Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[TvdM-september] Yopo: mijn trip naar de tiende dimensie

[TvdM-september] Yopo: mijn trip naar de tiende dimensie

35 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
s
samputaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wow!

TRvdM zelfs..

Bedankt voor het stemmen dan maar.
Ongelofelijk...
v
vireLid
01-01-2024, 00:00
#2
hersenspinsel zei:
Wow!, dit klinkt echt zo ontzettend vreemd, doch super vet.
Ik vind ook dat je het ontzettend mooi hebt beschreven, en mooi op ging in de details!

probz!
Klik om te vergroten...

beer mijn art geb ruiken als avater =P zie het maar als compliment :openmouth:
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Terecht TvdM!! Congratz!! :wave:
D
DjoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeker verdiend het TRvdM. Gefeliciteerd! :)

Hele heftige, maar speciale ervaring om nooit te vergeten.
Heel mooi beschreven report! Ik kon me er helemaal inleven.

Maar ik weet niet of ik het aan zou durven.
Zou je het nog een keer doen?
T
TalecLid
01-01-2024, 00:00
#5
wow vette intense report, mss dat ik het ooit wel eens overweeg om te doen maar allesins nu ng niet, heb er ng geen ervaring genoeg voor.
Wat me ook opvalt is dat de comming up bij z'n dingen (LSA zaden,die drankjes enz) heel hard is en intens & meestal ook niet echt een pretje !
Het is niet voor ieder weg gelegd blijkbaar.

Maar tof geschreven. :sunglasses:
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#6
zeer goed report :wink:
H
HasjmirLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wow...
ik kwam toevallig hier terrecht en ging wat reports lezen, echt supervet, die verhalen over wetenschap/dimensies etc, fantastisch :grin: Echt zo fascinerend..
Ik ben zelf nog maar een aantal maanden in dit 'wereldje', en gelukkig ben ik hier uitgekomen op deze site want ik dacht echt altijd dat ik de enige was die dit allemaal zo ervaarde, dat ik 'gek' ben, want mijn vrienden gaan heel anders om met hun trips.
Kan me zo verbazen over al deze dingen, kan et niet echt verwoorden nu wat ik denk maar ik ben blij dat internet is uitgevonden :mrgreen:
Kan niet w88e tot mn volgende trip hehe, eindelijk een plek om het te delen :)
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#8
Synesthesie zei:
Ik vind je verhaal heel leuk, en heb er van genoten, het te lezen.

Het enige waar ik me een beetje aan erger, en dat doe ik wel vaker, is aan de manier waarop met het begrip dimensie wordt omgesprongen. Velen huiveren al vlug bij dit zo magisch ingewikkeld klinkende woord dat niet meer dan een synoniem is voor vrijheidsgraad.

Ik zou graag hieronder wat meer wetenschappelijk achtergrond geven bij het begrip dimensie, voor zo ver ik daar toe in staat ben. Dus iedereen die bereid is te leren over DIMENSIES in WETENSCHAPPELIJK ZIN, uw aandacht wordt gevraagd.

Jammerlijk genoegd praat men vaak, en dan vooral speudo-wetenschappers, over DE 10 (of 4de, of 5De) dimensie. In de wetenschappelijke wereld weet iedereen dan wel welke 10de dimensie er bedoeld, wordt en dit is een makkelijke manier van spreken. Echter het gebruik hiervan naar mijn mening geeft iets veel te mytisch, bijzonders aan het begrip dimensie.

Er zijn ontelbaar veel systemen die evolueren in EEN 10de dimensie. (Als je alleen al de positie-toestand van een systeem van 10 deeltjes in slechts 1 richting (ƩƩn ruimte dimensie :tongueout: (een ruimtecoordinaat, een projectie, op 1 ruimteas ) bekijkt heb je al zulk een syteem.
Je kan ook makkelijk een andere 4de dimensie indenken, bijvoorbeeld temperatuur.

Een eerstejaarstudent natuurkunde krijgt al heel vaak te maken met die nuttige concepten die men dimensies noemt. Ik herinner me Het volume van een soort "hyper"bol te hebben berekend in 10²³ (men moest de oppervlakte berekenen omdat die formule voor die afleiding makkelijker is en slechts een dimensie lager is, als je met 10²³ te maken hebt maakt een t je meer of minder niet meer uit is dat zelfs niet merkbaar aan de uitkomst).

