Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeer ziek na speedgebruik

Weer ziek na speedgebruik

31 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dirkjan zei:
Het past ook totaal niet bij je.
Klik om te vergroten...
Nou... Dat dacht ik dus eerst ook. Maar ik heb prachtige diepe oprechte gesprekken gevoerd op speed. Maar goed, dat was dus tijdens de high. Daarna werden de effecten omgekeerd en werd ik juist minder open, minder communicatief, minder sereen (zeg maar gerust soms: extreem gespannen en angstig/paranoïde).

Het is zeker niet mijn soort drug om geregeld te nemen (sterker nog: ik ga het nooit meer nemen), maar het was aan de ene kant interessant om die high eens ervaren te hebben. Hetzelfde kan ik zeggen over GHB.

Ik heb mezelf aan de ene kant ook een tijd gelimiteerd in het idee van "ik ben iemand die praktisch uitsluitend psychedelica doet". Terwijl andere drugs ervaringen ook geestverruimend kunnen zijn. Dat gezegd hebbende, sommige hoef en ga ik nooit weer doen.

Dirkjan zei:
exact wat je ik had. Maar het is ook heel ander spul, mdma en 6 geven je zo’n heerlijke serene rust en kalmte die je elke slokje water of hapje druif zo’n lekker gevoel geven. Slokje vitamin water in een Hawaï shirt korte broek en zomer briesje met een mandarijn. Veeg me op. 🤤
Klik om te vergroten...
Zeker. Speed haalt het nog niet bij een entactogeen qua goed/sereen voelen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Nou... Dat dacht ik dus eerst ook. Maar ik heb prachtige diepe oprechte gesprekken gevoerd op speed. Maar goed, dat was dus tijdens de high. Daarna werden de effecten omgekeerd en werd ik juist minder open, minder communicatief, minder sereen (zeg maar gerust soms: extreem gespannen en angstig/paranoïde).
Klik om te vergroten...

Mee eens, ik heb het al heel lang niet meer genomen, maar vind dat er niet ‘minderwaardig’ of neerbuigend over speed hoeft te worden gedaan. Ik werd er vaak in een bepaalde mate kalm, open en ook erg creatief van, eigenlijk nooit paranoïde (ook niet in de uitwerking, al is die uitwerking niet het prettigste deel). Het beeld wat er van speed heerst klopt - voor mij - niet, al heb ik ook bij anderen gezien hoe verwoestend het kan zijn, maar dat hoeft dus niet zo te zijn bij iedereen. Het blijft wel een tricky drug, omdat het de dingen in eerste instantie zoveel makkelijker lijkt te maken en vanwege het beetje obsessieve karakter.

Ik vind het persoonlijk niet te vergelijken met de entactogenen, er zijn raakvlakken, maar vind het in the end toch totaal andere middelen.

Mindless zei:
Ik heb mezelf aan de ene kant ook een tijd gelimiteerd in het idee van "ik ben iemand die praktisch uitsluitend psychedelica doet". Terwijl andere drugs ervaringen ook geestverruimend kunnen zijn. Dat gezegd hebbende, sommige hoef en ga ik nooit weer doen.
Klik om te vergroten...

Is ook nergens voor nodig, er zijn ook andere middelen die de moeite waard zijn. (Al blijf ik toch het meest fascinatie hebben voor psychedelica). :)

Mindless zei:
Zeker. Speed haalt het nog niet bij een entactogeen qua goed/sereen voelen.
Klik om te vergroten...

Da’s waar.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Mee eens, ik heb het al heel lang niet meer genomen, maar vind dat er niet ‘minderwaardig’ of neerbuigend over speed hoeft te worden gedaan. Ik werd er vaak in een bepaalde mate kalm, open en ook erg creatief van, eigenlijk nooit paranoïde (ook niet in de uitwerking, al is die uitwerking niet het prettigste deel). Het beeld wat er van speed heerst klopt - voor mij - niet, al heb ik ook bij anderen gezien hoe verwoestend het kan zijn, maar dat hoeft dus niet zo te zijn bij iedereen. Het blijft wel een tricky drug, omdat het de dingen in eerste instantie zoveel makkelijker lijkt te maken.
Klik om te vergroten...
Nee precies, ik vond het ook heel interessant dat mijn vooroordeel erover helemaal niet bleek te kloppen. De high was bij mij echt fantastisch en voelde zeker niet nep. Gesprekken erop waren diep en oprecht.

Het verwoestende komt imo vooral door hoe gemakkelijk je het kunt misbruiken (je kunt het dagen aaneen gebruiken, waarbij het effect blijft hebben) en daarnaast jezelf verwaarlozen. Met name het bingen en het bijkomende niet goed eten en drinken en vooral: niet voldoende slapen.

