Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk weet het niet

Ik weet het niet

92 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
Mijn telefoon wil je reactie niet goed quoten, vandaar de puntjes, maar… huh?

Ik zou juist zeggen dat je pas truffels gaat nemen als je prettig in je vel zit, mentaal maar daarnaast ook fysiek. Dus kort na (een) speed(binge) lijkt dit me echt een heel slecht idee. Ik zou daar een serieus goeie tijd tussen houden, om eerst volledig te herstellen.
Klik om te vergroten...
Nadeel dat ik zelf ervaren heb met combineren van pep en truffels is dat je erg moe in je hoofd kunt worden. De trip is op zich al vermoeiend voor de hersentjes, maar daarbovenop niet slapen kan best pittig zijn. Daarbij ook zonde: enkel truffels is niet ongezond, dus dan toch pep is een soort van ik ben wezen fitnessen en via de Mac Donalds teruggereden 🥴.
Zoals hierboven ook al staat, zorg bij truffels dat je lekker in je vel zit en als het kan beter ook uitgerust (geldt eigenlijk voor alle leuke drugs).
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
@StraffeNeel Ik heb moeite met wat je zegt in dit topic. Ik begrijp dat je een redelijk gebalanceerd leven leidt, maar je gebruikt elke week speed, in hoge doseringen, en dan sla je twee nachten over. Eigenlijk best extreem, zoals je zelf toegeeft. Maar je praat het wel goed. Is dat de juiste boodschap voor de TS die worstelt met problemen rondom speed gebruik? Dat het allemaal wel meevalt? Lijkt me niet eigenlijk.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
@StraffeNeel Ik heb moeite met wat je zegt in dit topic. Ik begrijp dat je een redelijk gebalanceerd leven leidt, maar je gebruikt elke week speed, in hoge doseringen, en dan sla je twee nachten over. Eigenlijk best extreem, zoals je zelf toegeeft. Maar je praat het wel goed. Is dat de juiste boodschap voor de TS die worstelt met problemen rondom speed gebruik? Dat het allemaal wel meevalt? Lijkt me niet eigenlijk.
Klik om te vergroten...
Bijna elke week en meestal de tweede nacht gaan we rond een uur of twee/ drie slapen. Doseringen pep zijn meestal niet zo hoog. Één tot anderhalve gram met z'n tweeën voor zo'n sessie.
Ik worstel niet met problemen rondom speedgebruik. Wat voor mij geen probleem is, zal voor best veel anderen problematisch kunnen zijn.
Dus ja: het valt wel mee. Voor ons wegen de positieve effecten zwaarder dan de negatieve. Dat is een bewuste afweging die we maken.
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
StraffeNeel zei:
Bijna elke week en meestal de tweede nacht gaan we rond een uur of twee/ drie slapen. Doseringen pep zijn meestal niet zo hoog. Één tot anderhalve gram met z'n tweeën voor zo'n sessie.
Ik worstel niet met problemen rondom speedgebruik. Wat voor mij geen probleem is, zal voor best veel anderen problematisch kunnen zijn.
Dus ja: het valt wel mee. Voor ons wegen de positieve effecten zwaarder dan de negatieve. Dat is een bewuste afweging die we maken.
Klik om te vergroten...
Positieve effecten wegen bij grof gezegd een ras echte junk ook eigenlijk nog steeds zwaarder dan de negatieve.

Het veel of weinig gebruiken is ook voor ieder een andere hoeveelheid.
Als ik aan vrienden zou vragen of ze mn hoeveelheid gebruik misschien wat ongezond vinden zouden die zeggen oh nee joh valt best mee.

Zou ik dezelfde vraag aan een stel oude tantes vragen zouden ze waarschijnlijk achterover vallen van de schrik als je zegt dat je 5x per jaar een pilletje neemt en 3x per jaar een grammetje wegsnuift.

Dus @OtherShore heeft best een goed punt hier.
Moet zeggen dat we vaak allen wel weten dat als iemand wat wil gaan uitproberen dit vaak toch wel gaat doen en je dan misschien beter een zo goed mogelijk advies te geven alleen het ik raad het af omdat word toch ergens in het achterhoofd geplaatst op zon moment.

