Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeer ziek na speedgebruik

Weer ziek na speedgebruik

31 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#1
Danny053 zei:
Nogmaals de vraag hoeveel had
Klik om te vergroten...
2 a 3 lijntjes zijn al welngemoeg om mij de volgende dag focktop te laten voelem
p
philhyposLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo
Ik gebruik speed sinds 1974 ben nu 62 en daar er waar ik woon alleen nog troep op de markt is heb ik daar geen zin in. Heb erg veel gelezen en chemie bekeken alsook heb ik speed ( benzedrine en methyl amfetamine) gehad van over de 80 % zonder kater of rare dingen. Je had ook maar een likje nodig om twaalf uur op zelfde level te blijven.
Na leergeld betaald te hebben in de jaren zeventig door te lang door te gaan etc was ik snel op juiste manier die pastte .
Ik lijd aan een genetische depressie sinds 9e en tot nu toe i wanneer deze toe slaat amfetamine het enige dat helpt. Krijg nu die pillen maar onze bedrijven zijn super in euforie er uit te halen, het helpt wel maar niet in de mate die ik verkies.
Was aangemeld via ggz voor alternatieve behandeling maar een depressie moet klinisch een jaar bezig zijn en suïcidaal gedrag. Dat is niet het geval dus helaas weer uitbehandeld
Wanneer komt de dag dat alles legaal wordt , de war on drugs is sinds begin al verloren.
Allemaal resulterende in criminaliteit, enorme geld verspilling en ellende.
Gewoon verkopen bij slijterij oid met goede voorlichting op lagere school etc . Mensen moeten leren om te gaan met deze dingen. Alcohol de meest gevaarlijke drug is vrij en zie de gevolgen.
Bepaald percentage mensen is verslaving gevoelig aan wat dan ook.

Maar goed ik ben benieuwd of er nog echt zuivere dingen bestaan want 15 % is echt bende
Groet p
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
philhypos zei:
Maar goed ik ben benieuwd of er nog echt zuivere dingen bestaan want 15 % is echt bende
Groet p
Klik om te vergroten...
Er zijn RCs te koop die erg op "gewone" amfetamine lijken, zoals 2-FA of 3-FA. Dat zou je als legaal alternatief kunnen gebruiken totdat ze verboden worden. Wordt waarschijnlijk minder versneden maar is wel duurder over het algemeen.
J
JackAss69Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ryanmen2 zei:
Beste forumleden,

Ik ben voorlopig klaar met speed. Afgelopen zaterdag naar een feest gegaan (valhalla) en speed gebruikt. Tegen het eind van het feest ging de speed opeens naar mn keel en niet meer via de neus. Dus ik snuif en het komt in mn keel, hele scherpe pijn in mijn keel als gevolg. Na het feest ben ik enorm ziek geworden, ben nog steeds ziek. Enorme keelpijn, hoofdpijn, zweten, snelle hartslag… ik had dit 3 weken geleden ook al… Dit is voor mij een besefmomentje dat ik er voorlopig mee moet stoppen. Minimaal 3 maanden wil gaan herstellen voordat ik weer is ga gebruiken.

hebben meerdere mensen dat de speed naar hun keel gaat en daardoor keelontsteking/pijn krijgt? Of dat je ziek word na speedgebruik. Ik probeerde vaak 2 weken tussen speedgebruik te houden maar dat blijkt te weinig te zijn.
Klik om te vergroten...
Persoonlijk heb ik alleen positieve dingen gehad met pep. Comedown was alleen koude ledematen, (gekrompen lul😅) bloedgeil, zwetende oksels en niet kunnen slapen. Ik eet altijd fruit tijdens het gebruik en neem in de avond vitamine pillen.
D
Danny053Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee zelf nooit ziek geworden na speed zere keel ook niet. Maar hoe puur was se speed was die getest en hoeveel heb je gebruikt die avond
L
Levensgenieter23Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Danny053 zei:
Nee zelf nooit ziek geworden na speed zere keel ook niet. Maar hoe puur was se speed was die getest en hoeveel heb je gebruikt die avond
Klik om te vergroten...

niet getest. Krijg het als pasta via post binnen. Had die avond/nacht gebruikt en ook ermee doorgehaald die nacht… weet niet precies hoeveel
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ha die @ryanmen2

Ja, dit heb ik ook weleens gehad, vooral nadat ik veel gesnoven heb op een avond. Keelpijn is dan ook niet onbekend voor mij.

