#1
Re: Drie zegels en een compleet ander mens
Wat fijn om te lezen Marla!
Veel succes met alles wat jou nog in het leven te wachten staat!
Wat fijn om te lezen Marla!
Veel succes met alles wat jou nog in het leven te wachten staat!
Phyx zei:Indrukwekkend verhaal!
Ik zou wel uitkijken met een kind nemen en het wat langer volhouden voordat je aan een kind begint. Jij wil immers een gelukkig kind op de wereld zetten.
Het is in ieder geval een goede start en ik hoop dat het voor je werkt.
Sterkte
Groetjes, D.
Mysticwarrior zei:bier zei:Marla Singer zei:Citalopram, is dat verslavend?
Kan ik zomaar met dit medicijn stoppen?
Nee, bouw bij voorkeur langzaam af over een periode van vier weken. Na plotseling stoppen krijgen sommige mensen last van angst, duizeligheid, draaierigheid, tintelingen, oorsuizen, hoofdpijn, misselijkheid, zweten, hartkloppingen en stoornissen in het zien.
Deze lichamelijke ontwenningsverschijnselen zijn duidelijke tekens van verslaving. Mijn advies is dan ook om dit aandachtig met jou psychiater te bespreken en haar eventueel te confronteren met de voor jou bezorgende nieuwsberichten. Maar maak ALTIJD zelf met je volle verstand, zelf de keuze om te stoppen of door te gaan. En gebruik zolang je anti-depressiva slikt, geen andere soorten drugs. Ook al lijkt dit meestal goed te gaan, het kan makkelijk onopgemerkte schade veroorzaken zonder dat jij dit beseft.
Marla Singer zei:Kunnen we wel een beetje ontopic blijven nu?
whyme zei:Alvast veel plezier met je kind![]()
Wel een vraag die me net te binnen schoot.. Wat ga je je kind vertellen over drugs en wat jij allemaal hebt gebruikt?![]()
De meeste ouders die wat geprobeerd hebben ontwijken de vraag of hebben nooit wat gebruikt. Sommige geven toe dat ze 'wel eens' geblowd hebben("maar ik werd er wel heel misselijk van, vies spul!" yeah right..)
Een heel klein deel blowt gezellig mee en vertelt alles..
En wat doe jij? Of heb je daar nog helemaal niet over nagedacht?(duurt ook nog wel een tijdje voordat hij/zij er mee in aanraking komt hoop ik voor je)

Als je een verslavingsprobleem hebt, lossen ze dat eerst op alvorens ze met de ADHD medicijnen beginnen. De dosis Ritalin die je krijgt is naar verhouding dermate laag dat het haast niet verslavend is. Ik vind dat je het moet proberen, als je een zombie wordt of je krijgt last van andere bijwerkingen kan je altijd nog stoppen. Maar dat gebeurt echt niet zo heel vaak, bij de meeste mensen met ADHD werkt Ritalin prima en anders hebben ze nog genoeg andere medicijnen.Adrenochroom zei:mooi reportje marla, het raakt echt iets bij me, echt te gek vind ik
mag ik je mijn visie geven op het stukje wat je schrijft over ritalin? sorry als dit compleet ongewenst is voor je
ik ken jou en je lichaam natuurlijk niet, maar ritalin is in principe gewoon een andere vorm van amfetamine en minstens net zo geestdodend, kan je compleet omtoveren in een emotiedode robot (zelf gezien).
Kijk goed of je voor je gevoel echt NODIG hebt want anders is het denk ik toch dat het stiekeme speed stemmetje wat nog ergens in je onbewustzijn zit aan het spreken is. Die gedachtepatronen en behoeftes van verslaving/habit zitten daar namelijk nog steeds ookal is je bewuste behoefte echt weg
sorry als dit ongewenste lariekoek voor je is, ik wil alleen maar helpen
kusjes, Adr
Openminded zei:Marla Singer zei:Misschien nog wel even zo leuk om te vermelden, dat we sinds vanavond weten dat ik zwanger ben!!!![]()
dikke proficiat!![]()
mooi reportje, heb je het nog moeilijk gehad?
Adrenochroom zei:mooi reportje marla, het raakt echt iets bij me, echt te gek vind ik
mag ik je mijn visie geven op het stukje wat je schrijft over ritalin? sorry als dit compleet ongewenst is voor je
ik ken jou en je lichaam natuurlijk niet, maar ritalin is in principe gewoon een andere vorm van amfetamine en minstens net zo geestdodend, kan je compleet omtoveren in een emotiedode robot (zelf gezien).
Kijk goed of je voor je gevoel echt NODIG hebt want anders is het denk ik toch dat het stiekeme speed stemmetje wat nog ergens in je onbewustzijn zit aan het spreken is. Die gedachtepatronen en behoeftes van verslaving/habit zitten daar namelijk nog steeds ookal is je bewuste behoefte echt weg
sorry als dit ongewenste lariekoek voor je is, ik wil alleen maar helpen
kusjes, Adr
gNuxx zei:Ik snap niet waarom dat je als je er nu van af bent, nog wil beginnen aan de medicatie?
Je zegt wel eerst dat kindje, maar stiekem denk je er al wel overna.
Geen aanval hoor, gewoon interesse.


Marla Singer zei:Misschien nog wel even zo leuk om te vermelden, dat we sinds vanavond weten dat ik zwanger ben!!!![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."