Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[TvdM-april] Minder is meer: wat één paddestoel...

[TvdM-april] Minder is meer: wat één paddestoel...

34 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#1
Minder is meer: wat één paddestoel teweeg kan brengen

Het is dinsdag 3 april, 23:00 uur. Ik besluit de ene paddestoel, die al heel lang in mijn kast ligt, op te eten. Het is een gedroogde Mexicaanse uit mijn kweekset van een tijdje terug. Ik verwacht er niet veel van, het is immers een niet al te grote paddestoel. Ik kauw er goed op en loop even later naar beneden om m’n tanden te poetsen zodat de smaak niet in mijn mond blijft (de vorige keer vond ik dat niet zo prettig).

In bed liggend concentreer ik me op mijn ademhaling. Het eerste uur gebeurt er niets, daardoor ben ik een beetje teleurgesteld. Maar ik begin op een gegeven moment toch te trippen door die ene paddestoel! Ik kan me niet eens voorstellen waarom ik ooit meer dan één paddestoel zou willen gebruiken (achteraf overigens wel :wink:).

Ik bekijk de deur van mijn kamer eens goed. Ik kan er op tig verschillende manieren naar kijken. Steeds ligt de nadruk op een ander aspect van de deur: de vier vlakken, het ‘kruis’ in het midden, de scharnieren. Ik denk na over wat er achter de deur is. Door mijn hoofd spelen de gedachten dat er achter de deur Niets is, dat er buiten mijn kamer Niets is, dat mijn kamer als een blok in het Niets zweeft. Maar deze gedachten kan ik weerleggen omdat ik geluiden van buiten mijn kamer hoor. Ik weet dat het geen geldig argument is, maar toch neem ik er genoegen mee.

Nu heeft de paddestoel iets moois voor mij in petto: een lichtschouwspel dat zich rond de lamp voordoet. Er zijn ineens heel veel nuances te ontdekken in het licht, veel rechte lijnen die de grenzen op het plafond aangeven tussen licht en minder licht. Ook bewegen zich over het plafond allerlei kronkelige lijnen en ontstaan er regenboogachtige kleurschakeringen rond de lamp. Geweldig om te zien. Even lijkt het ook of alles wat ik zie bedekt is met minuscule vierkantjes.

Dit is de vierde keer dat ik in m’n eentje op m’n kamer trip, en telkens ben ik blij verrast door mijn behang. Er verschijnen vaag twee op elkaar lijkende gezichten vol franje op de muur aan de overkant, die een soort gevoel van respect oproepen. Ik denk dat ze een oogje in het zeil houden. Het behang direct naast me vraagt ook aandacht, daar verschijnen voornamelijk een soort schaduwfiguren (als een schimmenspel), en prachtige bloemenpatronen. Ik wil deze patronen vasthouden, ze niet verliezen, net als het fantastische lichtschouwspel dat ik daarvoor gezien had rond de lamp. Maar ik besef dat dit niet kan en schrijf even later op: “Trippen is een les in loslaten.” Ik voel mij een moment verheven maar spreek mezelf vermanend toe, ik ben immers slechts een mens. Met pen en papier probeer ik wat gedachten vast te leggen, maar het enige dat ik weet te schrijven is: “Deze beleving is te onwoordelijk.”

Als vanzelf begin ik patronen te tekenen op het blaadje. Ik ga er helemaal in op. Een heel nieuwe wereld (na wereld, na wereld) ontvouwt zich in de lijnen. Dit is niet zomaar tekenen, dit is als het ware het doorleven van meerdere werelden. Tegelijkertijd haal ik herinneringen op aan dromen die ik ooit gedroomd heb; ik kom terecht op de maan. Terwijl ik aan het tekenen ben, voel ik dat iets mijn aandacht wil trekken, waarschijnlijk ben ik het zelf die mezelf wil wijzen op hoe interessant de omgeving is. Ik wil echter niet afgeleid worden van mijn blaadje en vergeet de kamer om me heen. Het is maar een klein memoblaadje, dus raakt het snel vol.

