Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[TvdM juli '09]Drie zegels en een compleet ander mens

[TvdM juli '09]Drie zegels en een compleet ander mens

81 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
O
OpenmindedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Marla Singer zei:
Misschien nog wel even zo leuk om te vermelden, dat we sinds vanavond weten dat ik zwanger ben!!! :wave:
Klik om te vergroten...

dikke proficiat! :wink:
mooi reportje, heb je het nog moeilijk gehad?
A
Astrix_7Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey Marla,

Gefeliciteerd, ik las nu pas dat je bevallen was door de drukte...

gr...
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Marla Singer zei:
Openminded zei:
Marla Singer zei:
Misschien nog wel even zo leuk om te vermelden, dat we sinds vanavond weten dat ik zwanger ben!!! :wave:
Klik om te vergroten...

dikke proficiat! :wink:
mooi reportje, heb je het nog moeilijk gehad?
Klik om te vergroten...

Totaal geen moeite gehad en nu ik dus ook daadwerkelijk zwanger ben, is de motivatie om het nooit meer zo bond te maken, alleen nog maar veel meer toegenomen! :)
Klik om te vergroten...

Haha, ik ging net even je berichtgeschiedenis langs om te kijken of er al babynieuws was, en ja dus! Van harte gefeliciteerd!!! :) Heel veel succes de komende tijd en geniet van deze blije tijd! :grin:
N
NasicaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Zet hem op ! :) echt tof dat je gestopt bent.
O
ObserverLid
01-01-2024, 00:00
#5
da Marla, :wave:

cool report, nice written. wish my dutch would be better. :rolleyes:
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#6
hehe wat een vreemde wereld leven we toch in, drugs gebruiken om in te zien dat je van de drugs af moet blijven, de ironie. Mja zelf zijn mijn grenzen qua drugs ook steeds meer veranderlijk aan het worden. Het is moeilijk de ideale mix te vinden van gezond genoeg voor je lichaam, en leuk voor een gelukkig leven. Gelukkig kan ik mezelf redelijk goed sturen.
A
Astrix_7Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Marla,

Ik ken je verder niet, maar je verhaal boeide mij wel.

Gefeliciteerd... fijn dat je voor een andere keuze hebt gestaan en deze ook daadwerkelijk hebt gekozen.

Rest mij wel 1 vraag (en lees het niet als of ik oordeel, ik vraag het mij af): als je nu niet het inzicht had gekregen om te stoppen vanwege jou / jullie kinderwens en je studie / ambitie om te gaan werken in de verslavingszorg: was je dan ook zover gekomen dat je wilde gaan stoppen en voor jezelf te kiezen?

Succes en een gezonde en mooie zwangerschap...

Blijf je hier nog wel modereren :wink: ?

M.v.g.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik wilde sowieso al heel lang stoppen met dat dagelijkse gebruik als "zelfmedicatie" - ook toen er nog geen serieuze kinderwens was - maar tot nu toe was ik na iedere stoppoging toch telkens weer teruggevallen in mijn oude slechte gewoonte, omdat ik gewoon zo lekker rustig in mijn hoofd er van word en er goed op kan functioneren (tot op zekere hoogte dan :wink: ). Hoe het er nu had uit gezien zonder zwanger te zijn, vind ik lastig in te schatten. Waarschijnlijk had ik nu dan gewoon ADD medicatie op recept gebruikt, aangezien ik de diagnose ADD inmiddels ook officieel heb gekregen. De echte pep zou ik dan hopelijk alleen nog voor het recreatieve deel hebben gelaten.

Na de zwangerschap en borstvoeding, overweeg ik overigens wel om medicatie te gaan slikken, want ik merk toch wel dat ik last van mijn ADD heb. Vooral als het om mijn studie gaat. Doch, die dagelijkse portie pep hoef ik echt NOOIT meer, dat is iets waar ik nu toch wel erg zeker van geworden ben de afgelopen 7 mnd!

En over het moderator zijn: vooralsnog ben ik van plan om het te blijven doen, al verwacht ik wel dat er wat minder tijd voor over zal blijven. Maar goed, dat moeten we tegen die tijd dus nog maar even goed bekijken... :wink:
A
Astrix_7Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Hey Marla,

Helder verhaal, ik wist niet dat je ADD had. Misschien is Seresta na je borstvoeding medicatie waar je wat aan kan hebben (in verhouding tot Ritalin of Risperdal wat gewenning geeft o.a.).

Bewust zijn dat de mogelijkheid bestaat dat je een terug val kan krijgen kan juist die duidelijkhied bieden die je nodig hebt om niet meer te gebruiken op termijn.

