Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[TvdM] Ayahuasca: A Subconscious Lobotomy

[TvdM] Ayahuasca: A Subconscious Lobotomy

19 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Ayahuasca: A Subconscious Lobotomy

YEAH! :rock:

Leuk het hier nog wat meer gedetailleerd te lezen, echt zo mooi beschreven.
Je tikt het zo heerlijk neer dat het geen moeite kost om te volgen.
Knap reportje dit!!!

Volgende keer ga ik mee :wink:
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Ayahuasca: A Subconscious Lobotomy

Mooi report kerel!

Lijkt me ook zeer interessant dit ook eens te doen, niet per se voor de fun zoals je al zei maar om te leren over jezelf en het leven in het algemeen.

Report leest ook makkelijk weg! Klasse! Report van de maand voor mij :)

Grtz
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Ayahuasca: A Subconscious Lobotomy

Prachtig report, heel mooi omschreven, ik proefde gewoon de sfeer door het te lezen.

harry123 zei:
Report van de maand voor mij
Klik om te vergroten...
Ik zie inderdaad niet gauw mensen dit report toppen!
B
BlauwLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Ayahuasca: A Subconscious Lobotomy

Wauw.
Voor een ervaring waar eigenlijk geen woorden voor zijn heb je het prachtig omschreven. Voor mij was dit de meest intense ervaring ooit. Ik heb me ellendig gevoeld, vreselijk ongemakkelijk. Ik merkte pas dat ik aan het huilen was toen ik me afvroeg wat het water was dat over mijn gezicht stroomde, ik heb gekronkeld van de pijn en wist echt niet meer hoe ik het had.
Toen de vrouw van de sjamaan naar me toe kwam en zei 'er gebeurt veel bij je he' kon ik alleen maar antwoorden van ja, maar dat ik niet wist waarom. Ik was het helemaal kwijt en had geen referentie meer, ik voelde me slecht en intens verdrietig, ik had pijn en ik was aan het vechten, ik voelde mijn lijf zich verzetten ik wilde dit niet en ik wist ook niet waarom het gebeurde.
De vrouw van de sjamaan zei 'laat het er maar zijn' en mijn bewustzijn had nu in de gaten dat ik hier doorheen moest, dat dit onderdeel was van het proces.
Ik weet niet precies hoe lang dit duurde, maar er kwam een omslag. Ik herinnerde me dat het ging om overgave. Toen ik eenmaal losliet voelde ik letterlijk alle spanning die ik mijn hele leven heb opgebouwd uit mijn lijf stromen. Dat gebeurde niet door overgeven, maar ik schudde, schokte en schopte het van me af. Het moest weg. Bah. Hoe heb ik al die tijd met die spanning rond kunnen lopen!

Na dit moment kwam ik door onze sjamaan die een ander muziek stuk inzette in een andere dimensie. Niets klopte meer. De realiteit was compleet weg. Woorden bestonden niet meer. Ik proefde de muziek, ik voelde kleuren en ik zag alles voor mij samen smelten in een soort pastelkleurige droomwereld, alles in perfecte harmonie.
Toen ik de hand van mijn buurvrouw vond en ons voelde samensmelten huilde ik weer, zoiets moois had ik nog nooit meegemaakt. Ik voelde mijn cellen bijna exploderen van energie en genot, en ik begreep wat ooit de bedoeling is geweest van onze schepper. Hoe heb ik ooit zonder deze wetenschap kunnen leven?
Dit ging nog even door, we maakten er een feestje van. Met iedere wissel van muziek slingerde de sjamaan ons een andere dimensie in, en het wat prachtig.

Een ervaring die ik nooit vergeten zal, mooi om hier samen met svali naar toe te mogen leven en de reis in zijn gezelschap en dat van die andere prachtige mensen te mogen meemaken. De warmte die ik daar gevoeld heb is onbeschrijfelijk mooi, en de ervaring zelf niet beter onder woorden te brengen dan dit, ik kan het zelf amper behappen. Ons menselijk brein is daar gewoon niet toe in staat, dit gaat veel dieper dan dat.
Zeker niet iets om zomaar even te doen, wij hebben hier twee maanden naar toe gewerkt en ook het verwerken zal nog wel even in beslag nemen.
Maar het contact met deze oeroude intelligentie, het mogen doorleven van al je emoties, pijn en verdriet, je een voelen met het universum en de reden vinden waarom je op deze wereld bent gekomen en dit dan te mogen delen met een groep zulke lieve mensen is iets wat ik altijd bij me zal dragen.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Ayahuasca: A Subconscious Lobotomy