Zou hierin dan ook de TSer een advies geven waarbij je je twijfels hebt of het wel handig is.
Opletten dat je dit niet doet wanneer je net extreem hebt gebruikt en doorgehaald.
Dat je dan beter kan wachten tot je alweer een poosje rond je dagelijks minimum speed gebruik zit en je goed in je vel zit.
En een trip kan altijd slecht vallen.
Een advies en een ervaring over wat te doen als dit gebeurd is dan iets waar je wat meer aan hebt.
Paardenstaart zei:
Ik neig wel echt door te slaan als het km drugs gaat, heb ook zo’n fase met ketamine gehad. Blowen heb ik nooit iets gevonden en xtc , dergelijke kon ik niet vaak achter elkaar doen door de heftige kater ( ook nooit 2 dagen achter elkaar gedaan ) Daarom was die speed even echt van wow ik kan het elke dag doen. Maar ga het nu sws verminderen, mocht ik het niet onder controle krijgen moet ik er wel echt wat mee
Klik om te vergroten...
Bij dit bericht krijg ik het gevoel dat je naar iets op zoek bent wat je dagelijks kunt gebruiken maar geen negatieve gevolgen van hebt. Want als je het niet vaak achter elkaar kan doen is dit jammer om de kater en niet omdat het om andere reden beter zo min mogelijk gebruikt zou moeten worden. Heb heel wat jaren oud en nieuw daarvoor gebruikt.
Dan mocht ik ff een keer gek doen.
Als ik dan bij het 1e bericht zie dat het voor de 1e keer is en meteen al 6 dagen is doorgegaan dan lijkt me dat dit je toch al bezorgt moest maken.
9 xtc en miauw gedeeld is dit alsnog 4 een halve pil en een halve gram.
Dit is eigenlijk gewoon extreem en als ik dat zelf zou doen zou je me volgens mij trillend in de goot terugvinden.

ik zou lekker overal mee stoppen zolang je in hoeveelheden begint waar zelfs iemand die al jaren een dagelijkse verslaving ermee heeft moeite mee zou kunnen hebben.

Ik heb (toen gebruikte ik al dagelijks) speed doseringen gedaan van 0.20 per 24 uur. Maakte ik smorgens een paar kleine lijnen van maar uiteindelijk word het meer door je tolerantie of omdat je je rot voelt en dat weer niet wilt voelen.
Emotioneel / boos / verdriet en dergelijke zijn de 1e veranderingen die je dan nu ervaart maar zullen steeds meer dingen bij komen. Altijd wat vlak en afwezig zijn geen plezier meer uit dingen halen zeker niet als je niet gebruikt hebt waardoor je mogelijk steeds dieper zakt depressies
Psychozes gekke tics tand bederf tintelingen hartklachten je loopt met elke gram/pil een extra risico.

Ik zit momenteel op minimaal een half gram speed per dag. Soms meer maar eigenlijk nooit meer minder.
Sinds ik mn hoeveelheid naar dit niveau heb moeten brengen om er nog "profijt" van te hebben, heb ik meer last van:
Het super heet hebben en zweten soort opvliegers - oververhitting.
In mezelf gekeerd zijn het allemaal niet meer kunnen volgen.
Trillen benen en armen trillen eigenlijk altijd redelijk heftig. Ik kan savonds geen jointje meer dicht draaien of klein priegelwerkje zelfs een rits dichtdoen kost moeite op zon moment.
Ben vergeetachtig geworden.
Lijk af en toe wel dement.
Last van mn kaken omdat ik ze altijd en eeuwig op elkaar klem.
duizelig beetje gedesorienteerd zijn.
dit is nog maar klein stukje van de nagatieve gevolgen.

Wens je iig alle goeds toe voor de toekomst.

Paardenstaart zei:
Hee allemaal, als ik eerlijk ben heb ik geen idee hoe ik dit bericht moet opstellen maar ik ga mijn best doen.

