Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBen je nu aan de speed en wil je de letters van je toetsenbord af typen?

Ben je nu aan de speed en wil je de letters van je toetsenbord af typen?

344 antwoorden
64 weergaven
18-5-2026
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
haha cool.

Ik zat vroeger ook altijd op mijn kamer met een muziekje aan en plaatjes te bekijken van dingen.
Alleen niet op zo'n selectieve manier als jij.
Die internetloze tijd was altijd wel leuk.
B

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...18
BasvanHoven
Lid
Roze olifant zei:
Die dosis valt nog goed mee inderdaad. En dat herken ik wel ja van mijn eenmalige ervaring met speedy, dat die hartkloppingen nog hele lichtjaren lang aanhouden. Als je vanmiddag je laatste lijntje hebt gehad is het ook wel te verklaren. :wink: Succes er nog even mee! En (hopelijk) straks welterusten.

(Hier btw ook insomnia, ordinaire, drugsloze, trippy-hallucinatieloze insomnia. Zo... passé. Ben eigenlijk illegaal in dit topic.)
Klik om te vergroten...

Zitten we dus een klein beetje in hetzelfde schuitje. Hoewel, weet niet wat jij op hebt eigenlijk

Ontdek nu dat ik door hard te staren hallucinaties kan forceren met letters op mijn telefoon. Haha, sick!
l
lysergic binkLid
Waarom heb jij Robert Anton Wilson nog niet gelezen? sluit volledig bij je gedachten aan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Reality_tunnel

http://www.refinethemind.com/reality-tunnels-robert-anton-wilson/
Z
ZweibeinerLid
We believe what we see and then we believe our interpretation of it, we don't even know we are making an interpretation most of the time. We think this is reality. – Robert Anton Wilson

Door mijn gesprekken met @Mindless (wat handig zo'n functie om te taggen) en door de filmpjes die hij aanraden kijk ik net even wat anders tegen deze zin aan. Of beter gezegd, ik kan deze zin nu op meerdere manieren interpreteren. (Mindless, correct me if I'm wrong of het verkeerd uitleg. Als je een toevoeging hebt is dat uiteraard ook altijd welkom)

Deze zin insinueert dat we de realiteit buiten onze zintuigen ervaren, wat eigenlijk best een rare gedachte is. We ervaren de wereld niet (Alleen) aan de buitenkant door het aan te raken, te voelen, ruiken, horen en proeven. We ervaren de wereld aan de binnenkant, in ons bewustzijn. Onze hersenen laten ons de informatie zien, de informatie gaat eerst door een filter. (Denk aan dat we beelden op zijn kop zien maar onze hersenen het omdraaien voor ons)
Ons beeld van realiteit is wat onze hersenen ons laten zien. Het is bekend dat onze hersenen nogal eens aan brainfarts doen.
Je zou dus kunnen stellen dat er alleen een materiële wereld in ons hoofd zit. Gefilterd.

Onze hersenen beperken ons dus om de wereld echt te zien (ik gebruik het woord zien nu even voor de complete zintuiglijke ervaring van de wereld). Ik vraag me af wat we zouden kunnen zien als onze hersenen niet zouden filteren. Zouden we dan zoiets als dark matter/energie kunnen zien? Zouden we dan meer dimensies kunnen zien dan we nu doen? Zouden we gedachte gangen hebben die nu niet mogelijk zijn, die nu als insane beschouwt worden? Zou insanity dan misschien kunnen samenhangen met hersenen die afwijkende/minder/geen filters hebben? Dat insanity gewoon puur iemand is die de wereld echter ziet dan andere? Dat idee alleen al klinkt zo onwijs interessant. Dan kunnen we het verder trekken. Zouden alle mensen met een psychische stoornis de wereld niet echter zien? Er zijn een aantal aandoeningen waarvan bekend is dat de gemiddelde persoon die het heeft, ook een hoger iq heeft dan gemiddeld. Minder filters en meer/anders gebruik van de hersenen dan de gemiddelde persoon? Is deze gedachte überhaupt al wel eens verder onderzocht in het wetenschappelijk veld? Of zijn we erover eens dat het een afwijking is, dus die moet beter gemaakt worden ipv dat er gekeken word hoe de wereld ervaren word door die persoon?

