Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk weet het niet

Ik weet het niet

92 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
P
PaardenstaartLid
01-01-2024, 00:00
#1
StraffeNeel zei:
Haha, ja dat zijn we ook van plan. Heerlijk leven zo!
Klik om te vergroten...
kan je dat edht zeggen?
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Paardenstaart zei:
kan je dat edht zeggen?
Klik om te vergroten...
Ja, heb een heel fijn leven. Lieve vrouw, kinderen, paarden en erg veel liefde en plezier. Heerlijk om daar ook drugs bij te gebruiken, dat geeft een extra dimensie aan onze communicatie en niet in de laatste plaats onze geweldige seks.
P
PaardenstaartLid
01-01-2024, 00:00
#3
StraffeNeel zei:
Ja, heb een heel fijn leven. Lieve vrouw, kinderen, paarden en erg veel liefde en plezier. Heerlijk om daar ook drugs bij te gebruiken, dat geeft een extra dimensie aan onze communicatie en niet in de laatste plaats onze geweldige seks.
Klik om te vergroten...
Het is idd fijner als je jezelf in de hand hebt lijkt mij.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Paardenstaart zei:
Het is idd fijner als je jezelf in de hand hebt lijkt mij.
Klik om te vergroten...
Ik heb nooit echt veel moeite gehad met stoppen met drugs als ik merkte dat het geen goede kant op ging, ook al gebruikte ik best veel. Zo ben ik op verschillende momenten in m'n leven al gestopt met wiet en coke (beide in èèn keer gestopt en nooit meer aangeraakt). Had geen fijne uitwerking op mij en hoef die zooi nooit meer. Niet dat ik daarmee in de problemen ben gekomen, dat was ik voor.
Vooralsnog heb ik daar nog helemaal geen last van met pep, dus fijn om aan te houden.
P
PaardenstaartLid
01-01-2024, 00:00
#5
StraffeNeel zei:
Ik heb nooit echt veel moeite gehad met stoppen met drugs als ik merkte dat het geen goede kant op ging, ook al gebruikte ik best veel. Zo ben ik op verschillende momenten in m'n leven al gestopt met wiet en coke (beide in èèn keer gestopt en nooit meer aangeraakt). Had geen fijne uitwerking op mij en hoef die zooi nooit meer. Niet dat ik daarmee in de problemen ben gekomen, dat was ik voor.
Vooralsnog heb ik daar nog helemaal geen last van met pep, dus fijn om aan te houden.
Klik om te vergroten...

Ik neig wel echt door te slaan als het km drugs gaat, heb ook zo’n fase met ketamine gehad. Blowen heb ik nooit iets gevonden en xtc , dergelijke kon ik niet vaak achter elkaar doen door de heftige kater ( ook nooit 2 dagen achter elkaar gedaan ) Daarom was die speed even echt van wow ik kan het elke dag doen. Maar ga het nu sws verminderen, mocht ik het niet onder controle krijgen moet ik er wel echt wat mee
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#6
StraffeNeel zei:
Tip: kijk, beredeneer, tast af wat je vol kunt blijven houden waarbij je functioneren er niet onder leidt en je wel veel plezier hebt. En blijf naar jezelf kijken hoe je in je leven staat.
Klik om te vergroten...
... Tevens dat anderen er niet onder leiden uiteraard.
Paardenstaart zei:
Daarom was die speed even echt van wow ik kan het elke dag doen. Maar ga het nu sws verminderen, mocht ik het niet onder controle krijgen moet ik er wel echt wat mee
Klik om te vergroten...
Heb je ervaring met truffels toevallig? Dat geeft bij mij ook een soort van rem op cravings.
P
PaardenstaartLid
01-01-2024, 00:00
#7
StraffeNeel zei:
... Tevens dat anderen er niet onder leiden uiteraard.
Klik om te vergroten...
Nee precies, dat wil ik ook zeker niet.
StraffeNeel zei:
Heb je ervaring met truffels toevallig? Dat geeft bij mij ook een soort van rem op cravings.
Klik om te vergroten...
Nope nog niet, mijn vriend wel en wilt het ook graag doen met me. hoelang moet er dan tussen de laatste keer speed en het proberen van truffels zitten?
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Paardenstaart zei:
Nee precies, dat wil ik ook zeker niet.