M’n aandacht kan vervolgens weer uitgaan naar de mij omringende zaken. Ik word steeds aangetrokken door het licht, want wat is licht mooi, zo sfeerbepalend ook. Mijn hand beweegt door de lucht en laat daar sporen achter, heel vermakelijk. Ik sta op en loop naar de deur maar blijf onzeker staan omdat mijn benen zeer licht aanvoelen, het voelt of ze naar boven geduwd worden. Ik loop op wolkjes, lekker, maar het loopt vrij lastig en het voelt of de hele kamer scheef staat.

Een beeld in mijn hoofd van een onherkenbare kwaadaardige persoon (uit een film) zet me aan het denken, o.a. over de tv. Ik voel een bepaalde boosheid, vanwege alle rotzooi, onzin en ellende die ik toegang heb verleend tot mijn geest en mijn herinneringen. Het is gewoon zonde om die belachelijke zooi mee te slepen, maar ik zie geen manier om er definitief vanaf te komen. Het kan altijd terugkomen.

Even later pak ik mijn mp3-speler erbij. Het nummer Rasta Deep van Amiavi zorgt ervoor dat ik een niet te onderdrukken grijns op mijn gezicht krijg. Daarna speel ik met veel genot de albums Elementary Particles en Prima Materia van Bluetech af. Het nummer Mezzamorphic doop ik om tot briljant tripnummer. De muziek staat steeds te hard, dus zet ik het zachter en zachter totdat het niet meer zachter kan. Nog steeds vind ik het vrij hard. Ik kan alle minuscule geluiden perfect horen. Bepaalde geluiden raken mij lichamelijk op een manier die nieuw is voor mij (niet zoals een dikke bas die je duidelijk kunt voelen).

Ik schrik ineens van geluiden op de overloop. Mijn moeder gaat naar het toilet. Ik bedenk me dat ze misschien mijn kamerdeur plotseling open kan doen, omdat mijn licht nog aan is (gewoon om welterusten te zeggen). Een beetje paniekerig besluit ik om mijn licht uit te doen en af te wachten. In de duisternis brandt het rode lampje van mijn versterker. Deze verandert in een oog, een oog waaromheen ik een olifant fantaseer. De olifant is eerst boos, dan verdrietig.

Zo zonder licht voelt alles lang niet zo goed meer. Als ik denk dat mijn moeder weer slaapt, doe ik de lamp weer aan, deze keer half (het is een schemerlamp). Er komt een storend gezoem uit. Ook al hoor ik het bijna niet door de muziek, toch erger ik me er ontzettend aan; het lijkt alsof het gezoem diep in mijn hoofd doordringt. Ik wil de lamp niet voluit zetten omdat het licht zo fel is, maar weet wel dat het gezoem dan ophoudt (is altijd zo met die lamp). Ik los het op door mijn zonnebril op te zetten, maar deze verpest de sfeer, weg ermee dus.

Niets overtreft het zuivere licht. Meestal heb ik geen problemen met duisternis, maar ik begrijp ineens waarom duisternis negatief is en licht positief, waarom het slechte vaak met duisternis geassocieerd wordt en het goede met licht. Zo voelt het ook voor mij. Rond 3:00 heb ik genoeg van de muziek. Ik voel me tamelijk moe en redelijk nuchter: tijd om te slapen.

