Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHasjolie

Hasjolie

37 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hasjolie is illegaal he, dat wordt echt niet in een smartshop verkocht :)
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#2
sure
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een kameraad van me kan aan hasjolie komen en hij zegt dat als je het goed gebruikt ( en dat kan al van 1 druppeltje ) je 3 dagen stoned bent --> hij bedoelt dus waarschijnlijk dat je in ieder geval knetter wordt.

Zijn er mensen die ervaring hebben met hasjolie?
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Nee geen ervaring, maar heb iemand me ooit eens laten vertellen om een klein flesje in een bad warm water te doen. Je gaat dan in bad liggen en je poriën nemen dan de THC in je lichaam op. Als je stoned begint te worden ga je er uit, dan ga je ff een uurtje of 3 out en daarna ben je nog 2 dagen stoned.

Maar of het waar is :confused:
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#5
http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=2285

butane honey oil is een soort hasjolie, er zijn verschillende manieren om thc-extract te maken; zeven, ice-o-laten, met alcohol en met gas. deze laatste 2 zijn volgens mij 'hasjolie'
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#6
een ex-leider van mij heeft zo'n 139 kilogram van dat spul liggen op zijn werk (labo), hij wil mij niets geven spijtig genoeg :(

en naar schijnt is u saf daarin doppen met de top al genoeg om superscheef te zitten
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#7
saf..?
139 kilo van dat spul.. lijkt me een sterk verhaal eerlijk gezegd, daar heb je zeker toch wel 500kilo wiet voor nodig namelijk
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#8
saffie = sigaretje
A
Audio ScumLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik had laatst een vriend bij me die had een flesje met van dat spul bij zich. Je word er erg stoned van maar niet zoals een blow (komt door de tabak maar dat wisten jullie wel). 1 druppel is genoeg idd maar geen 3 dagen hoor. :mrgreen:
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#10
kun je van hasjolie ook spacecake maken?
ben van plan dat eens te proberen, dan post ik het wel eens in trip reports, als dat gewenst is.
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jeller zei:
en naar schijnt is u saf daarin doppen met de top al genoeg om superscheef te zitten
Klik om te vergroten...

BombSki zei:
saf..?
Klik om te vergroten...

Intoxicated zei:
saffie = sigaretje
Klik om te vergroten...

ah mooizo :P ik was al bang dat hij met 'de top van de saf' een lichaamsdeel bedoelde :rolleyes:

maar als je het niet puur rookt word het idd vaak op een vloeitje gesmeerd en dan een joint erin gedraait
t
topmanockieLid
01-01-2024, 00:00
#12
is dat niet zelf te maken ?? :confused: kan ieder geval niet vinden
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb wel eens een site gezien waar beschreven stond hoe je dat zelf kan maken met wat standaard dingen zoals een PVC buis. Die manier was niet heel efficiënt maar kreeg je wel hele hoge doseringen THC van. Het kwam er op neer dat je er echt X euro aan hasj in moest stoppen voor een paar druppels, maar dat het wel een aparte ervaring moest zijn.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#14
hier onder kun je lezen hoe je op 2 manieren makkelijk hasjolie kan maken.


1.volgens Manfred Fankhauser:
Oude formules voor het maken van cannabis als medicijn verwijzen naar de volgende procedure (als je geen speciale apothekersuitrusting hebt):
Cannabistinctuur: neem ongeveer 3 tot 5 delen alcohol (bijv. cognac of ethylalcohol van de apotheek, 40-70 %) en 1 deel cannabisbladeren / bloemen (bijv. 25 gram marihuana en 100 ml alcohol). Bewaar het op een donkere en koele plaats voor een 10-tal dagen. Schud het zo nu en dan. Filter het door een zeef. Bewaar de tinctuur op een donkere en koele plaats (bijv. in je koelkast), zodat de werkzaamheid optimaal blijft gedurende enkele weken of maanden.
Cannabisolie: neem een beetje gedroogde cannabis, maak het heel fijn en voeg wat keukenolie toe (bijv. olijfolie), net genoeg om de cannabis volledig te bedekken met de olie. Bewaar het op een koele en donkere plaats voor een 3-tal weken. Schud het elke dag een beetje. Filter het d.m.v. een zeef. Deze olie kan dienen voor zowel inwendig als uitwendig gebruik.