Nope nog niet, mijn vriend wel en wilt het ook graag doen met me. hoelang moet er dan tussen de laatste keer speed en het proberen van truffels zitten?
Klik om te vergroten...
Een minuut of vijf.
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#9
StraffeNeel zei:
Een minuut of vijf.
Klik om te vergroten...
Maximaal. 😇 ik geef zelf de voorkeur aan paddo's, want die truffels heb ik nooit lekker gevonden. En zo'n paddokweek is zo klaar als je zo'n kweeksetje koopt
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#10
StraffeNeel zei:
Ja, heb een heel fijn leven. Lieve vrouw, kinderen, paarden en erg veel liefde en plezier. Heerlijk om daar ook drugs bij te gebruiken, dat geeft een extra dimensie aan onze communicatie en niet in de laatste plaats onze geweldige seks.
Klik om te vergroten...
Precies dat ja👍. (Hoewel ik geen kinderen of paarden heb, wel een hele lieve vrouw al 27 jaar en heeeel veeeel huisdieren)
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#11
caninus zei:
Maximaal. 😇 ik geef zelf de voorkeur aan paddo's, want die truffels heb ik nooit lekker gevonden. En zo'n paddokweek is zo klaar als je zo'n kweeksetje koopt
Klik om te vergroten...
Wij zetten altijd thee van de truffels. Minder smerig en komt lekker snel binnen 👍
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#12
Paardenstaart zei:
Nope nog niet, mijn vriend wel en wilt het ook graag doen met me. hoelang moet er dan tussen de laatste keer speed en het proberen van truffels zitten?
Klik om te vergroten...
Denk dat het belangrijkste is dat je je goed voelt op het moment dat je truffels neemt. En niet zo zeer de tussentijd.
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#13
StraffeNeel zei:
Wij zetten altijd thee van de truffels. Minder smerig en komt lekker snel binnen
Koffieb00n zei:
Denk dat het belangrijkste is dat je je goed voelt op het moment dat je truffels neemt. En niet zo zeer de tussentijd.
Klik om te vergroten...
Ik zou toch adviseren om de tijd zo kort mogelijk te houden
Klik om te vergroten...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
caninus zei:
…
Klik om te vergroten...

Mijn telefoon wil je reactie niet goed quoten, vandaar de puntjes, maar… huh?

Ik zou juist zeggen dat je pas truffels gaat nemen als je prettig in je vel zit, mentaal maar daarnaast ook fysiek. Dus kort na (een) speed(binge) lijkt dit me echt een heel slecht idee. Ik zou daar een serieus goeie tijd tussen houden, om eerst volledig te herstellen.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
Mijn telefoon wil je reactie niet goed quoten, vandaar de puntjes, maar… huh?

Ik zou juist zeggen dat je pas truffels gaat nemen als je prettig in je vel zit, mentaal maar daarnaast ook fysiek. Dus kort na (een) speed(binge) lijkt dit me echt een heel slecht idee. Ik zou daar een serieus goeie tijd tussen houden, om eerst volledig te herstellen.
Klik om te vergroten...
Nadeel dat ik zelf ervaren heb met combineren van pep en truffels is dat je erg moe in je hoofd kunt worden. De trip is op zich al vermoeiend voor de hersentjes, maar daarbovenop niet slapen kan best pittig zijn. Daarbij ook zonde: enkel truffels is niet ongezond, dus dan toch pep is een soort van ik ben wezen fitnessen en via de Mac Donalds teruggereden 🥴.
Zoals hierboven ook al staat, zorg bij truffels dat je lekker in je vel zit en als het kan beter ook uitgerust (geldt eigenlijk voor alle leuke drugs).
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#16
@StraffeNeel Ik heb moeite met wat je zegt in dit topic. Ik begrijp dat je een redelijk gebalanceerd leven leidt, maar je gebruikt elke week speed, in hoge doseringen, en dan sla je twee nachten over. Eigenlijk best extreem, zoals je zelf toegeeft. Maar je praat het wel goed. Is dat de juiste boodschap voor de TS die worstelt met problemen rondom speed gebruik? Dat het allemaal wel meevalt? Lijkt me niet eigenlijk.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#17
OtherShore zei:
@StraffeNeel Ik heb moeite met wat je zegt in dit topic. Ik begrijp dat je een redelijk gebalanceerd leven leidt, maar je gebruikt elke week speed, in hoge doseringen, en dan sla je twee nachten over. Eigenlijk best extreem, zoals je zelf toegeeft. Maar je praat het wel goed. Is dat de juiste boodschap voor de TS die worstelt met problemen rondom speed gebruik? Dat het allemaal wel meevalt? Lijkt me niet eigenlijk.
Klik om te vergroten...
Bijna elke week en meestal de tweede nacht gaan we rond een uur of twee/ drie slapen. Doseringen pep zijn meestal niet zo hoog. Één tot anderhalve gram met z'n tweeën voor zo'n sessie.
Ik worstel niet met problemen rondom speedgebruik. Wat voor mij geen probleem is, zal voor best veel anderen problematisch kunnen zijn.
Dus ja: het valt wel mee. Voor ons wegen de positieve effecten zwaarder dan de negatieve. Dat is een bewuste afweging die we maken.
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#18
StraffeNeel zei:
Bijna elke week en meestal de tweede nacht gaan we rond een uur of twee/ drie slapen. Doseringen pep zijn meestal niet zo hoog. Één tot anderhalve gram met z'n tweeën voor zo'n sessie.
Ik worstel niet met problemen rondom speedgebruik. Wat voor mij geen probleem is, zal voor best veel anderen problematisch kunnen zijn.
Dus ja: het valt wel mee. Voor ons wegen de positieve effecten zwaarder dan de negatieve. Dat is een bewuste afweging die we maken.
Klik om te vergroten...
Positieve effecten wegen bij grof gezegd een ras echte junk ook eigenlijk nog steeds zwaarder dan de negatieve.