---
Nog wat opmerkingen:
*De visuals die ik beschreven heb, waren niet zeer gedetailleerd of overheersend maar met wat fantasie kon ik er van alles van maken, heerlijk.
*Het memoblaadje heb ik nog eens bekeken, maar het stelt niks voor; wat lelijke lijntjes enzo. Maar het was mooi om daar in op te gaan.
*Over de rotzooi in mijn herinneringen: dit heeft voornamelijk met de tv te maken, niet zozeer met persoonlijke ervaringen (ook wel een beetje). Ik kreeg ineens veel moeite met excessief geweld in films en slechte tv programma's in het algemeen; ik walgde er echt van. Ik ben er nog steeds wat gevoeliger voor (tv kijken doe ik sowieso al een tijd niet meer).
*Dat beeld van de olifant kan ik nu nog goed voor de geest halen. Hij was bedekt met allerlei versieringen en hij knielde. Het was heel droevig, omdat hij door de mens onderdrukt werd.
*Over licht en duisternis: dat was zo op het moment, achteraf bezien is zo'n onderscheid misschien zinloos. Ik zet er ook mijn vraagtekens bij. Tijdens deze trip was ik echter duidelijk een lichtliefhebber!
*De trip duurde ongeveer drie uur en was wel echt een trip, alleen een normale portie is toch weer wat anders. Ik had bijvoorbeeld het gevoel dat ik redelijk de controle kon houden over alles, er was minder chaos, en achteraf kan ik me de dingen beter herinneren. En toch zou ik zelfs zo'n lichte trip niet 'zomaar even' doen.
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
daarom wil ik dus paddo's proberen :tongueout:

voor die heftige trip :grin:
maar weet niet goed hoe je er in belgie aan kan komen :tongueout:
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#3
prachtig verhaal, zo op je eigen kamer.... dat met die lichtschakeringen gemarkeerd door sterke overgangen tussen licht en minder licht herken ik, verbisjterend
T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Werkelijk prachtig omschreven...

Hoe je zelfs de kleinste details prachtig weet te ontvouwen tot een adembenemend verhaal is heel knap, trip reports kunnen soms ook heel erg mooi en diepgaand zijn. Zelfs als je nuchter bent weet je waar die gene het over heeft en dat is erg mooi. :)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lichte trips kunnen op hnu eigen manier toch nog best 'intens' zijn, maar toch wel anders dan sterke. Ik heb ook een keer getript op 1 paddo.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heerlijke report dit, heb genoten, je had me al bij het stuk 'ik vroeg me af of er achter de deur Niets is'

en dat met maar zo weinig, heerlijk !
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat heb ik dus ook meerdere keren gehad, dat ik echt even de deur open moest doen omdat ik bang was dat er achter de deur niets was... Is wel lang geleden moet ik zeggen, maar was wel een toffe gewaarwording. Ik vroeg ook de hele tijd aan mijn vrienden: 'Is er nog wel iets buiten deze kamer?

Tof report, props :wave:
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#8
mattskovic zei:
daarom wil ik dus paddo's proberen :tongueout:

voor die heftige trip :grin:
maar weet niet goed hoe je er in belgie aan kan komen :tongueout:
Klik om te vergroten...


Ga gewoon even naar Nederland, zo ver en riskant is het niet, en Nederlanders zijn in het algemeen wel gezellig en vriendelijk. :)

OT: Zoals iedereen al zei: prachtig beschreven, ik ging helemaal op in het verhaal.. en dat van 1 paddo maar? Vreemd maar wel leuk natuurlijk. :) En ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die patronen enz.. op dat blaadje, heb je het nog? Kun je het niet eens posten? :P
L
LambikLid
01-01-2024, 00:00
#9
prachtig om dat mee te maken lijkt me ,
ik kan al genieten van een jointje maar een paddootje kan er ook wel bij :rolleyes: !
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lambik zei:
prachtig om dat mee te maken lijkt me ,
ik kan al genieten van een jointje maar een paddootje kan er ook wel bij :rolleyes: !
Klik om te vergroten...

heelemaal mee eens heb eht 1 maal geprobeerd ik kreeg er maar een halve binen en meteen uitmoeten ... je weet wel :tongueout: maar wil wel nog eens proberen een slechte ervaring moet je maar vergeten
e
eXeCuzeLid
01-01-2024, 00:00
#11
nice report man dat licht is heel herkenbaar jah idd bij mij kwam het van een schilderij af een soort goude gloed man wat was dit prachtig maar het tekenen tijdens een trip vind ik wel een goed idee ga ik ook eens proberen :grin:
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bedankt allemaal :)