I do not think inside the box, I do not think outside the box, in fact, I have no idea where the box is.
Er zijn een hoop mensen die zich herkennen in bovenstaande zin. Als ze zo denken dan moet het toch ontzettend interessant zijn om te onderzoeken hoe ze dan wel denken, en hoe we dat denken kunnen gebruiken voor nieuwe ideeën en ontdekkingen. Ipv die gedachtes van die persoon in "the box" willen stoppen, of mee willen helpen "the box" te vinden.

Op een ander noot, ik zou het heel gaaf vinden als een zwart gat de oorzaak is van een nieuw universum. Ik heb er veel te weinig wetenschappelijk verstand van om überhaupt een gok te mogen wagen wat dat betreft, maar toch kan ik niet ontkennen dat er wat logica inzit.
Ten eerste geloof ik dat de kans een stuk groter is dat er meerder universums zijn dan alleen degene waar wij in leven.

Onze big bang word beschreven als een oerknal, er was niks en toen was er iets. Een zon die implodeert (Leuk weetje voor degene die het interessant vinden. In 2022 kunnen we met ons blote oog het sterven van een ster waarnemen. Dit is heel bijzonder dat we dat mee mogen maken in ons hele korte mensen leven) laat een zwart gat achter. Dat zwarte gat slokt alles op wat in de buurt komt, de wetten van de natuur heeft hij zelfs lak aan. Niks kan ontsnappen, zelfs licht niet. Er is niks wat in de buurt komt van het gewicht van een zwart gat. Als je een paar korrels zwart gat op aarde zou laten vallen dan zou het instant naar het midden van de aarde vallen. Er kan alleen maar materie in, niet uit. Voordat er materie in gaat heeft het zwarte gat het al helemaal uit elkaar getrokken tot de kleinste vorm die er is, protonen, neutronen en elektronen, de bouwstenen voor een atoom. Hawking ontdekte dat fotonenparen gescheiden worden door het zwarte gat, een word opgeslonden en de andere terug het universum in geslingerd. Na een tijd zal het zwarte gat verdampen, het is er niet meer.

Dus als we het zwarte gat nu eens van de andere kant bekijken, niet hoe wij het zien. Hier is wat fantasie voor nodig want ik neem gelijk even de sprong dat het zwarte gat ergens naartoe leid. Dat de bouwstenen van ons universum niet vernietigd kunnen worden.

Dus, oerknal.
Zon die implodeert en zwart gat word en alles opzuigt: Oerknal, vanuit een heel klein puntje word er materie en fotonen het nieuwe universum ingeslingerd. Alles is zo klein als maar zijn kan, alleen de bouwstenen voor een universum zijn er.
Het moet heet zijn zodat deeltjes aan elkaar kunnen smelten om verbindingen en zo sterren te kunnen vormen. (hier kan het wel eens mis gaan, leg ik later verder uit) Sterren zijn immers de bouwstenen van al het andere in het universum.
Een zwart gat is intens zwaar, zou een nieuw universum dat niet ook zijn? Zou de zwaarte van het zwarte gat niet voor een deel het gewicht van een nieuw universum kunnen zijn? Helaas kunnen we dat niet meten en als wel, dan nog gelden de wetten daar niet meer. Wat de bevindingen automatisch al teniet doet. Stofwolk hebben we ook nodig, dat kan ook verklaard worden. Misschien niet heel goed, maar wel een beetje. Bij alle vernietigingen komt stof vrij, de vernietiging van de zon, een deel stof heeft geen kans om in ons universum te blijven omdat het zwarte gat het al verslonden heeft.