2.volgens José T. Gállego:
Het is gemakkelijk om van cannabis een tinctuur of olie te maken waarin de actieve componenten van de plant worden geconcentreerd. Hiervoor heb je marihuana nodig (eender welke kwaliteit, goed of slecht, bladeren of bloemen), ethylalcohol 96-99 % (bijv. van de apotheek), een glazen pot die kan afgesloten worden (bijv. een jampot), een koffiefilter of een stukje stof (bijv. van een t-shirt), een diep bord of braadpan, en een flesje met druppelteller.
Maal de cannabis in kleine stukjes en leg deze in de jampot. Overgiet het met genoeg alcohol. Bewaar het op een koele en donkere plaats voor ongeveer een week. Schud het elke dag een beetje. Filter het daarna door een koffiefilter of een stukje textiel. Pers het plantenmateriaal uit tot de laatste druppel. Je kan dit proces meerdere keren herhalen, tenminste één keer, beter twee keer: doe de cannabis weer in de jampot en giet er opnieuw alcohol over. Uiteindelijk giet je al de alcohol (hij zal groen van kleur zijn) in een diep bord. Bewaar het bij een zachte temperatuur op een verluchte plaats zodat een deel van de alcohol kan verdampen en aldus de concentratie aan cannabinoïden verhoogt. Dit kan circa 10 dagen duren. Als genoeg alcohol verdampt is, giet je het extract in het druppelflesje.
De cannabistinctuur kan onmiddellijk gebruikt worden, in een drank of in voedsel, of gevaporiseerd. Voor het verdampen van de tinctuur kan een commerciële verdamper gebruikt worden of gewerkt volgens de oude aluminiumfolie-methode. Vorm een theelepeltje van aluminiumfolie en doe er enkele druppels tinctuur in. Verwarm het voorzichtig met een kaars tot de alcohol verdampt. Inhaleer met een buisje (bijv. een rietje).
Voor de vervaardiging van hasjolie moet men al de alcohol laten verdampen tot het extract in een donkere pasta verandert (bijna als teer). Je kan het glas ook op een warme plaats zetten om het verdampingsproces te versnellen. Je mag het wel niet in de zon plaatsen omdat de werking van de THC vermindert. Je mag het ook niet verhitten, teneinde een explosie van de alcohol te vermijden.
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#15
@topmanockie: ehm, kan je niet vinden? mijn 1e post in deze thread is een link naar mijn thread waar ik uitleg hoe je makkelijk een butaangas extractie kan doen.

@Dzy: ik weet niet waar je dat hebt gezien, maar als het een butaangas extractie is geweest mag het zeker GEEN PVC zijn geweest. butaangas tast PVC aan en dan komt er troep in je olie te zitten wat je niet wilt. en je hoeft er geen hasj in te stoppen (kan wel) maar wiet/knipafval

@Frisko:
nou het probleem met een alcohol extractie is dat je ook het 'groen' meeneemt. deze blijft dus ook in de olie zitten. een extractie met butaan gas is schoner.
bovendien is er iets erg belangrijks vergeten in deze 2 methodes, ALCOHOL IS VLUCHBAAR! KIJK UIT MET VUUR!
een vonkje is al genoeg voor een kleinschalige explosie. het beste is om het buiten te doen.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#16
BombSki zei:
saf..?
139 kilo van dat spul.. lijkt me een sterk verhaal eerlijk gezegd, daar heb je zeker toch wel 500kilo wiet voor nodig namelijk
Klik om te vergroten...
het is een labo hé, tis daar nog legaal ook dus waarom niet..
die gast gaat er trouwens niet over zeveren hoor, was zelfs niet stoefend bedoelt van hem want is ie beetje te oud voor en tis geen blower
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jadi zei:
kun je van hasjolie ook spacecake maken?
ben van plan dat eens te proberen, dan post ik het wel eens in trip reports, als dat gewenst is.
Klik om te vergroten...
hmmz,in theorie zou het moeten gaan,maar of het ook zo is??? :confused: :confused:
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jeller zei:
het is een labo hé, tis daar nog legaal ook dus waarom niet..
die gast gaat er trouwens niet over zeveren hoor, was zelfs niet stoefend bedoelt van hem want is ie beetje te oud voor en tis geen blower
Klik om te vergroten...
in theorie zou je verhaal misschien kunnen kloppen maar toch moet ik zeggen dat ik er niets van geloof.
geef me 1 reden waarom er in een lab 139liter hasjolie zou zijn en waarom hij dat zou vertellen..

@Jadi: waarom zou je er een spacecake van willen maken?
eerst haal je de THC uit de wiet om een zo puur mogelijke hasj te krijgen en daarna gooi je het in een cake.. had je beter de toppen die je gebruikt hebt voor de olie in de cake kunnen doen!
ik snap echt niet waarom je dit zou doen.. maar ja, het kan wel
M
MethodZenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jadi zei:
kun je van hasjolie ook spacecake maken?
ben van plan dat eens te proberen, dan post ik het wel eens in trip reports, als dat gewenst is.
Klik om te vergroten...

lijkt me extreem naar om te verdelen in een hele cake...
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#20
heb het al gehoord, geen cake dus :)
wat raden jullie dan aan? gewoon op een sjekkie smeren? of op een puur sticky? joint?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."