Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[TvdM-februari] Ayahuasca, de pure hel in al zijn glorie

[TvdM-februari] Ayahuasca, de pure hel in al zijn glorie

98 antwoorden
52 weergaven
18-5-2026
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#1
@raging_bull: Nouja, het feit dat het fysiek heel zwaar is maakt het niet enorm uitnodigend. De hele boel onder kotsen en een behoorlijke kans hebben dat je je broek vol schijt is nu niet echt een feestje :P Als het gewoon goed gaat dan kun je gewoon lekker genieten van je reis, ik moet wel zeggen dat Ayahuasca ALTIJD 2 kanten kent. Je reis is nooit de hele tijd mooi of slecht, die kanten wisselen zichzelf af.

@DonnieDark0: Een filmpje komt nooit in de buurt bij de ervaring op zich. Maar het idee erachter is leuk. Ik zou de hele film eens kijken, dan krijgt de ervaring die je hier ziet een veel beter perspectief. Op zich is Blueberry best informatief.

@boegieman: Fractal Explorer, google er maar eens na :)

@firex: Ja de man die daar het interview geeft en de sessie begeleid is ook de persoon waarbij ik mijn Ayahuasca nuttig. Interessante en zeer vriendelijke kerel die goed werk verricht.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
DonnieDark0 zei:
firex zei:
In spuiten en slikken hebben ze ook een keer Ayahuasca gedronken.
klik
Klik om te vergroten...

Die uitzending doet het niet bij mij ?
Klik om te vergroten...

Je moet die link kopiëren en dan in Windows Media Player: bestand --> url openen --> *plak de url hier*

En je kunt hem kijken in Media Player.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ligt het nu aan mij of vonden die knakkers van BNN het helemaal niet zo heftig :confused: hadden die minder ?
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nouja, met de dosering is uiteraard wel rekening gehouden. Daarnaast weet je niet hoe zei zich voorbereid hebben. Voorbereiding is ALLES! Ook hoor je hen zeggen dat "ze zich nog nooit zo gevoelt hebben". Het feit dat ze na 15 minuten alles uitkotsen helpt hen natuurlijk ook niet enorm mee. Ik heb van de begeleider begrepen dat Nicolette wel een heel goede trip had gehad en dat ze bewust niet alles hebben uitgezonden (sommige zaken blijven privé). Laat je niet misleiden door TV :wink:
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Aha kijk dat wist ik dus niet!
Media boycotten dus! :P
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe kort door de bocht sommige personen kunnen zijn blijft me verbazen. Als je ook maar enigszins de moeite had gedaan om dit rapport fatsoenlijk te lezen en ook eens mijn vorige ervaring erop na te slaan had je beter geweten. Ayahuasca is niet bedoelt om een comateuze staat der kutheid te bereiken maar om je confronteren met jezelf zodat je ervan leert.
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Weer een prachtig verslag van Spirit Quest!

Verdient absolut tvdm !(heb niet kunnen stemmen door afwezigheid enzo :(, hierbij mijn stem :tongueout:)

Ik wil zeker nog eens een deftig gesprek met je voeren :) maar da komt er nog wel van :wink:

en verder, ik wens je veel succes nog met je verdere ervaringen!

PS:
Spirit Quest zei:
@firex: Ja de man die daar het interview geeft en de sessie begeleid is ook de persoon waarbij ik mijn Ayahuasca nuttig. Interessante en zeer vriendelijke kerel die goed werk verricht.
Klik om te vergroten...

Wie bedoel je precies ? De shamaan ? Arno ? ...mis ik iemand ?
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#8
ah ok :)
Nice, Heb al boek van hem gelezen, en ik denk wel dat hij inderdaad wijs is.
Heeft precies veel kennis over deze soort dingen!

btw, je avater, die cover vand at boek, heb je die al gelezen? Zoja, Is hij intressant ? Zou hem ook wel willen lezen en eventueel kopen.

Aja nog een vraagske, De hoeveelheid Ayahuasca die je op zo een sessie krijgt, is dat ongeveer evenveel als die in die aflevering van slikken en spuiten drinken? of meer ?
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het book "Ayahuasca: Sacred vine of Spirits" is ABSOLUUT 100% de moeite waard. This wel ff doorbijten want het is voor een groot gedeelte geschreven voor en door wetenschappers dus ze gooien met de ene "vakterm" na de andere. Wanneer je al een redelijke basis kennis hebt is het goed te doen.

De dosering hangt van jezelf aan, je kan bij zo een sessie zoveel drinken als je zelf nodig acht.
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spirit Quest zei:
Het book "Ayahuasca: Sacred vine of Spirits" is ABSOLUUT 100% de moeite waard. This wel ff doorbijten want het is voor een groot gedeelte geschreven voor en door wetenschappers dus ze gooien met de ene "vakterm" na de andere. Wanneer je al een redelijke basis kennis hebt is het goed te doen.
Klik om te vergroten...

