Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAanrader qua muziek?

Aanrader qua muziek?

145 antwoorden
47 weergaven
18-5-2026
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#1
neu! is geloof ik een project van Kraftwerk. Grappige muziek dat :)

ja muziek & blowen gaat ook bij mij perfect samen. Echt genieten.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Pink Floyd is inderdaad zeer goede smokers muziek. Toch raad ik Ummagumma af, dit is hun allerslechtse plaat. Is zo ongeveer elke Floyd fan het over eens, het live gedeelte krijgt nog wel waardering maar de studio disc is huilen met de pet op.
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#3
dude, ummagumma is nog pink floyd, en die latere albums.. dat is toch meer de pop achtige shit
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Gezonde Snuiver zei:
Pink Floyd is inderdaad zeer goede smokers muziek. Toch raad ik Ummagumma af, dit is hun allerslechtse plaat. Is zo ongeveer elke Floyd fan het over eens, het live gedeelte krijgt nog wel waardering maar de studio disc is huilen met de pet op.
Klik om te vergroten...

Lekker boeiend dat "zowat iedere Pink Floyd fan" het daarover eens is, ieder zijn smaak.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bal0n zei:
De Gezonde Snuiver zei:
Pink Floyd is inderdaad zeer goede smokers muziek. Toch raad ik Ummagumma af, dit is hun allerslechtse plaat. Is zo ongeveer elke Floyd fan het over eens, het live gedeelte krijgt nog wel waardering maar de studio disc is huilen met de pet op.
Klik om te vergroten...

Lekker boeiend dat "zowat iedere Pink Floyd fan" het daarover eens is, ieder zijn smaak.
Klik om te vergroten...
idd
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bal0n zei:
De Gezonde Snuiver zei:
Pink Floyd is inderdaad zeer goede smokers muziek. Toch raad ik Ummagumma af, dit is hun allerslechtse plaat. Is zo ongeveer elke Floyd fan het over eens, het live gedeelte krijgt nog wel waardering maar de studio disc is huilen met de pet op.
Klik om te vergroten...

Lekker boeiend dat "zowat iedere Pink Floyd fan" het daarover eens is, ieder zijn smaak.
Klik om te vergroten...
Waarom zag ik die toch aankomen. Nee Ummagumma is experimentele rotzooi en heeft misschien 2 luisterbare nummers met de andere gingen ze gewoon gruwelijk de mist in. Vroege Pink Floyd albums die erg goed helpen om te spacen:

The Piper at the Gates of Dawn
Debuutalbum met originele zanger Syd Barrett. Zelf ben ik er niet kapot van eigenlijk maar het is wel psychedelisch en de invloed van lsd is zeker aanwezig. Daarom denk ik dat sommige stoners hier best plezier aan beleven. Na dit album verliet Syd Barrett de band omdat hij gek was geworden van de lsd. Als hij was gebleven had de toekomst er heel anders uitgezien voor de Floyd. Ben zelf van mening dat het goed was dat Barrett eruit ging.

A Saucerful of Secrets
Wederom een waar ik zelf niet warm of koud van word. Het 2e album van de Floyd. Het zit wel vol met spacy en andere rare nummers die de gemiddelde stoner misschien best aanspreken.

Meddle
Hier gingen ze echt de goede richting in. Heerlijk rustige plaat met aan het eind het 20 minuten durende Echoes. Deze plaat is een van mijn favorieten en word in zn algemeenheid gezien als een van Floyd's beste.

Obscured by Clouds
Beetje overlooked maar eigenlijk gewoon geweldig. Het is de tweede keer dat Floyd besloot een soundtrack voor hun rekening te nemen. Het is een heerlijk rustige plaat die het zeker goed doet bij welke drug dan ook.

Dit zijn de early albums van Floyd die eigenlijk het meest spacy zijn. Ik denk daarom dat deze het meest geschikt zijn voor als je stoned bent. Een album dat toch niet zomaar vergeten mag worden is het bijna buitenaardse Dark Side of the Moon. Toch wel een van de beste platen ooit.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#7
Die experimentele rotzooi kan door menig beluisteraar toch geod gevonden worden?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mwa als je heel hard aan het trippen bent wel maar voor de gemiddelde persoon die zijn geestelijke gezondheid wil behouden raad ik aan het te vermijden. Pink Floyd is misschien wel de beste band ooit en ze hebben geweldige dingen gedaan. Maar dit album is niet meer dan een beetje gepingel op de piano wat gekloot op de drums en wel zien waar het uitkomt. Several Species of Small Furry Animals Gathered Together in a Cave and Grooving With a Pict is een ambitieus nummer en zeker origineel maar wederom voor de gemiddelde persoon die zichzelf geestelijk gezond rekent toch vrij onbeluisterbaar. Misschien dat als je heel ver heen bent dat deze plaat toch nog ergens naar klinkt maar ik denk toch dat Pink Floyd VEEL betere muziek op hun naam heeft staan.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het maakt toch weinig uit hoe het in elkaar zit, als iemand het mooi vindt?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#10
In principe wel en als je hiervan kan genieten ga je gang maar ik weet uit ervaring dat de meeste mensen hier gewoon niet doorheen komen.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zou best kunnen, er is wel meer muziek die voor maar een selecte groep mensen is weggelegd. Maar dat wil niet zeggen dat iemand het zou mogen bestempelen als rotzooi :).
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#12
hoe kun je nou zeggen dat een band misschien wel de beste band ooit is...
allemaal gebaseerd op meningen.
weetje hoeveel mensen mensen van hardcore houden terwijl ik het niet eens hoor als de cd vast loopt..

