#1
Re: Drie zegels en een compleet ander mens
Nog steeds heel goed! Het regent buiten de pleuris, maar bij mij schijnt de zon!
![:)]()
Nog steeds heel goed! Het regent buiten de pleuris, maar bij mij schijnt de zon!
Je hoeft geen verhaal, dan hoef je mij ook geen vragen te stellen en de les te lezen, want je kent mijn situatie niet, dus je kan ook nergens over oordelen.
Ja, ik ben "f*cking" moderator op een drugsforum, ik vind het belangrijk dat jonge mensen goede voorlichting kunnen vinden over drugs en daar (anoniem) vragen over kunnen stellen. Verder wil ik in de verslavingszorg gaan werken als ik mijn opleiding heb afgerond, dus mijn werk als moderator op DF staat evt ook nog leuk op mijn cv. Ervaringsdeskundigen zijn vaak de beste hulpverleners, wist je dat?
Ik adviseer je een beetje in iemands berichtengeschiedenis in te lezen, voordat je gelijk klakkeloos je commentaar levert, hoe moeilijk dat ook is!
verneukeratief zei:Ten eerste snap ik niet dat je een lsd-trip nodig hebt om in te zien dat je een probleem met speed hebt. Daarnaast vind ik je wat vijandige reactie op de post van seraphinia ronduit vreemd, alsof hij/zij een gevoelige snaar geraakt heeft.
Marla Singer zei:Dank voor je begrip, maar sterkte hoef je me niet te wensen, want ik voel me dus zooooo goed de laatste 10 dg!![]()
verneukeratief zei:And if you got the secret share it!![]()
Marla Singer zei:verneukeratief zei:And if you got the secret share it!![]()
Zal het mijn kinderwens zijn??![]()
azgaza zei:Op LSD kan je niet tegen jezelf liegen en dat helpt met dingen realiseren die je eigenlijk al een hele tijd vind.
lysergine25 zei:Als je Marla niet kent komt het wat vreemd over dat de pep zolang heeft genomen.
Maar zoals bij iedereen op dit forum heeft iedereen een geschiedenis.
Ik heb Marla ook wel vaker gezegd dat het beter zou zijn zonder pep, maar iemand moet het zelf wel willen. Dus nu is het zover, ze gaat met baby steps de problemen aanpaken en dat is goed.
Ik steun haar, niet omdat ze moderator is. Maar omdat ze het gewoon verdient !!
een beetje steun is vaak net dat wat er nodig is om iets te overwinnen.
Marla .. we love u.
![]()
seraphinia zei:Hoi Marla,
goed van je dat je gestopt bent met die shit.
Je wilt een kind krijgen en bent 30 jaar. Hoe komt het dat je aan die shit zit?
Ik hoef geen verhaal, maar ga hulp zoeken. Je stopt met speed omdat dit 'tot je kwam' in een lsd trip. Heb je drugs nodig om dit voor je te spellen?
Dat je uiterlijk naar de klote gaat kan het kindje wat je in je buik wilt hebben worst wezen.
Het feit dat je het licht hebt gezien betekent niet dat het allemaal goed en voorbij is. Het moeilijke deel moet nog komen. Sta hier nog even goed bij stil voordat je in je onoplettendheid toch rare dingen gaat doen.
Ga sporten, eet gezond, doe ook rustig aan met andere drugs. Denk aan je kindje voor motivatie en betrek je partner wat meer bij je 'gevecht tegen drugs'.
je bent fucking moderator op een drugsforum, ik adviseer je wat anders leuks te zoeken, hoe moeilijk dat ook is.
Berbatov zei:seraphinia zei:Hoi Marla,
goed van je dat je gestopt bent met die shit.
Je wilt een kind krijgen en bent 30 jaar. Hoe komt het dat je aan die shit zit?
Ik hoef geen verhaal, maar ga hulp zoeken. Je stopt met speed omdat dit 'tot je kwam' in een lsd trip. Heb je drugs nodig om dit voor je te spellen?
Dat je uiterlijk naar de klote gaat kan het kindje wat je in je buik wilt hebben worst wezen.
Het feit dat je het licht hebt gezien betekent niet dat het allemaal goed en voorbij is. Het moeilijke deel moet nog komen. Sta hier nog even goed bij stil voordat je in je onoplettendheid toch rare dingen gaat doen.
Ga sporten, eet gezond, doe ook rustig aan met andere drugs. Denk aan je kindje voor motivatie en betrek je partner wat meer bij je 'gevecht tegen drugs'.
je bent fucking moderator op een drugsforum, ik adviseer je wat anders leuks te zoeken, hoe moeilijk dat ook is.
Ik kan me wel vinden in deze reactie. Het feit dat de topicstarter deze reactie als aanvallend beschouwt doet mij er ook aan denken dat de topicstarter zich wel in deze visie kan vinden.
Seraphinia maakt een goed punt door te zeggen dat je gelooft dat de LSD jou van de speed af heeft geholpen. Dit is echter niet de LSD die dat heeft gedaan. Dat ben jijzelf. Ik had hetzelfde met sigaretten na een LSD-trip maar nadat de heftigheid van de ervaring een beetje uit je hoofd verdwenen is komt de trek weer tevoorschijn. Jijzelf moet er mee stoppen, niet de LSD.