Bedankt voor deze prachtige aanvulling op mijn verhaal, lieve Blauw! :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

En de rest bedankt voor de complimenten!
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Ayahuasca: A Subconscious Lobotomy

Blauw mooi gezegd! Gewoon wauw! Dit staat zeler op
Mn to do lijst, maar dan over een aantal jaartjes
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Ayahuasca: A Subconscious Lobotomy

Wauwblauw! :)
Nice, ook gelijk de reizende wederhelft van Svali te mogen lezen, PRACHTIGGGG.

Inderdaad dit report kan best het topreport van de maand worden als je't mij vraagt, ze gaan hun best moeten doen dit te overtreffen!

Awesome,heerlijk,prachtig,...

Grtz reizigers!
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Ayahuasca: A Subconscious Lobotomy

Hiervoor doe ik het, op die 2 woorden 'trip reports' drukken.

Mooi ervaring. Ooit ga ik het ook een keer doen :)
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Ayahuasca: A Subconscious Lobotomy

Bedankt voor het delen, zoveel emotie en spirituele inhoud. Prachtig.
Zo kun je dus ook een trip beleven.

:)
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Ayahuasca: A Subconscious Lobotomy

Met interesse en positieve gevoelens heb ik dit gelezen.
Bedankt voor jullie bijdrage dit met ons te delen.

Respect en bewondering voor jullie moed en discipline.

Groetjes
z
zesjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Ayahuasca: A Subconscious Lobotomy

Heel mooi! Ik wil het ook ooit meemaken. Dank je voor het delen.
Blijft de herinnering levendig of is het heel vluchtig als een droom of verschilt dat per deel?
B
BlauwLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Ayahuasca: A Subconscious Lobotomy

Ik vond het zo een intense beleving, ik vergeet dat niet snel meer. Er blijft veel hangen, maar het echte gevoel wat ik ervan kreeg, dat ebt wel weg. Ik kan er wel weer naar toe terug, als ik stil word, en dat plekje opzoek in mezelf..
Maar er gebeurt zoveel, je kunt het amper bevatten, dus alles herinneren zou idioot zijn :wink:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Prachtig! Een pareltje van een report over zo te horen een pareltje van een trip!

Ik had hem nog niet eerder gezien, maar ben blij dat ik hem even heb doorgelezen :)
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#14
SmartieAndMe zei:
Prachtig! Een pareltje van een report over zo te horen een pareltje van een trip!

Ik had hem nog niet eerder gezien, maar ben blij dat ik hem even heb doorgelezen :)
Klik om te vergroten...

Thx! :)
D
Daniel-slangLid
01-01-2024, 00:00
#15
Prachig report, verdiend naar mijn idee report van de maand :grin:
Was je trouwens in die trip af en toe nog bij bewustzijn of was je soms nog aanspreekbaar?
Ik ben namelijk binnenkort sitter voor 2 vrienden van mij die ook ayahuasca gaan doen (met nog 2 vrienden die nuchter zijn), had jij misschien tips om wel of niet te doen en muziekkeuze etc.
Maar wel leuk om te horen dat je een geweldige trip hebt gehad.
Greetz
D
Daniel-slangLid
01-01-2024, 00:00
#16
Prachig report, verdiend naar mijn idee report van de maand :grin:
Was je trouwens in die trip af en toe nog bij bewustzijn of was je soms nog aanspreekbaar?
Ik ben namelijk binnenkort sitter voor 2 vrienden van mij die ook ayahuasca gaan doen (met nog 2 vrienden die nuchter zijn), had jij misschien tips om wel of niet te doen en muziekkeuze etc.
Maar wel leuk om te horen dat je een geweldige trip hebt gehad.
Greetz
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#17
Daniel-slang zei:
Was je trouwens in die trip af en toe nog bij bewustzijn of was je soms nog aanspreekbaar?
Klik om te vergroten...