De afgelopen maanden heb ik lang in mijn hoofd gezeten dat ik heel graag speed wilde proberen.. er tegen gevochten omdat ik weet dat mijn vriend dat niet fijn vond en ritalin gedaan om te kijken of dat een goed alternatief was (Op basis van wat ik op het internet vond). Uiteindelijk mezelf er toch aan toegegeven om het te proberen en zo doende 5 gram speed besteld. Het was nat dus bleef er 2,4 gram ong. over. Ik vond het een leuke drug, uiteindelijk het tegen mijn vriend gezegd en na zelf 2 avonden te gebruiken (niet in de maten dat ik niet kon slapen behalve de eerste nacht want wist niet dat het echt zo een wakkerhouder was), heb ik het 2 dagen met mijn vriend samen gebruikt Plottwist (nog 2,5 gram gekocht) achteraf nog 2 dagen alleen. Ik heb elke avond gewoon geslapen en heb steeds pas genomen nadat ik had gegeten en at ook terwijl ik onder invloed was. Heb ook tijdens het gebruik uren op deze website gelezen en als ik iets voelde meteen opgezocht bv “speed tintelingen”. Bij elkaar heb ik het dus 6 dagen achter elkaar gedaan en heb niet echt een mentale dip, merk wel dat ik veel gevoeliger ben en sneller huil/boos wordt dan normaal. Lichamelijk heb ik pijn in mijn mond, voelt mijn lichaam heel zwaar als ik loop en heb ik moeite met ademhalen. Er is dus ong 5 gram doorheen gegaan in 6 dagen waarvan 2 dagen een jongen erbij van 190 en 81 kg.

Nu vraag ik mij af of ik gevaarlijk bezig ben? of dat dit te ver gaat of te veel is.
Heb vorig jaar heel veel verschillende drugs gebruikt en geprobeerd en kon toen altijd best wat hebben. Als ik iets doe kan ik het
wel extreem doen.
Bv een gram miauw en 9 xtc pillen erbij in een nacht (was wel met een vriendin gedeeld) opmaken.
Ik zou graag willen weten wat jullie hier over denken ? en hoe jullie met speed om gaan. Het is wel op nu!

( heb mijn best gedaan het fatsoenlijk op te stellen)
Bekijk bijlage 54511
Klik om te vergroten...
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
De meeste mensen die speed leren kennen beginnen met een bescheidener dosis.


+-60mg de eerste maal zou al voldoende zijn. Jij harkt meteen een gram weg en vraagt of dit niet teveel is. 😆😶
P
PaardenstaartLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hee allemaal, als ik eerlijk ben heb ik geen idee hoe ik dit bericht moet opstellen maar ik ga mijn best doen.

De afgelopen maanden heb ik lang in mijn hoofd gezeten dat ik heel graag speed wilde proberen.. er tegen gevochten omdat ik weet dat mijn vriend dat niet fijn vond en ritalin gedaan om te kijken of dat een goed alternatief was (Op basis van wat ik op het internet vond). Uiteindelijk mezelf er toch aan toegegeven om het te proberen en zo doende 5 gram speed besteld. Het was nat dus bleef er 2,4 gram ong. over. Ik vond het een leuke drug, uiteindelijk het tegen mijn vriend gezegd en na zelf 2 avonden te gebruiken (niet in de maten dat ik niet kon slapen behalve de eerste nacht want wist niet dat het echt zo een wakkerhouder was), heb ik het 2 dagen met mijn vriend samen gebruikt Plottwist (nog 2,5 gram gekocht) achteraf nog 2 dagen alleen. Ik heb elke avond gewoon geslapen en heb steeds pas genomen nadat ik had gegeten en at ook terwijl ik onder invloed was. Heb ook tijdens het gebruik uren op deze website gelezen en als ik iets voelde meteen opgezocht bv “speed tintelingen”. Bij elkaar heb ik het dus 6 dagen achter elkaar gedaan en heb niet echt een mentale dip, merk wel dat ik veel gevoeliger ben en sneller huil/boos wordt dan normaal. Lichamelijk heb ik pijn in mijn mond, voelt mijn lichaam heel zwaar als ik loop en heb ik moeite met ademhalen. Er is dus ong 5 gram doorheen gegaan in 6 dagen waarvan 2 dagen een jongen erbij van 190 en 81 kg.

Nu vraag ik mij af of ik gevaarlijk bezig ben? of dat dit te ver gaat of te veel is.
Heb vorig jaar heel veel verschillende drugs gebruikt en geprobeerd en kon toen altijd best wat hebben. Als ik iets doe kan ik het
wel extreem doen.
Bv een gram miauw en 9 xtc pillen erbij in een nacht (was wel met een vriendin gedeeld) opmaken.
Ik zou graag willen weten wat jullie hier over denken ? en hoe jullie met speed om gaan. Het is wel op nu!

