardoor je griepachtige verschijnselen kan krijgen na gebruik.

Het is dus inderdaad verstandig om je gebruik beperkt te houden zoals je aangeeft. Gezond eten en drinken plus voldoende beweging (zonder te gebruiken uiteraard) zal je ook helpen om die klachten te voorkomen of in elk geval zoveel mogelijk te beperken.

Nog een vraagje: heb je het afgelopen weekend ook veel gedronken?
Klik om te vergroten...
Als jij gewoon normaal gebruikt in het weekend en goede zuivere speed hebt heb je 1 niet zoveel nodig en 2 ben je niet brak/ziek erna en plus als je goede pep hebt dan is die zo goed als ph7 dus zal die niet branden
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#4
ryanmen2 zei:
Beste forumleden,

Ik ben voorlopig klaar met speed. Afgelopen zaterdag naar een feest gegaan (valhalla) en speed gebruikt. Tegen het eind van het feest ging de speed opeens naar mn keel en niet meer via de neus. Dus ik snuif en het komt in mn keel, hele scherpe pijn in mijn keel als gevolg. Na het feest ben ik enorm ziek geworden, ben nog steeds ziek. Enorme keelpijn, hoofdpijn, zweten, snelle hartslag… ik had dit 3 weken geleden ook al… Dit is voor mij een besefmomentje dat ik er voorlopig mee moet stoppen. Minimaal 3 maanden wil gaan herstellen voordat ik weer is ga gebruiken.

hebben meerdere mensen dat de speed naar hun keel gaat en daardoor keelontsteking/pijn krijgt? Of dat je ziek word na speedgebruik. Ik probeerde vaak 2 weken tussen speedgebruik te houden maar dat blijkt te weinig te zijn.
Klik om te vergroten...
Ik word altijd ziek nadat ik speed gebruik 5x gebruikt altijd ziek geworden dag erna. Is mij het niet waard. Ik herken al je klachten dit had ik ook altijd.
D
Danny053Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hansklok zei:
Ik word altijd ziek nadat ik speed gebruik 5x gebruikt altijd ziek geworden dag erna. Is mij het niet waard. Ik herken al je klachten dit had ik ook altijd.
Klik om te vergroten...
Nogmaals de vraag hoeveel had je gebruikt als je zonder enige tolerantie pep gaat snuiven zoals veel mensen coke snuiven kan je idd goed ziek worden
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb ook al gehad dat de speed dadelijk naar mijn keel vloog..maar nooit ziek geweest ervan en dag nadien ook nooit , ja buiten het gewone wat minder goed voelen maar dat hoort erbij...het brak voelen toch. 1x eens moeten overgeven maar dat was enkel een momentje en daarna voelde ik me weer gewoon.
L
Levensgenieter23Lid
01-01-2024, 00:00
#7
MetalGuy zei:
Ha die @ryanmen2

Ja, dit heb ik ook weleens gehad, vooral nadat ik veel gesnoven heb op een avond. Keelpijn is dan ook niet onbekend voor mij.

Speed is op zichzelf al een stofje dat aan je neusholtes vreet. En daarnaast (in welke vorm ook) erg slecht voor de weerstand, waardoor je griepachtige verschijnselen kan krijgen na gebruik.

Het is dus inderdaad verstandig om je gebruik beperkt te houden zoals je aangeeft. Gezond eten en drinken plus voldoende beweging (zonder te gebruiken uiteraard) zal je ook helpen om die klachten te voorkomen of in elk geval zoveel mogelijk te beperken.

Nog een vraagje: heb je het afgelopen weekend ook veel gedronken?
Klik om te vergroten...
Veel gedronken als in alcohol of water? Alcohol heb ik niet veel gedronken, water wel maar ik weet ook van mezelf dat ik altijd te weinig water drinken met en zonder speed op.
L
Levensgenieter23Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Danny053 zei:
Nogmaals de vraag hoeveel had je gebruikt als je zonder enige tolerantie pep gaat snuiven zoals veel mensen coke snuiven kan je idd goed ziek worden
Klik om te vergroten...
4 dagen daarvoor ook 1 lijn in de ochtend. En die avond zelf op het feest ook doorgehaald met het spul. Daarvoor gebruikte ik vaak om de 2 weken voor ongeveer 3 maanden. Ook periodes gehad dat ik 2x per week deed, heel kort dan 1 lijn in de ochtend. Ik had dus al wel wat tolerantie opgebouwd. Weet niet hoeveel er die avond doorheen is gegaan maar echt wel een hoop. Meerdere dikke lijnen voor en na het feest. En tijdens het feest veel sleutelpunten
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb hierzelf eigenlijk nooit last van met speed maar het is natuurlijk wel zo dat met speed je weerstand niet goed doet en dus je wellicht daardoor net die verkooudheid hebt opgelopen. Veel drinken en blijven eten is wat vaak tijdens speed vergeten wordt terwijl het eigenlijk juist dan heel belangrijk is. Dus ook dat kan meespelen. Daarbij reageerd iedereen weer anders op een middel dus het kan zijn dat speed gewoon niet voor jou bestemd is.

