Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[TvdM juli '09]Drie zegels en een compleet ander mens

[TvdM juli '09]Drie zegels en een compleet ander mens

81 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Wat fijn om te lezen Marla!

Veel succes met alles wat jou nog in het leven te wachten staat!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Phyx zei:
Indrukwekkend verhaal!

Ik zou wel uitkijken met een kind nemen en het wat langer volhouden voordat je aan een kind begint. Jij wil immers een gelukkig kind op de wereld zetten. :)

Het is in ieder geval een goede start en ik hoop dat het voor je werkt.

Sterkte

Groetjes, D.
Klik om te vergroten...

Een kind neem je niet, een kind krijg je.... Wanneer dat kindje komt, zien we wel, ik ben nu gestopt met de pil, omdat het vanaf nu gewoon van harte welkom is om te komen.We zijn volwassen, en lopen allebei tegen de 30. We hebben twee inkomens, een prachtig dak boven ons hoofd en kunnen gewoon eigenlijk prima op eigen benen staan.
We hebben ook vier gelukkige, kerngezonde katten thuis, waar we dus ook prima voor kunnen zorgen. Een kindje is natuurlijk wel weer heel wat anders, maar ik heb er alle vertrouwen in dat wij dat goed kunnen volbrengen samen. We zijn immers geen kleuters meer... :wink: Waarom zouden we nog moeten wachten? Mijn vruchtbaarheid begint al langzaam terug te lopen, misschien duurt het zelfs nog wel een jaar of langer voordat ik echt zwanger ben. Ondertussen gieren de hormonen wel door ons lichaam, want wij zijn gewoon op een leeftijd dat we sterke behoefte hebben om ons voort te planten! :wave:

Toch thnx voor je support anyway! :)

@bier: ik zou niet weten of Citalopram verslavend is, zoek anders gewoon eens op google, misschien dat je daar je antwoord vindt...
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Kunnen we wel een beetje ontopic blijven nu?
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Alvast veel plezier met je kind :grin:

Wel een vraag die me net te binnen schoot.. Wat ga je je kind vertellen over drugs en wat jij allemaal hebt gebruikt? :mrgreen:

De meeste ouders die wat geprobeerd hebben ontwijken de vraag of hebben nooit wat gebruikt. Sommige geven toe dat ze 'wel eens' geblowd hebben("maar ik werd er wel heel misselijk van, vies spul!" yeah right..)

Een heel klein deel blowt gezellig mee en vertelt alles..

En wat doe jij? Of heb je daar nog helemaal niet over nagedacht?(duurt ook nog wel een tijdje voordat hij/zij er mee in aanraking komt hoop ik voor je)
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Mysticwarrior zei:
bier zei:
Marla Singer zei:
Citalopram, is dat verslavend?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Kan ik zomaar met dit medicijn stoppen?
Nee, bouw bij voorkeur langzaam af over een periode van vier weken. Na plotseling stoppen krijgen sommige mensen last van angst, duizeligheid, draaierigheid, tintelingen, oorsuizen, hoofdpijn, misselijkheid, zweten, hartkloppingen en stoornissen in het zien.

Deze lichamelijke ontwenningsverschijnselen zijn duidelijke tekens van verslaving. Mijn advies is dan ook om dit aandachtig met jou psychiater te bespreken en haar eventueel te confronteren met de voor jou bezorgende nieuwsberichten. Maar maak ALTIJD zelf met je volle verstand, zelf de keuze om te stoppen of door te gaan. En gebruik zolang je anti-depressiva slikt, geen andere soorten drugs. Ook al lijkt dit meestal goed te gaan, het kan makkelijk onopgemerkte schade veroorzaken zonder dat jij dit beseft.
Klik om te vergroten...

Dan heeft me psychiater dus tegen me gelogen :angry:

Marla Singer zei:
Kunnen we wel een beetje ontopic blijven nu?
Klik om te vergroten...

Sorry. Gaat het nog steeds goed met je?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

whyme zei:
Alvast veel plezier met je kind :grin:

Wel een vraag die me net te binnen schoot.. Wat ga je je kind vertellen over drugs en wat jij allemaal hebt gebruikt? :mrgreen:

De meeste ouders die wat geprobeerd hebben ontwijken de vraag of hebben nooit wat gebruikt. Sommige geven toe dat ze 'wel eens' geblowd hebben("maar ik werd er wel heel misselijk van, vies spul!" yeah right..)

