Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[TvdM-februari] Ayahuasca, de pure hel in al zijn glorie

[TvdM-februari] Ayahuasca, de pure hel in al zijn glorie

98 antwoorden
53 weergaven
18-5-2026
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoe kort door de bocht sommige personen kunnen zijn blijft me verbazen. Als je ook maar enigszins de moeite had gedaan om dit rapport fatsoenlijk te lezen en ook eens mijn vorige ervaring erop na te slaan had je beter geweten. Ayahuasca is niet bedoelt om een comateuze staat der kutheid te bereiken maar om je confronteren met jezelf zodat je ervan leert.
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Weer een prachtig verslag van Spirit Quest!

Verdient absolut tvdm !(heb niet kunnen stemmen door afwezigheid enzo :(, hierbij mijn stem :tongueout:)

Ik wil zeker nog eens een deftig gesprek met je voeren :) maar da komt er nog wel van :wink:

en verder, ik wens je veel succes nog met je verdere ervaringen!

PS:
Spirit Quest zei:
@firex: Ja de man die daar het interview geeft en de sessie begeleid is ook de persoon waarbij ik mijn Ayahuasca nuttig. Interessante en zeer vriendelijke kerel die goed werk verricht.
Klik om te vergroten...

Wie bedoel je precies ? De shamaan ? Arno ? ...mis ik iemand ?
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#3
ah ok :)
Nice, Heb al boek van hem gelezen, en ik denk wel dat hij inderdaad wijs is.
Heeft precies veel kennis over deze soort dingen!

btw, je avater, die cover vand at boek, heb je die al gelezen? Zoja, Is hij intressant ? Zou hem ook wel willen lezen en eventueel kopen.

Aja nog een vraagske, De hoeveelheid Ayahuasca die je op zo een sessie krijgt, is dat ongeveer evenveel als die in die aflevering van slikken en spuiten drinken? of meer ?
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het book "Ayahuasca: Sacred vine of Spirits" is ABSOLUUT 100% de moeite waard. This wel ff doorbijten want het is voor een groot gedeelte geschreven voor en door wetenschappers dus ze gooien met de ene "vakterm" na de andere. Wanneer je al een redelijke basis kennis hebt is het goed te doen.

De dosering hangt van jezelf aan, je kan bij zo een sessie zoveel drinken als je zelf nodig acht.
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Spirit Quest zei:
Het book "Ayahuasca: Sacred vine of Spirits" is ABSOLUUT 100% de moeite waard. This wel ff doorbijten want het is voor een groot gedeelte geschreven voor en door wetenschappers dus ze gooien met de ene "vakterm" na de andere. Wanneer je al een redelijke basis kennis hebt is het goed te doen.
Klik om te vergroten...

Vaktermen van welk vak ? Wat ik bedoel is, een basis kennis van ...?

Spirit Quest zei:
De dosering hangt van jezelf aan, je kan bij zo een sessie zoveel drinken als je zelf nodig acht.
Klik om te vergroten...

Hoeveel zou je iemand aanraden te drinken die voor de eerste keer ga drinken ? Of is dit puur echt op eigen gevoel?
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Naar wat ik ervan gelezen hebt is het aan jezelf hoeveel je drinkt.
Je voelt zzelf aan wanneer het genoeg is.

Mijn eerste Ayahuasca sessie is in Mei ! Ik kijk er al naar uit !! :grin:
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vaktermen als, MAO-remmers, DMT, Receptoren, Transpersonale ervaring enz enz enz (het wordt nog allemaal veel uitgebreider). Als je niet al best veel van het onderwerp weet zul je niet door het boek heenkomen.

Wat de dosering betreft. Begin met een glas en als je aandurft doordrinken. Ik heb mijn eerste keer ook 2 glazen gedronken en dat was een enorm goede keuze, ik ben toen echt ver weg geweest. Als je nog bewust genoeg bent om een 2e kopje te overwegen dan kan ik het je alleen maar aanraden :)
w
wasmand_Lid
01-01-2024, 00:00
#8
nice

In ieder geval respect voor de beleving, ik geloof best dat het een serieuze opluchting is je angsten op die manier te zijn kwijtgespeeld, en ik herken veel gelijkenissen met een bad trip,alleen die van jou was wel heel extreem,zeker de schokken en hallucinaties. Heb je erna geen fysieke last meer gehad zoals hartkloppingen of duizeligheid? Heel boeiend verslag btw.
M
MissDiorLid
01-01-2024, 00:00
#9
Klinkt heftig, ik vind dat je sterk in je schoenen stond om het toch te drinken..
Mooi report!!

:wave:
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#10
In de ochtend had ik las van een wazige blik, alsof mijn zicht uit laagjes was opgebouwd. Maar dat was 30 minuutjes nadat ik wakker was geworden wel weer over. Verder had ik fysiek nergens last van, ik voelde me eigenlijk prima :grin:
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#11

Ayahuasca vision ©2007 ~Spirit Quest
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nu ook de bekende vlamingen aan de ayahuasca op VTM (televisie) :P

http://www.vtm.be/asx/index.php?/celebrityshock/anne

da zal waarschijnlijk wel ayahuasca zijn zeker?