Roze Olifant zei:
Ik vind het persoonlijk niet te vergelijken met de entactogenen, er zijn raakvlakken, maar vind het in the end toch totaal andere middelen.
Klik om te vergroten...
Ik moet zeggen, qua euforie kwam het natuurlijk niet in de buurt van MDMA, maar wel enigszins bij een verantwoorde dosering 6-apb. Al is de drang tot praten op speed bij mij veel meer aanwezig. 6-apb is toch meer sereen en heeft natuurlijk ergens dat mdma-achtige gevoel door het werken op de serotonine receptoren, wat speed niet heeft.

Roze Olifant zei:
Is ook nergens voor nodig, er zijn ook andere middelen die de moeite waard zijn. (Al blijf ik toch het meest fascinatie hebben voor psychedelica). :)
Klik om te vergroten...
Snap ik, al neem ik daar nu even een break van. Ik weet niet hoelang. Bij mij is het nu eigenlijk enkel 6-apb om de 2, 3 maanden.

Ja en daarnaast soms een benzo, maar dat is niet recreatief, maar voor ontspanning tegen nekklachten.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Nee precies, ik vond het ook heel interessant dat mijn vooroordeel erover helemaal niet bleek te kloppen. De high was bij mij echt fantastisch en voelde zeker niet nep. Gesprekken erop waren diep en oprecht.

Het verwoestende komt imo vooral door hoe gemakkelijk je het kunt misbruiken (je kunt het dagen aaneen gebruiken, waarbij het effect blijft hebben) en daarnaast jezelf verwaarlozen. Met name het bingen en het bijkomende niet goed eten en drinken en vooral: niet voldoende slapen.


Ik moet zeggen, qua euforie kwam het natuurlijk niet in de buurt van MDMA, maar wel enigszins bij een verantwoorde dosering 6-apb. Al is de drang tot praten op speed bij mij veel meer aanwezig. 6-apb is toch meer sereen en heeft natuurlijk ergens dat mdma-achtige gevoel door het werken op de serotonine receptoren, wat speed niet heeft.
Klik om te vergroten...

Sereen is het goede woord, ja. Wat ik ook wel typisch vind is dat ik op speed dus die libidoverlaging heb, dat herken ik minder bij de entactogenen (al zijn die meer knuffelig dan horny, het is nog altijd meer op fysiek contact gericht dan mijn baseline - al werken dingen lichamelijk niet helemaal mee). :wink:

Veel praten is inderdaad veeeeeeeeeel duidelijker aanwezig bij speed. Ik ken iemand die dat gek genoeg ook heeft van 6-APB/MDMA, die lult echt iedereen de oren van de kop dan. :’) Maar de meeste mensen zijn rustiger op 6-APB/MDMA dan op speed, bij speed is babbelen echt prioriteit nummer 1! 😆

Mindless zei:
Snap ik, al neem ik daar nu even een break van. Ik weet niet hoelang. Bij mij is het nu eigenlijk enkel 6-apb om de 2, 3 maanden.

Ja en daarnaast soms een benzo, maar dat is niet recreatief, maar voor ontspanning tegen nekklachten.
Klik om te vergroten...

Snap ik, misschien is het ook iets wat ‘komt en gaat’, misschien blijft het zo, je ziet wel toch? Ik vind af en toe psychedelica wel fijn, en af en toe 6-APB ook. Stims en benzo’s neem ik af en toe functioneel (stims ook heel soms recreatief). Sporadisch’ is meestal het codewoord. ^^
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze Olifant zei:
Sereen is het goede woord, ja. Wat ik ook wel typisch vind is dat ik op speed dus die libidoverlaging heb, dat herken ik minder bij de entactogenen (al zijn die meer knuffelig dan horny, het is nog altijd meer op fysiek contact gericht dan mijn baseline - al werken dingen lichamelijk niet helemaal mee). :wink:

Veel praten is inderdaad veeeeeeeeeel duidelijker aanwezig bij speed. Ik ken iemand die dat gek genoeg ook heeft van 6-APB/MDMA, die lult echt iedereen de oren van de kop dan. :’) Maar de meeste mensen zijn rustiger op 6-APB/MDMA dan op speed, bij speed is babbelen echt prioriteit nummer 1! 😆
Klik om te vergroten...
Ja wij zijn daar dus blijkbaar vrij uitzonderlijk in, omdat ik van iedereen hoor en lees dat speed zo libido verhogend werkt voor hen, terwijl ik alleen maar wil praten. :sweatsmile:

Gek genoeg word ik in vrouwelijk gezelschap dan weer geil op mdma...

En op LSD meer knuffelig/strelerig, maar toch ook zeker wel geil op momenten.