Speed is op zichzelf al een stofje dat aan je neusholtes vreet. En daarnaast (in welke vorm ook) erg slecht voor de weerstand, waardoor je griepachtige verschijnselen kan krijgen na gebruik.

Het is dus inderdaad verstandig om je gebruik beperkt te houden zoals je aangeeft. Gezond eten en drinken plus voldoende beweging (zonder te gebruiken uiteraard) zal je ook helpen om die klachten te voorkomen of in elk geval zoveel mogelijk te beperken.

Nog een vraagje: heb je het afgelopen weekend ook veel gedronken?
D
Danny053Lid
01-01-2024, 00:00
#8
MetalGuy zei:
Ha die @ryanmen2

Ja, dit heb ik ook weleens gehad, vooral nadat ik veel gesnoven heb op een avond. Keelpijn is dan ook niet onbekend voor mij.

Speed is op zichzelf al een stofje dat aan je neusholtes vreet. En daarnaast (in welke vorm ook) erg slecht voor de weerstand, waardoor je griepachtige verschijnselen kan krijgen na gebruik.

Het is dus inderdaad verstandig om je gebruik beperkt te houden zoals je aangeeft. Gezond eten en drinken plus voldoende beweging (zonder te gebruiken uiteraard) zal je ook helpen om die klachten te voorkomen of in elk geval zoveel mogelijk te beperken.

Nog een vraagje: heb je het afgelopen weekend ook veel gedronken?
Klik om te vergroten...
Als jij gewoon normaal gebruikt in het weekend en goede zuivere speed hebt heb je 1 niet zoveel nodig en 2 ben je niet brak/ziek erna en plus als je goede pep hebt dan is die zo goed als ph7 dus zal die niet branden
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#9
ryanmen2 zei:
Beste forumleden,

Ik ben voorlopig klaar met speed. Afgelopen zaterdag naar een feest gegaan (valhalla) en speed gebruikt. Tegen het eind van het feest ging de speed opeens naar mn keel en niet meer via de neus. Dus ik snuif en het komt in mn keel, hele scherpe pijn in mijn keel als gevolg. Na het feest ben ik enorm ziek geworden, ben nog steeds ziek. Enorme keelpijn, hoofdpijn, zweten, snelle hartslag… ik had dit 3 weken geleden ook al… Dit is voor mij een besefmomentje dat ik er voorlopig mee moet stoppen. Minimaal 3 maanden wil gaan herstellen voordat ik weer is ga gebruiken.

hebben meerdere mensen dat de speed naar hun keel gaat en daardoor keelontsteking/pijn krijgt? Of dat je ziek word na speedgebruik. Ik probeerde vaak 2 weken tussen speedgebruik te houden maar dat blijkt te weinig te zijn.
Klik om te vergroten...
Ik word altijd ziek nadat ik speed gebruik 5x gebruikt altijd ziek geworden dag erna. Is mij het niet waard. Ik herken al je klachten dit had ik ook altijd.
D
Danny053Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hansklok zei:
Ik word altijd ziek nadat ik speed gebruik 5x gebruikt altijd ziek geworden dag erna. Is mij het niet waard. Ik herken al je klachten dit had ik ook altijd.
Klik om te vergroten...
Nogmaals de vraag hoeveel had je gebruikt als je zonder enige tolerantie pep gaat snuiven zoals veel mensen coke snuiven kan je idd goed ziek worden
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb ook al gehad dat de speed dadelijk naar mijn keel vloog..maar nooit ziek geweest ervan en dag nadien ook nooit , ja buiten het gewone wat minder goed voelen maar dat hoort erbij...het brak voelen toch. 1x eens moeten overgeven maar dat was enkel een momentje en daarna voelde ik me weer gewoon.
L
Levensgenieter23Lid
01-01-2024, 00:00
#12
MetalGuy zei:
Ha die @ryanmen2

Ja, dit heb ik ook weleens gehad, vooral nadat ik veel gesnoven heb op een avond. Keelpijn is dan ook niet onbekend voor mij.