De structuur van een baby / kind kan juist meer rust bieden dacht ik zo... Ook in combinatie met je studie (neemt niet weg dat dit niet eenvoudig is, maar wel te doen).

Veel geluk en succes.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Seresta (Oxazepam) lijkt mij niet de juiste medicatie voor mij... Denk dat ik daar weer iets te rustig van zal worden en ook daar treedt gewenning bij op (naast het feit dat het ook nog eens erg verslavend is).

Na de borstvoeding zal ik waarschijnlijk beginnen met Ritalin en als dat niet voldoende werkt, dan is dexedrine evt ook nog een mogelijkheid. Maar goed, zo ver zijn we nog niet. Eerst maar eens die kleine meid van mij datgene geven waar ze recht op heeft. Dat is voor mij nu sowieso het belangrijkste! Daarnaast krijg ik via de instelling waar ik bij loop voor mijn ADD op korte termijn coaching. Ben benieuwd! Ik hoop dat ik daaruit zal leren hoe ik een beetje structuur kan vinden in die chaotische kop van mij. :wink:
A
Astrix_7Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Structuur bied rust uit eindelijk, denk dat je er wel veel aan gaat hebben. Idd Oxazepam / Seresta is op termijn (half jaar / een jaar) een uitkomst. Vooral het op een verantwoorde wijze afbouwen wordt nogal eens vergeten (door de gebruiker, maar ook bestaan er situaties waarin een huisarts dit vergeet te benoemen).

Straktuur is misschien beter heh :)
m
megatrippieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoi Marla,

Mooi report.
en veel herkenning.
Ik kom steeds meer mensen tegen op dit forum met ADD/ADHD.
Zelf heb ik ook ADD.
IK heb van alles al gebruikt maar pep en wiet hebben me behoorlijk te pakken gekregen en dat heb ik dan ook jaren gebruikt.
Ondertussen ben ik van dagelijks gebruiker een echte recreatieve gebruiker getransformeerd.
Speed en Wiet gebruik ik niet meer
MDMA nog zeer sporadisch.
Hier is geen therapie aan te pas gekomen.
chaos in mijn hoofd ... ja
voortdurend gedachtes in en uit mijn hoofd maar wel een enorme zelfkennis en inzicht in de problematiek die er bij mij maar ook bij anderen is.
Vanaf dat ik op hoogte ben van het bestaan van ADD zijn bij mij alle puzzelstukjes op zijn plaats gekomen.
ADD heb ik maar ik bepaal of ik gebruik of niet.
ik gebruik dus geen speed of wiet meer.
Ik rook niet meer.
wat ik gebruik gebruik ik op momenten dat het geen kwaad kan geen kinderen in de buurt en geen andere verantwoordelijkheden.
dat zijn gewoon keuzes daar zal geen therapie mij mee helpen.
Het kan dus ook zonder ritalin.
succes en bedankt voor het delen van je ervaringen.
l
lipsticknmascaraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou ik vind het eigenlijk echt wel mooi juist dat je door de LSD in zag dat het echt niet meer kon. Zo merk je ook maar weer dat sommige drugs echt mensen kunnen helpen en sommige drugs eigenlijk niet. Ik vind je report heel leerzaam en ik vind het ook onwijs goed dat je bent gestopt, gefeliciteerd met de zwangerschap! (ik heb nu uiteindelijk niet helemaal begrepen of ze al is geboren of niet)

Ik denk dat van iedereen op dit forum jij misschien nog wel het beste weet wat een terugval is en hoe het te voorkomen valt. Ik wens je veel succes, met alles!
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
lipsticknmascara zei:
Zo merk je ook maar weer dat sommige drugs echt mensen kunnen helpen en sommige drugs eigenlijk niet.
Klik om te vergroten...

Bijna alle drugs kunnen mensen zowel helpen als kapot maken.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
lipsticknmascara zei:
Ik vind je report heel leerzaam en ik vind het ook onwijs goed dat je bent gestopt, gefeliciteerd met de zwangerschap! (ik heb nu uiteindelijk niet helemaal begrepen of ze al is geboren of niet)
Klik om te vergroten...

De kleine is op 11 april geboren en maakt het heel goed! :) Leuk dat je door mijn ervaring zo veel geleerd hebt!
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als eerste wil ik je nog feliciteren met je kindje :)

Ik vind het stom dat mensen hier zo negatief op reageren, ze onderschatten duidelijk de impact die lsd kan hebben. Ik heb al zoeen confronterende momenten gehad tijdens een normale paddotrip, en ben er zelfs erdoor gestopt met roken. Ik kreeg keer op keer tijdens het trippen het gevoel dat ik met roken mijn lichaam vernietigde... Dat heeft mij enorm geholpen, ik rook nog steeds niet terug.

