Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed wassen met Aceton *UPDATE: Categorie III - DRUGS PRECURSOR: ACETON

Speed wassen met Aceton *UPDATE: Categorie III - DRUGS PRECURSOR: ACETON

438 antwoorden
158 weergaven
18-5-2026
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bas zei:
Hoe kom je op deze conclusie?
Klik om te vergroten...

Oke laten we ons gespreksonderwerp even Jan noemen. Jan heeft 20 gram speed, welke getest is op 50 procent puurheid. Gezien speed maximaal 73 procent amfetamine bevat, de rest is sulfaat, of hoe je het ook noemt. Dat betekent dat 27 procent sulfaat is en de resterende 23 procent versnijding cq productieresten is. Als Jan 3 kwart (ongeveer) overhoud na het wassen, betekent dat toch dat ongeveer een kwart is opgelost in de aceton, zonder dat de speed zijn poedervorm verliest en dus max 73 procent kan zijn.

De ongeveer betekent dat er inderdaad dingen achterblijven in glas en filter zoals Psychische Bij (sorry:P) zei, en je niet exact op de komma het verlies weet, en nogmaals dat interesseert me niet!! Ik wil weten of er dingen zijn die fout kunnen gaan met invloed op de potentie niet hoeveel er oplost in het eventuele water

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415...22
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#2
Even een speed newbe vraegje;
een verkoper heeft speed paste van 77% puurheid. Ik dacht dat 73 max was?
Ergens anders heeft hij speed paste van 100% puurheid. ??
Of gaat de 73% puurheid over droge speed?
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oke, you lost me here. :P
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
73 is de max inderdaad(in poedervorm wel te verstaan dus na het drogen). 77% is gelul en onmogelijk laat staan 100%

100% kans dat je dealer uit zijn nek lult.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zwijgrecht zei:
Oke laten we ons gespreksonderwerp even Jan noemen. Jan heeft 20 gram speed, welke getest is op 50 procent puurheid. Gezien speed maximaal 73 procent amfetamine bevat, de rest is sulfaat, of hoe je het ook noemt. Dat betekent dat 27 procent sulfaat is en de resterende 23 procent versnijding cq productieresten is. Als Jan 3 kwart (ongeveer) overhoud na het wassen, betekent dat toch dat ongeveer een kwart is opgelost in de aceton, zonder dat de speed zijn poedervorm verliest en dus max 73 procent kan zijn.

De ongeveer betekent dat er inderdaad dingen achterblijven in glas en filter zoals Psychische Bij (sorry:P) zei, en je niet exact op de komma het verlies weet, en nogmaals dat interesseert me niet!! Ik wil weten of er dingen zijn die fout kunnen gaan met invloed op de potentie niet hoeveel er oplost in het eventuele water
Klik om te vergroten...
Ik geloof dat Amfitamientje eerder in het topic een heel laag testresultaat kreeg. Misschien kan zij vertellen waarom dat was?
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#6
Thanks voor jullie antwoorden iig, mocht iemand het lezen en een antwoord hebben hoor ik het graag, bedankt voor de moeite.


En bah wat is aceton een rotzooi, voel me altijd een beetje bezwaard het weg te spoelen :cry:
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rayyar zei:
Ik geloof dat Amfitamientje eerder in het topic een heel laag testresultaat kreeg. Misschien kan zij vertellen waarom dat was?
Klik om te vergroten...

Na het (meerdere malen) wassen bleef er gewoon heel veel caffeine achter volgens het testcentrum. Ik heb de pep voor en na het wassen laten testen.

Die pep was versneden met caffeine dus. Op een of andere vreemde manier kreeg ik de caffeine er niet uit.

Ik weet niet waarom het niet lukte. Ik gebruikte 99,9% aceton. Ik weet ook niet of de gegevens van het testcentrum klopten. Het is gewoon een vreemd verhaal.