Speed is op zichzelf al een stofje dat aan je neusholtes vreet. En daarnaast (in welke vorm ook) erg slecht voor de weerstand, waardoor je griepachtige verschijnselen kan krijgen na gebruik.

Het is dus inderdaad verstandig om je gebruik beperkt te houden zoals je aangeeft. Gezond eten en drinken plus voldoende beweging (zonder te gebruiken uiteraard) zal je ook helpen om die klachten te voorkomen of in elk geval zoveel mogelijk te beperken.

Nog een vraagje: heb je het afgelopen weekend ook veel gedronken?
Klik om te vergroten...
Veel gedronken als in alcohol of water? Alcohol heb ik niet veel gedronken, water wel maar ik weet ook van mezelf dat ik altijd te weinig water drinken met en zonder speed op.
L
Levensgenieter23Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Danny053 zei:
Nogmaals de vraag hoeveel had je gebruikt als je zonder enige tolerantie pep gaat snuiven zoals veel mensen coke snuiven kan je idd goed ziek worden
Klik om te vergroten...
4 dagen daarvoor ook 1 lijn in de ochtend. En die avond zelf op het feest ook doorgehaald met het spul. Daarvoor gebruikte ik vaak om de 2 weken voor ongeveer 3 maanden. Ook periodes gehad dat ik 2x per week deed, heel kort dan 1 lijn in de ochtend. Ik had dus al wel wat tolerantie opgebouwd. Weet niet hoeveel er die avond doorheen is gegaan maar echt wel een hoop. Meerdere dikke lijnen voor en na het feest. En tijdens het feest veel sleutelpunten
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb hierzelf eigenlijk nooit last van met speed maar het is natuurlijk wel zo dat met speed je weerstand niet goed doet en dus je wellicht daardoor net die verkooudheid hebt opgelopen. Veel drinken en blijven eten is wat vaak tijdens speed vergeten wordt terwijl het eigenlijk juist dan heel belangrijk is. Dus ook dat kan meespelen. Daarbij reageerd iedereen weer anders op een middel dus het kan zijn dat speed gewoon niet voor jou bestemd is.

Verder zet ik deze topic even in het speed subforum aangezien het hier daadwerkelijk alleen over speed gaat.

Fijne dag ieder!!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mezelf zei:
Ik heb hierzelf eigenlijk nooit last van met speed maar het is natuurlijk wel zo dat met speed je weerstand niet goed doet en dus je wellicht daardoor net die verkooudheid hebt opgelopen. Veel drinken en blijven eten is wat vaak tijdens speed vergeten wordt terwijl het eigenlijk juist dan heel belangrijk is. Dus ook dat kan meespelen. Daarbij reageerd iedereen weer anders op een middel dus het kan zijn dat speed gewoon niet voor jou bestemd is.

Verder zet ik deze topic even in het speed subforum aangezien het hier daadwerkelijk alleen over speed gaat.

Fijne dag ieder!!
Klik om te vergroten...
Zeg dat wel...

Ik weet niet in welke mate dit zich bij iedereen voordoet (obviously...), maar ik had daar enorm last van met speed. Bij entactogenen (mdma en 6-apb) denk ik er juist heel erg goed om om genoeg te drinken, om fruit te eten, om mijn lippen vochtig te houden, om dingen tegen de kaakspanning te doen, om op tijd te gaan slapen...