Verder zet ik deze topic even in het speed subforum aangezien het hier daadwerkelijk alleen over speed gaat.

Fijne dag ieder!!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mezelf zei:
Ik heb hierzelf eigenlijk nooit last van met speed maar het is natuurlijk wel zo dat met speed je weerstand niet goed doet en dus je wellicht daardoor net die verkooudheid hebt opgelopen. Veel drinken en blijven eten is wat vaak tijdens speed vergeten wordt terwijl het eigenlijk juist dan heel belangrijk is. Dus ook dat kan meespelen. Daarbij reageerd iedereen weer anders op een middel dus het kan zijn dat speed gewoon niet voor jou bestemd is.

Verder zet ik deze topic even in het speed subforum aangezien het hier daadwerkelijk alleen over speed gaat.

Fijne dag ieder!!
Klik om te vergroten...
Zeg dat wel...

Ik weet niet in welke mate dit zich bij iedereen voordoet (obviously...), maar ik had daar enorm last van met speed. Bij entactogenen (mdma en 6-apb) denk ik er juist heel erg goed om om genoeg te drinken, om fruit te eten, om mijn lippen vochtig te houden, om dingen tegen de kaakspanning te doen, om op tijd te gaan slapen...

Maar bij speed dacht ik daar gewoon niet aan. Het was alsof eerst alles perfect was, door die euforie en kalmte van geest. Dus kwam het niet in me op om zo nu en dan wel te drinken/eten. En daarna kwam de crash en kon het me ofwel niet genoeg schelen om goed voor mezelf en mijn gezelschap te zorgen, of ik was simpelweg te dom. Bijna alsof er 50 IQ punten af waren gegaan...

Het is duidelijk niet mijn middel om te doen...
D
Danny053Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hansklok zei:
Ik word altijd ziek nadat ik speed gebruik 5x gebruikt altijd ziek geworden dag erna. Is mij het niet waard. Ik herken al je klachten dit had ik ook altijd.
Klik om te vergroten...
Nogmaals de vraag hoeveel had
ryanmen2 zei:
4 dagen daarvoor ook 1 lijn in de ochtend. En die avond zelf op het feest ook doorgehaald met het spul. Daarvoor gebruikte ik vaak om de 2 weken voor ongeveer 3 maanden. Ook periodes gehad dat ik 2x per week deed, heel kort dan 1 lijn in de ochtend. Ik had dus al wel wat tolerantie opgebouwd. Weet niet hoeveel er die avond doorheen is gegaan maar echt wel een hoop. Meerdere dikke lijnen voor en na het feest. En tijdens het feest veel sleutelpunten
Klik om te vergroten...
En dan vind je serieus vreemd dat je zere keel krijgt als je pep dan idd niet ph neutraal is en al in je neus goed brand dan brand het je keel ook weg en even voor de goede orde nee speed hoort niet te branden in je neus. En als je idd meer dan genoeg kan je idd goed ziek worden
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
ryanmen2 zei:
Beste forumleden,

Ik ben voorlopig klaar met speed. Afgelopen zaterdag naar een feest gegaan (valhalla) en speed gebruikt. Tegen het eind van het feest ging de speed opeens naar mn keel en niet meer via de neus. Dus ik snuif en het komt in mn keel, hele scherpe pijn in mijn keel als gevolg. Na het feest ben ik enorm ziek geworden, ben nog steeds ziek. Enorme keelpijn, hoofdpijn, zweten, snelle hartslag… ik had dit 3 weken geleden ook al… Dit is voor mij een besefmomentje dat ik er voorlopig mee moet stoppen. Minimaal 3 maanden wil gaan herstellen voordat ik weer is ga gebruiken.

hebben meerdere mensen dat de speed naar hun keel gaat en daardoor keelontsteking/pijn krijgt? Of dat je ziek word na speedgebruik. Ik probeerde vaak 2 weken tussen speedgebruik te houden maar dat blijkt te weinig te zijn.
Klik om te vergroten...
Als je speed gebruikt dan gaat alle energie naar de spieren en het wakker blijven. Daardoor pleeg je roofbouw op je lichaam, omdat je lichaam bijvoorbeeld geen energie steekt in het verteren van voedsel en/of opnemen van voedingsstoffen, en ook (bijna) niks doet aan herstel of afweer. Je wordt daardoor dus gevoeliger voor het oplopen van infecties.