( heb mijn best gedaan het fatsoenlijk op te stellen)
IMG_3708.jpeg
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wel een beetje veel ja 🤪 Maar als jij een drug gebruikt, en je krijgt de neiging er een topic over te maken, dan is de kans groot dat je verkeerd bezig bent.
P
PaardenstaartLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ulixes zei:
Wel een beetje veel ja 🤪 Maar als jij een drug gebruikt, en je krijgt de neiging er een topic over te maken, dan is de kans groot dat je verkeerd bezig bent.
Klik om te vergroten...
Wel he?
Eerlijk gezegd wil ik dan liever leren hoe ik het “veiliger” gebruik dan te zeggen ik raak het niet meer aan. Of is dat dom?
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Paardenstaart zei:
Wel he?
Eerlijk gezegd wil ik dan liever leren hoe ik het “veiliger” gebruik dan te zeggen ik raak het niet meer aan. Of is dat dom?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat kleinere hoeveelheden nemen al een goed begin is. Als je je daar niet aan kunt houden is dat misschien iets om naar te gaan kijken bij jezelf, waar dat vandaan komt
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#10
Paardenstaart zei:
Wel he?
Eerlijk gezegd wil ik dan liever leren hoe ik het “veiliger” gebruik dan te zeggen ik raak het niet meer aan. Of is dat dom?
Klik om te vergroten...
Een goeie eerste stap zou zijn niet meerdere dagen achter elkaar te gebruiken, daar begin je al een hoop ellende mee. Laat je lichaam eerst herstellen. Vaak wordt ook wel gezegd om 3 maanden tussen stim gebruik te laten, als je dit doet ben je in ieder geval relatief veilig bezig met een minimaal verslavings risico. En zou zeker minder per sessie nemen. Maar ik denk dat je dat zelf ook doorhebt😉 Met een bommetje van 100mg zit ik meestal wel goed voor de dag (de verstandige ik)
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Eigenlijk wat iedereen hierboven al zegt, een mindere hoeveelheid, je lichaam laten rusten door een pauze te houden na gebruik en niet elke dag gebruiken.

Ik ben een tijdje met mensen om gegaan die dagelijks speed gebruikten (ik zelf nooit gelukkig).
In eerste instantie lijkt het onschuldig maar als jij als enige niet gebruiker daar tussen zit zie je ze echt aftakelen, denk aan: uitputting van je brein waardoor je super veel vergeet, lichamelijke uitputting (iemand die 3 dagen wakker was en na een lijn pep gewoon in slaap viel) en het ergste wat ik opmerkte aan ze is de afhankelijkheid die je opbouwt aan pep, ze zeiden zelf ook dat ze geen energie meer hadden tenzij ze pep snoven, en dit was denk ik na 1 maand dagelijks gebruiken dat ze het tegen me zeiden, het kan dus ook eerder zijn geweest dat ze dit al hadden.

Zelf had ik op een nachtfestival wel eens rond de 400mg gesnoven en daar lag ik 2 nachten van wakker🙃 ik wil echt niet weten wat een gram bij mij zou doen.

Als je echt gevoelig bent voor veel gebruik zou ik het gewoon niet meer aanraken, het is echt heel verslavend.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wel chapeau dat je bent blijven slapen en eten. Toen ik de eerste keer speed deed, dacht ik dat het net zo zou zijn als met MDMA. Dat ik prima kon slapen.
Toen m'n maat en ik afscheid namen en hij me succes wenste met 'de plafonddienst', dacht ik nog wel dat het mee zou vallen 😂

Nou... ik heb geen oog dicht gedaan. De volgende dag was het bierfestival bij ons in de stad. Meestal krijg ik enorme honger van bier. Dus eind vd avond toch maar een durum gehaald. Ik kreeg twee happen weg, meer niet.

En dat was dan al 18 uur na het laatste lijntje speed.

Pas later, toen ik echt tolerantie had ontwikkeld, kon ik pas eten op uppers.
P
PaardenstaartLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heel erg bedankt voor jullie reacties!! Ik zal er nu iig 3 maanden tussen houden en het laten testen de volgende keer + zo een weegschaal halen om te weten dat ik wegsnuif. :)
Als ik er dan in door sla weet ik dat het niks voor mij is
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#14
LucidLucy zei:
Pas later, toen ik echt tolerantie had ontwikkeld, kon ik pas eten op uppers.
Klik om te vergroten...
Heel herkenbaar allemaal haha behalve dit dan 🙄...

En aangezien ik heel snel afval en heel veel moeite moet doen om zwaarder te worden, is dat voor mij wel een dingetje.