Maar bij speed dacht ik daar gewoon niet aan. Het was alsof eerst alles perfect was, door die euforie en kalmte van geest. Dus kwam het niet in me op om zo nu en dan wel te drinken/eten. En daarna kwam de crash en kon het me ofwel niet genoeg schelen om goed voor mezelf en mijn gezelschap te zorgen, of ik was simpelweg te dom. Bijna alsof er 50 IQ punten af waren gegaan...

Het is duidelijk niet mijn middel om te doen...
D
Danny053Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Hansklok zei:
Ik word altijd ziek nadat ik speed gebruik 5x gebruikt altijd ziek geworden dag erna. Is mij het niet waard. Ik herken al je klachten dit had ik ook altijd.
Klik om te vergroten...
Nogmaals de vraag hoeveel had
ryanmen2 zei:
4 dagen daarvoor ook 1 lijn in de ochtend. En die avond zelf op het feest ook doorgehaald met het spul. Daarvoor gebruikte ik vaak om de 2 weken voor ongeveer 3 maanden. Ook periodes gehad dat ik 2x per week deed, heel kort dan 1 lijn in de ochtend. Ik had dus al wel wat tolerantie opgebouwd. Weet niet hoeveel er die avond doorheen is gegaan maar echt wel een hoop. Meerdere dikke lijnen voor en na het feest. En tijdens het feest veel sleutelpunten
Klik om te vergroten...
En dan vind je serieus vreemd dat je zere keel krijgt als je pep dan idd niet ph neutraal is en al in je neus goed brand dan brand het je keel ook weg en even voor de goede orde nee speed hoort niet te branden in je neus. En als je idd meer dan genoeg kan je idd goed ziek worden
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
ryanmen2 zei:
Beste forumleden,

Ik ben voorlopig klaar met speed. Afgelopen zaterdag naar een feest gegaan (valhalla) en speed gebruikt. Tegen het eind van het feest ging de speed opeens naar mn keel en niet meer via de neus. Dus ik snuif en het komt in mn keel, hele scherpe pijn in mijn keel als gevolg. Na het feest ben ik enorm ziek geworden, ben nog steeds ziek. Enorme keelpijn, hoofdpijn, zweten, snelle hartslag… ik had dit 3 weken geleden ook al… Dit is voor mij een besefmomentje dat ik er voorlopig mee moet stoppen. Minimaal 3 maanden wil gaan herstellen voordat ik weer is ga gebruiken.

hebben meerdere mensen dat de speed naar hun keel gaat en daardoor keelontsteking/pijn krijgt? Of dat je ziek word na speedgebruik. Ik probeerde vaak 2 weken tussen speedgebruik te houden maar dat blijkt te weinig te zijn.
Klik om te vergroten...
Als je speed gebruikt dan gaat alle energie naar de spieren en het wakker blijven. Daardoor pleeg je roofbouw op je lichaam, omdat je lichaam bijvoorbeeld geen energie steekt in het verteren van voedsel en/of opnemen van voedingsstoffen, en ook (bijna) niks doet aan herstel of afweer. Je wordt daardoor dus gevoeliger voor het oplopen van infecties.

Daarnaast krijg je van speed een nogal droge mond, en tel daarbij op dat je in sociale settingen wel veel zin hebt om de hele tijd veel te praten. Daar kun je dus makkelijk last van je keel van krijgen. Bovendien zijn er op een feestje veel mensen dicht op elkaar, waardoor de kans nog groter wordt dat bepaalde pathogenen worden overgedragen.

Als klap op de vuurpijl kan je je best belabberd voelen door het withdrawal effect van dopamine en noradrenaline. Daar kan je je ongelukkig van gaan voelen en je kunt last krijgen van onder meer misselijkheid of andere buikklachten, hartkloppingen, angstaanvallen, hoofdpijn, slaapproblemen, en ga zo nog maar even door.