En ja om iemand te veroordelen die speed gebruikt... Jongens dat is wel heel zwak he. Nog nooit iemand gekend die er problemen mee had? Het zit heel wat dieper dan jullie denken, en vaak is het voor een deel ook de fout van de maatschappij, wat we allemaal moeten doen, wat ons allemaal wordt opgelegd, de druk is enorm groot vaak... Ik wordt er soms ook gek van, niet dat ik dan drugs neem, maar ik begrijp het voor een volle 100 %.

En als iemand zoeen ervaring met ons deelt moeten wij die persoon steunen ipv verder in de grond boren... Negatief commentaar heeft zij niks aan. Ze weet zelf wel dat ze een probleem heeft, hoeven jullie haar echt niet te vertellen. Gewoon een beetje steun kan wonderen verrichten...


Mijn steun heb je Marla! Doe zo verder en veel plezier met je kindje!
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sublimo zei:
Als eerste wil ik je nog feliciteren met je kindje :)

Ik vind het stom dat mensen hier zo negatief op reageren, ze onderschatten duidelijk de impact die lsd kan hebben. Ik heb al zoeen confronterende momenten gehad tijdens een normale paddotrip, en ben er zelfs erdoor gestopt met roken. Ik kreeg keer op keer tijdens het trippen het gevoel dat ik met roken mijn lichaam vernietigde... Dat heeft mij enorm geholpen, ik rook nog steeds niet terug.

En ja om iemand te veroordelen die speed gebruikt... Jongens dat is wel heel zwak he. Nog nooit iemand gekend die er problemen mee had? Het zit heel wat dieper dan jullie denken, en vaak is het voor een deel ook de fout van de maatschappij, wat we allemaal moeten doen, wat ons allemaal wordt opgelegd, de druk is enorm groot vaak... Ik wordt er soms ook gek van, niet dat ik dan drugs neem, maar ik begrijp het voor een volle 100 %.

En als iemand zoeen ervaring met ons deelt moeten wij die persoon steunen ipv verder in de grond boren... Negatief commentaar heeft zij niks aan. Ze weet zelf wel dat ze een probleem heeft, hoeven jullie haar echt niet te vertellen. Gewoon een beetje steun kan wonderen verrichten...


Mijn steun heb je Marla! Doe zo verder en veel plezier met je kindje!
Klik om te vergroten...

Wie reageert er dan negatief hierop?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sublimo zei:
Het zit heel wat dieper dan jullie denken, en vaak is het voor een deel ook de fout van de maatschappij, wat we allemaal moeten doen, wat ons allemaal wordt opgelegd, de druk is enorm groot vaak...
Klik om te vergroten...
Sublimo zei:
En als iemand zoeen ervaring met ons deelt moeten wij die persoon steunen ipv verder in de grond boren.
Klik om te vergroten...
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sublimo zei:
Als eerste wil ik je nog feliciteren met je kindje :)

Ik vind het stom dat mensen hier zo negatief op reageren, ze onderschatten duidelijk de impact die lsd kan hebben. Ik heb al zoeen confronterende momenten gehad tijdens een normale paddotrip, en ben er zelfs erdoor gestopt met roken. Ik kreeg keer op keer tijdens het trippen het gevoel dat ik met roken mijn lichaam vernietigde... Dat heeft mij enorm geholpen, ik rook nog steeds niet terug.

En ja om iemand te veroordelen die speed gebruikt... Jongens dat is wel heel zwak he. Nog nooit iemand gekend die er problemen mee had? Het zit heel wat dieper dan jullie denken, en vaak is het voor een deel ook de fout van de maatschappij, wat we allemaal moeten doen, wat ons allemaal wordt opgelegd, de druk is enorm groot vaak... Ik wordt er soms ook gek van, niet dat ik dan drugs neem, maar ik begrijp het voor een volle 100 %.

En als iemand zoeen ervaring met ons deelt moeten wij die persoon steunen ipv verder in de grond boren... Negatief commentaar heeft zij niks aan. Ze weet zelf wel dat ze een probleem heeft, hoeven jullie haar echt niet te vertellen. Gewoon een beetje steun kan wonderen verrichten...


Mijn steun heb je Marla! Doe zo verder en veel plezier met je kindje!
Klik om te vergroten...

Mooi stukje tekst moet ik zeggen!
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dankjewel KoxBox :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."