iedereen luisterd anders naar muziek :)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Angerfist! Die heet echt zulke spacende nummers! Ging zaterdag espres om 11 uur al naar huis om vroeg te slapen. Maar nee, ik moest nog ff Angerfist luisteren! Heb tot 12 uur staan hakken :stoned:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Angerfist...is ook wel de dooddoener voor elke duscussie over muziek hoor :wink:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#15
hmm, ja klopt wel, maar je kan wel zeggen dat de ene band invloedrijker en bepalender is geweest voor de muziekgeschiedenis dan de andere...
In die zin vind ik Pink Floyd belangrijker dan angerfist
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nee Ummagumma is experimentele rotzooi en heeft misschien 2 luisterbare nummers
Klik om te vergroten...

Nee idd, dat zul je nooit meer horen, het lijkt allemaal op elkaar, dat album is tenminste nog grens verleggend, er zijn natuurlijk meer van die nummers, maar het zal nooit meer zo orgineel zijn als pink floyd dat doet op ummagumma
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#17
@ de gezonde snuiver

Waarom beweer je dat je dat album niet moet luisteren als jeje gestelijkheid wil behouden :confused: dit snap ik echt totaal niet... muziek laat je over je heen komen, laat je vullen met die muziek. Je laten vullen met die trance muziek, nee dat is moeilijk om te spelen en dat is zo perfect..
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jullie kijk op muziek is anders dan de mijne dus doe geen moeite. De muziek van Pink Floyd zit gewoon ijzersterk in elkaar dat is niet perse gebaseerd op mening dat is gewoon een feit. Een van de beste gitaristen ooit, qua teksten een van de diepste ooit. De muziek van Pink Floyd is veel zorgvuldiger gemaakt en niemand kan zeggen dat het geen meesterlijke muzikanten zijn. Tuurlijk kan het iemand z'n mening zijn dat angerfist muziekaal beter is dan Floyd maar het feit is dan dat dat gewoon een belachelijke mening is van iemand die niet weet waar hij over praat. Ook bij muziek geld dat je ergens een subjectieve en een objectieve mening over kan hebben. Ik luister graag naar muziek waar je objectief over kan zeggen dat het muziekaal gewoon heel goed in elkaar zit ik luister graag naar teksten die met gevoel zijn geschreven. Het is een feit dat een gemiddeld nummer van Britney Spears tot stand komt door wat gekloot op een casio keyboard, vergezeld van een belachelijke kant nog wal rakende tekst die in een minuut of 5 geschreven is en gezongen is door iemand die totaal geen stem heeft en dus flink met de computer bewerkt wordt voor het op de plaat kan. Het is ook een feit dat een album als Dark Side of the Moon van Pink Floyd qua concept, teksten en muziek gewoon zo meesterlijk in elkaar zit dat alleen al door dit album Pink Floyd een van de beste genoemd mag worden. Er zullen mensen zijn die vinden dat het eerste album van Britney Spears beter in elkaar zit dan Dark Side of the Moon, maar het is dan gewoon een FEIT dat dit een belachelijke mening is omdat het een FEIT is dat Dark Side of the Moon met veel meer zorg gemaakt is door mensen met veel meer talent. Mensen die uberhaupt een instrument bespelen en dat gewoon meesterlijk doen, en ook is het een feit dat Roger Waters een van de besten lyricisten ooit is.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Even voor de goeder orde, Pink Floyd is voor mij vele malen beter dan Britney Spears..
Maar, hoe kan muziek die zo ongelofelijk slecht zou zijn zo ongelofelijk groot worden...Dan heeft het blijkbaar toch iets. Kijk je kan muziek beoordelen op muzikaliteit, originaliteit en diepgaandheid...en op deze drie punten zal Britney Spears minder hoog scoren dan Pink Floyd (en terecht) maar er is dus blijkbaar nog een punt waarop muziek beoordeeld kan worden en waarop Britney Spears dus veel hoger scoort...Misschien is dit punt uitstraling of hitgevoeligheid, en ik ben redelijk ongevoelig voor deze punten, maar het merendeel van de wereldbevolking is dit niet. Britney Spears zal overal populair zijn. In Amerika, maar ook in Zambia zullen mensen de muziek weten te waarderen omdat het simpelweg iedereen aanspreekt...
Britney Spears is misschien niet de ultieme muzikante, maar wel de ultiemie artiest. En dat is tegenwoordig met internet en TV ook belangrijk...
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hey hey mensen,

gister naar leeuwarden geweest om te chille in repelsteeltje. Koekjes gekocht bij de os en 2,5 pakjes naar binnengewerkt + die joints en waterpijp in leeuwarden. Ik kom thuis en zet een plaat op: ummagumma van pink floyd, ik had al gehoord dat het perfecte rokers muziek is en ik heb echt vet zitten genieten, ook met 1 of andere duitse band: neu! heet die volgens mij, dat ging echt, damn, wist echt niet wat me overkwam, zo uber, dat muziek zo op je af kan komen. Ik luister veel muziek, maar er zit toch zeker verschil in, die 60, 70 doen het echt. Laat het over je heen komen en zeker wat roken van te voren :stoned: :mrgreen:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."