Nu heb ik een andere dealer die me geen rotzooi verkoopt. De nieuwe pep wordt gewoon droog verkocht en is 71% volgens het testcentrum. Ik was het niet meer.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zwijgrecht zei:
En bah wat is aceton een rotzooi, voel me altijd een beetje bezwaard het weg te spoelen :cry:
Klik om te vergroten...
Ai... chemisch depot!!!
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychedelibee zei:
Mijn speed ging van ongeveer 55% naar 73% met het wassen met aceton uit de drogist.

Als je 20g getest op 50% hebt, betekent dit dus dat je 10g amfetamine base hebt en 10/0.73 = 13.7g amfetamine sulfaat. Dat je ongeveer 14g overhoudt is leuk, maar daar kun je niet zondermeer uit concluderen dat het wassen goed is gegaan zonder dat je het ook laat testen. Zonder testen weet je niet hoeveel amfetamine er achter is gebleven in het glas/filter, hoeveel amfetamine er opgelost is in aceton/water en hoeveel overige chemicaliën er niet zijn opgelost in de aceton. Kortom je zult het moeten laten testen om er conclusies aan te verbinden.

Overigens is amfetamine een zeer stabiele stof, dus potentie verlies lijkt me niet het geval. Misschien verwachten jullie er gewoon teveel van. Als je 50% hebt, zal er zeer waarschijnlijk geen cafeïne in zitten en zal het dus niet in enen een heel ander effect geven. Persoonlijk merk ik vooral verschil in dat het effect minder vies aanvoelt na het wassen.
Klik om te vergroten...


Duidelijk antwoord, zo had ik het niet bekeken. Kan natuurlijk gewoon zo zijn dat de andere 23 procent niet oplost in aceton. Tnx
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#10
Amfitamientje Power zei:
Na het (meerdere malen) wassen bleef er gewoon heel veel caffeine achter volgens het testcentrum. Ik heb de pep voor en na het wassen laten testen.

Die pep was versneden met caffeine dus. Op een of andere vreemde manier kreeg ik de caffeine er niet uit.

Ik weet niet waarom het niet lukte. Ik gebruikte 99,9% aceton. Ik weet ook niet of de gegevens van het testcentrum klopten. Het is gewoon een vreemd verhaal.

Nu heb ik een andere dealer die me geen rotzooi verkoopt. De nieuwe pep wordt gewoon droog verkocht en is 71% volgens het testcentrum. Ik was het niet meer.
Klik om te vergroten...
Ben benieuwd, Jan gaat het volgende week langsbrengen bij het testcentrum. Nieuwsgierig!!!

@Rayyar Je hebt gelijk, is niet goed
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mijn speed ging van ongeveer 55% naar 73% met het wassen met aceton uit de drogist.

Als je 20g getest op 50% hebt, betekent dit dus dat je 10g amfetamine base hebt en 10/0.73 = 13.7g amfetamine sulfaat. Dat je ongeveer 14g overhoudt is leuk, maar daar kun je niet zondermeer uit concluderen dat het wassen goed is gegaan zonder dat je het ook laat testen. Zonder testen weet je niet hoeveel amfetamine er achter is gebleven in het glas/filter, hoeveel amfetamine er opgelost is in aceton/water en hoeveel overige chemicaliën er niet zijn opgelost in de aceton. Kortom je zult het moeten laten testen om er conclusies aan te verbinden.

Overigens is amfetamine een zeer stabiele stof, dus potentie verlies lijkt me niet het geval. Misschien verwachten jullie er gewoon teveel van. Als je 50% hebt, zal er zeer waarschijnlijk geen cafeïne in zitten en zal het dus niet in enen een heel ander effect geven. Persoonlijk merk ik vooral verschil in dat het effect minder vies aanvoelt na het wassen.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb laatst ook maar eens een zuiveringspoging gedaan. Een vriend had wat liggen en 2g voor onderzoeksdoeleinden gekocht.

Uit ongeduldigheid de aceton die ik had direct gebruikt. Er bleef heel erg weinig van over. Omdat ik zeker wilde zijn dat dit niet door water kwam heb ik de aceton later met in de oven gedroogd gips (CaSO4) behandeld.

