Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[TvdM-februari] Ayahuasca, de pure hel in al zijn glorie

[TvdM-februari] Ayahuasca, de pure hel in al zijn glorie

98 antwoorden
49 weergaven
18-5-2026
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Spirit Quest zei:
Qocaïne zei:
ochjee... dit is echt heavy shit inderdaad!
Gewoon super hoe je je bad trip beschrijft! Heb het vol intresse gelezen!

Heb ook repect voor je, zoals je je eigen angsten hebt durven confronteren!

:wave: Nice nice!
Klik om te vergroten...
Zoals jij het hebt gelezen heb ik het ervaren, vol interesse. Het is maf hoe een bad trip zo interessant en indrukwekkend kan zijn. Stiekem is het gewoon de beste sessie tot nu toe. Maar ik moet wel toegeven dat je angsten confronteren echt niet makkelijk is. Het is dat de sjamaan zo op mij in gepraat heeft anders was ik zonder twijfel vertrokken, achteraf ben ik wel blij dat ik ben gebleven.
Klik om te vergroten...

Ja inderdaad. Ik begrijp het helemaal.
Tijdens je trip denk je in een hel beland te zijn, en wil je er eigenlijk stiekem uit. Maar nadat de trip is afgelopen ben je zo dankbaar!

Sjamaan heeft ook erg goed op je ingepraat, hij heeft het allemaal wel goed verwoord!

Nogmaals! Respect :wave:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Ayahuasca, de pure hel in al zijn glorie

Bijzonder report man. Wel hard inderdaad. Hoe werkt zo'n tripsessie? Met bekenden of gewoon een groep bijeengeraapte mensen?

Spirit Quest zei:
Hij vertelde me dat angst als een monster achter de deur is. Hoe verder we ervan weglopen hoe groter het wordt. Wanneer je toegeeft aan je angst wordt deze enkel groter en groter, je voed hem als het ware door ervoor te vluchten. Verder legde hij uit dat moed enkel kan voorkomen door je eigen angsten te overwinnen. Hij sloot het gesprek af door me te zeggen dat wat mij keuze ook zou zijn hij me niet tegen zou houden maar dat als ik besloot te blijven hij er die nacht voor me zou zijn en enorm respect kon opbrengen voor iemand die op mijn leeftijd (21) zijn eigen angst confronteert.... Ik besloot te blijven.
Klik om te vergroten...

Dit vind ik toch wel de mooist geformuleerde groepsdruk ooit. Heel erg onverantwoord van die begeleider om je om te praten om zeer harde tripmiddelen te gebruiken.
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is een bijeengeraapte groep. Verder ben ik het TOTAAL met je oneens wat de zogenaamde "druk" betreft. Geloof mij wanneer ik je zeg dat het voor die begeleider helemaal niets uitmaakt of ik blijf of ga. Hij zei dit tegen mij in een oprecht gesprek waarin hij ook aandacht toonde voor mijn privé situatie en de bron van mijn angsten. Zijn punt was wezenlijk, angsten kom je vroeger of later toch tegen en wanneer je deze op mijn leeftijd leert te confronteren is dat een zeldzaam en waardevol goed. De sjamaan had echt wel het beste met me voor en ik kan het dan ook niet in het kleinste beetje met je eens zijn dat hij "druk" op mij heeft gezet. Hij heeft het aan einde van het gesprek duidelijk gemaakt dat wat ik ook deed (blijven of gaan) ik altijd welkom zou blijven en hij mijn keuze ten alle tijde zou respecteren.
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#4
sektrais weet ik neit, iig zweefteven, vage shit... kan meestal neti zo goed over dat soort sferen... bovendien klinkt me dit wel erg eng in de oren... blij dat jij er wat aan gehad hebt desondanks
b
bas410Lid
01-01-2024, 00:00
#5
enne, wat is nu je volgende stap eigenlijk? ik bedoel, veel heftiger dan dit lijkt me niet echt kunnen? of was dit een beetje wat je zocht qua verlichting?
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Is het een soort sekte ofzo? Ik heb totaal nog geen duidelijk beeld van die sessies enzo...
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#7
@bas410: Nouja ik ben van plan door te drinken. Er valt altijd nog wel iets te leren. Daarnaast kan het voor mijn gevoel ook niet veel heftiger maar je weet maar nooit wat er nog allemaal kan gebeuren. Ayahuasca is een enorm speciaal middel en misschien zit er nog wel heel veel voor me in.

@El Retro: Een sekte? Geloof niet dat je het helemaal goed hebt begrepen :tongueout: Iedereen komt daar vrijwillig hoor, en verder is het niet of er iemand aan het hoofd staat of zo, de begeleiders daar zijn ook maar mensen, niets meer en niets minder. Iedereen komt daar om aan zichzelf te werken, niet om deel uit te maken van een of andere groter geheel. Het is alles behalve een sekte, snap eigenlijk maar moeilijk hoe je op dat idee komt.