Het nieuwe universum is dus een baby van de onze, net zoals alles zich voortplant in de natuur heeft het altijd bouwstenen van de moeder en vader nodig. Het is een replica die lijkt op de ouders maar die niet exact hetzelfde is. Of daar dus leven mogelijk is, geen idee. Ik heb altijd geleerd dat de omstandigheden perfect moeten zijn, een verschil in temp en de deeltjes smelten niet samen. Om samen te kunnen smelten moet het universum zo'm 1 miljard kelvin zijn geweest, de heetste ster in ons universum is zo'n 525 miljoen kelvin. Iets meer dan de helft van wat de temp zou moeten zijn. Het universum is in dit gedeelte ook al afgekoeld. Dus waar komt die hitte dan vandaan? De wrijving en de energie die vrijkomt bij het imploderen van de ster en het ontstaan van het zwarte gat?
Nu hebben we natuurlijk geen fatsoenlijk beeld over de eerste minuten van universum, de theorie is gebaseerd op hoe dingen zich kunnen vormen en welke omstandigheden er nodig waren.

Al met al staat mijn idee, of misschien beter gezegd: hoe ik een zwart gat graag zou willen zien, erg wankel op zijn benen. Maar naar mijn mening niet wankel genoeg om het idee teniet te doen.
Nu heb ik het verstand niet om überhaupt een theorie te kunnen verzinnen hierover, maar tegelijk laat dit idee me ook niet los. Dus vandaar dat ik het deel, daar was dit topic voor :grin:

Even voor de duidelijkheid, er komt veel meer kijken bij een imploderende ster en de oerknal, maar dat is materie die snel saai word en ik wil ook weer niet al te moeilijk mijn idee opschrijven. Ik ben me er dus perfect bewust van dat ik sommige (zeg gerust alle) dingen nogal simplistisch opgeschreven heb.
Ik ben benieuwd of iemand anders hier ook een idee over heeft, of dat mijn idee genadeloos ontkracht gaat worden door iemand.
P
PsychedelibeeLid
Zweibeiner zei:
We believe what we see and then we believe our interpretation of it, we don't even know we are making an interpretation most of the time. We think this is reality. – Robert Anton Wilson

Deze zin insinueert dat we de realiteit buiten onze zintuigen ervaren, wat eigenlijk best een rare gedachte is.
Klik om te vergroten...
Naar mijn idee insinueert die zin twee dingen, dat we de realiteit ervaren door zowel onze zintuigen als onze hersenen. "we believe wat we see" (zintuigen) "and we believe our interpretation of it" (hersenen).

Het klopt dat onze hersenen onze zintuigelijke input filteren en dus een grote invloed hebben op hoe wij onze realiteit ervaren. Maar het begint al met het feit dat onze zintuigen niet perfect zijn, zo filteren onze zintuigen dus ook al een heel groot deel van onze realiteit. Om bij het zien te blijven, met onze ogen kunnen wij maar een klein deel van het electromagnetisch spectrum waarnemen. We missen dus direct al een groot deel van de visuele informatie.
8
8️⃣6️⃣Lid
driekwart ongeveer, misschien wat minder heb t niet gewogen. maar goed, doel is bereikt want ik wou het toch opmaken.
8
8️⃣6️⃣Lid
guilty.

onder het mom, het kan maar beter op zijn.

maar ik ben altijd wel to the point, dus ben niet zo van de lappen.

nog iemand meer of moet ik mezelf hier vermaken vannacht?
8
8️⃣6️⃣Lid
ah, leuk :)

nu nog dezelfde game en we komen de nacht wel door :)
S
StimsalaBanneLid
*Meld zich ook. :grimacing:
L
LangspeelplaatLid
SanneBanne zei:
*Meld zich ook. :grimacing:
Klik om te vergroten...