Een heel klein deel blowt gezellig mee en vertelt alles..

En wat doe jij? Of heb je daar nog helemaal niet over nagedacht?(duurt ook nog wel een tijdje voordat hij/zij er mee in aanraking komt hoop ik voor je)
Klik om te vergroten...

Ik zat vroeger altijd gezellig met mijn ouders te blowen en ik heb ook wel eens paddo's gegeten met mijn moeder. Mijn schoonouders blowen nu nog steeds elke dag en zijn van een lsd tripje op z'n tijd ook niet vies. Kortom: ik kom uit een zeer ruimdenkende, open omgeving. Mijn lief en ik hebben dus allebei een hele vrije opvoeding gehad en dit zullen we ook heel graag doorgeven aan onze kinderen :wink: .
v
verneukeratiefLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

over vrije opvoeding gesproken..

http://www.youtube.com/watch?v=A0GEkxiN67s
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Dat zijn nog eens vrije ouders Marla :sunglasses:
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Mss inderdaad geen echt tripreport maar altijd goed om te zien dat recreatief gebruik van drugs niet altijd negatieve gevolgen heeft :) Ik hoop dat de speed nu voorgoed uit je leven verdwenen is, laat je niet te rap verleiden om het "sporadisch" nog eens te gebruiken want voor je het weet loopt het weer fout (maar op je 30 lijk je mij al mentaal veel weerbaarder om niet opnieuw met drugs te beginnen waarvan je weet dat het goed fout kan aflopen)

Steek je hoofd maar vol met gedachten over dat lieve kleine jongetje of meisje, dat is veel grootser en belangrijker dan eender welke drug. En ik denk dat het kindje heel blij gaat zijn met die vier katten, vind het altijd zoooooooo schattig om baby'tjes met katten te zien spelen :flushed:

Denk dat ik een gelijkaardig inzicht nodig heb om eindelijk eens mijn drang naar cannabis te stillen, de enige drug waarvan ze me zeiden "och, niks aan de hand man, 't is maar wiet" maar wat hadden ze toch ongelijk :smoke:
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

mooi reportje marla, het raakt echt iets bij me, echt te gek vind ik

mag ik je mijn visie geven op het stukje wat je schrijft over ritalin? sorry als dit compleet ongewenst is voor je

ik ken jou en je lichaam natuurlijk niet, maar ritalin is in principe gewoon een andere vorm van amfetamine en minstens net zo geestdodend, kan je compleet omtoveren in een emotiedode robot (zelf gezien).
Kijk goed of je voor je gevoel echt NODIG hebt want anders is het denk ik toch dat het stiekeme speed stemmetje wat nog ergens in je onbewustzijn zit aan het spreken is. Die gedachtepatronen en behoeftes van verslaving/habit zitten daar namelijk nog steeds ookal is je bewuste behoefte echt weg :)

sorry als dit ongewenste lariekoek voor je is, ik wil alleen maar helpen :)

kusjes, Adr
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Adrenochroom zei:
mooi reportje marla, het raakt echt iets bij me, echt te gek vind ik

mag ik je mijn visie geven op het stukje wat je schrijft over ritalin? sorry als dit compleet ongewenst is voor je

ik ken jou en je lichaam natuurlijk niet, maar ritalin is in principe gewoon een andere vorm van amfetamine en minstens net zo geestdodend, kan je compleet omtoveren in een emotiedode robot (zelf gezien).
Kijk goed of je voor je gevoel echt NODIG hebt want anders is het denk ik toch dat het stiekeme speed stemmetje wat nog ergens in je onbewustzijn zit aan het spreken is. Die gedachtepatronen en behoeftes van verslaving/habit zitten daar namelijk nog steeds ookal is je bewuste behoefte echt weg :)

sorry als dit ongewenste lariekoek voor je is, ik wil alleen maar helpen :)

kusjes, Adr
Klik om te vergroten...
Als je een verslavingsprobleem hebt, lossen ze dat eerst op alvorens ze met de ADHD medicijnen beginnen. De dosis Ritalin die je krijgt is naar verhouding dermate laag dat het haast niet verslavend is. Ik vind dat je het moet proberen, als je een zombie wordt of je krijgt last van andere bijwerkingen kan je altijd nog stoppen. Maar dat gebeurt echt niet zo heel vaak, bij de meeste mensen met ADHD werkt Ritalin prima en anders hebben ze nog genoeg andere medicijnen.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Openminded zei:
Marla Singer zei:
Misschien nog wel even zo leuk om te vermelden, dat we sinds vanavond weten dat ik zwanger ben!!! :wave:
Klik om te vergroten...

dikke proficiat! :wink:
mooi reportje, heb je het nog moeilijk gehad?
Klik om te vergroten...