Dit gezegd, om aan te tonen hoe alledaags dimensies voor wiskundigen en natuurkundige wel niet zijn!
De prof zei er nog bij: Niet huiveren, niemand kan zich meer dan 3 dimensies voorstellen, en de truc is dan ook om dat niet te doen. Het enigste dat je kan doen is de plausibiliteit inzien van technieken die we gebruiken in hogere dimensies door de analogien met de 2de en 3de dimensie. Deze Analogien blijken (gelukkig) nuttig te zijn.

Je kan het een beetje vergelijken met dit.
Ik geef je een rij getallen en jij zegt welke hetvolgende is:
2 4 8 16 32 ....
Dan zeg jij wellicht, het meest logische zou 64 zijn. Wel zo gaat dat ook met technieken voor berekingen in hogere dimensies, men doet wat het meest logisch is, en men blijkt beloond te worden met correcte voorspellingen!!
Dit is ook niet inuitiever dan onze uitgangspunten/ axioma's die we hebben bij 2 en 3 dimensies.

Zoals ik al zei, deze technieken, blijken nuttig te zijn. Men kan Theorieen nooit bewijzen. De wetenschap doet niets anders als de theorie die het meest kan verklaren/voorspellen als het meest juist te beschouwen. De wetenschap zal wellicht nooit DE waarheid vinden. Ik geloof zelfs dat dit paradoxaal is omdat we zelf deel uit maken van het te bestuderen geheel:

Al kan men de atomen van de wolken snappen en volledig correct berekenen. Men snapt niet de wolk. Men moet eerst de wolk zien om hem te verklaren met de atomen.

We zijn gedoemd ons niet meer dan de 3de dimensie (althans nuchter) voor te stellen, en kunnen alleen met behulp van intiutive beelden (mobiusring, mier op krant) een soort van smoesje vinden waarom we de dingen mogen doen met dimensies, die we in wetenschap doen.

http://www.tenthdimension.com/medialinks.php doet ook niet meer dan dat!! Mensen beelden en analogien voor te schotelen om de voorstellingsdrang te sussen, je kunt het je analogisch inbeelden, maar niet voorstellen! De uitleg gebeurt ook vooral enorm snel. Ik vond het zelfs grappig het leek wel of het enigste wat ze wouden teweeg brengen is ā€œHoly fuck dit is ingewikkeld ik snap er niets vanā€

Waarom praat men vaak over DE 10de (of 4de of 5de dimensie). Waarom is bijvoorbeeld temperatuur niet DE 4de dimensie. Wel je kan voor talloze systemen observaties of metingen gerust de temperatuur als dimensie nemen, als je wil als 4de. Maar Temperatuur is niet fundamenteel, temperatuur is louter beweging van deeltjes, en beweging van deeltjes kan beschreven worden met behulp van positie en tijdstip, dus met behulp van de wel fundamentele dimensies ruimte en tijd. Als men het heeft over DE dimensies dan heeft men het dus over de onherleidbare, dimensies, waarmee men alles kan beschrijven.

Wat wij zien, als ā€œde 3de dimensieā€ is niet meer dan een soort van (vereenvoudigde!) grafiek van gegevens met 3 dimensies of vrijheidsgraden. We kunnen ons geen 4dimensionale objecten voorstellen omdat we die nog nooit gezien hebben en die dus ook niet kennen. Een platlander kent ook geen kubus. Je kan een kubus in een plat vlak op papier voorstellen, maar iemand die nooit een kubus heeft gezien zal er geen kubus in zien, je moet er een kubus voor gezien hebben,

Ik weet niet wat jij gezien hebt, mss iets in de aard van het filmpje, wat je vertelde over een punt. Mss kwam je trip daaruit voort. Ik verkies te geloven dat drugs gewoon wondermooie chemie/biologie is die je in een andere geestveruimde toestand kan brengen.

Iemand zei
ā€œIk vraag me dat nog steeds zo sterk af. Ergens weet ik dat het de absolute waarheid wel moet zijn, omdat je niet zomaar iets mee kan maken wat nergens op slaat. Ik zie het zo: de aarde/heelal/enz is allemaal opgebouwd uit basiselementen die werken door natuurwetten, buiten die absolute wetten bestaat niks wat wij kunnen ervaren. Dus de ervaringen die je krijgt onder drugs, zijn niet zomaar wanen, of onzindingen, je bent juist dichter bij de waarheid.... Dat zoveel mensen dezelfde dingen meemaken in hun trips sluit hierbij aan, lijkt mij.ā€