Bij ayahuasca zijn er niet echt visuele effecten om je heen zoals bij LSD en bevindt de trip zich voornamelijk in je hoofd. Op het moment dat je je ogen open doet lijkt het wel alsof het allemaal mee valt maar je kan ook zo weer helemaal wegvallen. Tweede keer dat ik ayahuasca deed was ik zo ver weg dat ik bijna niet meer aanspreekbaar was maar dat schijnt wel uitzonderlijk te zijn, normaliter zou het wel mogelijk moeten zijn.

Daniel-slang zei:
Ik ben namelijk binnenkort sitter voor 2 vrienden van mij die ook ayahuasca gaan doen (met nog 2 vrienden die nuchter zijn), had jij misschien tips om wel of niet te doen en muziekkeuze etc.
Klik om te vergroten...

Hebben ze eerder ayahuasca gedaan? Bij mijn ceremonies waren er altijd ervaren begeleiders aanwezig en een sjamaan die speciaal hiervoor was opgeleid in Peru. Ayahuasca is behoorlijk heftig en ik zou het niet aanraden om zo maar te doen, maar dat is jullie eigen verantwoording natuurlijk.

Ayahuasca werkt verschillend voor ieder persoon en je weet nooit wat er kan gebeuren. Het is wel goed om eens in de zo veel tijd even te checken hoe het gaat met de tripper en dat vooral heel rustig en begripvol te doen. Soms vinden ze het prettig om even te kunnen uiten wat ze voelen en ervaren en luister gewoon naar wat ze zeggen. Een omhelzing of een gewone aanraking kan echt een wonderbaarlijk iets zijn voor iemand die in een ayahuasca trip zit dus als ze er zelf niet om vragen kun je dat aanbieden.

Ayahuasca kan ook bepaalde ervaringen van vroeger naar boven halen en die kunnen dan opnieuw beleefd worden. Dit kan voor behoorlijk heftige situaties zorgen. Denk bijv. aan aanranding, mishandeling, incest of verkrachting. Laat die persoon dan gewoon zijn gang gaan of blijf dichtbij indien hulp nodig is. Dit gaat vanzelf over en dan begint het goede gedeelte van de trip.

Ga in ieder geval meer erover lezen op ayahuasca.com of erowid want er komt nog best wat kijken bij ayahuasca, ook qua voorzorgsmaatregelen enz.

Muziek zorgt voor een hele intense beleving zoals je hebt kunnen lezen. Het soort muziek kan gewoon een persoonlijke keuze zijn van de trippers, dat maakt niet zo veel uit. Anand had voor mij een hele bijzondere werking en die zou ik persoonlijk weer doen.
D
Daniel-slangLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ga het zelf niet doen maar die 2 vrienden wel waarvan er 1 op een speciaal dieet zit en zich er goed op voorbereid, er zijn ook 2 andere nuchtere bij, dus we zijn met zijn drieën nuchter. Is het dan handig om zelf een chilling te zetten met zijn drieën maar wel gewoon lettend of de 2 trippers nog wel fijn gaan, en af en toe met ze te praten, want om er de hele tijd bij te zitten terwijl hun aan het braken etc. zijn leek iemand van die andere tripsitter niet zo een goed idee.
Dus dan zijn hun gewoon in een kamer verderop waar we hun kunnen zien en horen, laten hun lekker hun gang gaan en af en toe ff kijken (om de 5 à 10 minuten) of het nog goed gaat en even met ze praten etc. Zodat je 2 groepen hebt. Of is het beter om te blijven?
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als iemand eenmaal echt goed in de trip zit heeft diegene niet echt veel controle meer over zijn lichaamsfuncties. Lopen gaat bijvoorbeeld erg moeilijk en als diegene snel naar de WC moet voor wat dan ook is er wel direct hulp gewenst. Braken is natuurlijk niet echt fijn om te zien maar de kans is groot dat die persoon er redelijk onder komt te zitten of zelfs de boel behoorlijk onderkotst en dat moet dan allemaal weer opgeruimd worden. Sitter bij ayahuasca is een behoorlijk dienende functie en het prettigst is als er iemand echt voor je is. Drie mensen in een andere kamer klinkt voor mij niet echt prettig en nogal onpersoonlijk en iemand die onder invloed is van ayahuasca kan zich ontzettend verbonden voelen met de mensen om hem heen, dus is het fijn als er iemand echt in de buurt is en niet ergens verderop.

