#1
Nou... Dat dacht ik dus eerst ook. Maar ik heb prachtige diepe oprechte gesprekken gevoerd op speed. Maar goed, dat was dus tijdens de high. Daarna werden de effecten omgekeerd en werd ik juist minder open, minder communicatief, minder sereen (zeg maar gerust soms: extreem gespannen en angstig/paranoïde).Het past ook totaal niet bij je.
Het is zeker niet mijn soort drug om geregeld te nemen (sterker nog: ik ga het nooit meer nemen), maar het was aan de ene kant interessant om die high eens ervaren te hebben. Hetzelfde kan ik zeggen over GHB.
Ik heb mezelf aan de ene kant ook een tijd gelimiteerd in het idee van "ik ben iemand die praktisch uitsluitend psychedelica doet". Terwijl andere drugs ervaringen ook geestverruimend kunnen zijn. Dat gezegd hebbende, sommige hoef en ga ik nooit weer doen.
Zeker. Speed haalt het nog niet bij een entactogeen qua goed/sereen voelen.exact wat je ik had. Maar het is ook heel ander spul, mdma en 6 geven je zo’n heerlijke serene rust en kalmte die je elke slokje water of hapje druif zo’n lekker gevoel geven. Slokje vitamin water in een Hawaï shirt korte broek en zomer briesje met een mandarijn. Veeg me op. 🤤