Totaal geen moeite gehad en nu ik dus ook daadwerkelijk zwanger ben, is de motivatie om het nooit meer zo bond te maken, alleen nog maar veel meer toegenomen! :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Adrenochroom zei:
mooi reportje marla, het raakt echt iets bij me, echt te gek vind ik

mag ik je mijn visie geven op het stukje wat je schrijft over ritalin? sorry als dit compleet ongewenst is voor je

ik ken jou en je lichaam natuurlijk niet, maar ritalin is in principe gewoon een andere vorm van amfetamine en minstens net zo geestdodend, kan je compleet omtoveren in een emotiedode robot (zelf gezien).
Kijk goed of je voor je gevoel echt NODIG hebt want anders is het denk ik toch dat het stiekeme speed stemmetje wat nog ergens in je onbewustzijn zit aan het spreken is. Die gedachtepatronen en behoeftes van verslaving/habit zitten daar namelijk nog steeds ookal is je bewuste behoefte echt weg :)

sorry als dit ongewenste lariekoek voor je is, ik wil alleen maar helpen :)

kusjes, Adr
Klik om te vergroten...

Ik weet dat Ritalin zulke eigenschappen kan hebben idd, maar of het bij mij ook zo zal werken? Van andere amfetaminen ben ik ook nooit in een emotiedode robot verandert, het is bij mij vooral het lichamelijke aspect. Mijn hart gaat raar doen en ik krijg kwaaltjes. Ik denk dat dat vooral te maken heeft met het "overdosseren" wat ik deed. Een enkel lijntje 's morgens, bevat toch nog altijd veel meer, vergeleken met wat er dan in zo'n tabletje zit. Maar goed, vooralsnog wil ik toch eerst een gezond, blij kindje op de wereld zetten, alvorens ik uberhaupt ooit nog eens overweeg om aan de ritalin of dexedrine te beginnen... Dat zie ik tegen die tijd dan wel weer, voor nu ben ik iig nog steeds helemaal clean! :wave:

Nogmaals: iedereen bedankt voor jullie begrip, support en medeleven. Doet me goed! :hearteyes:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Ik snap niet waarom dat je als je er nu van af bent, nog wil beginnen aan de medicatie?
Je zegt wel eerst dat kindje, maar stiekem denk je er al wel overna.

Geen aanval hoor, gewoon interesse.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

gNuxx zei:
Ik snap niet waarom dat je als je er nu van af bent, nog wil beginnen aan de medicatie?
Je zegt wel eerst dat kindje, maar stiekem denk je er al wel overna.

Geen aanval hoor, gewoon interesse.
Klik om te vergroten...

Ik voel me niet aangevallen hoor. :wink: Het feit alleen dat ik nu clean ben, wil nog niet zeggen dat mijn psyche nu ook meteen goed functioneert... :wink: De chaos in mijn hoofd is weer als vanouds op volle toeren aan het draaien. Ik vergeet van alles, raak alles kwijt, kom de hele tijd te laat op mijn werk en heb ook grote moeite om me er goed op te kunnen concentreren. Om maar even niet te spreken over mijn persoonlijke administratie en huishouden. Gelukkig heb ik een lieve, begripvolle omgeving en wordt er rekening met me gehouden. Dat is heel prettig natuurlijk, maar meer dan dat kunnen zij ook niet doen. Helaas kunnen zij die eeuwige motoren in mijn hersenpan niet voor mij uitzetten en als ik dat zelf wel had gekund, dan was er nooit sprake van een probleem geweest...