Dit is echter mijn persoonlijke beleving. Tijdens een trip hoef ik niet constant aandacht, maar het idee dat er iemand is vind ik wel erg prettig. Elke trip is anders en iedereen beleefd het anders dus probeer het even uit. Ik zou zeggen blijf de eerste tijd lekker bij ze zitten en kijk hoe het gaat. Zitten ze goed in de trip en lijkt het erop dat ze weinig tot geen aandacht nodig hebben kun je wel verderop verkassen.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ayahuasca: A Subconscious Lobotomy

Wie: Blauw (27) en Svali (35)
Wat: Ayahuasca

Voorwoord

Ayahuasca is altijd al een zaadje geweest in mijn hoofd wat zich in de loop der jaren is gaan ontkiemen. Na tien jaar geleden er voor het eerst erover te hebben gelezen in een boek, ben ik daarna steeds meer mensen tegengekomen die het gebruikt hebben en die er een zeer mooie en leerzame ervaring uit hebben gehaald. De nadruk ligt hier op leren, levenslessen. Zoals sommigen van jullie wel weten gebruik ik al een tijdje geen enkele vorm van drugs meer en dat zal ik ook zo houden, die wereld heb ik achter mij gelaten. Ayahuasca is echter een natuurmedicijn, en dat leer je ook echt begrijpen als je het hebt genomen. Na wat omzwervingen heb ik in forumlid Blauw de perfecte mede-reizigster gevonden.

Voorbereidingen:

Allereerst is het belangrijk om bij het gebruik van ayahuasca een doel te vormen, een intentie. Of eigenlijk is er eerst de intentie, die zich kan gaan uiten in ayahuasca, het groeit als het ware naar elkaar toe. Zo zijn er de laatste maanden zeer veel dingen hierdoor uitgekomen die in mijn voordeel hebben gewerkt en uiteindelijk is het de flow van het leven die alles in goede banen leidt. Als je je hieraan over geeft weet je ook dat je niet bang hoeft te zijn en dat het zich vanzelf wijst. Verder is het belangrijk goed op je eten te letten i.v.m. de MAO-remmers. We hebben ons aan een strikt dieet gehouden vanaf twee weken voor de ceremonie en de laatste dagen enkel vruchten/groentesappen genomen.

De ceremonie:

De ceremonie is perfect voorbereid door de sjamaan en zijn vrouw. De reinigingsrituelen worden uitgevoerd en de intenties van de ayahuasca reizigers worden onderling uitgesproken. Hierna beginnen we aan de inname van de ayahuasca. De intense smaak is niet erg lekker, maar gelukkig ben ik wel wat gewend geweest in mijn jaren dus het drinkt makkelijk weg, al deelt niet iedereen in de groep die mening. De gulzige manier waarop Blauw het drankje achterover slaat geeft al aan dat ze er helemaal klaar voor is, iets wat de sjamaan met genoegen gade slaat en dat ook uitspreekt. Hierna mogen we op ons matras gaan liggen en wordt het licht gedoofd. De sjamaan en zijn vrouw beginnen verschillende instrumenten te bespelen om de zintuigen te prikkelen, zoals bijvoorbeeld het prachtige geluid van een didgeridoo. Aangezien ik al een tijd lang zeer weinig in mijn maag heb gehad voel ik het drankje al redelijk snel werken en mag genieten van diverse kleuren en patronen en vreemde figuren. Binnen een half uur krijgen we het tweede drankje en alhoewel de intensiteit van de visuals iets toeneemt, voel ik nog niet echt wat. Terwijl sommige mensen al beginnen te trippen, wat te herkennen is aan luid gelach, gehuil of overgeven, wil het bij mij nog niet echt loskomen. In mijn ruime ervaring als drugsgebruiker heb ik nooit eerder psychoactieve middelen genomen genomen en ben door mijn verslaving een meester in het vasthouden van gedachtepatronen. Loslaten, dat was ook mijn uitgesproken intentie vooraf maar ik wist ook van mezelf al dat het moeilijk zou worden. Al vrij vroeg vraag ik al om een derde glas ayahuasca, maar daar wil de sjamaan nog niet direct aan omdat hij al iets meer voor mij had ingeschonken vanwege mijn gestalte. Nadat ik de trip nog verder voelde afzwakken krijg ik alsnog een derde en dan begint het trippen langzaam verder te ontwikkelen en ik krijg al diverse inzichten binnen. Het gaat lekker, maar ik kom nog niet echt los en dat begon me toch redelijk dwars te zitten. Nadat ik zelf s een ruim ingeschonken vierde glas heb mogen nemen bemerk ik dat Blauw helemaal aan het losgaan is en zich in een extatische sfeer bevindt. Erg mooi om te zien wat dit met een mens kan doen, en met enige jaloezie zie ik de intense blijdschap van haar aan. Ik hoef echter niet lang te wachten op mijn uitgesproken intentie...