Je kan dan wel gaan reageren met dat hij jou niet kent en nog meer van dat soort dingen, maar als je dat op zo'n aanvallende toon doet is dat ongeloofwaardig. Ik trok naar aanleiding van dit bericht dezelfde conclusie als hem.
Succes er mee in ieder geval! Een amfetamineverslaving is erg naar.

Ik hoef geen verhaal, maar ga hulp zoeken. Je stopt met speed omdat dit 'tot je kwam' in een lsd trip. Heb je drugs nodig om dit voor je te spellen?
hodgepodge zei:Ik heb al veel eerder van jou reacties in topics gelezen dat je wil stoppen met speed. LSD haalt misschien je onderbewuste duidelijk naar boven, maar dat je moest stoppen wist je al voor deze trip. Die reactie dat Marla LSD nodig heeft om hierachter te komen is onzin. Het is meer dat de LSD je laat zien dat je nu echt actie moet gaan ondernemen in plaats van dat je denkt dat je binnenkort moet stoppen.
Dat je moderator bent op een drugsforum heeft echt niks te maken of je een goede moeder wordt of niet. Je zegt er vrij zeker van te zijn AD(H)D te hebben en dat verklaard je speedverslaving ook enigszins. Ik heb ook ADHD en ben daarvoor ook naar zo'n introductiegroep geweest. Van de 9 mensen hebben er denk ik 6 een verslavingsverleden. Het is geen excuus natuurlijk, maar wel een verklaring. Mensen zonder AD(H)D beseffen vaak niet dat je vooral druk bent in je hoofd en veel ADHD'ers haast niet normaal tot rust kunnen komen zonder drugs of medicijnen. Wat je zegt dat je zonder speed minder goed functioneert herken ik heel erg. Ik was ook gestopt met drugs, maar zelfs na enkele maanden ging het gewoon nog steeds slechter dan toen ik nog wel dagelijks blowde en ook regelmatig andere drugs gebruikte. Ik was oa. zowat de hele dag opgefokt, kon me niet concentreren, had aan het einde van mijn geld nog steeds maand over en kon me niet aanzetten mijn studie af te maken.
Heel veel sterkte in ieder geval met het stoppen en ik hoop dat je snel een gezond kindje op de wereld mag zetten!

Mysticwarrior zei:Wat moet je dan doen om deze problemen op te lossen? Nou eigenlijk is dat heel simpel, je moet namelijk gewoon de onderdrukte emoties gaan leren voelen. Maar hier ligt nu net het probleem, uit angst besluiten we namelijk met gemak om het weer opnieuw te negeren en dus uitstellen. En dit is nu het mooie van een entheogeen middel, het zorgt ervoor dat je veel makkelijker je aandacht naar binnen richt en je een goed overzicht kunt krijgen van wat er zich in ons binnenste afspeelt. Emoties dwingen ons dan om gevoeld te worden, waardoor het soms net een wilde dollemansrit is. Een entheogeen therapeutisch gebruiken, werkt het beste door het samen te doen met iemand die nuchter is en die je voorledig kunt vertrouwen. Daarnaast verduister je de kamer of zou je een blinddoek kunnen dragen. Richt je aandacht naar binnen en de meest extreme situaties zullen zich voor doen, emoties overspoelen je bewustzijn en dwingen je om hier je aandacht op te richten. Plezier, verliefdheid, pijn en verdriet, schaamte, macht en overal het tegenovergestelde, kom je tegen in een therapeutische reis. Aan het eind van de ervaring zijn we opgelucht omdat we een deel van onze emoties gevoeld hebben. Het maken van een entheogeen reisje in de juiste set & setting, zal ons vooral vanwege het verruimde bewustzijn ons er bewustmaken van pijnlijke emoties die we niet onder ogen willen zien. Een van de dingen die we onder ogen kunnen krijgen te zien is bijvoorbeeld drugsmisbruik, en je tijdens een reis daarom op een confronterende manier, opnieuw voor de keus word gesteld om door te gaan of te stoppen. Een keus maken tijdens een entheogene reis , kan grote positieve gevolgen hebben voor in ons dagelijkse leven. Maar verkeerd gebruik, hele grote negatieve gevolgen.
Marla Singer zei:Kijk, jij snapt het tenminste ook! Ik ga nu mijn derde week zonder die dagelijkse dosis speed in en mis het nog steeds niet. Behalve op sommige momenten op werk, wanneer mijn concentratie 0,0% is, ik door alles afgeleid raak en dus echt moeite begin te krijgen met goed door te werken, alleen dan zou ik soms best een beetje lusten... Maar ja, dat zet ik dan weer snel van me af, door gewoon te gaan denken aan het feit, dat ik mijn kindje straks in een gezond lichaam wil gaan dragen en dan is die behoefte ook meteen weer weg. Ik word verder niet getriggerd door DF of door andere gebruikers in mijn bijzijn, maar het zijn dus soms echt alleen die momenten op het werk, wanneer ik continue word afgeleid door mijn talloze gedachten. Het is toch een shitbaantje, dus f*ck dat werk ook lekker, I don't even care!!
Marla Singer zei:Ik adviseer je een beetje in iemands berichtengeschiedenis in te lezen, voordat je gelijk klakkeloos je commentaar levert, hoe moeilijk dat ook is!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."