Daarnaast krijg je van speed een nogal droge mond, en tel daarbij op dat je in sociale settingen wel veel zin hebt om de hele tijd veel te praten. Daar kun je dus makkelijk last van je keel van krijgen. Bovendien zijn er op een feestje veel mensen dicht op elkaar, waardoor de kans nog groter wordt dat bepaalde pathogenen worden overgedragen.

Als klap op de vuurpijl kan je je best belabberd voelen door het withdrawal effect van dopamine en noradrenaline. Daar kan je je ongelukkig van gaan voelen en je kunt last krijgen van onder meer misselijkheid of andere buikklachten, hartkloppingen, angstaanvallen, hoofdpijn, slaapproblemen, en ga zo nog maar even door.

Dus de klachten die je ervaart zijn best verklaarbaar. Maar dat maakt het natuurlijk niet prettig of goed! Dus verstandig om ermee te kappen :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
ryanmen2 zei:
Tegen het eind van het feest ging de speed opeens naar mn keel en niet meer via de neus. Dus ik snuif en het komt in mn keel, hele scherpe pijn in mijn keel als gevolg.
Klik om te vergroten...
Ohja en wat betreft het snuiven. Het is meestal genoeg om gewoon voorzichtig via de neus te inhaleren; zeker als je een snuifbuisje gebruikt dat goed de neusopening afdekt. Je hoeft echt niet te snuiven en als je geluid maakt bij het snuiven dan doe je het waarschijnlijk veel te wild. Het is ook niet de bedoeling om met snuifbuisjes ín de neus te gaan. Je kunt daarmee de neusslijmvliezen beschadigen. Daarom hebben snuifbuisjes dus ook zo'n bolle kant: die kun je óp de neus zetten zodat je er niet in hoeft.

Snuifbuisje_nikkel.jpg
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je zou haast gaan denken dat het troep is.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Je zou haast gaan denken dat het troep is.
Klik om te vergroten...
Ik ben weleens in de synthese gedoken van dit spul. Daar zal ik verder niet op ingaan (ook niet via pb). In principe is het een vrij eenvoudig proces. Vandaar ook dat er zoveel 'cooks' zijn. Iedere malloot kan het leren.
En er zijn best veel malloten die wel een extra zakcentje willen verdienen.

Echter... Het eenvoudige proces wil niet zeggen dat je niet heel secuur moet werken, moet weten wat je doet en waarom je dat zo doet.

Daar eens wat dieper in duiken heeft me wel geleerd waarom er zoveel rare fabeltjes hangen rondom pep. Waarom het in de vriezer bewaard wordt bijvoorbeeld. En wat het eigenlijk inhoudt als je pep rood of geel uitslaat (en nee, dat is dus geen goed teken tenzij je het erom doet).

En ook dat een aceton wash dus echt geen garantie biedt op een vrij zuivere speed. Er zijn nog wel betere methodes, maar die mogen hier niet besproken worden denk ik. De aceton wash was al op het randje dacht ik.

OT: ziekte wordt normaal altijd veroorzaakt door een bacterie of een virus. Nou zijn de symptomen die je beschrijft over het algemeen veel voorkomend. Zowel voor ziekte als vergiftiging.

Eigenlijk het enige wat we wel uit kunnen sluiten, is overdosis denk ik.

@Roze Olifant olifant had ergens laatst een artikel gedeeld dat aantoonde dat je plotselinge kou zorgt voor een (sterk?) verlaagde weerstand waardoor ziektes goed binnen kunnen dringen.

Ik kan me goed voorstellen dat het voor speed niet anders geldt. Je gooit iets in je neus waarvan je slijmvliezen dat vast niet als prettig ervaren. Ik heb geen idee of hier ooit onderzoek naar is geweest.

Anderzijds kwam ik vrij recent nog een paper tegen over de cutting agents (en/of) onzuiverheden die het meeste voorkomen in verschillende drugs. Nou... Ik heb er zomaar eens een paar gegoogled onder amfetamine... Van sommigen kon ik niet eens de meest basale eigenschappen vinden als smeltpunt. Laat staan dat er uitgebreid onderzoek is gedaan naar wat het met je lichaam doet.

Ik zal die paper even in een eigen topic delen en er hier naar verwijzen. Er staan ook allerlei andere onderzochte middelen in. Overigens is het geen Nederlands onderzoek, dus weten we natuurlijk nooit of het hier hetzelfde is. Maar het DIMS komt niet verder dan, "ja er zit caffeïne in je sample. Ohja en er staat iets over restproductiestoffen." Maar wat wordt nooit vermeld, ook niet in het jaarrapport.