Totdat totdat jawel ik maaltijd shakes ontdekte (en bestaan nog niet zo lang volgens mij in deze vorm). Al vaker hier op forum aangehaald volgens mij, Dus geen maaltijd vervangers maar echte volwaarde maaltijden maar dan vlijbaar in poedervorm. Goede vetten, Goede Koolhydraten en dus weinig suikers, zo'n 20 gr eiwitten per portie, vezels, pro-biotica en toegevoegde vitamines en mineralen. Is zo 4 a 500 calorien per 300ml water, even shaken en drinkt het zo weg. Sindsdien ook eindelijk voor mij 1,91mtr lang boven de 80 kg wat ik wel nodig heb eigenlijk... Nu nog eigenlijk voor mooie tot 5 kg erbij maar dan wel in spier. Alleen die schop onder me kont moet ik mezelf nog geven.

@Paardenstaart Je speed zal hoogstwaarschijnlijk niet getest zijn maar ik (ook in tijden dat ik meerdere keren per week gebruikte) vind even grammen wegwerken, in ieder geval voor mezelf, ondenkbaar. Dus ja je hebt genoeg gehad haha... En ja had natuurlijk wat slechter kunnen aflopen maar heb wel eens grotere uitschieters gezien die ook weer goed afliepen. Hangt ook erg van de persoon en potentie van je speed natuurlijk af. Verder wel goed dat je stil bent blijven staan bij je eten en slapen want dat is eigenlijk het meest schadelijk aan speed. Zoals bij vele drug is niet perse de drug zelf die schadelijk is maar de leefgewoonte die een drug vaak met zich mee brengt. Dus hou vooral dit goed in de gaten wat je dus al doet. Als je dat vanaf nu ook goed met je dosissen gaat doen en met je frequentie, dan zit je in de veilige zone. Maar dit blijven middelen met verslavingspotentie dus altijd altijd waakzaam blijven voor jezelf.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Paardenstaart zei:
heb niet echt een mentale dip
Klik om te vergroten...

Paardenstaart zei:
merk wel dat ik veel gevoeliger ben en sneller huil/boos wordt dan normaal.
Klik om te vergroten...
Wat
P
PaardenstaartLid
01-01-2024, 00:00
#16
FredKroket zei:
Wat
Klik om te vergroten...
De dip die ik gewend ben van xtc of ket is echt depressief, geen zin meer om iets te doen of uberhaupt te leven. Alleen maar denken aan meer. Zo weinig energie dat ik niet eens op sta.
Als ik dan nu ipv rustig blijf in een ruzie
met mn vriend huil of boos wordt vind ik niet zo spannend hoor. Heb ik ook als ik ongesteld ben 😅
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Paardenstaart zei:
Nu vraag ik mij af of ik gevaarlijk bezig ben? of dat dit te ver gaat of te veel is.
Klik om te vergroten...
Beetje vragen naar de bekende weg denk ik. Je zegt ook dat je uren hebt rond gezocht op deze site.
Heb je nergens gelezen dat je 3 maanden tussen gebruikt moet houden, dat je doseringen te hoog zijn, dat je te lang achter elkaar gebruikt.

Ik denk dat hier genoeg voorbeelden te vinden zijn waar andere mensen elkaar al waarschuwen over gebruikt dus vraag me wel eens beetje af wat je dan in die uren hebt gelezen. :sweatsmile:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Paardenstaart zei:
De dip die ik gewend ben van xtc of ket is echt depressief, geen zin meer om iets te doen of uberhaupt te leven. Alleen maar denken aan meer. Zo weinig energie dat ik niet eens op sta.
Als ik dan nu ipv rustig blijf in een ruzie
met mn vriend huil of boos wordt vind ik niet zo spannend hoor. Heb ik ook als ik ongesteld ben 😅
Klik om te vergroten...
Speed is geen xtc of ket. Dat je veel gevoeliger bent en sneller boos en verdrietig wordt is een teken van een mentale dip.

Hoe groter je dosis en hoe korter de pauzes, hoe heviger de dip gaat worden.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
N3K0 zei:
vraag me wel eens beetje af wat je dan in die uren hebt gelezen. :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Swingclub reviews door @CuriousExplorer
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
FredKroket zei:
Swingclub reviews door @CuriousExplorer
Klik om te vergroten...
Zou er eens moeten schrijven ja.

Kan hele boeken schrijven.

Kort gezegd.
Drugsgebruikers zijn een volkje apart, maar swingers ook. 🫠😄

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."