===> er bestaan nog altijd illusies! Als je naar een rietje in een glas water kijkt is dat ook gebroken, maar dan is de vraag of het wel echt gebroken is? dat rietje en je hersenen die dat waarnemen bestaan ook maar uit atomen, die aan de natuurwetten gehoorzamen ma da betekent nog niet dat wat je ziet ā€œjuistā€.
Het lijkt me bovendien niet aan ons om alles te vatten, we zijn maar mensen he!
Dieren met instincten, gevoelens, verlangs, hartstochten, interesse ... die des te feller zijn onder drugs

Wat ik overigens verwonderlijk vind is, dat als je een beetje LSA neemt dat je niet hallucineerd dat je enorm gefacineerd bent door alles, ook al zie je alles zoals het is en voel jeje niet anders dan dat je anders bent. Een struik waar je normaal zou voorbijwandelen is ineens zo wonderlijk mooi. Het als of sommige drugs the doors of perception openen zoals Aldous Huxly meent! Het is maar logisch dat we in ons nuchtere leventje al die mooie dingen om ons heen lichtjes mijden, we zouden niet erg functioneel zijn, en wij zijn nog altijd gevormd door de evolutie om te overleven en voor te planten,niet om naar de bijtjes te staan kijken :)
Klik om te vergroten...
hier snap ik nou eens echt niets van :confused: :)
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#9
azgaza zei:
Zeer interessant report om te lezen, goed geschreven ook.
Klik om te vergroten...
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: [TvdM-september]Yopo: mijn trip naar de tiende dimensie

Een prachtige 3-uur durende documentaire over de snaartheorie en de 10de dimensie is te vinden op:
http://www.pbs.org/wgbh/nova/elegant/program.html
s
samputaLid
01-01-2024, 00:00
#11
@hasjmir:

Hoe je trips beleefd hang volgens mij ook sterk af van hoe je zelf in elkaar zit. Op en half bakje hawaiiaanse paddo's had ik laatst een min-of-meer vergelijkbare trip, maar dan zonder het out-gaan. Maar het denkproces dat ik doorging was wel sterk vergelijkbaar, maar wel minder 'ver', minder heftig en veel langzamer opkomend.

Als je een mooie trip hebt gehad binnenkort: maak er een mooi tripreportje van! Ik ben benieuwd.
s
samputaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: [TvdM-september]Yopo: mijn trip naar de tiende dimensie

Wat leuk!

Ik ga er eens op m'n gemak een keer naar kijken.

Thx
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: [TvdM-september]Yopo: mijn trip naar de tiende dimensie

vet report, heftige ervaring :rock:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: [TvdM-september]Yopo: mijn trip naar de tiende dimensie

Wauw zeg, lees dit report voor het eerst. Wat een heftige ervaring!

Wat grappig dat een newbie met een hele interessante link komt! Meestal zijn hun eerste posts niet zo ontzettend diep, zullen we maar zeggen :grin: ...
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: [TvdM-september]Yopo: mijn trip naar de tiende dimensie

Synthesie schreef: Al kan men de atomen van de wolken snappen en volledig correct berekenen. Men snapt niet de wolk. Men moet eerst de wolk zien om hem te verklaren met de atomen.
Klik om te vergroten...

Maar dat is juist de transformatie waaraan ons bewustzijn word ontrokken alvorens men de DMT ondergaat. :wink: Die tweevoud is niet langer de diepste bodem voor en van alles.

De zintuigen waarmee die waarneembare wereld wordt waargenomen waarna de on set begint van het begrip, zijn opgeheven op DMT. Wat dus bij alle andere psychedelics niet gebeurd.

Je bestaat tijdens de piek van rookbare N,N-DMT in absentie van lichaam, geest, zintuigen en identiteit zonder daarbij waarneming te verliezen. 360 graden rondom je middelpunt wordt een nieuwe expansie in gang gezegd. Je ziet alles, emotie is aanwezig, maar absoluut NIETS van het instrument (bijv.) ogen wat de waarneming daarvan zou moeten doorbrengen aan de ziel is aanwezig.

De relativiteits theorie, die ruimte kromming belicht, oneindigde massa toename verklaard, waardoor tijd en ruimte relatief worden, is precies wat op DMT sense maakt. Al zal het nagenoeg onmogelijk zijn om de realitivteitstheorie te begrijpen, je kunt in plaats van begrijpen het begrip oneindigheid en relatief 'voelen'.