Het veel of weinig gebruiken is ook voor ieder een andere hoeveelheid.
Als ik aan vrienden zou vragen of ze mn hoeveelheid gebruik misschien wat ongezond vinden zouden die zeggen oh nee joh valt best mee.

Zou ik dezelfde vraag aan een stel oude tantes vragen zouden ze waarschijnlijk achterover vallen van de schrik als je zegt dat je 5x per jaar een pilletje neemt en 3x per jaar een grammetje wegsnuift.

Dus @OtherShore heeft best een goed punt hier.
Moet zeggen dat we vaak allen wel weten dat als iemand wat wil gaan uitproberen dit vaak toch wel gaat doen en je dan misschien beter een zo goed mogelijk advies te geven alleen het ik raad het af omdat word toch ergens in het achterhoofd geplaatst op zon moment.

Zou hierin dan ook de TSer een advies geven waarbij je je twijfels hebt of het wel handig is.
Opletten dat je dit niet doet wanneer je net extreem hebt gebruikt en doorgehaald.
Dat je dan beter kan wachten tot je alweer een poosje rond je dagelijks minimum speed gebruik zit en je goed in je vel zit.
En een trip kan altijd slecht vallen.
Een advies en een ervaring over wat te doen als dit gebeurd is dan iets waar je wat meer aan hebt.
Paardenstaart zei:
Ik neig wel echt door te slaan als het km drugs gaat, heb ook zo’n fase met ketamine gehad. Blowen heb ik nooit iets gevonden en xtc , dergelijke kon ik niet vaak achter elkaar doen door de heftige kater ( ook nooit 2 dagen achter elkaar gedaan ) Daarom was die speed even echt van wow ik kan het elke dag doen. Maar ga het nu sws verminderen, mocht ik het niet onder controle krijgen moet ik er wel echt wat mee
Klik om te vergroten...
Bij dit bericht krijg ik het gevoel dat je naar iets op zoek bent wat je dagelijks kunt gebruiken maar geen negatieve gevolgen van hebt. Want als je het niet vaak achter elkaar kan doen is dit jammer om de kater en niet omdat het om andere reden beter zo min mogelijk gebruikt zou moeten worden. Heb heel wat jaren oud en nieuw daarvoor gebruikt.
Dan mocht ik ff een keer gek doen.
Als ik dan bij het 1e bericht zie dat het voor de 1e keer is en meteen al 6 dagen is doorgegaan dan lijkt me dat dit je toch al bezorgt moest maken.
9 xtc en miauw gedeeld is dit alsnog 4 een halve pil en een halve gram.
Dit is eigenlijk gewoon extreem en als ik dat zelf zou doen zou je me volgens mij trillend in de goot terugvinden.

ik zou lekker overal mee stoppen zolang je in hoeveelheden begint waar zelfs iemand die al jaren een dagelijkse verslaving ermee heeft moeite mee zou kunnen hebben.

