Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshevige dromen na stoppen met wiet

hevige dromen na stoppen met wiet

31 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Moker zei:
ik vind het ook zeker niet vervelend, dromen zijn beter dan de meeste films die er tegenwoordig op zijn :beer:
Klik om te vergroten...

Ik baal altijd ontzettend als ik weer wakker ben na stevig gedroomd te hebben..
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dan ga je toch gewoon goedgelovige schaapjes tellen :wink:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
acidboy zei:
Blowen verneukt je REM-slaap, de fase waarin je met je ogen beweegt (Rapid Eye Movement) en droomt. Dus als je veel blowt, dan droom je minder.. logisch wel.
Wel relaxt vond ik dat, weer dromen, elke nacht weer een beleving enzo :)

Dit is overigens ook de reden dat je dus minder uitgerust bent na een avondje blowen, ook al slaap je 8 uur.
Klik om te vergroten...

Niet helemaal logisch; je lichaam rust het meest in de diepe slaap; de fase voor de REM slaap, dan is hartslag, bloeddruk en lichaamstemperatuur op zijn laagst. In de REM slaap zelf gaat alles juist weer om hoog, dus als je veel te lang slaapt (bv. meer dan 10 uur) krijg je als resultaat dat je juist moe wakker wordt; omdat je energie verbruikt in de REM-slaap.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik blowde zelf ook dagelijks, en droomde eigenlijk nooit.
Nu ik verhuisd ben en nog geen 'doordeweekse-in-de-buurt' smokevriendjes heb, droom ik opeens weer. Geen rare dromen, meer een willekeurig scenario van iets wat overdag zou kunnen gebeuren. Wel irritant: Dan wordt ik wakker, vergeet ik de droom een beetje, en van wat ik me nog wel herinner weet ik niet meer zeker of dat het ooit echt gebeurd is of dat ik het gedroomd heb...
J
JaimieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Had ik ook toen ik stopte voor me examens, als ik s'morgens wakker werd wist ik altijd veel meer van mijn droom/dromen en ze waren ook heftiger
r
raging_bullLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik droomde na een week stoppen met blowen over dat ik spuiten in me arm aan het zetten was, en lijntjes aan het snuiven was. Terwijl ik dat dus nooit doe ofzo........

Ook wel dat ik jointjes aan het roken ben in mijn droom, maar vaker dat ik echt extreem bezig ben met harddrugs...
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
raging_bull zei:
Ik droomde na een week stoppen met blowen over dat ik spuiten in me arm aan het zetten was, en lijntjes aan het snuiven was. Terwijl ik dat dus nooit doe ofzo........

Ook wel dat ik jointjes aan het roken ben in mijn droom, maar vaker dat ik echt extreem bezig ben met harddrugs...
Klik om te vergroten...

Ik had laatst een nachtmerrie dat ik XTC had gebruikt maar het niet wilde, en dat ik het niet meer kon ondoen en dat ik dacht 'waarom heb ik dit gedaan, ik wilde het helemaal niet!' en dat ik naar een familie eten moest en grote pupillen had.
Komt denk ik omdat ik zaterdag op een feestje was waar veel mensen XTC op hadden waar na ik weer kan concluderen dat het volgensmij echt helemaal niks voor mij is, en dat moest mijn droom me even nog een keer vertellen.

Best grappig eigenlijk, dromen waarbij je droomt dat je iets neemt dat je in je normale wakkere wereld juist helemaal niet wil. Een soort van dromende herbevestiging is het misschien.
M
MokerLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik heb zelf ook wel eens dromen gehad waar je iets inneemt, maar dat was dan ook iets wat ik zelf graag zou willen proberen. Ik had ooit eens gedroomt dat ik blotter had gevonden op me kamer met een hele mooie afdruk van een zon er op maar toen ik hem in mijn mond had gelegd werd ik wakker, dat was wat minder :wave:
M
MoonlightInfernoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Blowen verstoord inderdaad flink je slaappatroon. Ik kan nog wel herinneren dat ik na een avonddienst flink heb zitten blowen en de volgende ochtend 4 uur te laat voor mn werk aan kwam zetten. Daarna nooit meer geblowed als ik de volgende dag verplichtingen had. Voor de droomfanaten onder ons, probeer eens melatonine (supplement die bij elke drogisterij verkrijgbaar is volgens mij), geeft je hevige dromen! :grin:.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#10
als iemand een nare droom heft, nooit wakker maken, je onthoud je droom pas als je wakker word. Dit heb ik in mijn omgeving niet uit kunnen legggen. en dan doen ze t weer," Hee wakker worden je droomt eng... :( " maja, niets aan te doen.
W
WirwarLid
01-01-2024, 00:00
#11
jcutter123 zei:
Moker zei:
ik vind het ook zeker niet vervelend, dromen zijn beter dan de meeste films die er tegenwoordig op zijn :beer:
Klik om te vergroten...

Ik baal altijd ontzettend als ik weer wakker ben na stevig gedroomd te hebben..
Klik om te vergroten...
ik ben nu een maand gestopt met blowen en droom nog steeds bijna iedere dag :mrgreen:
als ik wakker word na een droom kijk ik op mijn wekker, val ik weer in slaap en kom ik vanzelf weer in dezelfde droom terecht :sunglasses:
Dat valt me echt op en na een tijdje heb ik zoiets van het is al bijna middag dus ik ga er maar eens uit.. anders kan ik gewoon door dromen :)
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#12
azgaza zei:
raging_bull zei:
Ik droomde na een week stoppen met blowen over dat ik spuiten in me arm aan het zetten was, en lijntjes aan het snuiven was. Terwijl ik dat dus nooit doe ofzo........