De trip begint:

Vanaf dit moment wordt het wat onduidelijker. Ook al heb ik het idee dat ik meestal redelijk bij ben, bedenk ik me tegelijkertijd dat het helemaal niet zo is. Het lijkt wel of mijn trip als een raket in mijn hoofd wordt afgeschoten en ik moeite heb om die bij te houden. Dan begint het loslaten en het is duidelijk dat dit niet iets meer is waar ik mijn best voor moet doen. Door de hoeveelheid ayahuasca die ik heb genomen wordt het als het ware uit mijn lichaam getrokken en ik kan niks anders doen dan het ondergaan. Mijn adem begint steeds luider te worden gaat over in een soort gesis, alsof ik ben veranderd in een soort enorme fietspomp. Het sissen wordt steeds erger en op een begeven moment ben ik echt met alle macht lucht aan het in- en uitademen. Dit wordt vergezeld door spastische bewegingen van mijn armen en benen en een soort van kronkelachtige bewegingen met mijn lichaam en het lijkt alsof ik dwars door mijn ego heen schiet. Ik voel dat ik nog veel harder kan, maar voel ook dat ik dat kan afremmen en doe dat dan ook. Inmiddels heeft de vrouw van de sjamaan zich om mij bekommerd en ze heeft zich achter mij genesteld en houdt me stevig vast terwijl ik in haar schoot lig. Als ik eenmaal ben afgekoeld en rustig ben, ontstaat er een knuffelpartij tussen mij en de vrouw die zijn weerga niet kent, althans in mijn beleving op dat moment. We worden een eenheid die te mooi is voor woorden en ik voel een diepgaand liefde die ik mijn hele leven heb moeten missen. Zo fantastisch mooi en helend dat ze me daarna in tranen geroerd weer tevreden heeft achtergelaten, om zich weer over een ander te kunnen gaan ontfermen.

Hierna beland ik in een zeer intense en diepe trip die moeilijk in woorden is samen te vatten. Ik zie van alles en wordt door de ayahuasca meegenomen in een reis door diverse staten van bewustzijn en hoe die op elkaar inwerken. Zo diep en intens dat het bijna angstaanjagend is. Soms lijkt het de verkeerde kant op te gaan, maar ik weet me steeds op tijd te herpakken. Op een begeven moment wordt ik meegenomen naar een woestijn waar ik te weten kom dat mijn bestaan de gedachtevorm is van een initiatie van een hoger bewustzijn. Of misschien ook geen bewustzijn maar een entiteit die mij creëert in zijn bewustzijn. Ik zie dat ik gewoon moet zijn wie ik ben, want het hoort bij het ritueel wat zich afspeelt. Daarna wordt het nog vager en lijkt het alsof de mensen in de ruimte (of andere mensen?) een soort van wandelende theepotten zijn geworden met smaragden en diamanten erop en ze zijn druk bezig in de woestijn, deze zijn verbonden aan de mensen in de kamer die moeten overgeven, wat op dat moment schijnbaar veel gebeurt, of het was verdeeld over een langere tijd, geen idee eigenlijk. Het geluid van overgeven wordt vooraf gegaan door een onderdompelend geluid, maar ik herken het als het opendoen van een pedaalemmer, waarna er een geboorte volgt van een onderbewuste manifestatie van die persoon. Er gebeurt nog veel meer, maar dat zal niet duidelijker worden dan het nu al is.

Afsluiting:

Na een tijdje begint het trippen wat af te nemen en wordt het een beetje rustiger in mijn hoofd en kan ik weer wat meer op aarde terugkeren. De volgende ochtend ontvouwt zich er een prachtige band tussen de reizigers onderling en er wordt heel wat afgeknuffeld en gekust. Normaal niet echt mijn ding, maar ik kan nu niet meer stoppen. Verhalen worden uitgewisseld en iedereen blijkt wel iets belangrijks geleerd te hebben.

Een prachtige ervaring die ik zeker nog eens zal herhalen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."