8 uur slapen of 8 uur voor je uit staren en wachten blijft immers theoretisch 8 uur, maar alles is relatief dus tijd is praktisch ondefinieerdbaar. Net zoals wanneer er theoretisch met de snelheid van het licht gereisd zou worden, men niet ouder zou worden, de tijdsbeleving stil valt, en massa oneindig toeneemt.

Ik wijs erop dat het ook niet gaat om intern psychonautisme dat verenigbaar moet worden gemaakt zodat het congruerend is met extern wetenschappelijke theorieen. Het gaat erom dat zowel psychonauten als wetenschappers met hun bewustzijn een prikkel van energieke voortstuwing ervaren die paralell ligt aan elkaar, maar van motief, kwestie en inhoud verschilt.
s
samputaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Drugssoort: yopo
Dosis: 4 flinke zaadjes en 1/3 kalk
Inname methode: nasaal
Datum: voorjaar 2006
Locatie: thuis
Aantal personen: 1
Aantal sitters: 0


In de yopo-trip trad ik niet alleen buiten mezelf. Ik trad niet alleen buiten al m’n levens die ik zou kunnen hebben als ik door re-incarnatie iedere keer opnieuw geboren zou worden. Ik trad buiten alles… Ik was in de tiende, de allerhoogste dimensie. Alle dimensies en regels waar we in dit universum aan verbonden kunnen zijn, waren verworden tot ƩƩn simpel punt. Dit was bij ā€˜ God’ (voor gelovigen) en de ā€˜big bang’ (voor wetenschappers) ineen.

Ooit heb ik op internet een korte, maar heldere presentatie gezien van de tiende dimensie (snarentheorie). Of deze presentie mijn gedachten tijdens de tip heeft beĆÆnvloed, weet ik niet. Maar ik was er. Het was steeg alles te boven: mijn ego, mijn leven, alle levens op aarde, de aarde, het universum, tijd, en alle regels waar we aan verbonden zijn. Kortom: heftig!

Al een tijdje had ik me ingelezen over yopo. Niet veel eerder had ik getript, dus dit zou gelijk een heftige worden. Vier zaadjes even poffen en fijnmalen, 1/3 kalk erbij, goed mengen, en kotsbak naast m’n bed zetten. Ik wist dat het begin niet leuk zou worden. Het was een behoorlijke hoeveelheid en… here goes nothing… zo snel mogelijk alles naar binnen. De pijn in m’n neus die ik verwacht had, viel op zich mee.

Ik ging op bed liggen en al snel maakte een onbehaaglijk gevoel zich meester over me. Intens onbehaaglijk. Wat nou onbehaaglijk? Ik voelde me gewoon zo intens kut zoals ik dat in de verste verte nog nooit gevoel had! Wilde ik dit nog wel? Nee, dit was ā€˜too much’. Ik wilde terug. Ik begon de yopo uit m’n neus te snuiten. Maar het had geen zin meer, en ik wist het… de angst sloeg toe.

Misselijk werd ik. En niet een klein beetje. Dit was verwacht. Het kwam snel opzetten en ik pakte de bak. Ik kotste zo hard zoals ik dat nog nooit gedaan had. En dit voor vijf minuten lang. Echt veel beter voelde ik me niet. Ik moest naar het toilet. Lopen ging moeilijk, maar ik kwam er. Even wat ontladen, even zitten. Ik ging terug naar m’n bed. De bak was toch weer nodig. En ik begon weg te zakken. Toen ik weer overeind kwam gooide ik per ongeluk met m’n arm de bak over de grond, maar het kon me niet meer boeien. Ik moest lopen.

Ik ben naar de huiskamer gelopen om een nog onbekende reden. Daar ben ik in elkaar gezakt en voor en mij onbekende tijd heb ik op de grond gelegen. Toen ik weer opstond, begon de reis door de dimensies.

Yopo was voor mij de poort naar oneindigheid. De tijd werd oneindig. Ik beeldde me in dat tijdreizen werd uitgevonden. Het kon! Niet door mij, want ik was de dimensie tijd al overstegen. Maar ik besefte dat als tijdreizen werd uitgevonden, dit automatisch het einde was van de totale dimensie. Als het namelijk kon, dan werd dat in in begin dan wel niet misbruikt, maar dƔt het misbruik zou worden, was door kansberekening onvermijdelijk. Omdat daarbij er zoveel tijdmogelijkheden en tijdlijnen ontstonden, was het gedoemd dat ooit, al was het maar ƩƩn keertje, misbruik van werd gemaakt. En wel zo gruwelijk misbruik, dat de dimensie daarmee ophield te bestaan.

