Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[TvdM-februari] Ayahuasca, de pure hel in al zijn glorie

[TvdM-februari] Ayahuasca, de pure hel in al zijn glorie

98 antwoorden
48 weergaven
18-5-2026
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tja, hangt van de persoon af. Gemiddeld zo een 4 tot 6 uur.
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ayahuasca brengt meestal een tijdelijke slapeloosheid met zich mee. Als je zoals ik dit weekend een goede 32 uur wakker bent geweest voel je je wel een beetje brakjes :P Maar je houd er geen enorme "drugs" kater aan over.
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oke ik begrijp het :)

Trouwens, hoe is het uiteindelijk afgelopen met die schreeuwende vrouw, is het wel goed gekomen? Schreeuwde ze echt zoveel of leek dat alleen zo in jouw beleving?
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb me hetzelfde afgevraagd maar aan het ontbijt (er word smorgens altijd samen ontbeten) bleek het echt niet aan mij gelegen te hebben. Ze heeft me zelf verteld dat het inderdaad echt gebeurt was. Achteraf bleek het haar "oerstem" te zijn zoals ze het zelf noemde en had ze totaal geen controle over wat ze deed. Op zich had ze wel voor zichzelf een hele mooie ervaring gehad, ondanks haar compleet gestoorde gedrag. De begeleider vertelde dat dit de 3e keer was 11 jaar dat zoiets voor was gekomen (soort overname van buitenaf die mensen dan onbewust doet spreken, zingen of schreeuwen).
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#5
heavy shit, mooi report :wave: :mrgreen:
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#6
ochjee... dit is echt heavy shit inderdaad!
Gewoon super hoe je je bad trip beschrijft! Heb het vol intresse gelezen!

Heb ook repect voor je, zoals je je eigen angsten hebt durven confronteren!

:wave: Nice nice!
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#7
indrukwekkend-mooi report :)
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#8
Qocaïne zei:
ochjee... dit is echt heavy shit inderdaad!
Gewoon super hoe je je bad trip beschrijft! Heb het vol intresse gelezen!

Heb ook repect voor je, zoals je je eigen angsten hebt durven confronteren!

:wave: Nice nice!
Klik om te vergroten...
Zoals jij het hebt gelezen heb ik het ervaren, vol interesse. Het is maf hoe een bad trip zo interessant en indrukwekkend kan zijn. Stiekem is het gewoon de beste sessie tot nu toe. Maar ik moet wel toegeven dat je angsten confronteren echt niet makkelijk is. Het is dat de sjamaan zo op mij in gepraat heeft anders was ik zonder twijfel vertrokken, achteraf ben ik wel blij dat ik ben gebleven.
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spirit Quest zei:
Qocaïne zei:
ochjee... dit is echt heavy shit inderdaad!
Gewoon super hoe je je bad trip beschrijft! Heb het vol intresse gelezen!

Heb ook repect voor je, zoals je je eigen angsten hebt durven confronteren!

:wave: Nice nice!
Klik om te vergroten...
Zoals jij het hebt gelezen heb ik het ervaren, vol interesse. Het is maf hoe een bad trip zo interessant en indrukwekkend kan zijn. Stiekem is het gewoon de beste sessie tot nu toe. Maar ik moet wel toegeven dat je angsten confronteren echt niet makkelijk is. Het is dat de sjamaan zo op mij in gepraat heeft anders was ik zonder twijfel vertrokken, achteraf ben ik wel blij dat ik ben gebleven.
Klik om te vergroten...

Ja inderdaad. Ik begrijp het helemaal.
Tijdens je trip denk je in een hel beland te zijn, en wil je er eigenlijk stiekem uit. Maar nadat de trip is afgelopen ben je zo dankbaar!

Sjamaan heeft ook erg goed op je ingepraat, hij heeft het allemaal wel goed verwoord!

Nogmaals! Respect :wave:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Ayahuasca, de pure hel in al zijn glorie

Bijzonder report man. Wel hard inderdaad. Hoe werkt zo'n tripsessie? Met bekenden of gewoon een groep bijeengeraapte mensen?

Spirit Quest zei:
Hij vertelde me dat angst als een monster achter de deur is. Hoe verder we ervan weglopen hoe groter het wordt. Wanneer je toegeeft aan je angst wordt deze enkel groter en groter, je voed hem als het ware door ervoor te vluchten. Verder legde hij uit dat moed enkel kan voorkomen door je eigen angsten te overwinnen. Hij sloot het gesprek af door me te zeggen dat wat mij keuze ook zou zijn hij me niet tegen zou houden maar dat als ik besloot te blijven hij er die nacht voor me zou zijn en enorm respect kon opbrengen voor iemand die op mijn leeftijd (21) zijn eigen angst confronteert.... Ik besloot te blijven.
Klik om te vergroten...