Ook wel dat ik jointjes aan het roken ben in mijn droom, maar vaker dat ik echt extreem bezig ben met harddrugs...
Klik om te vergroten...

Ik had laatst een nachtmerrie dat ik XTC had gebruikt maar het niet wilde, en dat ik het niet meer kon ondoen en dat ik dacht 'waarom heb ik dit gedaan, ik wilde het helemaal niet!' en dat ik naar een familie eten moest en grote pupillen had.
Komt denk ik omdat ik zaterdag op een feestje was waar veel mensen XTC op hadden waar na ik weer kan concluderen dat het volgensmij echt helemaal niks voor mij is, en dat moest mijn droom me even nog een keer vertellen.

Best grappig eigenlijk, dromen waarbij je droomt dat je iets neemt dat je in je normale wakkere wereld juist helemaal niet wil. Een soort van dromende herbevestiging is het misschien.
Klik om te vergroten...
haha best wel grappig idd
Toen ik gestopt was met blowen blowde ik ook soms in mijn droom en ik wou het ook niet :tongueout:
en toen droomde ik ook wel veel feller idd
W
WillemijnLid
01-01-2024, 00:00
#13
ben ook al bijna 4weken clean
en de dromen dat ik nu heb :openmouth: gewoon insane
zelf es een droom gehad waarin ik aan het smoren was
het leek toen zo echt , ik was high in m'n eigen droom
tot ik wakker werd :(
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#14
ja dat heb ik ook al gemerkt.
rook al lang tijd geen weed meer, na 3 jaar dagelijks gebruik...
Nu krijg ik weer meer motivatie in het leven en Reality is back..
e
exsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Toen ik pas was gestopt met roken en blowen droomde ik dat ik een sigaret of joint aan t roken was... en ik was in me droom boos op mezelf dat ik het niet had volgehouden..
Maar toen ik wakker werd besefte ik dat ik het gedroomd had en toen was ik ERG blij :grin:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ga altijd erger dromen na het blowen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#17
lucifer in the sky zei:
hier net het zelfde, als ik joint rook slaap ik te goed, en als ik geen joint heb gerookt. doe ik nauwlijks een oog dicht !
Klik om te vergroten...

Vreemd genoeg kan ik prima slapen zonder wiet en ik blow nu al aantal jaartjes dagelijks.
Als ik niet geblowed onthoud ik mijn dromen beter; maar of ik nou meer droom geen idee.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#18
azgaza zei:
acidboy zei:
Blowen verneukt je REM-slaap, de fase waarin je met je ogen beweegt (Rapid Eye Movement) en droomt. Dus als je veel blowt, dan droom je minder.. logisch wel.
Wel relaxt vond ik dat, weer dromen, elke nacht weer een beleving enzo :)

Dit is overigens ook de reden dat je dus minder uitgerust bent na een avondje blowen, ook al slaap je 8 uur.
Klik om te vergroten...

Niet helemaal logisch; je lichaam rust het meest in de diepe slaap; de fase voor de REM slaap, dan is hartslag, bloeddruk en lichaamstemperatuur op zijn laagst. In de REM slaap zelf gaat alles juist weer om hoog, dus als je veel te lang slaapt (bv. meer dan 10 uur) krijg je als resultaat dat je juist moe wakker wordt; omdat je energie verbruikt in de REM-slaap.
Klik om te vergroten...

Het 'logische' ging om het droomgedeelte.

Verder is het zo dat je wel degelijk uitrust in je REM-slaap, zij het psychologisch.
Om het even te verduidelijken, je hebt de NREM Slaap, deze beslaat 4 fasen (zal ik verder niet op ingaan) en hierin rust je lichaam uit, fysiek gezien, je immuniteit kan zich hierin versterken en er gebeurt geloof ik ook nog iets met je spijsvertering.

Vervolgens is er dan dus je REM slaap, hierin (merkte je terecht op) gaan de meeste lichaamsfuncties weer wat omhoog, je ademhaling is wat onrustiger, je hartslag neemt toe, etc.
Deze fase draagt bij aan de psychologische rust en welzijn en er wordt ook gedacht dat de REM slaap bijdraagt aan de versterking van het geheugen.

Je brengt ongeveer 20-25 % van je slaap in de REM fase door en een 50% in de diepste fase van de NREM slaap, mensen die meer slaap nodig hebben, brengen meer tijd in de REM slaap door.

Dus je gaat mij niet vertellen, dat je niet minder uitgerust bent na het missen van wat REM uurtjes.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is wel degelijk waar dat je lichamelijk moe-er wakker wordt als je heel lang in de rem-slaap blijft. Mentaal verwerk je dingen inderdaad een stuk meer op dat punt, dat weet ik ook wel, en geestenlijk zal je inderdaad wat rustiger en meer dingen verwerkt hebbend zijn overdag. Ik blijf zelf altijd véél te lang in mijn remslaap plakken, echt uren en uren achter elkaar even slapen, wakker worden, en daardoor dus droom onthouden, dan weer slapen, dan weer wakker worden, dan weer droom onthouden en dat gewoon de hele ochtend en middag. Ik vind het zelf heel fijn om veel te lang te dromen, maar ik ben overdag wel vaak erg suf en niet heel energiek door de rede. Als ik 6-7 uur per nacht slaap (dus een stukje remslaap afknip) dan ben ik overdag een stuk fitter, maar wel eerder gestressed.
Alle genoemde theorie klopt dus wel.. maargoed ik bedoelde oo kbijna precies hetzelfde als wat jij typte, ik vatte het alleen heel erg samne.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#20
als ik stop met dromen heb ik ook veel meer lucid dreaming trouwens

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."