Ik voelde dat de dimensie tijd voor mij daarmee opgehouden was te bestaan. Ik kon niet meer terug. En omdat tijd oneindig was, was het nemen van yopo in alle kansberekeningen ook onvermijdelijk geweest. Al had ik het ervoor niet gezien. Ik had m’n eigen bestaan daarmee volledig tenietgedaan. Maar niet alleen ik was verdwenen, de gehele wereld zoals ik die kende, die mensen, de relaties, de aarde, het universum, alles was daarmee weg voor mij.

Verdriet sloeg toe. Hoe kon ik dat nou doen? De troost was er voor me, dat het toch onvermijdelijk was. Het had toch niet anders gekund, dus het was niet mijn fout. Kon ik terug? Nee… Ik was niet dood. Ik was veel verder dan dood. Dat ene pietluttige leventje dat ik had… wat was dat nou? Ten opzichte van alle levens die je in een oneindige tijd kan hebben. En zelf daarboven steeg ik weer uit. Het was niets. En toch was ik verdrietig.

M’n lichaam had ik niet meer onder controle. Ik was toch totaal ergens anders. Wat ik precies heb gedaan, weet ik niet meer. Langzaam werd ik iets nuchterder en kwam terug naar de ā€˜normale’, aardse dimensie, waar ik alles van begreep. Ik merkte daarbij dat ik m’n lichaam niet onder controle had. Ik merkte dat ik puur willekeurige woorden uitkramen was. Het sloeg nergens op. Ik bouwde de ratio weer voor mezelf op. Op het moment dat volledig besef had, viel ik weer bewusteloos neer. Toen ik weer wakker werd, was ik terug bij af. Ik begreep totaal niet in welke situatie ik zat. Ik was weer in de onbegrijpelijke tiende dimensie, en ik daalde af van 10 naar 9, naar 8, enzovoorts. Begrippen werden duidelijk, tijd werd duidelijk, plaats werd duidelijk, tot het moment dat ik wist dat het kwam doordat ik yopo gebruikt had. Op dat moment viel ik weer neer en was alles weer kwijt.

Dit proces heeft zich vaak, heel vaak herhaald. Voor m’n gevoel ongeveer iedere seconde, maar ik kan me herinneren dat op ik m’n kamer ongeveer van elke kant gezien heb, omdat ik steeds een stukje heb proberen te lopen op het moment dat ik een bepaald besef weer kreeg. Daarna viel ik dus weer neer. (Dit heb ik de volgende dag trouwens behoorlijk aan m’n knieĆ«n en polsen gemerkt, die waren blauw.)

Langzaam maar zeker kwam ik bij iedere ronde een stukje verder; ik had een stukje langer besef. Bij de laatste keer was ik naar een vliegtuig in de lucht aan het staren die voorbij vloog. M’n gevoel zei dat het uren duurde, terwijl het slechts een halve minuut geweest kon zijn. Ik merkte dat het vliegtuig begon te vliegen en dit weer de normale realiteit was. Ik was terug!

Normaal was ik nog niet. Maar terug was ik wel! Ik kreeg het gevoel mee dat ik teruggekeerd was uit de dimensie, omdat ik een ā€˜goed persoon’ was. Mijn eigen ā€˜ik’ had me gered uit de oneindigheid. Hiermee was ik tevreden.

Maar was alles wat ik had gevoel echt gebeurd? Ik was er nog niet zeker van. Had ik nou de kotsbak echt naast m’n bed over de grond gegooid? Ik liep naar de slaapkamer om te zien dat het echt was gebeurd. Dan maar even opruimen. Meer herinneringen kwamen boven. Ik had de grote kamerplant om onverklaarbare reden een enorme trap verkocht. Sommige bladeren lagen inderdaad wat verlept op de grond. Ik had de sofa met twee handen gepakt en zo hard mogelijk 180 graden draaiend door de lucht heen gesmeten. Het lag inderdaad een stukje verder ondersteboven op de grond. Had ik ook niet de kat van verschillende kanten gezien? En had ik hem ook niet proberen een schop te geven? Was het me nou gelukt? Ik zocht poesbeest op en zag hem wat angstig naar me kijken, maar hij was verder ok. Even wat dikke knuffels geven en hij voelde zich alweer prima. Gelukkig maar.

Ik was terug.

En dankbaar voor wat ik had.

Link naar de tiende dimensie: http://www.tenthdimension.com/medialinks.php

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."