Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBen je nu aan de speed en wil je de letters van je toetsenbord af typen?

Ben je nu aan de speed en wil je de letters van je toetsenbord af typen?

344 antwoorden
72 weergaven
18-5-2026
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Onder het mom van humor shit posten, ik mag deze gast.
Ben benieuwd hoeveel van jullie hem al kennen.

S

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...18
StimsalaBanne
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Haha leuk @Zweibeiner, kende hem nog niet maar het is wel droge humor en daar ben ik gek op. Thanks voor het delen, ik ga meer van hem zoeken. :tearsofjoy:
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#3
En voor mijn beste wensen te uiten aan alle pepkleppen , twas soms niet altijd even lief en aardig,
maar vergeet niet,
dat we het kunnen besluiten met een eerbetoon aan een held, een gedicht van herman brood,
die veel verklaard

‘t Leven met dope
wordt soms onkomfortabel
de risiko’s die je neem
je lichaam opoffere
om briljant te zijn
om superman te zijn
en maar lulle die speedfreaks
bekke staan nie stil
je wordt een deel van
andermans vibrasies
je bent met mekaar bezig
op een level van gestoorde gevoelens
gevoelige gestoorden
‘k ben een toerist
in de wereld van mobiele mense.
(Herman Brood, "Zoon van alle moeders", De Bezige Bij, Amsterdam 198:sunglasses:
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ok, na de verlichting moet ik even typen. Geen idee hoe logisch de tekst gaat zijn en hoe het zich gaat ontpoppen. We zien wel waar mijn gedachtes me heen gaan leiden. Het gaat er niet om of wat ik ga schrijven feitelijk klopt of logisch is, het gaat om de realisatie en waar mijn gedachtes me brengen door het realiseren. Welke weg ze besluiten te nemen.

Fucking mind is blown. Al 16 jaar ben ik bezig met gelukkig worden maar ik ben op zoek gegaan naar het verkeerde gevoel. Mijn zoektocht was niet slecht, ik liet me leiden door hetgeen me altijd verteld is waardoor ik me beter zou gaan voelen. Mijn ego heeft het verteld en ook de wereld die van mijn ego een verslaafde heeft gemaakt. En mijn ego heeft een te groot ego om het überhaupt te kunnen zien......

Conspiracy theorists zeggen dat we allemaal schapen zijn en gehersenspoeld door de regering en de grote bedrijven en banken, ze hebben gelijk. Ik had nooit verwacht dat ooit te zeggen, ik vond het nogal drastisch en een typische uitspraak voor de conspiracy mensen. Zoals je bij de kerstman ook verwacht dat hij "ho ho ho"zegt. Je weet niet zo goed waarom, alleen dat hij het zegt.
Ik weet niet of we dezelfde redenatie hebben voor die uitspraak, zeer waarschijnlijk niet. Maar die uitspraak is ineens zo logisch, zo vol waarheid en ergens ook zo beangstigend.
Conspiracy mensen vinden ons schapen omdat we in het systeem zitten, we hebben een bankrekening, we houden ons aan de verkeers-regels etc. We zijn schapen van de regering die ons wil onderdrukken. Ze zien het niet zoals ik het nu zie, ze zien niet dat ze zichzelf onderdrukken en andere, net zo hard als de mensen doen die ze beschuldigen. Mhm, ze onderdrukken zichzelf en ze zien het niet. Geluk willen vinden is misschien wel de grootste conspiracy op aarde.
De grootste grap ooit die niemand door heeft, omdat niemand het door heeft is het juist een grap geworden. De grootste leugen die we tegen onszelf vertellen en andere. Geluk willen vinden geloven meer mensen gezamenlijk in dan wat dan ook. Een heel volk dat zich superieur voelt terwijl de waarheid volledig over het hoofd vliegt wat het gigantische bord voor de kop tegen had moeten houden.
Ons leven is ingericht met als hoofddoel gelukkig te worden en geluk te vinden. Er zijn steeds meer mensen met psychische problemen, iedereen zoekt op de verkeerde plek. We weten niet beter, we zijn compleet oblivious.

