Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[TvdM-februari] Ayahuasca, de pure hel in al zijn glorie

[TvdM-februari] Ayahuasca, de pure hel in al zijn glorie

98 antwoorden
51 weergaven
18-5-2026
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zo zou ik het zelf ook betitelen ja. Mijn ego bestond niet meer, ik was enkel nog een essentie van mezelf die zonder vooroordelen, herinnering of vaste patronen bestond. Vooral dat is ook wat de ervaring ondanks dat hij zo zwaar was zo interessant maakte. Eenwording ervaar ik eigenlijk vrijwel altijd, ik heb meestal wanneer ik geestverruimende middelen neem een enorme gevoel van connectie met de natuur de aarde en het universum.

Voor de liefhebbers heb ik nog een fractal gemaakt na aanleiding van mijn ervaring. Hij dekt de lading van de ervaring totaal niet maar beter dan dit ga ik het niet kunnen uitbeelden.

S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb altijd wel een interessen gehad in geestveruimende middelen. Ik ben begonnen met het eten van paddestoelen (recreatief) en kwam toen tot de conclusie dat er veel meer met hallicunogenen te bereiken valt dan alleen jezelf entertainen. Uiteinderlijk hoorde ik over Ayahuasca en ben ik research gaan doen. Ik heb ondertussen 3 boeken gelezen over ayahuasca en met behoorlijk wat ervaren drinkers gesproken. Uiteinderlijk heb ik via de Smart Shop een adres gekregen waar ik Ayahuasca onder begeleiding kon drinken en heb ik besloten om een sprong in het diepe te nemen. Die eerste ervaring (waar ook een report van op dit forum staat) was zo magisch dat ik heb besloten door te gaan met het tot me nemen van Ayahuasca. Het is een wondermiddel in mijn ogen, ik ken geen enkele andere substantie die zo diep met een mens aan de slag gaat, this echt bizar.
T
TimeKillerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb je tijdens de trip ook mystieke ervaringen gehad ? ookwel verlichting genoemd...een-worden met het universum en dat je ego geheel of grotendeels oplost ?
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Ayahuasca, de pure hel in al zijn glorie [ TvdM-februari

Wat is nou de therapeutische toepassing van Ayahuasca?
Dat je half dood aan het gaan bent in je "trip"en als je er weer uit komt dat je het leven weer waardeerd omdat je je niet meer zo rot voelt?

Lijkt me helemaal niks van die coma toestanden.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nu ik hoor dat Ayahuasca kan leiden tot een soort van verlichting ben ik er heel nieuwsgierig naar.

Is het effect net zo heftig als je zelf de thee zou maken (ingredienten zijn namelijk makkelijk aan te komen). En zou je dat aanraden ? Of zou je aanraden om er toch een begeleider bij te hebben ?

Ik raak steeds meer geintresseerd in diepe spiritualiteit
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ayahuasca valt wel zelf te bereiden maar om echt potente Ayahuasca te maken heb je kennis en ervaring nodig. De persoon waar ik bij drink is ondertussen al 11 jaar Ayahuasca aan het schenken. Ondertussen kent hij de planten van binnen en buiten en weet er dan ook wel raad mee. Om het volle potentieel van de plant te kunnen benutten zul je toch echt onder begeleiding moeten drinken. Zowieso raad ik af om buiten een rituele setting te drinken (vooral als je voor de "verlichting" gaat). Ayahuasca doet vreemde dingen met een mens, ben daarop voorberied, zelfs een zeer zware portie paddestoelen komt in mijn mening niet in de buurt van wat Ayahuasca kan.
F
FreezingLid
01-01-2024, 00:00
#7
wow dat is heavy idd, mooi beschreve en goed dat je je angste hebt overwonnen! respect!
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spirit Quest zei:
Ayahuasca valt wel zelf te bereiden maar om echt potente Ayahuasca te maken heb je kennis en ervaring nodig. De persoon waar ik bij drink is ondertussen al 11 jaar Ayahuasca aan het schenken. Ondertussen kent hij de planten van binnen en buiten en weet er dan ook wel raad mee. Om het volle potentieel van de plant te kunnen benutten zul je toch echt onder begeleiding moeten drinken. Zowieso raad ik af om buiten een rituele setting te drinken (vooral als je voor de "verlichting" gaat). Ayahuasca doet vreemde dingen met een mens, ben daarop voorberied, zelfs een zeer zware portie paddestoelen komt in mijn mening niet in de buurt van wat Ayahuasca kan.
Klik om te vergroten...

is het niet moeilijk om in contact te komen met zo'n shamaan, of moet je er gewoon inrollen / juiste connecties hebben ?
b
boegiemanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spirit Quest / hoe maak je die visual : kan je me eens dat programma zeggen of een link waar ik het kan downlaoden
merci
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zoek en gij zult vinden :wink: Ik ben er ook zelf achteraan moeten gaan. Mocht je oprechte interessen hebben kun je me een PB sturen.
A
AllolalieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Even offtopic voor en kleine suggestie naar de moderators (vond het te klein om bij feedback te zetten): Wat dachten jullie om naast report van de maand een gallerij te maken met alle tripreports van de maand + de naam van de schrijver als eerbetoon?
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nouja, ik noem uit privacy redenen liever geen namen. Maar de Nederlands sprekende man die over de Ayahuasca verteld bedoel ik (dus niet de Colombiaanse sjamaan)
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#13
goed plan, hier komen we nog op terug
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#14
TvdM, cool. Bedankt mensen
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Kikke report.
Voorlopig te heavy voor mij ik vind salvia nog steeds af en toe wel angstig :)

Ik vond dit trouwens:

http://www.youtube.com/watch?v=736NKsK86Uk

Wel heel vet gemaakt filmpje, klopt het ook een beetje ?
r
raging_bullLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat ik eigenlijk niet snap is dat als het zo kut is waarom doe je het dan? Je zegt dat het geen genotmiddel is, en je zegt ook deze keer een bad trip gehad te hebben.

Maar wat gebeurt er dan als het gewoon goed gaat? Of gaat dit altijd fout en doe je het daarom niet voor je plezier..?
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#17
DonnieDark0 zei:
Kikke report.
Voorlopig te heavy voor mij ik vind salvia nog steeds af en toe wel angstig :)

Ik vond dit trouwens:

http://www.youtube.com/watch?v=736NKsK86Uk

Wel heel vet gemaakt filmpje, klopt het ook een beetje ?
Klik om te vergroten...

Fantastisch filmpje (of een trip nou wel of niet echt zo is), Blueberry moet ik dus maar eens gaan kijken. Dat einde is grappig :P
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#18
firex zei:
In spuiten en slikken hebben ze ook een keer Ayahuasca gedronken.
klik
Klik om te vergroten...

Die uitzending doet het niet bij mij ?
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Sweet_Shadow zei:
DonnieDark0 zei:
Kikke report.
Voorlopig te heavy voor mij ik vind salvia nog steeds af en toe wel angstig :)

Ik vond dit trouwens:

http://www.youtube.com/watch?v=736NKsK86Uk

Wel heel vet gemaakt filmpje, klopt het ook een beetje ?
Klik om te vergroten...

Fantastisch filmpje (of een trip nou wel of niet echt zo is), Blueberry moet ik dus maar eens gaan kijken. Dat einde is grappig :P
Klik om te vergroten...

ja, dat I.... I love you :hearteyes:

:mrgreen:
f
firexLid
01-01-2024, 00:00
#20
In spuiten en slikken hebben ze ook een keer Ayahuasca gedronken.
klik

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."