Dus de klachten die je ervaart zijn best verklaarbaar. Maar dat maakt het natuurlijk niet prettig of goed! Dus verstandig om ermee te kappen :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
ryanmen2 zei:
Tegen het eind van het feest ging de speed opeens naar mn keel en niet meer via de neus. Dus ik snuif en het komt in mn keel, hele scherpe pijn in mijn keel als gevolg.
Klik om te vergroten...
Ohja en wat betreft het snuiven. Het is meestal genoeg om gewoon voorzichtig via de neus te inhaleren; zeker als je een snuifbuisje gebruikt dat goed de neusopening afdekt. Je hoeft echt niet te snuiven en als je geluid maakt bij het snuiven dan doe je het waarschijnlijk veel te wild. Het is ook niet de bedoeling om met snuifbuisjes ín de neus te gaan. Je kunt daarmee de neusslijmvliezen beschadigen. Daarom hebben snuifbuisjes dus ook zo'n bolle kant: die kun je óp de neus zetten zodat je er niet in hoeft.

Snuifbuisje_nikkel.jpg
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je zou haast gaan denken dat het troep is.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Je zou haast gaan denken dat het troep is.
Klik om te vergroten...
Ik ben weleens in de synthese gedoken van dit spul. Daar zal ik verder niet op ingaan (ook niet via pb). In principe is het een vrij eenvoudig proces. Vandaar ook dat er zoveel 'cooks' zijn. Iedere malloot kan het leren.
En er zijn best veel malloten die wel een extra zakcentje willen verdienen.

Echter... Het eenvoudige proces wil niet zeggen dat je niet heel secuur moet werken, moet weten wat je doet en waarom je dat zo doet.

Daar eens wat dieper in duiken heeft me wel geleerd waarom er zoveel rare fabeltjes hangen rondom pep. Waarom het in de vriezer bewaard wordt bijvoorbeeld. En wat het eigenlijk inhoudt als je pep rood of geel uitslaat (en nee, dat is dus geen goed teken tenzij je het erom doet).

En ook dat een aceton wash dus echt geen garantie biedt op een vrij zuivere speed. Er zijn nog wel betere methodes, maar die mogen hier niet besproken worden denk ik. De aceton wash was al op het randje dacht ik.

OT: ziekte wordt normaal altijd veroorzaakt door een bacterie of een virus. Nou zijn de symptomen die je beschrijft over het algemeen veel voorkomend. Zowel voor ziekte als vergiftiging.

Eigenlijk het enige wat we wel uit kunnen sluiten, is overdosis denk ik.

@Roze Olifant olifant had ergens laatst een artikel gedeeld dat aantoonde dat je plotselinge kou zorgt voor een (sterk?) verlaagde weerstand waardoor ziektes goed binnen kunnen dringen.

Ik kan me goed voorstellen dat het voor speed niet anders geldt. Je gooit iets in je neus waarvan je slijmvliezen dat vast niet als prettig ervaren. Ik heb geen idee of hier ooit onderzoek naar is geweest.

Anderzijds kwam ik vrij recent nog een paper tegen over de cutting agents (en/of) onzuiverheden die het meeste voorkomen in verschillende drugs. Nou... Ik heb er zomaar eens een paar gegoogled onder amfetamine... Van sommigen kon ik niet eens de meest basale eigenschappen vinden als smeltpunt. Laat staan dat er uitgebreid onderzoek is gedaan naar wat het met je lichaam doet.

Ik zal die paper even in een eigen topic delen en er hier naar verwijzen. Er staan ook allerlei andere onderzochte middelen in. Overigens is het geen Nederlands onderzoek, dus weten we natuurlijk nooit of het hier hetzelfde is. Maar het DIMS komt niet verder dan, "ja er zit caffeïne in je sample. Ohja en er staat iets over restproductiestoffen." Maar wat wordt nooit vermeld, ook niet in het jaarrapport.

Hier het topic met de paper:

Paper - Illicit drugs and their cutting agents (incl. RC's)

Ik weet niet zo goed of ik in het juiste subforum zit maargoed. Het geeft een inkijkje in de zuiverheid (en indirec dus veiligheid) van zowel klassieke drugs als een aantal research chemicals. Ze hebben behoorlijk uitgebreid onderzocht moet ik zeggen en vermelden daarbij per middel telkens de...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."