Reclames spelen tegenwoordig in op de psyche, ze manipuleren je door gebruik te maken van hoe ons brein werkt. Zouden ze door hebben dat het grootste succes van hun reclame komt door het verslaafd maken van ons ego? Dat het zo simpel is. Inspelen op de psyche maakt alleen dat ons ego een nog grotere verslaving krijgt. Het verslaafde ego is de consument en het product. Zouden de bedrijven daar bij stil gestaan hebben? Zouden ze door hebben waar het hun succes eigenlijk vandaan komt? Meesterlijk briljant vind ik het.

Wanneer is die omslag gekomen, de laatste eeuw? Want in deze eeuw zijn er meer psychische aandoeningen dan ooit tevoren. Komt dat omdat we ze eerder niet zagen of omdat ze er eerder niet waren?
Deze eeuw is de tijd van reclame. Bedrijven die ons ego vertellen hoe we gelukkig kunnen worden, wat de weg naar geluk is. Gelukkig zijn is het belangrijkste van alles, werkelijk waar de grootste campagne stunt ooit.

Ons ego heeft geleerd wat je in bezit moet hebben om gelukkig te zijn. Vroeger hadden mensen veel minder en waren gelukkiger. Misschien omdat hun ego veel minder gebombardeerd werd met verslavende middelen. Dat de mensen vroeger zelf bepaalde hoe dat ze gelukkig konden zijn en het niet aan een ander overlieten om het ze te vertellen. Waarom is het anders?

Ons ego is wijsgemaakt dat gelukkig zijn het ultieme doel in het leven is. De regering voed dat door mensen entertainment te geven, de bedrijven geven gadgets en kleding. Alles om de mens gelukkiger te maken. Geluk is de meest verslavende drug op aarde en praktisch niemand ziet het. Hoe kom je van een verslaving af als je niet weet dat je hem hebt?
Wederom briljant gedaan. Hoe kun je ook in hemelsnaam het argument maken dat de zoektocht naar geluk een verslaving voed. Dat het meest positieve gevoel op aarde gevoed word door negativiteit, de verslaving.
Geluk werkt ook als een verslaving nu ik erover na denk. Je hebt steeds meer nodig om dezelfde mate van geluk te voelen. Iedere dag ben je op zoek naar dat geluk en je geeft er alles voor op. Je gaat de schulden in om die mooie auto te kunnen rijden, je breekt je partners hart omdat je vreemd bent gegaan, je steelt die telefoon om erbij te horen etc. Hoeveel negativiteit nemen mensen op zich in ruil voor geluk? Hoe dom is het dat ons ego, dat wij mensen denken geluk te krijgen door iets negatiefs te doen? Zijn we dan zo verslaafd dat we het gewoon niet zien. Het doel heiligt de middelen?
Gehersenspoeld zijn we.

Denk er eens over na hoe een verslaving werkt en ga dan eens kijken hoe we ons gedragen op zoek naar geluk. Ik zie duidelijke overeenkomsten. Ik zag ze eerst ook niet, ik zocht geluk op andere plekken dan de standaard manier om je ego verslaafd te houden, maar dat neemt niet weg dat mijn ego net zo goed verslaafd is.

Geluk is mooi, en ik hoop dat iedereen gelukkig word. Maar geluk is niet de key, geluk is een bonus op het leven. Door geluk te voelen weet je wat ongeluk is, het staat in balans, zonder goed geen kwaad. Waarom denken we in hemelsnaam dat we continu gelukkig kunnen zijn? Omdat ons verteld word dat het kan en ons ego erna smakt?
Hoe stom is het eigenlijk om te geloven dat we 24/7 ons hele leven gelukkig kunnen zijn. Dat staat voor mij gelijk als geloven dat er alleen maar goed op de wereld is. Logisch dat mensen depressief worden want er word ze belooft dat ze altijd gelukkig kunnen zijn. Er word ze een leugen verteld, iedereen word boos en ongelukkig als er tegen ze gelogen word. Het word steeds logischer waarom steeds meer mensen psychische problemen hebben.