Roze Olifant zei:
Snap ik, misschien is het ook iets wat ‘komt en gaat’, misschien blijft het zo, je ziet wel toch? Ik vind af en toe psychedelica wel fijn, en af en toe 6-APB ook. Stims en benzo’s neem ik af en toe functioneel (stims ook heel soms recreatief). Sporadisch’ is meestal het codewoord. ^^
Klik om te vergroten...
Precies :)

Ik zie wel hoe het komt. Heb opzich al voor 10 of meer levens getript. :wink: Maar ik schrijf het ook niet af. De interesse kan altijd terugkomen.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#6
als speed versneden is word ik altijd ziek, daar kan het zeker aan liggen. Die scherpe pijn in je keel is herkenbaar. Dat is bij mij het teken dat het genoeg is geweest, m’n lichaam zegt ho. Vervelend dat dit zo is gegaan, hopelijk knap je snel op
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Er gaat een sterk griepvirus rond dus denk eerder dat je dat te pakken te hebt.
Klik om te vergroten...
Een combinatie misschien. Stims als speed slaan je hele immuunsysteem aan gort waardoor je veel ontvankelijker bent voor eventueel rondgaande virussen.
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#8
Danny053 zei:
Nogmaals de vraag hoeveel had
Klik om te vergroten...
2 a 3 lijntjes zijn al welngemoeg om mij de volgende dag focktop te laten voelem
p
philhyposLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hallo
Ik gebruik speed sinds 1974 ben nu 62 en daar er waar ik woon alleen nog troep op de markt is heb ik daar geen zin in. Heb erg veel gelezen en chemie bekeken alsook heb ik speed ( benzedrine en methyl amfetamine) gehad van over de 80 % zonder kater of rare dingen. Je had ook maar een likje nodig om twaalf uur op zelfde level te blijven.
Na leergeld betaald te hebben in de jaren zeventig door te lang door te gaan etc was ik snel op juiste manier die pastte .
Ik lijd aan een genetische depressie sinds 9e en tot nu toe i wanneer deze toe slaat amfetamine het enige dat helpt. Krijg nu die pillen maar onze bedrijven zijn super in euforie er uit te halen, het helpt wel maar niet in de mate die ik verkies.
Was aangemeld via ggz voor alternatieve behandeling maar een depressie moet klinisch een jaar bezig zijn en suïcidaal gedrag. Dat is niet het geval dus helaas weer uitbehandeld
Wanneer komt de dag dat alles legaal wordt , de war on drugs is sinds begin al verloren.
Allemaal resulterende in criminaliteit, enorme geld verspilling en ellende.
Gewoon verkopen bij slijterij oid met goede voorlichting op lagere school etc . Mensen moeten leren om te gaan met deze dingen. Alcohol de meest gevaarlijke drug is vrij en zie de gevolgen.
Bepaald percentage mensen is verslaving gevoelig aan wat dan ook.

Maar goed ik ben benieuwd of er nog echt zuivere dingen bestaan want 15 % is echt bende
Groet p
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
philhypos zei:
Maar goed ik ben benieuwd of er nog echt zuivere dingen bestaan want 15 % is echt bende
Groet p
Klik om te vergroten...
Er zijn RCs te koop die erg op "gewone" amfetamine lijken, zoals 2-FA of 3-FA. Dat zou je als legaal alternatief kunnen gebruiken totdat ze verboden worden. Wordt waarschijnlijk minder versneden maar is wel duurder over het algemeen.
J
JackAss69Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ryanmen2 zei:
Beste forumleden,

Ik ben voorlopig klaar met speed. Afgelopen zaterdag naar een feest gegaan (valhalla) en speed gebruikt. Tegen het eind van het feest ging de speed opeens naar mn keel en niet meer via de neus. Dus ik snuif en het komt in mn keel, hele scherpe pijn in mijn keel als gevolg. Na het feest ben ik enorm ziek geworden, ben nog steeds ziek. Enorme keelpijn, hoofdpijn, zweten, snelle hartslag… ik had dit 3 weken geleden ook al… Dit is voor mij een besefmomentje dat ik er voorlopig mee moet stoppen. Minimaal 3 maanden wil gaan herstellen voordat ik weer is ga gebruiken.

hebben meerdere mensen dat de speed naar hun keel gaat en daardoor keelontsteking/pijn krijgt? Of dat je ziek word na speedgebruik. Ik probeerde vaak 2 weken tussen speedgebruik te houden maar dat blijkt te weinig te zijn.
Klik om te vergroten...
Persoonlijk heb ik alleen positieve dingen gehad met pep. Comedown was alleen koude ledematen, (gekrompen lul😅) bloedgeil, zwetende oksels en niet kunnen slapen. Ik eet altijd fruit tijdens het gebruik en neem in de avond vitamine pillen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Er gaat een sterk griepvirus rond dus denk eerder dat je dat te pakken te hebt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."