Hier het topic met de paper:

Paper - Illicit drugs and their cutting agents (incl. RC's)

Ik weet niet zo goed of ik in het juiste subforum zit maargoed. Het geeft een inkijkje in de zuiverheid (en indirec dus veiligheid) van zowel klassieke drugs als een aantal research chemicals. Ze hebben behoorlijk uitgebreid onderzocht moet ik zeggen en vermelden daarbij per middel telkens de...
drugsforum.nl drugsforum.nl
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
LucidLucy zei:
Ik ben weleens in de synthese gedoken van dit spul. Daar zal ik verder niet op ingaan (ook niet via pb). In principe is het een vrij eenvoudig proces. Vandaar ook dat er zoveel 'cooks' zijn. Iedere malloot kan het leren.
En er zijn best veel malloten die wel een extra zakcentje willen verdienen.

Echter... Het eenvoudige proces wil niet zeggen dat je niet heel secuur moet werken, moet weten wat je doet en waarom je dat zo doet.

Daar eens wat dieper in duiken heeft me wel geleerd waarom er zoveel rare fabeltjes hangen rondom pep. Waarom het in de vriezer bewaard wordt bijvoorbeeld. En wat het eigenlijk inhoudt als je pep rood of geel uitslaat (en nee, dat is dus geen goed teken tenzij je het erom doet).

En ook dat een aceton wash dus echt geen garantie biedt op een vrij zuivere speed. Er zijn nog wel betere methodes, maar die mogen hier niet besproken worden denk ik. De aceton wash was al op het randje dacht ik.

OT: ziekte wordt normaal altijd veroorzaakt door een bacterie of een virus. Nou zijn de symptomen die je beschrijft over het algemeen veel voorkomend. Zowel voor ziekte als vergiftiging.

Eigenlijk het enige wat we wel uit kunnen sluiten, is overdosis denk ik.

@Roze Olifant olifant had ergens laatst een artikel gedeeld dat aantoonde dat je plotselinge kou zorgt voor een (sterk?) verlaagde weerstand waardoor ziektes goed binnen kunnen dringen.

Ik kan me goed voorstellen dat het voor speed niet anders geldt. Je gooit iets in je neus waarvan je slijmvliezen dat vast niet als prettig ervaren. Ik heb geen idee of hier ooit onderzoek naar is geweest.

Anderzijds kwam ik vrij recent nog een paper tegen over de cutting agents (en/of) onzuiverheden die het meeste voorkomen in verschillende drugs. Nou... Ik heb er zomaar eens een paar gegoogled onder amfetamine... Van sommigen kon ik niet eens de meest basale eigenschappen vinden als smeltpunt. Laat staan dat er uitgebreid onderzoek is gedaan naar wat het met je lichaam doet.

Ik zal die paper even in een eigen topic delen en er hier naar verwijzen. Er staan ook allerlei andere onderzochte middelen in. Overigens is het geen Nederlands onderzoek, dus weten we natuurlijk nooit of het hier hetzelfde is. Maar het DIMS komt niet verder dan, "ja er zit caffeïne in je sample. Ohja en er staat iets over restproductiestoffen." Maar wat wordt nooit vermeld, ook niet in het jaarrapport.

Link volgt
Klik om te vergroten...

Methodes die een product zuiverder (minder schadelijk) maken mogen hier besproken worden. Daarom ook dat het beschrijven van pep wassen met aceton is toegestaan. Wat niet is toegestaan is beschrijving van een recept voor het maken van een (nieuwe) drug of het zodanig wijzigen van een bestaande drug dat het eindproduct - wrs. - schadelijker is. Is niet altijd even zwart wit, en we zijn altijd eerder te voorzichtig dan te onvoorzichtig bij twijfel, maar dit houden we globaal aan.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Methodes die een product zuiverder (minder schadelijk) maken mogen hier besproken worden. Daarom ook dat het beschrijven van pep wassen met aceton is toegestaan. Wat niet is toegestaan is beschrijving van een recept voor het maken van een (nieuwe) drug of het zodanig wijzigen van een bestaande drug dat het eindproduct - wrs. - schadelijker is. Is niet altijd even zwart wit, en we zijn altijd eerder te voorzichtig dan te onvoorzichtig bij twijfel, maar dit houden we globaal aan.
Klik om te vergroten...
Hmm interessant... Ik stuur het eerst wel via pb. Maar daarna zou ik ook nog de zin en tijd moeten hebben om de procedure uit te schrijven. En dat gaat dan zonder plaatjes, want ik ga dat zelf niet uitvoeren uiteraard. Lijkt me niet zo handig voor mij cleantijd 😂

Vrijwilligers? Of ik moet gewoon doorlinken naar een andere website natuurlijk...
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Het is duidelijk niet mijn middel om te doen
Klik om te vergroten...
Het past ook totaal niet bij je.
Mindless zei:
Bij entactogenen (mdma en 6-apb) denk ik er juist heel erg goed om om genoeg te drinken, om fruit te eten, om mijn lippen vochtig te houden, om dingen tegen de kaakspanning te doen, om op tijd te gaan slapen...

