#1
..dat zeg je nu wel, ...maar...
19 september 2007
Belgische thuiskweker vindt nederwiet te chemisch
bron: De Telegraaf
BRUSSEL - In België gaan steeds meer cannabisgebruikers zelf wiet telen omdat ze ontevreden zijn over de kwaliteit in de Nederlandse coffeeshops. Ze vinden de nederwiet te chemisch, blijkt uit onderzoek.
In België zijn tussen de 10.000 en 15.000 hobbytelers van cannabis actief, zegt professor Tom Decorte uit Gent woensdag in Het Laatste Nieuws. Volgens deze wetenschapper zijn er in België zo'n 200.000 regelmatige gebruikers van wiet.
Decorte pleit ervoor de cannabismarkt in Vlaanderen te regulariseren. Volgens hem zou dat ervoor zorgen dat criminelen minder kans krijgen. In België is de verkoop van softdrugs verboden, maar de politie treedt doorgaans niet op tegen gebruikers.