Ik wil het alleszins wel eens zien
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Spirit Quest zei:
Vaktermen als, MAO-remmers, DMT, Receptoren, Transpersonale ervaring enz enz enz (het wordt nog allemaal veel uitgebreider). Als je niet al best veel van het onderwerp weet zul je niet door het boek heenkomen.
Klik om te vergroten...

ok, dan zal ik het wel halen denk ik :) Doors of Perception van Aldous Huxley was in (voor mij toch) moeilijk engels, en ben ik ook door geraakt, dus :)


Ik denk dat ik mijn Ayahuasca sessie ook in mei of juni ga plannen. Als dat gaat, ik moet nog eens contacten opnemen enzo.. Maar dat komt wel in orde :)


btw, prachtige fractal Spirit Quest :)
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Argulas zei:
Spirit Quest zei:
Vaktermen als, MAO-remmers, DMT, Receptoren, Transpersonale ervaring enz enz enz (het wordt nog allemaal veel uitgebreider). Als je niet al best veel van het onderwerp weet zul je niet door het boek heenkomen.
Klik om te vergroten...

ok, dan zal ik het wel halen denk ik :) Doors of Perception van Aldous Huxley was in (voor mij toch) moeilijk engels, en ben ik ook door geraakt, dus :)


Ik denk dat ik mijn Ayahuasca sessie ook in mei of juni ga plannen. Als dat gaat, ik moet nog eens contacten opnemen enzo.. Maar dat komt wel in orde :)


btw, prachtige fractal Spirit Quest :)
Klik om te vergroten...

Ik ben nu bezig in 'Heaven And Hell' van dezelfde schrijver (Huxley), hij is inderdaad erg goed op weg!

Mijn eerste sessie word ook zo rond Mei :grin:
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#15
heaven & hell direct na doors of perception gelezen, zat in hetzelfde boek dus :)
Nadat ik hem volledig gelezen had, direct bestelt :tongueout: Nu ben ik een boekenrekje aan het maken (is nog zwakjes...) met allemaal zo van die intressante boeken. Waarschijnlijk komt Ayahuasca : Sacred Vine of Spirits er ook nog in te staan :)

Heaven & Hell is wel makkelijker te lezen dan Doors of Perception vind ik..
Maar ze zijn alletwee zeker evenveel waard !
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Inderdaad, ik heb ook de 2 in 1 versie van Doors & Heaven, ben begonnen in Heaven and Hell omdat dat me het interesantere deel leek, wat niet wegneemt dat ik de andere ook ga lezen trouwens :)
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nog 3 aanranders.

High Priest van Timothy Leary
True Hallucinations van Terance McKenna
Wizard of the Upper Amazon van Lamb & Cordova-Rice

Wat gratis materiaal betreft kan ik de volgende documentaires enorm aanraden

Shamans of the Amazon
http://video.google.nl/videoplay?docid=-3225638366700239960

Jungle Trip
http://video.google.nl/videoplay?docid=3887330534813813733
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Spirit Quest zei:
Hoe kort door de bocht sommige personen kunnen zijn blijft me verbazen. Als je ook maar enigszins de moeite had gedaan om dit rapport fatsoenlijk te lezen en ook eens mijn vorige ervaring erop na te slaan had je beter geweten. Ayahuasca is niet bedoelt om een comateuze staat der kutheid te bereiken maar om je confronteren met jezelf zodat je ervan leert.
Klik om te vergroten...

Is niet kort door de bocht maar juist een reactie op je gelezen rapport die overigens heel goed en duidelijk beschreven is,ik ben zelf een psilocybine,mescaline en lsd tripper maar wel puur voor recreatie en niet zo zeer voor spirituele doeleinde,soms wel maar dan neem ik psilocybine zonder enige nare bij effecten.

Het lijkt mij igg niks om in zo'n misselijke machteloze staat te geraken met van die vreemde om me heen.

Maar ieder zijn ding toch..
Was in ieder geval geen post om iets onderuit te halen(al lijkt het zo) maar puur als persoonlijke reactie op het geen wat ik las... :wink:
D
DjoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wow, wederom weer een schitterend omschreven report, ik had je eerste report al gelezen vol interesse.
Je weet het op een heel mooie manier te omschrijven.
Had na je eerste report er nog meer over opgezocht via Google.
Het lijkt me wel spannend, maar ik zou het nu, met alle problemen op het thuisfront niet echt aandurven, ik had laatst namelijk een microdot gehad en het was allemaal schitterend en ik hem me kapot gelachen, maar ik ben ook heeeeeel diep gegaan. Maar ook van de bad trips wordt je wijzer en leer je van.
Het is gewoon zo mooi, dat je in het diepste van je diepste binnenste kunt komen.
En dat je het aangegaan bent, en toch gebleven bent vind ik erg knap.
Maar dat wazige zien, lijkt me toch wel eng. Dat leeglopen van alle kanten ( :grin: ) lijkt me ook niet echt iets , maar ja het is natuurlijk wel een natuurlijke reiniging. Ik had van die microdots toch heftige buikkrampen gekregen. Totale leegloop! :flushed:
Maar ik hoop, dat we de volgende keer ook weer van je report mogen genieten, want je bent het beste tripreport van februari 2007 zeker waard!
:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."