Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerdrijft wiet de behoefte naar drank?

Verdrijft wiet de behoefte naar drank?

29 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bij mij wel ...en goed ook. Lange periodes van aaneenstuk zuipen worden radicaal beeindigd zodra ik weer regelmatiger blow. Is dit nu voor anderen ook zo?
Ik bedoel dus niet dat door 1 jointje te roken je niet meer in de bar komt, maar wel dat bij dagelijks blowen de behoefte tot alcohol zwaar afneemt.

Ik weet wel dat dit zowieso niet voor iedereen zo werkt, ik ken namelijk genoeg mensen die drinken En blowen alsof hun leven ervan afhangt.. ik vroeg me alleen af wat hier nu de uitzondering is..de persoon die stevig door blijft drinken, of de persoon die flink matigt, of zelfs stopt met drinken. Vandaar de pol :)
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#2
als ik veel heb gedronken en dan blow ik er eentje dan heb ik het volgende half uur wel niet direct zin in drank

en op een gewone avond waar ik blow dan ga ik ook nie direct veel drinken, maar over het algemeen gaat die regel voor mij niet echt op
B
BengtLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vroeger wel, toen had ik avonden dat ik alleen blowde. Dan had ik ook geen zin in drank.

Maar nu vind ik de combinatie weed en drank goddelijk.

Ik kan me wel geen avond met alleen drank voorstellen, ik vindt dat een joint gewoon nodig is. Val alcohol alleen word je zo lomp.
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als regelmatige blower heb ik eigenlijk nooit zin om drank te nuttigen, ik doe het ook zelden.
Maar als ik stop met blowen begin ik meteen al s' avonds biertjes te drinken als alternatief :wink:
N
Nirvana_646Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Als ik gesmoord heb, heb ik helemaal geen zin meer om dronken te worden. Andersom wel :d
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als er maar iets is om een "altered state of mind" te krijgen! :grin:
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nirvana_646 zei:
Als ik gesmoord heb, heb ik helemaal geen zin meer om dronken te worden. Andersom wel :d
Klik om te vergroten...
e
emnasiahLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nirvana_646 zei:
Als ik gesmoord heb, heb ik helemaal geen zin meer om dronken te worden. Andersom wel :d
Klik om te vergroten...
agree
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#9
jcp zei:
Als regelmatige blower heb ik eigenlijk nooit zin om drank te nuttigen, ik doe het ook zelden.
Maar als ik stop met blowen begin ik meteen al s' avonds biertjes te drinken als alternatief :wink:
Klik om te vergroten...
agree :P
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Voordat ik ooit begon met blowen dronk ik veel in de weekenden, in de zin van: elk weekend stomdronken. Sinds ik begonnen ben met dagelijks blowen is dat nog maar maximaal 2 of 3 keer per jaar, en dan valt het vaak nog wel mee.
Na wiet heb ik meestal geen zin in drank, maar door drank wel in wiet, waardoor ik bijna nooit veel drink nu.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#11
azgaza zei:
Voordat ik ooit begon met blowen dronk ik veel in de weekenden, in de zin van: elk weekend stomdronken. Sinds ik begonnen ben met dagelijks blowen is dat nog maar maximaal 2 of 3 keer per jaar, en dan valt het vaak nog wel mee.
Na wiet heb ik meestal geen zin in drank, maar door drank wel in wiet, waardoor ik bijna nooit veel drink nu.
Klik om te vergroten...

bij mij is dat precies zo...
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#12
nicolai zei:
azgaza zei:
Voordat ik ooit begon met blowen dronk ik veel in de weekenden, in de zin van: elk weekend stomdronken. Sinds ik begonnen ben met dagelijks blowen is dat nog maar maximaal 2 of 3 keer per jaar, en dan valt het vaak nog wel mee.
Na wiet heb ik meestal geen zin in drank, maar door drank wel in wiet, waardoor ik bijna nooit veel drink nu.
Klik om te vergroten...

bij mij is dat precies zo...
Klik om te vergroten...

hier ook hetzelfde, water ofzo drink ik dan wel graag (tegen droge mond) bier of ander alcohol drink ik dan aanzienlijk minder (misschien omdat ik door alcohol nog een drogere mond krijg)
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#13
nochtans is een beetje alcohol bij de wiet goed om de gesprekken niet te laten stilvallen, bevordert het lachen, vermindert de introversie en verminderd ook de loomheid

althans dat vind ik dan
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik drink vrijwel Altijd spa citron ...mmmmmmm :)
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#15
pipoxyz zei:
jcp zei:
Als regelmatige blower heb ik eigenlijk nooit zin om drank te nuttigen, ik doe het ook zelden.
Maar als ik stop met blowen begin ik meteen al s' avonds biertjes te drinken als alternatief :wink:
Klik om te vergroten...
agree :P
Klik om te vergroten...

Inderdaad, en als ik dan 4 biertjes op heb (hetgeen echt niet vaak gebeurt), en wat aangeschoten begin te worden (zoals nu)... en dan een jointje rook. Dan hoef ik echt niet nog een biertje te drinken ofzo... dan is het wel goed allemaal (logisch ook wel).
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tja, ik heb zowiezo nooit behoefte om veel te drinken, dus of ik dan blow of niet maakt eigenlijk geen donder uit.
H
HyperdriveLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sinds ik regelmatig blow (minstens 1 keer in de 2 dagen) drink ik bijna geen bier/alcohol meer. Op zich wel fijn, ik vind stoned zijn leuker dan dronken zijn, en de volgende morgen heb ik alleen nog maar een beetje zware ogen.
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben ook niet zo'n zuiperd van mezelf....

Als ik zit te blowen drink ik bijna altijd (meer dan 1 fles per week)



:mrgreen:

Btw: http://www.medicalnewstoday.com/articles/90949.php

Goed nieuws voor de alcoholisten onder ons... ze hebben het gen gevonden wat volgens onderzoekers de oorzaak is voor alcoholverslaving :beer:
V
Vrije GeestLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als ik alleen wiet doe, herinner ik me de avond nog, als ik wiet neem en alcohol, wat ik niet vaak neem maar als ik het doe dan doe ik het ook echt goed dus dan herinner ik me de avond niet...moeilijke keuze altijd trouwens... :P
B
BailLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja het was me al opgevallen dat als ik periodes flink aan het blowen ben ik bergen met geld bespaar omdat ik dan bijna niks drink. Maar vaak ben ik zover heen met wiet dat ik niet instaat ben om wat dan ook te kopen, laat staan normaal met iemand praten ...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."