Dit vind ik toch wel de mooist geformuleerde groepsdruk ooit. Heel erg onverantwoord van die begeleider om je om te praten om zeer harde tripmiddelen te gebruiken.
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is een bijeengeraapte groep. Verder ben ik het TOTAAL met je oneens wat de zogenaamde "druk" betreft. Geloof mij wanneer ik je zeg dat het voor die begeleider helemaal niets uitmaakt of ik blijf of ga. Hij zei dit tegen mij in een oprecht gesprek waarin hij ook aandacht toonde voor mijn privé situatie en de bron van mijn angsten. Zijn punt was wezenlijk, angsten kom je vroeger of later toch tegen en wanneer je deze op mijn leeftijd leert te confronteren is dat een zeldzaam en waardevol goed. De sjamaan had echt wel het beste met me voor en ik kan het dan ook niet in het kleinste beetje met je eens zijn dat hij "druk" op mij heeft gezet. Hij heeft het aan einde van het gesprek duidelijk gemaakt dat wat ik ook deed (blijven of gaan) ik altijd welkom zou blijven en hij mijn keuze ten alle tijde zou respecteren.
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#12
sektrais weet ik neit, iig zweefteven, vage shit... kan meestal neti zo goed over dat soort sferen... bovendien klinkt me dit wel erg eng in de oren... blij dat jij er wat aan gehad hebt desondanks
b
bas410Lid
01-01-2024, 00:00
#13
enne, wat is nu je volgende stap eigenlijk? ik bedoel, veel heftiger dan dit lijkt me niet echt kunnen? of was dit een beetje wat je zocht qua verlichting?
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Is het een soort sekte ofzo? Ik heb totaal nog geen duidelijk beeld van die sessies enzo...
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#15
@bas410: Nouja ik ben van plan door te drinken. Er valt altijd nog wel iets te leren. Daarnaast kan het voor mijn gevoel ook niet veel heftiger maar je weet maar nooit wat er nog allemaal kan gebeuren. Ayahuasca is een enorm speciaal middel en misschien zit er nog wel heel veel voor me in.

@El Retro: Een sekte? Geloof niet dat je het helemaal goed hebt begrepen :tongueout: Iedereen komt daar vrijwillig hoor, en verder is het niet of er iemand aan het hoofd staat of zo, de begeleiders daar zijn ook maar mensen, niets meer en niets minder. Iedereen komt daar om aan zichzelf te werken, niet om deel uit te maken van een of andere groter geheel. Het is alles behalve een sekte, snap eigenlijk maar moeilijk hoe je op dat idee komt.

@matthijs: Dat kan ik me voorstellen ja, het is ook moeilijk voor mij om het goed te verwoorden. Maar ondanks dat hij wel zei dat hij graag zag dat ik bleef heeft hij geen druk op me gezet, anders was ik sowieso niet gebleven, iemand onder druk zetten is totaal fout, zeker als het dit soort zaken betreft. Wat dat betreft ben ik het echt volledig met je eens.
d
diewietjahLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zoals ik al zei ik heb erg veel research gedaan.. trouwens research word/is kennis of niet soms. Dat dieet wat je zegt daar heb ik me ook aan gehouden geen middelen eten waar maoiremmers in zitten of het stofje tyramine. .. ik zei al ik ben niet iemand die zo maar aan zoiets heftigs begint! als der iemand is die weet waar die aan begint en niet zomaar ergens aan begint ben ik het wel. Dus geloof me ik WEET waar ik aan begin.
b
bas410Lid
01-01-2024, 00:00
#17
pfft, nou heftig allemaal, zeer indrukwekkend. ik ga binnenkort maar eens paddo's proberen!
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#18
Paddestoelen zijn een goed begin, die zijn een stuk minder intens (zelfs de zwaarste soorten). Ik weet het uit ervaring. Succes ermee en heel veel plezier en wijsheid toegewenst.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Wow, dat klinkt wel heftig, maar zoals je ook al zei een goede manier om je angsten te confronteren. Interresant!
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ok.. Dat geloof ik en dat verandert de situatie. Maar als je er niet bij bent en je leest dat jij eerst absoluut niet wil en, als je uitgepraat bent het toch maar wel doet, riekt het naar groepsdruk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."