Saivy zei:
OT: Zoals iedereen al zei: prachtig beschreven, ik ging helemaal op in het verhaal.. en dat van 1 paddo maar? Vreemd maar wel leuk natuurlijk. :) En ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die patronen enz.. op dat blaadje, heb je het nog? Kun je het niet eens posten? :P
Klik om te vergroten...

Ja van één paddo maar, ik was zelf ook best verbaasd. Het duurde maar ongeveer 3 uurtjes dat wel, en wat azgaza zegt klopt (dat het toch anders is dan een grotere portie). Maar toch flink trippy allemaal. Ik moet zeggen dat ik waarschijnlijk zeer gevoelig ben voor trippen in het algemeen, ik vind het leuk om op allerlei details te letten, waardoor de kleinste dingetjes uitgroeien tot allerlei fantasiebeelden.
Dat blaadje stelt echt niets voor als ik er nu naar kijk haha :P maar toen was het heel interessant en nam het me helemaal in beslag.

De bloemen op de muur zagen er ongeveer zo uit:


Dit doet een beetje denken aan die gezichten:
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Leuke report, nooit gedacht dat je zo ver kon gaan met 1 paddo :)
F
FlipMeisterLid
01-01-2024, 00:00
#14
Er zijn precies 9000 berichten gepost in Trip Reports :grin:
Nu 9001 trouwens :)

OT: Nooit geweten dat 1 paddestoel dat kon doen :openmouth:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb wel eens op één paddo getript en het kan zeker, als je maar een beetje gevoelig bent voor de stof, bij mij was het intense kleuren, lichte bewegingen in mijn blikveld en lachkicks, ook het 'verdwalen in beelden en gedachtes' was aanwezig.
Is echt wel aan te raden, één keertje licht trippen.
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zalig zalig :grin:
dat met die tv kan ik maar al te goed verdorie.

Ik had het laatst heel erg ma echt heel erg aan de hand toen ik nog eens een jointje had geblowd.

Ik was er een aant rollen voor een kameraad en de tv stond op. En probeerde mern aandacht bij de joint te houden maar het lukte echt niet. De tb nam steeds alles over. Er was een film twister ofzo aant spelen. Echt vreselijk. Alles is zo fake en onrealistisch en overdramatisch en kwetsend en.....Zo bedoelt om te shokeren en dat deed het zeer fel met me... Voor mij leek het alsof ik het ervaarde als zijnde echt en ik raakte helemaal uitgeput. Snel een andere zender....Weeral van dat fake gedrag en onrealistische weergave van de realiteit.... Nog een andere zender nog een andere... Uiteindelijk kon ik het nie meer uithouden ik was zowat buiten adem en uitgeput....Onvoorstelbaar;

Kga tv echt uit men leve banne :) Echt geen goede invloed....Is niet goed voor mense.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
wooow mooi reportje sweet :)
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nice report! :grin:

Lijkt me erg bijzonder om te ervaren dat je denkt dat er niets achter de deur zit. Ik zou het zelf het dan zo snel mogelijk gaan checken.
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#19
Geweldig report!! Mooi hoe je tot in detail beschrijft wat je ziet. Ik kan me precies voorstellen hoe je behang in die gezichten veranderd, ik had het eens met een lamp, ongeveer zo eentje:


zelfs als ik m nuchter zie snap ik nog goed dat ik erop ging trippen :mrgreen:
E
Eckster CLid
01-01-2024, 00:00
#20
zeer vet en goed beschreven reportje en dat maaar van 1 paddestoel :confused: :openmouth: :sunglasses: :P je had er nog een jointje op moeten roken :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."