Maar bij speed dacht ik daar gewoon niet aan. Het was alsof eerst alles perfect was, door die euforie en kalmte van geest. Dus kwam het niet in me op om zo nu en dan wel te drinken/eten.
Klik om te vergroten...
exact wat je ik had. Maar het is ook heel ander spul, mdma en 6 geven je zo’n heerlijke serene rust en kalmte die je elke slokje water of hapje druif zo’n lekker gevoel geven. Slokje vitamin water in een Hawaï shirt korte broek en zomer briesje met een mandarijn. Veeg me op. 🤤
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
Het past ook totaal niet bij je.
Klik om te vergroten...
Nou... Dat dacht ik dus eerst ook. Maar ik heb prachtige diepe oprechte gesprekken gevoerd op speed. Maar goed, dat was dus tijdens de high. Daarna werden de effecten omgekeerd en werd ik juist minder open, minder communicatief, minder sereen (zeg maar gerust soms: extreem gespannen en angstig/paranoïde).

Het is zeker niet mijn soort drug om geregeld te nemen (sterker nog: ik ga het nooit meer nemen), maar het was aan de ene kant interessant om die high eens ervaren te hebben. Hetzelfde kan ik zeggen over GHB.

Ik heb mezelf aan de ene kant ook een tijd gelimiteerd in het idee van "ik ben iemand die praktisch uitsluitend psychedelica doet". Terwijl andere drugs ervaringen ook geestverruimend kunnen zijn. Dat gezegd hebbende, sommige hoef en ga ik nooit weer doen.

Dirkjan zei:
exact wat je ik had. Maar het is ook heel ander spul, mdma en 6 geven je zo’n heerlijke serene rust en kalmte die je elke slokje water of hapje druif zo’n lekker gevoel geven. Slokje vitamin water in een Hawaï shirt korte broek en zomer briesje met een mandarijn. Veeg me op. 🤤
Klik om te vergroten...
Zeker. Speed haalt het nog niet bij een entactogeen qua goed/sereen voelen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Nou... Dat dacht ik dus eerst ook. Maar ik heb prachtige diepe oprechte gesprekken gevoerd op speed. Maar goed, dat was dus tijdens de high. Daarna werden de effecten omgekeerd en werd ik juist minder open, minder communicatief, minder sereen (zeg maar gerust soms: extreem gespannen en angstig/paranoïde).
Klik om te vergroten...

Mee eens, ik heb het al heel lang niet meer genomen, maar vind dat er niet ‘minderwaardig’ of neerbuigend over speed hoeft te worden gedaan. Ik werd er vaak in een bepaalde mate kalm, open en ook erg creatief van, eigenlijk nooit paranoïde (ook niet in de uitwerking, al is die uitwerking niet het prettigste deel). Het beeld wat er van speed heerst klopt - voor mij - niet, al heb ik ook bij anderen gezien hoe verwoestend het kan zijn, maar dat hoeft dus niet zo te zijn bij iedereen. Het blijft wel een tricky drug, omdat het de dingen in eerste instantie zoveel makkelijker lijkt te maken en vanwege het beetje obsessieve karakter.

Ik vind het persoonlijk niet te vergelijken met de entactogenen, er zijn raakvlakken, maar vind het in the end toch totaal andere middelen.

Mindless zei:
Ik heb mezelf aan de ene kant ook een tijd gelimiteerd in het idee van "ik ben iemand die praktisch uitsluitend psychedelica doet". Terwijl andere drugs ervaringen ook geestverruimend kunnen zijn. Dat gezegd hebbende, sommige hoef en ga ik nooit weer doen.
Klik om te vergroten...

Is ook nergens voor nodig, er zijn ook andere middelen die de moeite waard zijn. (Al blijf ik toch het meest fascinatie hebben voor psychedelica). :)

Mindless zei:
Zeker. Speed haalt het nog niet bij een entactogeen qua goed/sereen voelen.
Klik om te vergroten...

Da’s waar.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."