Ik heb (toen gebruikte ik al dagelijks) speed doseringen gedaan van 0.20 per 24 uur. Maakte ik smorgens een paar kleine lijnen van maar uiteindelijk word het meer door je tolerantie of omdat je je rot voelt en dat weer niet wilt voelen.
Emotioneel / boos / verdriet en dergelijke zijn de 1e veranderingen die je dan nu ervaart maar zullen steeds meer dingen bij komen. Altijd wat vlak en afwezig zijn geen plezier meer uit dingen halen zeker niet als je niet gebruikt hebt waardoor je mogelijk steeds dieper zakt depressies
Psychozes gekke tics tand bederf tintelingen hartklachten je loopt met elke gram/pil een extra risico.

Ik zit momenteel op minimaal een half gram speed per dag. Soms meer maar eigenlijk nooit meer minder.
Sinds ik mn hoeveelheid naar dit niveau heb moeten brengen om er nog "profijt" van te hebben, heb ik meer last van:
Het super heet hebben en zweten soort opvliegers - oververhitting.
In mezelf gekeerd zijn het allemaal niet meer kunnen volgen.
Trillen benen en armen trillen eigenlijk altijd redelijk heftig. Ik kan savonds geen jointje meer dicht draaien of klein priegelwerkje zelfs een rits dichtdoen kost moeite op zon moment.
Ben vergeetachtig geworden.
Lijk af en toe wel dement.
Last van mn kaken omdat ik ze altijd en eeuwig op elkaar klem.
duizelig beetje gedesorienteerd zijn.
dit is nog maar klein stukje van de nagatieve gevolgen.

Wens je iig alle goeds toe voor de toekomst.

Paardenstaart zei:
Hee allemaal, als ik eerlijk ben heb ik geen idee hoe ik dit bericht moet opstellen maar ik ga mijn best doen.

De afgelopen maanden heb ik lang in mijn hoofd gezeten dat ik heel graag speed wilde proberen.. er tegen gevochten omdat ik weet dat mijn vriend dat niet fijn vond en ritalin gedaan om te kijken of dat een goed alternatief was (Op basis van wat ik op het internet vond). Uiteindelijk mezelf er toch aan toegegeven om het te proberen en zo doende 5 gram speed besteld. Het was nat dus bleef er 2,4 gram ong. over. Ik vond het een leuke drug, uiteindelijk het tegen mijn vriend gezegd en na zelf 2 avonden te gebruiken (niet in de maten dat ik niet kon slapen behalve de eerste nacht want wist niet dat het echt zo een wakkerhouder was), heb ik het 2 dagen met mijn vriend samen gebruikt Plottwist (nog 2,5 gram gekocht) achteraf nog 2 dagen alleen. Ik heb elke avond gewoon geslapen en heb steeds pas genomen nadat ik had gegeten en at ook terwijl ik onder invloed was. Heb ook tijdens het gebruik uren op deze website gelezen en als ik iets voelde meteen opgezocht bv “speed tintelingen”. Bij elkaar heb ik het dus 6 dagen achter elkaar gedaan en heb niet echt een mentale dip, merk wel dat ik veel gevoeliger ben en sneller huil/boos wordt dan normaal. Lichamelijk heb ik pijn in mijn mond, voelt mijn lichaam heel zwaar als ik loop en heb ik moeite met ademhalen. Er is dus ong 5 gram doorheen gegaan in 6 dagen waarvan 2 dagen een jongen erbij van 190 en 81 kg.

Nu vraag ik mij af of ik gevaarlijk bezig ben? of dat dit te ver gaat of te veel is.
Heb vorig jaar heel veel verschillende drugs gebruikt en geprobeerd en kon toen altijd best wat hebben. Als ik iets doe kan ik het
wel extreem doen.
Bv een gram miauw en 9 xtc pillen erbij in een nacht (was wel met een vriendin gedeeld) opmaken.
Ik zou graag willen weten wat jullie hier over denken ? en hoe jullie met speed om gaan. Het is wel op nu!