@matthijs: Dat kan ik me voorstellen ja, het is ook moeilijk voor mij om het goed te verwoorden. Maar ondanks dat hij wel zei dat hij graag zag dat ik bleef heeft hij geen druk op me gezet, anders was ik sowieso niet gebleven, iemand onder druk zetten is totaal fout, zeker als het dit soort zaken betreft. Wat dat betreft ben ik het echt volledig met je eens.
d
diewietjahLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zoals ik al zei ik heb erg veel research gedaan.. trouwens research word/is kennis of niet soms. Dat dieet wat je zegt daar heb ik me ook aan gehouden geen middelen eten waar maoiremmers in zitten of het stofje tyramine. .. ik zei al ik ben niet iemand die zo maar aan zoiets heftigs begint! als der iemand is die weet waar die aan begint en niet zomaar ergens aan begint ben ik het wel. Dus geloof me ik WEET waar ik aan begin.
b
bas410Lid
01-01-2024, 00:00
#9
pfft, nou heftig allemaal, zeer indrukwekkend. ik ga binnenkort maar eens paddo's proberen!
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#10
Paddestoelen zijn een goed begin, die zijn een stuk minder intens (zelfs de zwaarste soorten). Ik weet het uit ervaring. Succes ermee en heel veel plezier en wijsheid toegewenst.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Wow, dat klinkt wel heftig, maar zoals je ook al zei een goede manier om je angsten te confronteren. Interresant!
p
paupieLid
01-01-2024, 00:00
#12
waj000w dit klinkt wel hevig allemaal. Te hevig voor mij denk :tongueout:. Wel alles heel goed beschreven trouwens.

En die vraag van El Retro (is het een soort sekte?) snap ik wel. Want ook ik kan me geen voorstelling maken van hoe of wat met zo'n groep. Is het bijv. een grote groep? Leeftijd? Hoe is iedereen met elkaar in contact gekomen?
d
diewietjahLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou ik heb dus zaterdag avond het ook gedaan.. alleen we hadden te weinig voor 3 personen.. je moet ong 10 gr per persoon en wij hadden er maar 6 per persoon. maar het rillen of nou ja idd echt schokken herken ik wel dat had ik ook ong een half uur na inname..
De eerste slok alleen al.. ik voelde het echt helemaal naar beneden glijden en zijn werrk doen met de maoremmers..
de andere 2 waar ik het mee gedaan heb hebben beide gekotst bij mij wou dat helaas niet.. al wou ik wel want me maag ging egt in opstand bij de eerste paar slokken al maar ik kon maar niet kotsen..
verder heb ik niet echt kunnen trippen.. ja een heel klein beetje een kwartier lang maar we hadden echt te weinig, dus gaan het over een paar weken over doen..
Maar weet nu wel ong dus hoe het in zijn werk gaat en idd het is niet iets wat je voor de lol doet..
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#14
@paupie: Zo een groep bestaat uit ongeveer 25 man. Ik was daar de jongste van het stel (21), de gemiddelde leeftijd licht veel hoger (zo rond de 35 a 40). Infeite ken niemand elkaar want iedereen is apppart door de begeleider uitgenodigd (hem kun je een e-mail sturen als je mee wilt drinken en hij zal je al da niet uitnodigingen sturen voor sessies). Vaak komen er wel mensen meer dan 1x dus als je vaker gaat dan zie je wel bekende gezichten en bouw je zelfs een kleine vriendenkring op.

@diewietjah: Ik weet niet wat jij hebt genomen maar normaal werk Ayahuasca niet met grammen maar met milliters. De gemiddelde dosis is zo een 4 milliter al kan deze varieren naar mate de potentie toe of afneemt. Daarnaast is het zo heftig spul dat ook kleine dosisen zijn werk zou moeten doen. Een eetlepel Ayahuasca zou al een merkbaar effect moeten produceren. Ik denk dat als je Ayahuasca in al zijn glorie wil ervaren je toch echt bij een profesioneel begeleider moet gaan drinken. Het zelf bereiden kost veel kennis en gedult en het drinken van potente Ayahuasca zonder goede en profesionele begeleiding is uiterst onverantwoordt. Weet dat je met iets enorm krachtigs speelt en heel hard je vingers kunt verbranden.

@Enesteene: "Zweefteven" zoals jij het noemt ga je vast tegen komen. Het wordt door somige mensen als een zwaar spiriitueel iets beschouwd. Er zijn echter ook een hoop mensen die helemaal niets met al die "vage shit" hebben. In de Ayahuasca sessies drinken ook Doctoren, Leraren, Studenten enz enz (normaal volk dus).
d
diewietjahLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat weet ik maar al te goed.. Ik ben ook niet iemand die maar wat slikt omdat het me kick lijkt of iets.
Heb heel erg veel onderzoek er naar gedaan overdreven veel onderzoek geloof me ik begin niet zo maar aan iets..

Wat we gebruikt hadden..

Maoremmers die we een kwartier van te voren moesten innemen.

Na dit kwartier hebben we de citroen drank met de Mimosa hostilis (poedervorm) die daarvoor al dus een kwartiertje tot 20 min op het vuur gestaan heeft.
en dat opgedronken..
Het deed zker wel iets maar nog niet precies zijn werk.

http://www.azarius.nl/productinfo.php?p ... category=4

Hier hebben wij ons aangehouden.
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nouja, ik geloof je wel. Maar het zelf bereiden en zonder begeleiding drinken van Ayahuasca is gewoon geen goed idee. MAO remmers zijn verder behoorlijk gevaarlijk als je je niet fatsoenlijk aan een bepaald dieet houd. Er is een verschil tussen research en kennis. WEET waar je aan begint.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het lijkt me wel heel leerzaam; en mooi hoe je het omschrijft; maar ook eng. Ik zou er nog niet klaar voor zijn, zo iets intens, voorlopig maar de plezierigere tripmiddelen (lekker hoge dosis paddo's bv.).
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dan is het goed, ik zou gewoon niet willen dat je iets naars overkwam. Begeleiding door een sjamaan blijft in mijn ogen toch het beste.
d
diewietjahLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ook niet daarom ben ik altijd erg voorzichtig. :)
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#20
heftig hoor!
interresant report!

hoe was je op t id gekomen om die te doen,hoe was je ermee in aanraking gekomen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."