Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet harddrugs

Wiet harddrugs

25 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#1
tja, wat is de definitie van harddrugs?
S
ScottieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Deranged zei:
Ik heb daar nog nooit van gehoord.
Klik om te vergroten...
matthijs zei:
Tsja...je zult me maar moeten geloven.
Klik om te vergroten...

http://www.drugsinfo.nl/default14965.html?ThemeID=639 zei:
We spreken van lichamelijke afhankelijkheid, als het lichaam protesteert wanneer met gebruik van een middel wordt gestopt (ontwenningsverschijnselen). Bij mensen die dagelijks veel hasj en weed gebruiken komt dit soms voor. Het gaat dan vooral om angst, gewichtsverlies, rusteloosheid en slapeloosheid
Klik om te vergroten...

Dit is een stukje uit het stuk over de verslaving aan wiet van www.drugsinfo.nl. Als je de site niet kent moet je hem even door kijken ik vind hem wel eerlijke en onpartijdige uitleg geven.
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#3
frapannn zei:
WIET is softdrugs en coke,xtc,speed,... zijn harddrugs.
Je gaat de negatieve bijwerkingen van wiet toch niet vergelijken met die van coke,xtc,...

Er is dus wel een duidelijk verschil tussen soft en harddrugs hoor.
Klik om te vergroten...

Voor mij zijn de negatieve bijwerkingen van wiet erger als die van xtc. Het is maar je persoonlijke voorkeur he. Als ik wiet gerookt heb ben ik de rest van de dag sloom en de dag erna heb ik nergens zin in en ik onthoud niks. Met xtc voel ik wel dat me hoofd in de war is maar voel me goed.

Schadelijkheid aan je gezondheid van hardere drugs blijft wel altijd hoger als bij wiet natuurlijk.
d
davinhoLid
01-01-2024, 00:00
#4
het probleem met weed is net, dat het een soft-drug is..
het wordt makkelijker aanvaard dan coke oid, en is (in mijn ogen) ook makkelijker aan te geraken..
het is iets dat je door de dag thuis kan gebruiken, en eenmaal je op die trein zit...
je gaat sneller elke dag roken, dan dat je elke dag gaat snuiven of drinken imo.
dus op dat vlak is weed wel wat verslavender dan alcohol :beer:
plus dan nog is het feit dat de weed van vandaag véél harder is als bv. 10 jaar terug ofzo :stoned:
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
precies martijn , het is onzin . het komt idd door de nicotine die erbij zit dat je steeds denkt 'weer' zin te hebben in een joint.
W
WeednatorLid
01-01-2024, 00:00
#6
Overlaatst was ik in de P-magazine aan het lezen en er ging een artikel over wiet , natuurlijk heb ik dat grondig gelezen :) . Maar tot mijn verbazing stond erin , dat wiet eigenlijk ook een harddrugs is omdat ze tegenwoordig men zelfkweek zo'n hoog THC gehalte in de wiet krijgen dat het harddrugs zou zijn ...

Ik geloof er eigenlijk niet veel van .
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Beetje raar ook. Als je nu een gram wiet hebt met 30% THC d'rin, had je vroeger 1 gram wiet met bijv. 15%...als je dan 2 gram van die 15% wiet rookt, is het dan ook een harddrug?
S
Static SearchLid
01-01-2024, 00:00
#8
drugs is drugs...valt niet te defineren onder soft of hard drugs..
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#9
matthijs zei:
Beetje raar ook. Als je nu een gram wiet hebt met 30% THC d'rin, had je vroeger 1 gram wiet met bijv. 15%...als je dan 2 gram van die 15% wiet rookt, is het dan ook een harddrug?
Klik om te vergroten...

Het geeft alleen aan hoeveel effecte een bepaalde hoeveelheid heeft.
Werkt net als met alcohol, je hebt sterke drank en minder sterke drank.

Het geeft alleen het verschil in effect aan dat een bepaalde vastgestelde hoeveelheid (1 gram bijvoorbeeld) dus heeft op je.