( heb mijn best gedaan het fatsoenlijk op te stellen)
Bekijk bijlage 54511
Klik om te vergroten...
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik dacht dat ik redelijk duidelijk had verwoord aan TS dat de weg van elke dag speed niet aan te raden is:
StraffeNeel zei:
Na de twee nachten doen we weer eventjes (week of twee weken) rustig aan om ons lichaam te laten herstellen (vroeg naar bed, gezond eten en bewegen). Zes dagen achtereen is vragen om problemen op korte of wat langere termijn.
Klik om te vergroten...
StraffeNeel zei:
Wat jij schetst aan gebruik gaat je problemen opleveren als je daarmee doorgaat.
Klik om te vergroten...
@Paardenstaart, ik heb er te weinig rekening mee gehouden dat anderen meer verslavingsgevoelig kunnen zijn dan dat ik ben. Wat ik in mijn manier van omgang met pep schets kan jij waarschijnlijk niet omdat je onhoudbare cravings krijgt.
OtherShore zei:
Dat het allemaal wel meevalt? Lijkt me niet eigenlijk.
Klik om te vergroten...
Hier gingen twee discussies door elkaar lopen, mijn gebruik en het gebruik van TS.
Sniffle88 zei:
Het veel of weinig gebruiken is ook voor ieder een andere hoeveelheid.
Klik om te vergroten...
Veel of weinig gebruik; veel, weinig of geen cravings; dagelijks , wekelijks of maandelijks; lust naar de drugs en bijbehorend gevoel of juist naar de diepgaande gesprekken en seks waarbij het gevoel dat de drugs geeft van marginaal belang is.
Het is dus heel lastig om de situatie van de ene te projecteren op de ander. Daar heb ik en wellicht ook @OtherShore wat weinig bij stilgestaan. Waarbij mijn berichten in deze context (lees dit topic) wat misplaatst zijn.
@Paardenstaart, ik hoop dat je jezelf er niet teveel aan hebt gestoord en excuses daarvoor.
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#20
StraffeNeel zei:
Ik dacht dat ik redelijk duidelijk had verwoord aan TS dat de weg van elke dag speed niet aan te raden is:


@Paardenstaart, ik heb er te weinig rekening mee gehouden dat anderen meer verslavingsgevoelig kunnen zijn dan dat ik ben. Wat ik in mijn manier van omgang met pep schets kan jij waarschijnlijk niet omdat je onhoudbare cravings krijgt.

Hier gingen twee discussies door elkaar lopen, mijn gebruik en het gebruik van TS.

Veel of weinig gebruik; veel, weinig of geen cravings; dagelijks , wekelijks of maandelijks; lust naar de drugs en bijbehorend gevoel of juist naar de diepgaande gesprekken en seks waarbij het gevoel dat de drugs geeft van marginaal belang is.
Het is dus heel lastig om de situatie van de ene te projecteren op de ander. Daar heb ik en wellicht ook @OtherShore wat weinig bij stilgestaan. Waarbij mijn berichten in deze context (lees dit topic) wat misplaatst zijn.
@Paardenstaart, ik hoop dat je jezelf er niet teveel aan hebt gestoord en excuses daarvoor.
Klik om te vergroten...
Goed dat je dit bericht hebt gemaakt.
We staan soms er te weinig bij stil en delen uit eigen ervaring of andere informatie die we tot waarheid hebben gemaakt maar soms toch niet klopt maar dus wel hebt gedeeld.
Zie het vaker hoor en het zijn ook meestal goed bedoelde adviezen maar zeker als je niet heel stabiel in het leven staat en issues hebt ook weer anders gelezen/ begrepen worden als iemand die al jaren een heel nuchter en gezond/ gelukkig leven heeft.
Verslavingsgevoeligheid is afhankelijk van veel factoren maar het begint toch meestal hetzelfde je voelde je toen je iets gebruikte wel fantastisch dus wilt het morgen weer en gevolg is toekomstgeneuzel. En je wilt morgen weer.
@StraffeNeel je geeft al aan je bent zonder ook een gelukkig mens dit maakt natuurlijk dat hoewel je de euforie en de geilheid het leuker maken maar het niet erg is om dit dan weer een week of zoveel niet te doen want je bent zo ook happy.

Ik probeer altijd te helpen maar zal ongetwijfeld ook vast wel stomme adviezen hebben gegeven.
De vrager moet beseffen dat hij/zij het ook maar gewoon aan mensen vraagt die iets vertellen over eigen of eigen vriendengroep hebben en niet van iemand die er een hele studie in heeft gevolgd.
Dus blijf veel lezen en zoeken naar juiste informatie. En voor de antwoorders: wees voorzichtig vertel je uit ervaring of heb je de informatie uit een artikel dan kun je verwijzen naar de bron om het misschien wat duidelijker te maken wat deze informatie precies is.

Vertellen dat je al 2 jaar bijv elke vrijdag 2 pillen slikt en daar nog nooit een negatief effect van heb gehad kan ik lezen als ow zie zon hoeveelheid kan dus prima al die gegooglede gevaren lijsten is natuurlijk bij een hoger gebruik. Maar helaas is die hele lijst waar je op moet passen en nog veel meer ook met sommige of misschien wel alle punten die je al vanaf 1e keer kunt ervaren/krijgen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."