Niet vervelend bedoeld, maar ben je niet enorm bang dat je verslaafd raakt of misschien al wel bent? Als je wekelijks aan de speed zit lijkt me dat problematisch worden.
S
StimsalaBanneLid
Langspeelplaat zei:
Niet vervelend bedoeld, maar ben je niet enorm bang dat je verslaafd raakt of misschien al wel bent? Als je wekelijks aan de speed zit lijkt me dat problematisch worden.
Klik om te vergroten...

Ik ga er in mijn "niet nuchtere state of mind" niet te diep op in maar ik gebruik inderdaad zo goed als iedere week en soms ook een midweek lijntje "omdat het kan". Ja, ik ben verslaafd aangezien ik er niet mee "wil" stoppen dat te doen. Dat komt misschien heel laconiek over en daar zit uiteraard ook een bepaalde oorzaak achter waarom ik mezelf zo gemakkelijk liet/laat verleiden. Die deel ik echter niet openbaar op het forum.

Niet om het te veredelen trouwens, ik raad niemand aan zo "makkelijk" om te gaan met zo'n drug als speed. Het is absoluut ongezond en zeer verslavend spulletje. :warning:
L
LangspeelplaatLid
Let er een beetje mee op. Ik heb ook een heftige drugsperiode meegemaakt, en daar lagen ook problemen aan ten grondslag. In het begin gaat er een wereld voor je open en verlicht het letterlijk al je zorgen en lasten. Maar geloof me, op een gegeven moment gaat het zich tegen je keren en dan ben je nog veel verder van huis. Recreatief drugsgebruik is leuk, maar systematisch drugsgebruik is eng.
S
StimsalaBanneLid
Ben vanavond een klein experimentje aan het doen. Heb een bloeddrukmeter gekocht. Geen hele dure hoor, dus ik zie het als indicatie. Tot nu ziet het er zo uit:

Speed 73% amfetamine, geen cafeïne, (gewassen met aceton i.v.m sterke smaak/branden). Wijze van inname: Snuiven.

19:00: Start (Na avondeten en koffie/roken): 140/80 hartslag: 99bpm
19:35: Eerste 2 lijntjes 100mg speed
19:54: Eerste meting: 152/82 hart: 118bpm
20:00: Lijntje 50mg speed
20:18: Tweede meting: 150/87 hart: 130bpm
20:20: Lijntje 50mg speed
20:37: Derde meting: 156/80 hart: 140bpm

Aangezien ik nu ruim voldoende op gewenst effect zit, stop ik met bijnemen en wacht verder de avond af of ik nog 50mg ga bijnemen voor verlenging. :grimacing: Update volgt.. :nerd:
D
De DunneLid
SanneBanne zei:
Ben vanavond een klein experimentje aan het doen. Heb een bloeddrukmeter gekocht. Geen hele dure hoor, dus ik zie het als indicatie. Tot nu ziet het er zo uit:

Speed 73% amfetamine, geen cafeïne, (gewassen met aceton i.v.m sterke smaak/branden). Wijze van inname: Snuiven.

19:00: Start (Na avondeten en koffie/roken): 140/80 hartslag: 99bpm
19:35: Eerste 2 lijntjes 100mg speed
19:54: Eerste meting: 152/82 hart: 118bpm
20:00: Lijntje 50mg speed
20:18: Tweede meting: 150/87 hart: 130bpm
20:20: Lijntje 50mg speed
20:37: Derde meting: 156/80 hart: 140bpm