Vaktermen van welk vak ? Wat ik bedoel is, een basis kennis van ...?

Spirit Quest zei:
De dosering hangt van jezelf aan, je kan bij zo een sessie zoveel drinken als je zelf nodig acht.
Klik om te vergroten...

Hoeveel zou je iemand aanraden te drinken die voor de eerste keer ga drinken ? Of is dit puur echt op eigen gevoel?
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Naar wat ik ervan gelezen hebt is het aan jezelf hoeveel je drinkt.
Je voelt zzelf aan wanneer het genoeg is.

Mijn eerste Ayahuasca sessie is in Mei ! Ik kijk er al naar uit !! :grin:
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vaktermen als, MAO-remmers, DMT, Receptoren, Transpersonale ervaring enz enz enz (het wordt nog allemaal veel uitgebreider). Als je niet al best veel van het onderwerp weet zul je niet door het boek heenkomen.

Wat de dosering betreft. Begin met een glas en als je aandurft doordrinken. Ik heb mijn eerste keer ook 2 glazen gedronken en dat was een enorm goede keuze, ik ben toen echt ver weg geweest. Als je nog bewust genoeg bent om een 2e kopje te overwegen dan kan ik het je alleen maar aanraden :)
w
wasmand_Lid
01-01-2024, 00:00
#13
nice

In ieder geval respect voor de beleving, ik geloof best dat het een serieuze opluchting is je angsten op die manier te zijn kwijtgespeeld, en ik herken veel gelijkenissen met een bad trip,alleen die van jou was wel heel extreem,zeker de schokken en hallucinaties. Heb je erna geen fysieke last meer gehad zoals hartkloppingen of duizeligheid? Heel boeiend verslag btw.
M
MissDiorLid
01-01-2024, 00:00
#14
Klinkt heftig, ik vind dat je sterk in je schoenen stond om het toch te drinken..
Mooi report!!

:wave:
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#15
In de ochtend had ik las van een wazige blik, alsof mijn zicht uit laagjes was opgebouwd. Maar dat was 30 minuutjes nadat ik wakker was geworden wel weer over. Verder had ik fysiek nergens last van, ik voelde me eigenlijk prima :grin:
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#16

Ayahuasca vision ©2007 ~Spirit Quest
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nu ook de bekende vlamingen aan de ayahuasca op VTM (televisie) :P

http://www.vtm.be/asx/index.php?/celebrityshock/anne

da zal waarschijnlijk wel ayahuasca zijn zeker?

Ik wil het alleszins wel eens zien
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Spirit Quest zei:
Vaktermen als, MAO-remmers, DMT, Receptoren, Transpersonale ervaring enz enz enz (het wordt nog allemaal veel uitgebreider). Als je niet al best veel van het onderwerp weet zul je niet door het boek heenkomen.
Klik om te vergroten...

ok, dan zal ik het wel halen denk ik :) Doors of Perception van Aldous Huxley was in (voor mij toch) moeilijk engels, en ben ik ook door geraakt, dus :)


Ik denk dat ik mijn Ayahuasca sessie ook in mei of juni ga plannen. Als dat gaat, ik moet nog eens contacten opnemen enzo.. Maar dat komt wel in orde :)


btw, prachtige fractal Spirit Quest :)
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Argulas zei:
Spirit Quest zei:
Vaktermen als, MAO-remmers, DMT, Receptoren, Transpersonale ervaring enz enz enz (het wordt nog allemaal veel uitgebreider). Als je niet al best veel van het onderwerp weet zul je niet door het boek heenkomen.
Klik om te vergroten...

ok, dan zal ik het wel halen denk ik :) Doors of Perception van Aldous Huxley was in (voor mij toch) moeilijk engels, en ben ik ook door geraakt, dus :)


Ik denk dat ik mijn Ayahuasca sessie ook in mei of juni ga plannen. Als dat gaat, ik moet nog eens contacten opnemen enzo.. Maar dat komt wel in orde :)


btw, prachtige fractal Spirit Quest :)
Klik om te vergroten...

Ik ben nu bezig in 'Heaven And Hell' van dezelfde schrijver (Huxley), hij is inderdaad erg goed op weg!

Mijn eerste sessie word ook zo rond Mei :grin:
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#20
heaven & hell direct na doors of perception gelezen, zat in hetzelfde boek dus :)
Nadat ik hem volledig gelezen had, direct bestelt :tongueout: Nu ben ik een boekenrekje aan het maken (is nog zwakjes...) met allemaal zo van die intressante boeken. Waarschijnlijk komt Ayahuasca : Sacred Vine of Spirits er ook nog in te staan :)

Heaven & Hell is wel makkelijker te lezen dan Doors of Perception vind ik..
Maar ze zijn alletwee zeker evenveel waard !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."