Voor zover ik begrepen heb is het lichtkleurige poeder op wiet scuff?/skuff? (zoiets in ieder geval genoemd) en bevat dat meer dan 50% THC waardoor het onder hard drugs zou vallen.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Als je elke dat blowt is het harddrugs in mijn ogen ja.
S
ScottieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jeller zei:
tja, wat is de definitie van harddrugs?
Klik om te vergroten...
Het verschill tussen soft- en harddrugs was toch de kans op verslaving, sterkte(en mogelijke schade), en de vorm van verslaving fysiek of mentaal. Hoe hoger hoe "harder".
Volgens deze stelling zijn peuken en alcohol ook harddrugs, en wiet niet.
Maja de meningen hier over verschillen nogal.
Probeer maar eens aan een extremistische-christen wijs te maken dat er in zijn/haar geloof al eeuwen lang harddrugs word gebruikt terwijl dat een willekeurige stoner braaf softdrugs gebruikt.... :P
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#12
alsof alcohol verslavender is dan weed. kerel open je ogen eens
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jeller zei:
alsof alcohol verslavender is dan weed. kerel open je ogen eens
Klik om te vergroten...
doe het zelf , alcohol is gewoon verslavender .

wiet kan veel gebruikt worden door jonge mensen, dit is maar een fase en gaat meestal wel weer over. alcoholisten hebben hun hele leven moeite er vanaf te komen.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Aan wiet ben je eerder verslaafd, aan alcohol ben je zwaarder verslaafd. Hoewel ik het ook wel met Jeller eens ben dat je wietverslavingen niet moet onderschatten...
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#15
matthijs zei:
Aan wiet ben je eerder verslaafd, aan alcohol ben je zwaarder verslaafd. Hoewel ik het ook wel met Jeller eens ben dat je wietverslavingen niet moet onderschatten...
Klik om te vergroten...
al helemaal niet overschatten.
dat is het hele probleem , dat mensen denken verslaafd te zijn aan wiet terwijl ze zich gewoon vervelen en niet de moeite nemen iets beters te vinden om als tijdbesteding te nemen.
M
MartijnnnLid
01-01-2024, 00:00
#16
matthijs zei:
Aan wiet ben je eerder verslaafd, aan alcohol ben je zwaarder verslaafd. Hoewel ik het ook wel met Jeller eens ben dat je wietverslavingen niet moet onderschatten...
Klik om te vergroten...

Denk dat het allemaal wel meevalt als je de wiet puur rookt, bijv met een vaporizer. Lijkt me toch wel de minst schadelijke manier om wiet te gebruiken.

Ken niemand die verslaafd is aan spacecake oid hoor.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#17
spacekonijn zei:
Jeller zei:
alsof alcohol verslavender is dan weed. kerel open je ogen eens
Klik om te vergroten...
doe het zelf , alcohol is gewoon verslavender .

wiet kan veel gebruikt worden door jonge mensen, dit is maar een fase en gaat meestal wel weer over. alcoholisten hebben hun hele leven moeite er vanaf te komen.
Klik om te vergroten...
alcohol is gewoon moeilijk om vanaf te komen omdat het sociaal aanvaard is, overal beschikbaar is en je het op elk feest/receptie/bijeenkomst aangeboden krijgt..

ben het met matthijs eens..

kvind ook als je zegt dat wiet minder verslavend is en als je dan zelf elke smoort dat het een beetje hypocriet is om dat te zeggen :rolleyes:

als je procentueel ook eens kijkt naar de bevolking dan zie je dat er echt niet zo'n hoog percentage aan echte alcoholiekers is.. iedereen heeft ooit wel eens gedronken en zovel worden er toch niet verslaafd..

als ik naar mezelf keek zie ik dat ook zo..
als ik eens smoorde moest dat zoveel mogelijk zijn en alcohol daar heb ik echt geen zin in op de meeste momenten van de dag
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben echt wel verslaafd geweest aan wiet...kreeg angstaanvallen als ik een dagje iet geblowd had. Misschien heb jij het nooit gehad of iemand gekend die dat had maar ik verzeker je...het is absoluut niet relaxed.
M
MartijnnnLid
01-01-2024, 00:00
#19
matthijs zei:
Ik ben echt wel verslaafd geweest aan wiet...kreeg angstaanvallen als ik een dagje iet geblowd had. Misschien heb jij het nooit gehad of iemand gekend die dat had maar ik verzeker je...het is absoluut niet relaxed.
Klik om te vergroten...

Ook als je wel gewoon rookte?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja. Vriend van mij had het nog erger...Ik kreeg ze als ik ging slapen, hij kreeg ze de hele dag door. Hij is aan de medicijnen geweest daarvoor.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."