Aangezien ik nu ruim voldoende op gewenst effect zit, stop ik met bijnemen en wacht verder de avond af of ik nog 50mg ga bijnemen voor verlenging. :grimacing: Update volgt.. :nerd:
Klik om te vergroten...
Interessant he? Ik gebruik als ik een nieuwe drug neem meestal de bloeddrukmeter.
Het viel mij op vorige week dat het nog vrij lang bleef stijgen na mijn laatste dosis. Ik blijf dit even vokgen, leuk!
Veel plezier vanavond!
S
StimsalaBanneLid
Haha, zal eerlijk zeggen dat ik door jouw topic op het idee kwam! (En zag advertentie van Lidl krantje dat ze ze goedkoop hadden vorige week) :innocent::grin:
R
Roze OlifantLid
De Dunne zei:
Interessant he? Ik gebruik als ik een nieuwe drug neem meestal de bloeddrukmeter.
Het viel mij op vorige week dat het nog vrij lang bleef stijgen na mijn laatste dosis. Ik blijf dit even vokgen, leuk!
Veel plezier vanavond!
Klik om te vergroten...

SanneBanne zei:
Haha, zal eerlijk zeggen dat ik door jouw topic op het idee kwam! (En zag advertentie van Lidl krantje dat ze ze goedkoop hadden vorige week) :innocent::grin:
Klik om te vergroten...

Lol, ik heb er toevallig vandaag ook eentje besteld. Wilde dat al langer doen trouwens, omdat ik vaak duizelig ben, en ben ook wel benieuwd hoe mijn bloeddruk is tijdens migraine. Maar ‘t is ook zeker handig/grappig om te checken hoe je systeem op drugs reageert. :) Al lijkt het mij ook weer niet goed om er teveel op te gaan focussen.

Je kan zo de bloeddrukmeter-reclame-wereld in als je de vrachtwagens zat bent Dunne :wink:
l
lysergic binkLid
Ik schrik er wat van dat speed anno 2018 , nog zo populair blijkt!
Ik erken het alleen maar meer als medicijn voor narcolepsie en tweedekeusmiddel voor mensen met ADHD,
als drug is het naar mijn eindbesluit een inferieur middel.
Het is geen perfecte drug, het neemt meer dan het geeft.
Het maakt meer kapot dan je lief is!
Draag zorg voor jullie zelf, en geniet zolang de waan nog stand houd voor jullie.
En denk ook aan vrienden en familie die het geen fun vinden om een geliefde zich naar de verdommenis te zien helpen.
Take care !

De weldra ''lysergic'' in mijn naam weer waard zijnd
eindconclusietyper .:sunglasses:
D
De DunneLid
Roze olifant zei:
Lol, ik heb er toevallig vandaag ook eentje besteld. Wilde dat al langer doen trouwens, omdat ik vaak duizelig ben, en ben ook wel benieuwd hoe mijn bloeddruk is tijdens migraine. Maar ‘t is ook zeker handig/grappig om te checken hoe je systeem op drugs reageert. :) Al lijkt het mij ook weer niet goed om er teveel op te gaan focussen.

Je kan zo de bloeddrukmeter-reclame-wereld in als je de vrachtwagens zat bent Dunne :wink:
Klik om te vergroten...
Hahaha nou als ik ooit een andere baan zoek dan weet ik dat het een optie is! :wink:
8
8️⃣6️⃣Lid
ah, ik ben niet de enige
l
lysergic binkLid
SanneBanne zei:
:laughing:

Chat gestart

Medewerker: Goedenavond! Waarmee kan ik u helpen?
: U chat nu met Medewerker endelijk
: endelijk
: this is a most shit company i sow
: sirus
: no disiplin
: mensen must uuren en uuren vachten
Medewerker: I am sorry to hear that, is there something I can help you with?
: warom we moust zo fill nervos krijgen door the juli
: warom
: en nu
: juli stopen mijn inntrnet telefon zonder its zegen of brift sturen
: that min zonder respect +
: ik heb smijt het geld op juli rekning
: maar nu mij problem
: ik betal zo will for kan mijn net gebroken
: welke fucking sort intrnet is that ik kan net music losteren
: ik kan net video kijken
: ik kan nex doon met this shit intrnet
: en tv
: warom ik most zo fill betalen
: for nex
: from the day i com to **** just i louse my nervos
: is that conection you geveing people
: till morning if my tv and conect not ork normal i will stop to pay *****
: i will send money to ombutsedinst till we go recht bank
: alls ik krijg gieen respect
: ik geve geen respekt
: nu ik spereek van mijn zelf
: so fucking sistem is *****
Medewerker: Ik respecteer u zeker wel
: fuck *****and all medewerker
: fuck
Medewerker: Waarom zou ik u niet respecteren?
: i8 amtalking my self
: i talk to m,y self
: 3 over waiting
: en when you com closing chat
Medewerker: Kan ik u ergens mee van dienst zijn?
: end agen must i wait 3 avor
: you cal this respect
Medewerker: I have not done anything to you, I just met you
: jjuli stopen 3 week gliden mijn net and telefon
: zonder its zegen
: over 1 klijn facur
: maar facur all betald
: nu is mijn tijd
: ik betal euro foir wat?
: for intrnet and tv gebroken just of net?
: dont say you doen noting to me
Medewerker: Dat kan gebeuren, maar daar is een oplossing voor
: you are the person just 1 over ago stop chat
: i was waiting 1 aver 45 min
: agen know you are hear
: but stil noting+ i ask 2 time till know my problem
Medewerker: I do not know what you are talking about
: vanaf eete dag tot nu
: slecht intrnet and tv
: elke keer modem stop
: elke keer tvstop
: mijn intrnet ik kan net gebrloken for nex
Medewerker: Ok wilt u dat ik u daarbij help?
: kan net youtube kjken
: kan net film kijken
: kan net ook een pagina lisen elke keer muut vacht cahcten
: warom
Medewerker: Net wel of niet? ------------------------------------------> edit: :tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:
: ik ga net mer vachten
: of mijn werbinding in order beringen
: alls kan net+ geve recht ik stop ziten zonder kosten
: een van that 2
: from the day i com ***** i com crazy
: just ask money money money
: no help
: fuck
: wat is this
: to9night i will miy conect com normal
: if no from morning i will stop to paymnet and i send my abone to ombutse dinst tot recht bank
Medewerker: I can not guarantee that if you will not let me help you
: this is my net
: and you are *****
: do wat you can
: i told my problem+
: know you chek
: he geve low conect
: and in reclam just lay lay lay
Medewerker: We do, we give you 50Mbit a second
: hahahahaha
: jok
: this is a big jok

Chat duurt nog veel langer maar dit was toch wel meest hilarische stukje. :tearsofjoy::tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Bruikbaar materiaal voor stand up comedy.
Vele comedians grijpen vaak terug naar de weinige komische situaties die zich voor deden in hun 9 tot 5 struggle
Maar geenszins mogen we met werkanektdotes de indruk wekken dat werken pure aaneenschakelingen zijn van fawlty towerachtige situaties.
Neen werken ...over de koers van jaren geschetst is 2 procent humor ...78 procent nodeloze stress en mindfullnessverstoring en mss 20 procent essentiële verveling waar je ijsberend kan jezelf dwingen tot creatieve oplossingen .
De snode plannen die ik smeedde in de uren waarin ik met mijn poten op men bureau kon liggen .
En telefoongrappen uithalen tot een kunst verheven ...op kosten van het werk wel .
Hoh de dingen die ik hier niet kan openbaren jammergenoeg .
Maar we naaiden enkel schoften ...nooit brave naïeve mensen ....maar de rotte appels sneden we mooi in plakjes .
Kampvuurverhalen nu . ..
Nbeetje Robin hhood achtige toestanden zo ...haal die verhalen wel es op om de wijven wilder te maken .daar pijpen ze beter Door nboevenpik smaakt zoeter tschijnt .
Alvorens men inbox te flooden die boevenpik
Is in het bezit van een deerne. ..die ik nimmer of nooit zou bedriegen ...nvrouw die meegeniet van je waanzin moet je keepen.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."