Ik ben dus niet "stiekem" aan het nadenken over toekomstige medicatie, het is gewoon iets wat eventueel te overwegen is, als blijkt dat ik ADD heb. Daar heb ik een tijdje geleden al voor aangeklopt bij het Mentrum en ga ik binnenkort voor in therapie. Als ik een kindje draag (en daarna borstvoeding geef), is het natuurlijk uit den boze voor mij om amfetamine-achtige pillen te slikken. Dat zou ik niet eens willen!!
Liever ga ik helemaal niet aan de medicatie, maar daar kan ik nu gewoon nog niks over zeggen. Ik ben iemand die vooral in "het nu" probeert te leven en voor nu ben ik dus iig van die dagelijkse, illegale zooi af. Dat is momenteel het belangrijkst voor mij! Ik heb ook al een paar keer aangeven dat ik het voor de toekomst gewoon tegen die tijd wel zal zien, daar wil ik me voor nu gewoon niet eens echt op richten. Dat wijst zich vanzelf wel (of niet) uit...
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#16
Met name op de eerste pagina, is wat commentaar te lezen, maar diegene kende mij en mijn situatie helemaal niet en bleek er achteraf ook gewoon behoorlijk naast te zitten. Deze vrouw is nog steeds lekker pepvrij en dolgelukkig met haar kindje! Er is voor mij nu een heel ander leven aangebroken, speed hoort daar iig niet meer in thuis. :wave:
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Je moet de Ritalin die je slikt als medicijn tegen ADHD eigenlijk niet vergelijken met het gebruik ervan als drugs. Niet ADHD'ers nemen vaak een veel grotere dosis in 1x.
Ik merk dat ik veel rustiger wordt van Ritalin, me veel beter kan concentreren, vaak even beter nadenk voordat ik er iets uitflap en ik neem nu echt actie in plaats van dat ik een planning maak van wat ik ga doen maar uiteindelijk alles alleen vooruitschuif. Het is geen wondermiddel, want van al die dingen heb ik af en toe nog wel last. Maar zoals het nu gaat, gaat het beter dan ooit.

Bij al die behandelprogramma's adviseren ze het ook om Ritalin te gebruiken, omdat ze weten dat ADHD'ers zonder medicijnen vaak na verloop van tijd niet op afspraken komen en de motivatie verliezen iets aan hun problemen te doen.
Ik had ook heel veel last tijdens het autorijden en dat gaat nu langzaamaan ook beter. Minder vloeken, toeteren, middelvingers en ik rij ook minder hard. Ik had af en toe ook dat ik een hele domme fout maakte zonder dat ik wist waarom.
Als ik een boek lees, heb ik na en vrij korte periode dat ik de regels nog wel lees, maar het gewoon helemaal niet opneem. Dan kom ik er 1,5 pagina later achter dat ik eigenlijk niks heb meegekregen de laatste minuten. Dat heb ik in de auto ook wel eens een paar keer gehad. Ik zie een auto van rechts en weet dat hij voorrang heeft, maar stop niet :confused: .
Juist als je een kind hebt is het in dat geval gewoon veiliger als je wel medicijnen neemt.

Ik vind dus dat je zeker de medicijnen moet overwegen en dat je er nu serieus over nadenkt is alleen maar verstandig. Je hebt ook rust in je hoofd nodig en de kans dat je terug gaat vallen, omdat het met speed eigenlijk beter ging dan het nu zal gaan zonder, is ook vrij groot.
t
tripkopLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Veel succes!
En respect voor de beslissing om te stoppen met speed als je zwanger wilt worden, zeker gezien je aanzienlijke gebruik vind ik dit een hele knappe en verantwoordelijke keuze en dat kan ik alleen toejuichen.

En aan de haters: hoe ze tot het besluit is gekomen doet er uiteindelijk niet zoveel toe, feit is dat er duidelijk over nagedacht is en het dus geen impulsieve kreet om aandacht genoemd kan worden maar een oprechte poging om er nu eindelijk eens mee te kappen.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Misschien nog wel even zo leuk om te vermelden, dat we sinds vanavond weten dat ik zwanger ben!!! :wave:
S
SadpandaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Drie zegels en een compleet ander mens

Marla Singer zei:
Misschien nog wel even zo leuk om te vermelden, dat we sinds vanavond weten dat ik zwanger ben!!! :wave:
Klik om te vergroten...


hey, gefeliciteerd!!! (denk ik?) :wave:

lijkt me geweldig om ooit mee te maken :hearteyes: (als vader dan!)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."