Mijn advies, ga op zoek naar sereniteit, geluk komt dan vanzelf en het kost je veel minder.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Stop periode starten?
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het resultaat van een middagje drogen wassen en pasjes verminken.
Zal later even een gebergte foto maken, zelf ook nog niet gezien namelijk.
Ben denk ook de enige persoon die zelf seals maakt omdat ik dat leuk vind.
Zo ziet het er wel heel onschuldig uit '2 gele'? Roze papiertjes op.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
denk het wel.

het is wel mooi geweest, anderhalve maand bijna elke week. maar daar voor 2 jaar niet dus het kon wel weer eens
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ik zat hier vorige week ook al met @De Dunne en @lysergic bink
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja, denk dat ik dat ook maar eens moet doen. Niet zo lang maar maandje of 3 stoppen allicht. Maar goed, morgen denk ik daar vast weer heel anders over en kijk ik alweer uit naar de volgende keer. :mouthzip::grimacing:

Ik zit inmiddels aardig richting mijn coming down. Ben nog niet in bank-hang mode maar wel onderweg. Vind ik ook wel een fijne fase, lekker hangen, innerlijke warmte, langzaam die ontspanning die komt. Sommige vinden de coming down niet prettig, ik vind het een fase die ik niet zou willen missen. En dan weer heel wat uurtjes later het einde, trek krijgen, ff wat eten en dan warm bedje in. Dat heerlijke gevoel van één worden met het matras en dan binnen enkele seconden Zzzzz.... :zzz:

Haha. Maar goed. Eerst nog één liedje Audiosurfen. Of 3, of 10... :musicalnotes::musicalnote::twohearts:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
lekker hoor :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ik begin ook wel te hangen nu. biertje jointje en met gamen ben ik ook wel klaar

comming down is niks mis mee, heb m zelfs nog wat aangenamer gemaakt met een klein beetje MDMA kristal. was eigenlijk niet de bedoeling maar goed. liever wakker blijven met een goeie comedown dan plafondstaren :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb geen speed of iets genomen gister. Ik was te laat thuis en anders had ik de hele nacht wakker gebleven. Misschien dit weekend maar ik heb ook weer afspraken op verschillende tijden. Ik wil speed echt plannen want het viel mij echt vies tegen hoe slecht je kan slapen. Had ik niet verwacht.
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Ik heb geen speed of iets genomen gister. Ik was te laat thuis en anders had ik de hele nacht wakker gebleven. Misschien dit weekend maar ik heb ook weer afspraken op verschillende tijden. Ik wil speed echt plannen want het viel mij echt vies tegen hoe slecht je kan slapen. Had ik niet verwacht.
Klik om te vergroten...
Daarom probeer ik niet eens meer om te gaan slapen als ik speed op heb :tongueout:
Maar aan de andere kant vind ik een nachtje doorhalen ook geen straf. Dag nummer 2 voel ik me altijd super relaxt, jointje erbij film aan. En volop genieten:)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
HardcoreGabber zei:
Daarom probeer ik niet eens meer om te gaan slapen als ik speed op heb :tongueout:
Maar aan de andere kant vind ik een nachtje doorhalen ook geen straf. Dag nummer 2 voel ik me altijd super relaxt, jointje erbij film aan. En volop genieten:)
Klik om te vergroten...
Ik vind het echt onprettig een nacht overslaan. Ik loop dan de hele week er na achter de feiten aan. Vorig weekemd al een nacht overgeslagen. Nee, liever niet.
Plus dat ik meestal geen tijd heb een hele dag of weekend “uit de roulatie” te zijn. Verplichtingen.
L
LemonadeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jezus wat een verhalen hier. Ik vermaak me prima met mijn kruiswoordpuzzels. Wel eenzaam maar dat ben ik gewend. Hoop dat er nog iemand reageert.
K
KrackkidLid
01-01-2024, 00:00
#16
jaja
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#17
stilletjes hier, pepschaarste?
D
DoomedGreyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kan iemand ff helpen ?
Heb pep gehad , maar heb de heletijd angst aanvallen , en ben super moe .

Wil graag slapen ... Maar dat lukt niet omdat ik bang ben
K
KrackkidLid
01-01-2024, 00:00
#19
Straks denk weer ff 2 nakkies nemen. Nog meer mensen?
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vraagtekens of onduidelijkheid is geen nieuwe eigenschap van mij, ik ga absoluut niks terug lezen wat 'ik' hier in post.
Dat kost me weken om te ontcijferen nuchter, hou van logica vandaar.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."