Helaas bleeft de opbrengst laag. Er bleef ca 70mg van 1.21g "speed" over. Dat is maar iets van 6%...

Interessant is dat als je de meuk laat indrogen je een "patroon" van de verschillende stofjes krijgt die er bij zijn gegooid. Waarschijnlijk is dat een onbedoelde vorm van wat men in de scheikunde fractionele kristallisatie noemt. Elk stofje dat in de aceton oplost doet dat met een bepaalde max. concentratie dus bij verdampen zullen de slechtst oplosbare stoffen als eerst uit oplossing komen.

Een idee wat ik ook had was het niet weggooien van de aceton met afval maar deze te hergebruiken omdat aceton in de toekomst waarschijnlijk moeilijker is te krijgen. Je zou het in de vriezer kunnen gooien om de stofjes deels er uit te krijgen. Je hebt dan geen zuivere aceton maar het is wel bruikbaar om de bulk van troep te verwijderen.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#13
ATGC zei:
Interessant is dat als je de meuk laat indrogen je een "patroon" van de verschillende stofjes krijgt die er bij zijn gegooid.
Klik om te vergroten...

Wauw. Dit wist ik niet! Ik vroeg me al af waar die verschillen in zaten. Ik heb zoveel verschillende gehad.
Dit zijn er zomaar een paar:
photo_2018-06-26_00-35-44.jpg

20180812_102543.jpg

20171209_102451.jpg
I
Incubi666Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Als ik aan meth zou kunnen geraken zou aceton het fmdan ook zuiverder kunnen maken? Rest en doe ik zelf nooit bij centrum. Speed blijft een favorite wordt in mijn stad alleen zoeken waar een goede persoon zit.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Incubi666 zei:
Als ik aan meth zou kunnen geraken zou aceton het fmdan ook zuiverder kunnen maken? Rest en doe ik zelf nooit bij centrum. Speed blijft een favorite wordt in mijn stad alleen zoeken waar een goede persoon zit.
Klik om te vergroten...
Ik ga het toch zeggen... Je hebt nu al vaak gemeld dat je niet aan speed etc kunt komen en geen connecties hebt. Klinkt erg alsof je een dealer aan het zoeken bent. Een gewaarschuwd mens telt voor twee! Check de forumregels nog eens. Just a tip..
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Begint inderdaad een beetje triest te worden.

En ga gewoon naar het testcentrum, ze bijten je daar echt niet en een en ander is gewoon anoniem. Ingeleverde poeders hebben ze maar 150mg nodig dus je lijdt er niks mee.
E
ExpexLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vraagje: ik heb natte speed (pasta) gekocht. Moet ik deze eerst helemaal laten drogen alvorens ik hem kan wassen met aceton, of kan ik ook meteen de natte pasta wassen met aceton?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Eerst drogen!
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Incubi666 zei:
Als ik aan meth zou kunnen geraken zou aceton het fmdan ook zuiverder kunnen maken?
Klik om te vergroten...

Meth (Crystal) is een kristalvorm en word niet gewassen met aceton voor zover ik weet. Vermoed dat de onzuiverheid daarin (geen cafeïne in ieder geval) niet zal oplossen in aceton. Meth in de vorm van pillen (kom even niet op naam van dat oeroude medicijn in tabletvorm) zal vooral bindmiddel bevatten, en ook dat lost voor zover ik weet niet op in aceton.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#20
Natte speed is gewoon een verkapte manier van versnijden. Zonet een nieuwe "sample" binnengekregen, er bleef veel meer over dan de vorige troep die ik testte, maar het was duidelijk veel geconcentreerder, iets van 40% van het inputgewicht bleef over. Ligt wss deels aan oplosmiddel van de pasta en vervuilingen. Wel nog een klein geurtje maar dat vind ik handig ter identificatie . Er zat een paarsachtige kleur aan maar die is met de aceton meegegaan.

Ik had nog wat vuile instrumenten, allemaal met water afgespoeld en in een glas gedaan om in te drogen
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."