Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBlowen en roken.

Blowen en roken.

40 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
W
WillemijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eerst een heerlijke zaf terwijl dat ik een rol
dan een lekkere joint
en tijdens die heerlijke trip , een lekkere zaf
i
inferno33Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Al een héle tijd is een vraag van mij, gaan blowers roken, gaan rokers blowen, of staan de twee totaal los van elkaar? Vrijwel iedereen die hier lange tijd blowt, rookt ook, echt erg veel onderzoek heb ik niet gedaan, maar naar wat ik me meen te herinneren zijn ze eerst gaan blowen(als in, eerst sigaret proberen, dan blowtje proberen, vaker blowen, roken) .

Dus hierbij de vraag: Blow je, en rook je

PS: voor de duidelijkheid, met roken bedoel ik verslaafd zijn.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#3
Begon met roken toen ik 16 was, toen een half jaartje later ik er een vriend bij kreeg die al 18 was haalde hij sixpackjes (KUTWIET) voor ons. En wat voelden we ons toch stoer als we een hele de man opkregen :grin:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#4
roken en blowen hebben alleen met elkaar te maken, dat je wiet en shag doorelkaar mixt.


een tabakroker kan zijn hele leven zonder enige behoefte aan wiet.

een pure wietroker kan zijn hele leven zonder ook maar aan een sigaret te denken.

ik rookte al 8 jaar, voorsat ik blowen kon waarderen.
i
inferno33Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Jij hebt duidelijk inzicht in zaken, ik sla om.

Toch vreemd dat er in mijnomgeving zoveel bij gerookt word.. :wink:
i
inferno33Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Maar toch rookt onder de blowers een hoger percentage dan onder de niet-blowers volgens mij..
e
exsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Op mijn 18 begonnen met roken.
Tijdje later hasj geprobeerd en ook wiet.
11 jaar lang door gerookt en geblowed...
Van Nelle halfzwaar shag en Lucky Strike peuken.
White widow wiet of super polm hasj.

En nu al bijna 4 weken clean :grin:
Three weeks, three days, 7 hours, 41 minutes and 20 seconds. 486 cigarettes not smoked, saving € 99,84. Life saved: 1 day, 16 hours, 30 minutes.
Heb geen Nicotine of THC meer nodig om me lekker te voelen :mrgreen:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#8
het verschil in aantal rokers die wel blowen, en rokers die niet blowen. is ongeveer gelijk aan het aantal Niet rokers die niet blowen, en niet rokers die wel blowen.


dan heb je ook nog eens
-gelegenheids rokers
-alleen op de avond rokers
-staan op met sigaret rokers
-pakje per dag rokers
-pakje per week rokers
-weekend rokers
-dag blowers
-weekend blowers
-week blowers
-maand blowers
-af en toe blowers
-eenmalige blowers
-niet rokers die alleen canabis in voedsel verwerken
-rokers die canabis alleen innvoedsel verwerken


omdat rokers in de minderheid zijn. is het percentage hoger


vb met fictiefe cijfers)

50 rokers en er blowen er 10 (20%)
100 niet rokers en er blowen er 10 (10%)

maar evenveel rokers en niet rokers blowen hier dus
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#9
niet rokers blowen stiekem :wink:
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik blow alleen.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ben begonnen met alleen blowen, 2,5 jaar geleden ook begonnen met roken (stom).
Inmiddels alweer een maand gestopt met roken en nu is het alleen in het weekend blowen. Bevalt me prima.
W
WirwarLid
01-01-2024, 00:00
#12
eerst begonnen met roken, na een jaar ook blowen er bij.
Nu ben ik tijdelijk met alletwee gestopt om medische redenen, maar ben toch wel weer van plan om zo nu en dan even lekker te blowen :mrgreen:
Roken dat is wel helemaal over.
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik blow alleen. Jaren al en heb nog nooit gerookt, behalve dus de tabak in een jointje. Maar ik blow alleen voor de gezelligheid met andere blowers en niet als ik gewoon alleen thuis ben.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik blow nu al 2.5 jaar en heb nog nooit shag of sigaretten LOS van de joint gerookt. Ik rook wel shag ín mijn joints maar ik ben dus nooit gaan roken zonder er wiet of hasj in te gooien. Ik ben ook niet verslaafd aan nicotine en kan makkelijk een paar dagen niet blowen, het enige dat ik merk is de ontwenning van de wiet na een paar dagen door niet goed kunnen slapen en over actief gedrag te vertonen.
Dus nee blowers gaan niet persé roken. Ik ken er meer die echt alleen blowen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ongeveer 7 jaar geleden ben ik begonnen met blowen en een jaar of 3-4 geleden met roken. Ik mis alleen de optie 'part time roker':þ Ik heb vaak van die periodes dat ik het even zat ben. Toevallig heb ik nu zo'n periode, mn laatste sigaretje is weer een aantal weken geleden (laatste jointje trouwens ook, maar dat is in verband met concentratieproblemen op school enzo).
Terwijl ik veel rokende mensen steeds meer en meer 'verslaafd' zie worden, word ik het juist meer en meer zat. Hoe je het ook bekijkt, het is de meest zinloze 'verslaving' (verslaving tussen aanhalingstekens ja, omdat ik vind dat het geen verslaving is, ik ervaar immers geen ontwenningsverschijnselen in die periodes)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roken is volgensmij toch ook écht een stuk meer gewoonte-vorming verslaving qua type dan echt verslavend. Ik heb ook nog nooit een ontwennings verschijnsel gemerkt en ook geen behoefte als ik even stop. Ik mis dan wel de joint tussen mijn vingers, maar dat is dus de gewoonte, niet een echte verslaving.
Mensen die willen stoppen met roken moeten vaak gewoon ook een andere gewoonte vinden om de hele tijd te doen.
P
Psy HighLid
01-01-2024, 00:00
#17
trippie443 zei:
ik blow alleen en heb nooit de behoefte naar een sigaret
Klik om te vergroten...

.

Toch heb ik door altijd met tabak te rollen een nicotineverslaving opgebouwd, waardoor ik vaker dan nodig een joint rol.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik rook nu 2 dagen niet, de dagen ervoor ook maar enkele shagjes per dag...

Drang naar een shagje/sigaret is er niet, maar een joint.. pfffbwoah :stoned:

Vrijdag.. vrijdag... vrijdag... :hearteyes:
D
DreamyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik begon geloof ik ongeveer gelijk met blowen en roken.
Roken toch wat eerder. :tearsofjoy:
B
Black RoninLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik blow niet, ik verdamp. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."